Volkswagen EcoRacer: dravec na dietě

Volkswagen EcoRacer: dravec na dietě

 
 

Německý Volkswagen na Tokio Motor Show prezentuje zajímavý prototyp sportovního kupé s maximálkou 230 km/h a schopností akcelerovat z nuly na sto za 6,3 s. Spotřebuje přitom jen 3,4 litru nafty na sto kilometrů.

Německý Volkswagen na Tokio Motor Show prezentuje zajímavý prototyp sportovního kupé s maximálkou 230 km/h a schopností akcelerovat z nuly na sto za 6,3 s. Spotřebuje přitom jen 3,4 litru nafty na sto kilometrů.

Co chce Volkswagen tímto modelem říct? V tiskové zprávě je heslo "minimum consumption for maximum fun", což ve volném překladu znamená, že s EcoRacerem můžete proletět pověstnou serverní smyčku Nürburgringu se spotřebou pod čtyři litry. Jak je to možné? Vůz má totiž karoserii z karbonu, a tak váží pouhých 850 kilogramů. Nově vyvinutý motor 1.5 TDI poskytuje maximální výkon 100 kW a točivý moment 250 Nm a dokáže EcoRacer rozjet na stovku za 6,3 sekundy, maximální rychlost je přitom až 230 km/h. Při průměrné spotřebě 3,4 litru nafty na 100 km jsou to údaje z říše snů. Koncept přitom využívá automatickou dvojspojkovou převodovku DSG, nikoli manuální řazení.

Volksagen EcoRacer je klasické dvoudveřové kupé, které však můžete v mžiku proměnit v roadster, část střešní konstrukce můžete uložit za sedadla. Pokud však budete mít chuť, není problém vůz zbavit skoro všeho, co má se střechou něco společného, a udělat z EcoRaceru speedster. Co se týče rozměrů, vůz má na délku 3,77 metru, na šířku 1,74 metru a na výšku pouze 1,21 metru. Auto má minimální převisy, rozvor mezi 17palcovými koly dělá 2,48 metru.

Přístup dovnitř vám ulehčí systém Keyless-entry, takže k nástupu a nastartování stačí mít klíč nebo kartu v kapse. Uvnitř na vás čeká displej se systémem MMI (známe např. z Audi A6), rozhraní pro Apple iPod a další vychytávky. Pokud jsme to pochopili správně, naleznete v kokpitu i čtečku otisků prstů, která pozná, kdo jste a nastaví charakter vozu podle toho, jak jste si to předtím navolili. To, že bude s EcoRacerem vážně zábava, dokazuje poměr hmotnosti, který je 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Zajímavé jsou rozměry pneumatik, zatímco přední mají šířku jen 175/55 R 17, ty zadní se chlubí rozměry 225/45 R 17.

Spolupracujeme s TipCars.com
Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš

Vize Jana Antonína Bati i po desítkách let inspirují…

Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde

Havárie černobylské elektrárny před 31 lety znamenala…

Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky

Evropská centrální banka (ECB) oznámila, že dvě…

 

Štítky Roadster Volkswagen

 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 






 
Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Dnes 08:00

Náš speciální přípravek nahradí až čtyři běžné přípravky, sníží spotřebu na polovinu, zvýší výkon o 300 % a prodlouží život motoru o deset let. Samozřejmě jen když tomu uvěříte.




Blesk.cz

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi nechtějí uprchlické kvóty

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi…

V Evropské unii bychom se neměli hádat o kvótách. Důležitější je řešit, jak zastavit příliv migrantů. Na…

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši únosci byli moc milí“

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši…

Pátrání po biologické matce kolumbijské dívky, kterou adoptovali nizozemští rodiče, se pro dva novináře změnilo…

 

iSport.cz

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné fotce. Co dnes dělají?

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné…

Bylo jim jenom pár týdnů, když jejich fotografie zaplavily noviny v celé zemi. V létě 1997 se desetibojař Tomáš…

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne skóre, možná i karty

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne…

Tak to se nečekalo! Portugalci porazili na EURO do 21 let v Polsku Makedonce jen 4:2 a jsou ze hry o postup do…

 

Reflex.cz

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit hidžáb. To není vtip, ale realita v roce 1958

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit…

Potkal jsem představeného muslimského bratrstva a ten mi navrhl, abych přikázal všem ženám v naší zemi zahalovat…

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li! Podívejte se na ukázku z dokumentu o JXD

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li!…

Ikona časopisu Reflex pohledem Igora Chauna. V těchto dnech budeme na reflex.cz postupně uvolňovat ukázky z…