Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen EcoRacer: dravec na dietě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (75)
Německý Volkswagen na Tokio Motor Show prezentuje zajímavý prototyp sportovního kupé s maximálkou 230 km/h a schopností akcelerovat z nuly na sto za 6,3 s. Spotřebuje přitom jen 3,4 litru nafty na sto kilometrů.

Německý Volkswagen na Tokio Motor Show prezentuje zajímavý prototyp sportovního kupé s maximálkou 230 km/h a schopností akcelerovat z nuly na sto za 6,3 s. Spotřebuje přitom jen 3,4 litru nafty na sto kilometrů.

Co chce Volkswagen tímto modelem říct? V tiskové zprávě je heslo "minimum consumption for maximum fun", což ve volném překladu znamená, že s EcoRacerem můžete proletět pověstnou severní smyčku Nürburgringu se spotřebou pod čtyři litry. Jak je to možné? Vůz má totiž karoserii z karbonu, a tak váží pouhých 850 kilogramů. Nově vyvinutý motor 1.5 TDI poskytuje maximální výkon 100 kW a točivý moment 250 Nm a dokáže EcoRacer rozjet na stovku za 6,3 sekundy, maximální rychlost je přitom až 230 km/h. Při průměrné spotřebě 3,4 litru nafty na 100 km jsou to údaje z říše snů. Koncept přitom využívá automatickou dvojspojkovou převodovku DSG, nikoli manuální řazení.

Volksagen EcoRacer je klasické dvoudveřové kupé, které však můžete v mžiku proměnit v roadster, část střešní konstrukce můžete uložit za sedadla. Pokud však budete mít chuť, není problém vůz zbavit skoro všeho, co má se střechou něco společného, a udělat z EcoRaceru speedster. Co se týče rozměrů, vůz má na délku 3,77 metru, na šířku 1,74 metru a na výšku pouze 1,21 metru. Auto má minimální převisy, rozvor mezi 17palcovými koly dělá 2,48 metru.

Přístup dovnitř vám ulehčí systém Keyless-entry, takže k nástupu a nastartování stačí mít klíč nebo kartu v kapse. Uvnitř na vás čeká displej se systémem MMI (známe např. z Audi A6), rozhraní pro Apple iPod a další vychytávky. Pokud jsme to pochopili správně, naleznete v kokpitu i čtečku otisků prstů, která pozná, kdo jste a nastaví charakter vozu podle toho, jak jste si to předtím navolili. To, že bude s EcoRacerem vážně zábava, dokazuje poměr hmotnosti, který je 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Zajímavé jsou rozměry pneumatik, zatímco přední mají šířku jen 175/55 R 17, ty zadní se chlubí rozměry 225/45 R 17.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (75)