Volkswagen e-Co-Motion: Dodávkový vůz s nulovými emisemi

 

Divize Volkswagen Užitkové vozy si pro letošní Ženevu připravila koncept lehkého užitkového vozu e-Co-Motion s pohonem elektrickou energií.

Mezi letošní premiéry koncernu VW v Ženevě se řadí i koncept e-Co-Motion, který podle svých tvůrců spojuje zdánlivě protichůdné vlastnosti v podobě velkého nákladového prostoru s kompaktními rozměry a obratností.

Exteriér konceptu e-Co-Motion se díky designu předních partií na první pohled jasně hlásí k rodině VW, ale svým celkovým vzhledem nepřipomíná žádný ze současných užitkových modelů své značky.

Koncept je dlouhý 4,55 m, široký 1,90 m a vysoký 1,96 m. Při těchto vnějších rozměrech nabízí maximální objem nákladového prostoru 4,6 m3 a užitečnou hmotnost 800 kg.

Těchto hodnot bylo podle materiálů automobilky dosaženo za pomoci rozdělení konstrukce karoserie do dvou částí. Spodní zóna je přizpůsobena potřebám pohonu a obsahuje elektromotor, akumulátor a převodovku pod podlahou, zatímco horní část je vyhrazena přepravě nákladu.

Toto řešení má vytvářet ideální podmínky pro maximální využití obestavěného prostoru a zároveň nabízí možnost realizovat různé karosářské varianty podle požadavků klientů.

Elektromotor je společně s jednorychlostní planetovou převodovkou umístěn u zadní nápravy. Trvalý výkon pohonné jednotky je 50 kW (68 k) a maximální je 85 kW (115 k). Točivý moment dosahuje maximální hodnoty 270 N.m.

Volkswagen e-Co-Motion je sice určen pro městský provoz, ale i přesto je schopen vyvinout maximální rychlost 120 km/h, což umožňuje jeho využití i na krátké meziměstské trasy. Tří stupně baterií nabízejí tři různé dojezdy na jedno nabití. Při použití baterie s kapacitou 20 kWh ujede dodávka 100 km, zatímco baterie s 30 kWh prodlouží dojezd na 150 km a 40 kWh baterie představuje dojezd okolo 200 km.

K přednostem konceptu poháněného výhradně elektromotorem má kromě kompaktních rozměrů a objemného nákladového prostoru patřit i snadný přistup do interiéru a nízká podlaha ložné plochy.

Použití elektrického pohonu předurčuje e-Co-Motion k provozu v městské zástavbě. Podle vize VW mají zboží na hranice města dodat vlaky a konveční nákladní vozidla, zatímco elektřinou poháněná užitková vozidla je rozvezou na místo určení. Jejich předvídatelné trasy a pevně dané provozní skladby pak mají zjednodušit dobíjení a údržbu.

Spolupracujeme s TipCars.com
To nejlepší od mrtvých značek: automobilka Monteverdi zastínila Ferrari i Rolls-Royce To nejlepší od mrtvých značek: automobilka Monteverdi zastínila Ferrari i Rolls-Royce

Švýcarská automobilka Monteverdi v dobách své největší…

Továrna v Brandýse vyrábí autodíly pro známé značky. Nahlédněte do jejího provozu Továrna v Brandýse vyrábí autodíly pro známé značky. Nahlédněte do jejího provozu

Automobilová elektronika, palivové jednotky, senzory či…

Českému byznysu s kryptoměnami se daří i ve světě Českému byznysu s kryptoměnami se daří i ve světě

S rostoucí hodnotou kryptoměn rychle přibývá i tuzemských…

Mečiar po téměř dvaceti letech navštívil Prahu Mečiar po téměř dvaceti letech navštívil Prahu

V budově bývalého Federálního shromáždění debatovali…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110? Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy…

 





 
Ekologická daň za převod ojetého vozidla: Víte, kolik v současnosti zaplatíte?

Ekologická daň za převod ojetého vozidla: Víte, kolik v současnosti zaplatíte?

Dnes 18:50

Koupě starého levného auta se může při jeho přeregistrování prodražit. Důvodem je tzv. ekologická daň. Kolik v současné době zaplatíte?




Blesk.cz

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už se přes Facebook nepřihlásíte

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už…

Pokud se přihlašujete do Skypu skrze účet na Facebooku, novinka Microsoftu vás nepotěší. Od ledna příštího roku…

Známý moderátor (†46) Autosalonu zemřel: Ještě v sobotu byl Martin Smolík na obrazovce

Známý moderátor (†46) Autosalonu zemřel: Ještě v…

Při ranní sobotní kávě si pánové vychutnávali pořad Autosalon s moderátorem Martinem Smolíkem (†46), o den…

 

iSport.cz

Dominik Hašek hraje v seriálu Lajna. Přijel lanařit do Havířova

Dominik Hašek hraje v seriálu Lajna. Přijel lanařit…

Střihl si další roli před kamerou. Bývalý hokejový brankář Dominik Hašek hrál před lety ve filmové komedii…

Play off Evropské ligy: Viktoria Plzeň narazí na Partizan Bělehrad

Play off Evropské ligy: Viktoria Plzeň narazí na…

Fotbalisté Plzně se ve vyřazovací fázi Evropské ligy utkají se srbským mistrem Partizanem Bělehrad. První zápas…

 

Reflex.cz

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Zatímco pozornost světové veřejnosti se soustředila na válku ve Vietnamu, Spojené státy v tichosti bombardovaly…

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Neomarxistická korektnost proniká i do oblastí, kde to opravdu překvapí. Papež František vyzval ke kritické…