Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW CrossPolo: All-Terrain-Look v nové generaci, opět bez 4x4

V loňském roce se představila pátá generace Volkswagenu Polo ve výchozím tří- a pětidveřovém provedení. Po úsporném Polu BlueMotion následuje další varianta, nové CrossPolo s terénním vzhledem.
Zpět na článek
19. 2. 2010 15:18
neregistrovaný "AldaAlda"
19. 2. 2010 16:35
19. 2. 2010 16:48
19. 2. 2010 18:03
neregistrovaný "kubiii"
19. 2. 2010 19:46
19. 2. 2010 15:31
neregistrovaný "misiak"
19. 2. 2010 15:46
neregistrovaný "VaclavII"
19. 2. 2010 16:29
19. 2. 2010 17:49
19. 2. 2010 18:05
neregistrovaný "kubiii"
19. 2. 2010 19:24
19. 2. 2010 20:25
19. 2. 2010 21:25
20. 2. 2010 15:21
neregistrovaný "Hooonza"
21. 2. 2010 00:19
neregistrovaný "Hooonza"
21. 2. 2010 13:10
neregistrovaný "Hooonza"
21. 2. 2010 22:15
neregistrovaný "Hooonza"
neregistrovaný "AldaAlda"
19. 2. 2010 15:18
CENA
Cena dle mého předpokladu tak 500tkč..no a za to jsou na trhu auta,která se sice jak 4kolky netváří,ale 4kolkami jsou.. ;-\
Rozbalit vlákno
4
19. 2. 2010 16:35
Re: CENA
Tohle chápu spíš jako dobrou věc do města. Zvětšená světlá výška na překonávání obrubníků a oplastovaní proti parkovacím škrábancům a šutrům. Co bych ale do města nechtěl jsou ty 17" kola. Čtyřkolka je imho zbytečná (i když u příští generace koncernové platformy pro tyhle auta se s ní už počítá.) Mimochodem příští týden CrossPolu přibude konkurence z vlastní stáje. Fabia Scout hatchback. >:D
Avatar - peter_ko
19. 2. 2010 16:48
Re: CENA
uz aby to zobrali do ruk inzinieri zo suzuki, toto im musi byt na smiech...
neregistrovaný "kubiii"
19. 2. 2010 18:03
Re: CENA
:yes: přesně tak, do města, případně pár metrů po polňačce k chalupě, na to jsou tyhle oplastovanci určení a některý kousky (třeba CrossPolo) jsou navíc i hezký...
Avatar - pelikoš
19. 2. 2010 19:46
Re: CENA
typický příklad zbytečného produktu ;-\
neregistrovaný "misiak"
19. 2. 2010 15:31
Tiguan 1,4 TSI
Aj nas maskot ...pan GTI uz kupil poriadne SUVéčko do mesta ;-)
Myslim, ze k jeho Berette sa to perfektne hodi ;-)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
19. 2. 2010 18:58
Re: Tiguan 1,4 TSI
vyzera to drsne >:D >:D
Avatar - da_b0mb
19. 2. 2010 19:13
Re: Tiguan 1,4 TSI
kolikrát to sem budeš ještě cpát? 8-s
Avatar - white label
19. 2. 2010 21:13
Re: Tiguan 1,4 TSI
Něco novějšího ještě pořád nemáš? 8-s :*)
neregistrovaný "VaclavII"
19. 2. 2010 15:46
Nádhera
Nechápu, že takový kabát nedávají na Golfa, Megana, Astru atd. Vždyť to oku jen lahodí.
Rozbalit vlákno
4
19. 2. 2010 16:29
Re: Nádhera
niekomu lahodi, niekomu nie..niekto to povazuje len za zbytocnu nahrazku, snaha tvarit sa ako nieco, cim nie je, za viacej penazi ako standardny model...
neregistrovaný "kubiii"
19. 2. 2010 18:05
Re: Nádhera
já to chápu spíš jako účelnou věc, jak píše 100oktanu výše...
19. 2. 2010 19:24
Re: Nádhera
Rozhodne se design posouva smerem nahodu diky novym a lepsim designovym a tech. procesum! Je to pomalu ale jiste znat u vetsiny vyrobcu! :yes:
Avatar - Emel
19. 2. 2010 20:25
Nesmysl
Jo, vysoká světlá výška, k tomu nízkoprofily... ještě by to chtělo vpředu spoiler až na zem, trubkový rám dopředu... :-).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
19. 2. 2010 20:45
Je to o nicem.
Pekny, ale bez 4x4 to nema smysl. Je to jen takovy nesmely pokus uplatnit se u tech zakazniku, kteri si normalne kupuji lacinejsi Ford Fusion. Ale kazdy si muze sve auto jednoduse prizvednout za par tisicovek, protoze dnesni moda vlacet bricho auto po zemi je za prve oskliva, za druhe zbytecne snizuje uzitnou cenu auta.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - white label
19. 2. 2010 21:10
Re: Je to o nicem.
Zřejmě máš na mysli užitnou "hodnotu" (nikoli cenu)... ;-) :-)

P.S. ...nevím proč by to pro někoho nemohlo mít smysl i bez 4x4, častěji to dnes možná bývá spíš "naopak"...
Avatar - Emel
19. 2. 2010 21:36
Re: Je to o nicem.
Na nízkoprofilových 17"?
Avatar - white label
19. 2. 2010 21:43
Re: Je to o nicem.
CrossPolo snad bude mít (jako u minulé gen.) větší obvod kola, než běžné Polo.
Na německé cesty to bude v pohodě i takto, ale na ty naše cesty raději o něco více gumy a méně kovu... ;-\

P.S. Já myslel spíš, že to 4x4 není u tohoto auta nezbytné, je to prostě spíš městská "stylovka", včetně těch 17"ek

edit: tak jsem se díval a ten rozdíl obvodu kola u Pola a CrossPola a je fakt docela malý, Polo při 17" 215/40 a CrossPolo 215/45.
Ten rozdíl mohl být větší, nebo mohli dát sériové 16", aspoň pro český trh...
Avatar - Ricardo
19. 2. 2010 23:08
Re: Je to o nicem.
Za 16tky si připlatíš >:D
Avatar - Ricardo
20. 2. 2010 00:35
Re: Je to o nicem.
45 je nízký profil? Co je pak třeba 30 nebo 25? >:D
Avatar - white label
20. 2. 2010 00:43
Re: Je to o nicem.
To už je potom extranízký profil... ;-)
Při šířce 215mm se (u běžného auta) "profil" 45(%) klidně dá za "nízký/nižší" (profil) považovat...
Avatar - Emel
20. 2. 2010 12:09
Re: Je to o nicem.
Nazíráno optikou běžných vozů je asi nejobvyklejší 205/55 a 225/50. Ještě jsem neviděl u běžného auta 215/25, a to ani u sportovního. SUV by mělo mít profil naopak vyšší...
Avatar - white label
20. 2. 2010 15:25
Re: Je to o nicem.
V podstatě souhlasím, na druhou stranu lze (už délší dobu) za poměrně hodně rozšířený rozměr označit i 195/50 (hlavně při 15"), což je prakticky přesně stejně vysoký profil (v mm), jako u toho 215/45 na CrossPolu.
Profily jako 30, 25... by si doufám u podobné šířky (jako 215mm) ani nehledal, při rozměru 215/25 by totiž měla pneu výšku profilu pouhých 54mm(53,75!). Profil 25 je poměrně vzácný, ale třeba profil 30 už se dá "najít" např. u 19", ale při šířce 275, nebo 295mm...
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2010 21:18
Re: Je to o nicem.
a proc ne? kdyz se to lidem libi...a kdyby ne, tak by asi nevznikl i v nove generaci ;-)
Avatar - Ada je zase tady
19. 2. 2010 22:13
Re: Je to o nicem.
Se 4x4 by se to libilo jeste mnohem vic.
19. 2. 2010 22:25
Re: Je to o nicem.
asi ano, ale zrejme si dobre zratali buduce predaje a naklady na vyvoj a implementaciu tohoto pohonu a dosli k tomu, ze je to strata casu a penazi
Avatar - white label
19. 2. 2010 22:32
Re: Je to o nicem.
To určitě taky, rentabilita je rozhodující a v této třídě si je ochotno za 4x4 dost příplatit jen relativně velmi málo zákazníků.
Navíc by si svou daň za to vybral i vnitřní prostor vzadu, zejména hloubka zav. prostoru a tím i jeho celkový objem ...
Avatar - Ada je zase tady
20. 2. 2010 01:39
Re: Je to o nicem.
Mas asi pravdu, ale stejne je to skoda. Myslim, ze rada lidi by si rada priplatila. Kdyz Fabia WRC mohla byt 4x4, tak aplikace Haldexu do teto podvozlove platformy by asi technicky nebyla tak hrozny problem. A kdyz se dokonce i Fiatu vyplati prodavat Pandu 4x4, potom by takove Polo take sve zakazniky, kteri chteji male nemecke auto s motorem TDI, urcite naslo. Anebo je to jednoduse obchodni rozhodnuti VW, podobne jako v pripade Touranu, kteremu by verze 4x4 take mimoradne slusela. Nebo je to mozna jen cekani na SuzukVWi SX4 s motorem TDI ;-)
Avatar - white label
20. 2. 2010 02:00
Re: Je to o nicem.
Třeba pro ten Fiat jsou menší auta na trhu, jako Panda a Punto stěžejní, pro VW je určitě stěžejní spíš Golf, Passat a až jako třetí Polo...
No a Fiat nabízí 4x4 v Pandě, ale už ne v F500, Puntu, nebo v Bravu, kdo trvá na malém autě 4x4 od Fiatu má možnost si koupit Pandu 4x4...
A podobně u VW, kdo chce kompaktní auto se 4x4 může si koupit Golfa, proč nákladně závadět méněžádané 4x4 do dvou velikostně hodně podobných tříd aut jedné značky? Podobná obchodně-ekonomická logika jak u Fiatu, tak u VW... ;-)

P.S. Navíc Golf je pro 4x4 vhodnější jak větší prostorovou "rezervou", tak větší popularitou a tradicí na trhu a s tím spojenými vyššími prodejními čísly (než POLO)...
Avatar - woody-alien
20. 2. 2010 10:03
Re: Je to o nicem.
Neznám přesný čísla ale myslím, že můžu odhadnout, že prodeje 4x4 u takhle malého auta by nejspíš nevyrovnaly náklady na jeho zástavbu.

Pokud má zákazník možnost volby u stejné značky, není problém. Vezme tedy Golfa místo Pola, SX4 místo Swifta nebo Sedici místo Punta.

Daleko důležirější bylo zavedení 4x4 např. u Caddy, o Transporteru a jeho mutacích nemluvě.
neregistrovaný "Hooonza"
20. 2. 2010 15:21
Re: Je to o nicem.
Platforma tohoto pola (PQ25) je vyvinuta jako 4WD ready. Případné náklady na zástavbu tak ponese jen kupující, stejně jako je tomu u všech ostatních modelů značky. Vše ostatní už je připraveno.
Avatar - white label
20. 2. 2010 15:54
Re: Je to o nicem.
Pokud jsi vážně tak přesvědčený, že veškeré náklady výrobce spojené s uvedením verze 4x4 na trh, řeší pouze samotná "připravenost" platformy pro zástavbu takového pohonu, pak tedy taky prozraď, proč jej např. zrovna u CrossPola VW vůbec nenabízí a údajně to nemá ani v plánu...? Pokud by to VW už dál opravdu vlastně "nic" nestálo, byl by přece sám proti sobě, kdyby to (pro něj naprosto bez "finančního" rizika) svým zákazníkům nenabídl...

P.S. Podle toho jak si to napsal, by totiž mohl VW prodat celkově POLA 4x4 třeba jen olpravdu pár kousků (za podobný příplatek jako 4motiom pro Golf) a přesto by na tom finančně VW vůbec nic neztratil, protože jak píšeš: "Případné náklady na zástavbu tak ponese jen kupující"...
Nechce se mi věřit, že bys tomu zrovna ty, případně doslova věřil...
neregistrovaný "Hooonza"
21. 2. 2010 00:19
Re: Je to o nicem.
Co já vim, co maji v plánu? Třeba to zůstane vyhrazeno pro Audi A1. Passat TDI 4Motion dostal DSG taky až teprv velmi nedavno, přestože převodovka DSG byla od samého začátku s pohonem 4Motion kompatibilní. Spousta lidí dokonce řvala, že to chtěji, a přesto stále nic nebylo. Dokonce to Volkswagen rovněž neměl v plánu nabízet, jenže se časy mění. Octavia 1U sedan 4x4 taky neměla existovat, Rakušané si ji ale vydupali. Na ostatních trzích je zastoupena mizivě a já jí viděl za svůj život jen 2x.

Mimoto mám taky pocit, že krom koncernu VW už je z evropských automobilek finančně v plusu akorát tak BMW. Všichni ostatní jsou více či méně ve ztrátě... Oni podle mě dobře vědí, co, kdy a jak. Nové Polo je na trhu teprve chvilku a většinou není moudré vystřílet celý arzenál na počátku. Napřed se lid musí napást, přídavky následují až potom.
A skutečně se neobávám toho, že by VW zapomněl zákazníkovi vystavit účtenku za vývoj ;-)
Avatar - white label
21. 2. 2010 01:27
Re: Je to o nicem.
Nemožnost DSG k TDI 4motion, byla zákazníky "urgována" od samého začátku prodeje Passatu a tam je jediné logické vysvětlení, snaha až příliš nekonkurovat Audi (A4/A6)...

Já nemám problém s tím pochopit, že ta plarforma je připravena i pro 4x4 víceméně "potenciálně"...,to má svou zřejmou logiku, ale nesouhlasím s tím, že už by případné zavedení 4x4 (např. do nabídky POLA) VW nestálo vůbec žádné další prostředky, to je podle mě nesmysl...
Ta "příprava" je jedna (velmi podstatná) věc, ale finální realizace včetně uvedení na trh je věc druhá...
neregistrovaný "Hooonza"
21. 2. 2010 13:10
Re: Je to o nicem.
Technická poznámka:
Pól s pohonem všech kol už po silnicích jezdí nejméně 24 :-)
[odkaz]
Avatar - white label
21. 2. 2010 21:50
Re: Je to o nicem.
To je podle tebe jaká verze POLA (nějaká "přestavba"), podle té statistiky (pokud nejde jen o překlep) se může teoreticky jednat i POLO minulé generace, přihlášené např. v lednu 09...
neregistrovaný "Hooonza"
21. 2. 2010 22:15
Re: Je to o nicem.
To je nejspíš Polo 6R patřící Volkswagenu a probíhají dlouhodobé testy. Tahle auta nemají soukromého majitele a po vyhodnocení "experimentu" budou zničena. Běžná praxe při vývoji aut. Podobným způsobem se testuje všechno. Může to být klidně zkouška technologií pro Audi A1 nebo (na rok 2013 plánovaného) Q1.

Já jel před nějakou dobou za Roomstrem Scout (tehdy ještě verze Scout nebyla na trhu) s tou testovací F-značkou. Ten ale musel mít aspoň 150 koní, protože když jsme najeli na dálnici, tak prostě ulít. Nejsilnější sériovej růmstr má nějakejch 105 koní, a s těma v pohodě udržim krok. Tohle ale bylo... No prostě zatopil pod kotlem a byl pryč...
Avatar - white label
21. 2. 2010 22:23
Re: Je to o nicem.
Tak jestli takhle "zmizel", tak to mohlo být i něco silnějšího, než 150PS, třeba TSI z OIIRS..., nebo aspoň 1.4TSI z připravované FIIRS... ;-)

P.S. včera jsem četl něco o předběžné úvaze o OIIIRSR! s TSI 195kW (viz roccoR)
Avatar - Ricardo
20. 2. 2010 02:26
Re: Je to o nicem.
Ty si to představuješ trochu jako Hurvínek válku. Při vývoji Fabia WRC rozhodně nešlo o nějakou rentabilitu a snadnou zástavbu 4x4 v sériové výrobě...
Avatar - white label
20. 2. 2010 02:33
Re: Je to o nicem.
Je určitě pravda, že podobné srovnání WRCéčka s běžnou "konfekcí" je (mírně řečeno) velmi úsměvné... ;-) >:-[]
Avatar - bubucci
20. 2. 2010 09:12
Re: Je to o nicem.
A jakože WRC mají snad haldex spojku ??? By shořela jak papír po pár metrech.
Jinak na venek paráda, líbí se mi vsechny outback/scout/cross provedení. :yes:
Avatar - Ada je zase tady
20. 2. 2010 19:53
Re: Je to o nicem.
Ale jdi ty brepto ;-)
Avatar - woody-alien
20. 2. 2010 09:57
Re: Je to o nicem.
No Ádo, zrovna SX4 tedy na diesel od VW nečeká. Ale mysli si co chceš.
Avatar - igor77
19. 2. 2010 21:59
metrosexopikobello
prespristi generace diamantovejch kovwboju uz v matersky skolce rozbiji pokladnicky ;-) to bude mela, tohle a ty a-jednicky..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jethro
25. 2. 2010 15:21
Problém namontovat 4Motion?
Nechápu proč nemá CrossPolo 4Motion.Copak je takovej problém vzít 4Motino např. z Tiguanu upravit ho a napsavat ho do Pola?
Rozbalit vlákno
0