Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen chce zaujmout v Africe. Zvažuje továrnu v Etiopii

Největší evropská značka hledá cesty, jak globálně expandovat. Potenciál vidí v Africe, kterou dosud přehlížela.
Zpět na článek
31. 1. 2019 08:57
31. 1. 2019 10:23
Avatar - N6600
30. 1. 2019 10:58
Som zvedavy, co tam chcu montovat
Vzhladom na to, ze Afrika je znacne specificka, nenapada mi ani jeden model, ktory by tam mohli vyrabat. Auta tam musia vydrzat zataz a nemyslim, ze turbo je to prave orechove.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - wakantanka
30. 1. 2019 12:10
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
Ja hlavne rozmýšľam nad tým, že VW má predsa silnú fabriku v Južnej Afrike, teda prečo radšej nerozvíjajú výrobu tam ?
30. 1. 2019 12:20
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
Tam jsou ale už prodejní jednička s 20% trhu, tam už asi velký prostor na expansi nemají. Navíc je to trh na africké poměry velmi bohatý, takže když chtějí větší podíl v Africe, tak musí do chudých zemí a s jinou skladbou modelů než v JAR, tam se prodávají auta pluis mínus podobná jako v EU.
Dec. 2018
VW 5,311 20.0%
Toyota 4,349 16.4%
Renault 2,933 11.0%
Avatar - N6600
30. 1. 2019 15:17
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
VW nie je jednicka na trhu. Tvoje percenta ukazuju predaj osobakov za 12/2018, nie overall market share. Ale to je jedno. Inak samozrejme suhlasim.
30. 1. 2019 16:11
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
I za celý rok 2018 je v prodeji osobních aut jedničkou.
Avatar - Emel
30. 1. 2019 16:18
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
Zas je otázka, kolik toho v těch chudých zemích prodáš. Viděl jsem nějaký starý článek, kde se spekulovalo (ofiko data nejsou), že roční prodeje nových aut v Etiopii budou kolem 3000 aut ročně.
31. 1. 2019 07:47
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
Na druhú stranu lacná pracovná sila a domáce zdroje zlacnia aj finálny produkt a tiež si myslím, že kým postavia fabriku, tak si dobre zmapujú všetky tamojšie dostupné trhy a odhadnú ich potenciál na X rokov dopredu.
Avatar - Stewee
31. 1. 2019 08:59
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
nezlacnie ale že vôbec nič, VW si zväčí zisk na aute!
31. 1. 2019 14:09
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
Netrep sprostosti. Jak niektorí vidíte VW, tak ste z neho hotoví...
K čomu by bol väčší zisk, keď ostane len na papieri, ak chceš niečo predať, musíš na to dať cenu, za ktorú ho predáš, nie podľa toho, koľko si vymyslíš zisk... :-!
Avatar - Stewee
1. 2. 2019 08:51
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
ži si vo svojom laickom svete...
Avatar - wakantanka
31. 1. 2019 08:42
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
Vyrábať iný model v už fungujúcej fabrike s už zaškolenými ľuďmi je podľa mňa jednoduchšie ako stavať novú fabriku, zaškoľovať ľudí, nastavovať logistické procesy atď.
Avatar - Stewee
31. 1. 2019 09:00
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
ako veľmi sa mýliš...
31. 1. 2019 14:10
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
Ale prd sa mýli, má pravdu.
Avatar - Stewee
1. 2. 2019 08:53
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
máš patent na rozum, takých nám treba v parlamente, nechceš kandidovať? síce budeš tam mať silnú konkurenciu, na to sa priprav, ak...
Avatar - Emel
30. 1. 2019 16:18
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
Byla tam nějaká finta se zdaněním a proclením, import aut byl zatížen řádově 100% daní, zatímco dovoz součástek ne, tak se tam dost aut montovalo.
Avatar - wakantanka
31. 1. 2019 08:39
Re: Som zvedavy, co tam chcu montovat
Presne takto sa vozili "súčiastky" do Ruska a tam sa z nich narodili nové autá. :-)
Avatar - praděda7
30. 1. 2019 13:49
Správná cesta....
jak dlouhodobě zastavit ilegální migraci z Afriky....dát jim práci a budoucnost doma.. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stewee
31. 1. 2019 08:57
stratégia VW
Podľa môjho názoru, ide o plánovanie presunu časti výroby z Európy do Afriky.Tu nejde o hľadanie nového trhu, tu ide o zníženie výrobných nákladov. Viaceré spoločnosti v dodávateľskom reťazci sa začínajú správať rovnako. Rumunsko a Bulharsko už nie sú tak lacné krajiny, ako si väčšina nezainteresovaných myslí. VW si chce len zabezpečiť čo najväčší zisk na aute. Keďže podnikanie je chápané ako generovanie zisku, tak VW ide tam, kde to bude vyrábať za čo najmenšie náklady a tie autá nebudú končiť na africkom kontinente, ale značná časť z nich bude končiť v Európe!
Rozbalit vlákno
1
31. 1. 2019 10:23
Re: Strategie VW
Osobně si myslím, že to spíše opravdu ukazuje na přicházející změnu ve výrobě (objemu) aut se spalovacím motorem, takže hledají nové trhy, kam stávající výrobky prodat. Nevím kolik výrobců vyrábí v Bulharsku, ale poměrně dobře znám Rumunsko a tam levno ani levná pracovní síla už nejméně deset let není .