Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen e-Co-Motion: Dodávkový vůz s nulovými emisemi

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Divize Volkswagen Užitkové vozy si pro letošní Ženevu připravila koncept lehkého užitkového vozu e-Co-Motion s pohonem elektrickou energií.

Mezi letošní premiéry koncernu VW v Ženevě se řadí i koncept e-Co-Motion, který podle svých tvůrců spojuje zdánlivě protichůdné vlastnosti v podobě velkého nákladového prostoru s kompaktními rozměry a obratností.

Exteriér konceptu e-Co-Motion se díky designu předních partií na první pohled jasně hlásí k rodině VW, ale svým celkovým vzhledem nepřipomíná žádný ze současných užitkových modelů své značky.

Koncept je dlouhý 4,55 m, široký 1,90 m a vysoký 1,96 m. Při těchto vnějších rozměrech nabízí maximální objem nákladového prostoru 4,6 m3 a užitečnou hmotnost 800 kg.

Těchto hodnot bylo podle materiálů automobilky dosaženo za pomoci rozdělení konstrukce karoserie do dvou částí. Spodní zóna je přizpůsobena potřebám pohonu a obsahuje elektromotor, akumulátor a převodovku pod podlahou, zatímco horní část je vyhrazena přepravě nákladu.

Toto řešení má vytvářet ideální podmínky pro maximální využití obestavěného prostoru a zároveň nabízí možnost realizovat různé karosářské varianty podle požadavků klientů.

Elektromotor je společně s jednorychlostní planetovou převodovkou umístěn u zadní nápravy. Trvalý výkon pohonné jednotky je 50 kW (68 k) a maximální je 85 kW (115 k). Točivý moment dosahuje maximální hodnoty 270 N.m.

Volkswagen e-Co-Motion je sice určen pro městský provoz, ale i přesto je schopen vyvinout maximální rychlost 120 km/h, což umožňuje jeho využití i na krátké meziměstské trasy. Tří stupně baterií nabízejí tři různé dojezdy na jedno nabití. Při použití baterie s kapacitou 20 kWh ujede dodávka 100 km, zatímco baterie s 30 kWh prodlouží dojezd na 150 km a 40 kWh baterie představuje dojezd okolo 200 km.

K přednostem konceptu poháněného výhradně elektromotorem má kromě kompaktních rozměrů a objemného nákladového prostoru patřit i snadný přistup do interiéru a nízká podlaha ložné plochy.

Použití elektrického pohonu předurčuje e-Co-Motion k provozu v městské zástavbě. Podle vize VW mají zboží na hranice města dodat vlaky a konveční nákladní vozidla, zatímco elektřinou poháněná užitková vozidla je rozvezou na místo určení. Jejich předvídatelné trasy a pevně dané provozní skladby pak mají zjednodušit dobíjení a údržbu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Jethro
5. 3. 2013 17:59
Že by T6
Dodávka vypadá dost dobře :-) :-) :-) :-) :-)
Třeba to bude T6 :-) :-) :-) :-)
Avatar - Bubáq
5. 3. 2013 11:55
Doufám, že se brzy dostane do výroby...
...jako škodovka s dieselovým motorem. Značce totiž velmi chybí takovéto vozidlo. Škoda, že vrchlabský závod ukončil výrobu aut, jistě dostali šanci takvouto dodávku vyrábět. Když nechtějí, mají smůlu...
Avatar - VWrofl
5. 3. 2013 09:57
No...
Až taková novinka to asi z gruntu nebude [odkaz] :-!