V loňském roce se představila pátá generace Volkswagenu Polo ve výchozím tří- a pětidveřovém provedení. Po úsporném Polu BlueMotion následuje další varianta, nové CrossPolo s terénním vzhledem.
Tohle chápu spíš jako dobrou věc do města. Zvětšená světlá výška na překonávání obrubníků a oplastovaní proti parkovacím škrábancům a šutrům. Co bych ale do města nechtěl jsou ty 17" kola. Čtyřkolka je imho zbytečná (i když u příští generace koncernové platformy pro tyhle auta se s ní už počítá.) Mimochodem příští týden CrossPolu přibude konkurence z vlastní stáje. Fabia Scout hatchback. >:D
:yes: přesně tak, do města, případně pár metrů po polňačce k chalupě, na to jsou tyhle oplastovanci určení a některý kousky (třeba CrossPolo) jsou navíc i hezký...
niekomu lahodi, niekomu nie..niekto to povazuje len za zbytocnu nahrazku, snaha tvarit sa ako nieco, cim nie je, za viacej penazi ako standardny model...
Pekny, ale bez 4x4 to nema smysl. Je to jen takovy nesmely pokus uplatnit se u tech zakazniku, kteri si normalne kupuji lacinejsi Ford Fusion. Ale kazdy si muze sve auto jednoduse prizvednout za par tisicovek, protoze dnesni moda vlacet bricho auto po zemi je za prve oskliva, za druhe zbytecne snizuje uzitnou cenu auta.
CrossPolo snad bude mít (jako u minulé gen.) větší obvod kola, než běžné Polo.
Na německé cesty to bude v pohodě i takto, ale na ty naše cesty raději o něco více gumy a méně kovu... ;-\
P.S. Já myslel spíš, že to 4x4 není u tohoto auta nezbytné, je to prostě spíš městská "stylovka", včetně těch 17"ek
edit: tak jsem se díval a ten rozdíl obvodu kola u Pola a CrossPola a je fakt docela malý, Polo při 17" 215/40 a CrossPolo 215/45.
Ten rozdíl mohl být větší, nebo mohli dát sériové 16", aspoň pro český trh...
Nazíráno optikou běžných vozů je asi nejobvyklejší 205/55 a 225/50. Ještě jsem neviděl u běžného auta 215/25, a to ani u sportovního. SUV by mělo mít profil naopak vyšší...
V podstatě souhlasím, na druhou stranu lze (už délší dobu) za poměrně hodně rozšířený rozměr označit i 195/50 (hlavně při 15"), což je prakticky přesně stejně vysoký profil (v mm), jako u toho 215/45 na CrossPolu.
Profily jako 30, 25... by si doufám u podobné šířky (jako 215mm) ani nehledal, při rozměru 215/25 by totiž měla pneu výšku profilu pouhých 54mm(53,75!). Profil 25 je poměrně vzácný, ale třeba profil 30 už se dá "najít" např. u 19", ale při šířce 275, nebo 295mm...
To určitě taky, rentabilita je rozhodující a v této třídě si je ochotno za 4x4 dost příplatit jen relativně velmi málo zákazníků.
Navíc by si svou daň za to vybral i vnitřní prostor vzadu, zejména hloubka zav. prostoru a tím i jeho celkový objem ...
Mas asi pravdu, ale stejne je to skoda. Myslim, ze rada lidi by si rada priplatila. Kdyz Fabia WRC mohla byt 4x4, tak aplikace Haldexu do teto podvozlove platformy by asi technicky nebyla tak hrozny problem. A kdyz se dokonce i Fiatu vyplati prodavat Pandu 4x4, potom by takove Polo take sve zakazniky, kteri chteji male nemecke auto s motorem TDI, urcite naslo. Anebo je to jednoduse obchodni rozhodnuti VW, podobne jako v pripade Touranu, kteremu by verze 4x4 take mimoradne slusela. Nebo je to mozna jen cekani na SuzukVWi SX4 s motorem TDI ;-)
Třeba pro ten Fiat jsou menší auta na trhu, jako Panda a Punto stěžejní, pro VW je určitě stěžejní spíš Golf, Passat a až jako třetí Polo...
No a Fiat nabízí 4x4 v Pandě, ale už ne v F500, Puntu, nebo v Bravu, kdo trvá na malém autě 4x4 od Fiatu má možnost si koupit Pandu 4x4...
A podobně u VW, kdo chce kompaktní auto se 4x4 může si koupit Golfa, proč nákladně závadět méněžádané 4x4 do dvou velikostně hodně podobných tříd aut jedné značky? Podobná obchodně-ekonomická logika jak u Fiatu, tak u VW... ;-)
P.S. Navíc Golf je pro 4x4 vhodnější jak větší prostorovou "rezervou", tak větší popularitou a tradicí na trhu a s tím spojenými vyššími prodejními čísly (než POLO)...
Platforma tohoto pola (PQ25) je vyvinuta jako 4WD ready. Případné náklady na zástavbu tak ponese jen kupující, stejně jako je tomu u všech ostatních modelů značky. Vše ostatní už je připraveno.
Pokud jsi vážně tak přesvědčený, že veškeré náklady výrobce spojené s uvedením verze 4x4 na trh, řeší pouze samotná "připravenost" platformy pro zástavbu takového pohonu, pak tedy taky prozraď, proč jej např. zrovna u CrossPola VW vůbec nenabízí a údajně to nemá ani v plánu...? Pokud by to VW už dál opravdu vlastně "nic" nestálo, byl by přece sám proti sobě, kdyby to (pro něj naprosto bez "finančního" rizika) svým zákazníkům nenabídl...
P.S. Podle toho jak si to napsal, by totiž mohl VW prodat celkově POLA 4x4 třeba jen olpravdu pár kousků (za podobný příplatek jako 4motiom pro Golf) a přesto by na tom finančně VW vůbec nic neztratil, protože jak píšeš: "Případné náklady na zástavbu tak ponese jen kupující"...
Nechce se mi věřit, že bys tomu zrovna ty, případně doslova věřil...
Co já vim, co maji v plánu? Třeba to zůstane vyhrazeno pro Audi A1. Passat TDI 4Motion dostal DSG taky až teprv velmi nedavno, přestože převodovka DSG byla od samého začátku s pohonem 4Motion kompatibilní. Spousta lidí dokonce řvala, že to chtěji, a přesto stále nic nebylo. Dokonce to Volkswagen rovněž neměl v plánu nabízet, jenže se časy mění. Octavia 1U sedan 4x4 taky neměla existovat, Rakušané si ji ale vydupali. Na ostatních trzích je zastoupena mizivě a já jí viděl za svůj život jen 2x.
Mimoto mám taky pocit, že krom koncernu VW už je z evropských automobilek finančně v plusu akorát tak BMW. Všichni ostatní jsou více či méně ve ztrátě... Oni podle mě dobře vědí, co, kdy a jak. Nové Polo je na trhu teprve chvilku a většinou není moudré vystřílet celý arzenál na počátku. Napřed se lid musí napást, přídavky následují až potom.
A skutečně se neobávám toho, že by VW zapomněl zákazníkovi vystavit účtenku za vývoj ;-)
Nemožnost DSG k TDI 4motion, byla zákazníky "urgována" od samého začátku prodeje Passatu a tam je jediné logické vysvětlení, snaha až příliš nekonkurovat Audi (A4/A6)...
Já nemám problém s tím pochopit, že ta plarforma je připravena i pro 4x4 víceméně "potenciálně"...,to má svou zřejmou logiku, ale nesouhlasím s tím, že už by případné zavedení 4x4 (např. do nabídky POLA) VW nestálo vůbec žádné další prostředky, to je podle mě nesmysl...
Ta "příprava" je jedna (velmi podstatná) věc, ale finální realizace včetně uvedení na trh je věc druhá...
To je podle tebe jaká verze POLA (nějaká "přestavba"), podle té statistiky (pokud nejde jen o překlep) se může teoreticky jednat i POLO minulé generace, přihlášené např. v lednu 09...
To je nejspíš Polo 6R patřící Volkswagenu a probíhají dlouhodobé testy. Tahle auta nemají soukromého majitele a po vyhodnocení "experimentu" budou zničena. Běžná praxe při vývoji aut. Podobným způsobem se testuje všechno. Může to být klidně zkouška technologií pro Audi A1 nebo (na rok 2013 plánovaného) Q1.
Já jel před nějakou dobou za Roomstrem Scout (tehdy ještě verze Scout nebyla na trhu) s tou testovací F-značkou. Ten ale musel mít aspoň 150 koní, protože když jsme najeli na dálnici, tak prostě ulít. Nejsilnější sériovej růmstr má nějakejch 105 koní, a s těma v pohodě udržim krok. Tohle ale bylo... No prostě zatopil pod kotlem a byl pryč...
A jakože WRC mají snad haldex spojku ??? By shořela jak papír po pár metrech.
Jinak na venek paráda, líbí se mi vsechny outback/scout/cross provedení. :yes: