Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen eT!: E.T. se vrátil (nové fotografie)

VW Group Research spolu Deutsche Post AG a univerzitou umění Braunschweig představuje koncept malé dodávky.
Zpět na článek
18. 11. 2011 17:15
18. 11. 2011 19:01
18. 11. 2011 23:30
19. 11. 2011 12:53
19. 11. 2011 11:13
19. 11. 2011 13:02
19. 11. 2011 21:54
19. 11. 2011 12:58
18. 11. 2011 23:58
19. 11. 2011 12:08
19. 11. 2011 13:18
19. 11. 2011 17:04
21. 11. 2011 00:00
19. 11. 2011 14:17
19. 11. 2011 17:09
19. 11. 2011 12:53
19. 11. 2011 12:00
19. 11. 2011 13:20
19. 11. 2011 17:11
19. 11. 2011 15:20
19. 11. 2011 17:11
18. 11. 2011 19:24
19. 11. 2011 12:10
19. 11. 2011 12:16
19. 11. 2011 12:50
25. 11. 2011 08:59
19. 11. 2011 17:47
19. 11. 2011 19:00
19. 11. 2011 20:01
19. 11. 2011 20:04
19. 11. 2011 21:11
19. 11. 2011 21:24
19. 11. 2011 21:31
19. 11. 2011 22:20
19. 11. 2011 22:22
18. 11. 2011 17:15
Koncept
Na jednej strane fantázie, ktoré majú s realitou hoci v budúcnosti málo spoločné. Napríklad to "psovské" posúvanie sa za poštárom (blbina na n-tú, navyše, ktorý doručovateľ chodí "od domu k domu" autom? - to by doručenie jedného balíka stálo viac jak samotný balík), alebo hoci elektromotory v kolesách, či "do seba" sa zasúvajúce bočné dvere. Na strane druhej možno skúšanie reakcie verejnosti na dizajn. Podobné retro-línie už VW ukázal, teraz ich použil zase. A vyzerajú zase o kus zrelšie. Ak bude takto vyzerať nový VW Caddy, dám palec hore. To by bol gól do siete, keď ho nikto nečakal - nutné dodať, že v momente uvedenia budú všetci konkurenti vyzerať staro a nemoderne. Chcelo by to podobne revolučný interiér.
Len mám obavy, že podľa "dobrých" zvykov Volkswagenu sa do série dostane iba ak slabý odvar týchto tvarov.
Rozbalit vlákno
22
18. 11. 2011 19:01
Re: Koncept
"ktorý doručovateľ chodí "od domu k domu" autom?"

U nás každý! Popojíždí snad každých 20 metrů s Transitem...
18. 11. 2011 23:30
Re: Koncept
To vážne? Tak to si nechcem ani predstaviť, aby mi tu taký každý deň smrdel pred domom...
Čo si všímam tých motorizovaných, tak odstavia auto, obehajú okolie a potom ťahajú ďalej, vždy aspoň 200-300 metrov alebo viac. Neviem si predstaviť, aby auto chodilo za poštárom, to je len fantázia.
Ale ide skôr o to, že v tejto štúdii by som rád videl predzvesť nového VW Caddy, to by fakt bolo niečo...
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
19. 11. 2011 09:21
Re: Koncept
Kde žiješ? Autem si vždycky zajedou co nejblíž (ano s Transitem), i kdyby se popojíždělo po padesáti metrech. Jeden známý to asi měsíc dělal. Oficiální pracovní doba do půl třetí, ale prakticky všechno rozveze někdy po šesté večer, takže každá ušetřená minuta má cenu zlata...
19. 11. 2011 12:53
Re: Koncept
Tak už po 50 metroch, nie po 20? ;-) Ale to je jedno - to automatické posúvanie auta je proste z ríše fantázie...
Avatar - 4hill
19. 11. 2011 11:13
Re: Koncept
Možná tak PPl a podobní..Poštáci rozhážou do schránek upomínku nepřítomen a balík vesele čeká kolem jedenácté na poště.Ještě jsem po třetí nepotkal na silnicích auto český pošty..Alespon u nás..
19. 11. 2011 13:02
Re: Koncept
EMS mi ČP doručila do domu vždy, obyčejný balík nikdy a občas mi přinesou doporučený dopis (to snad byla moje pošťačka nemocná nebo na dovolené a někdo pracovitější zaskakoval).
19. 11. 2011 21:54
Re: Koncept
To je trefný, já už je mám naštěstí vycvičený, takže si to nedovolí, ale jinak je to celkem běžná praxe :no:
19. 11. 2011 12:58
Re: Koncept
Listovní zásilky nevím, jestli rozváží autem. Já vždy vidím pochodovat ženskou a poštu mám nedaleko. EMS mi vozí, asi těžko by s každým balíkem chodil několik kilometrů z pobočky, která EMS dělá. A klasický balík mi nikdy do domu nedošel, jen papír, ale je možné, že někde jinde funguje pošta lépe. Ještě jsem nezkoušel je požádat o donášku.
Avatar - Ronault.
18. 11. 2011 23:58
Re: Koncept
Mě spíše překvapuje, že VW tady dělá uber studie, ale jiný už mají objednávky na 15 000 ks podobného auta >:-[]
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
19. 11. 2011 09:23
Re: Koncept
Nezapomeň zdůraznit, že ty objednávky jsou hlavně díky čtvrtinové dotaci, bez ní by to bylo neprodejné. Toto má imho smysl v tom, že by to mohlo být šité na míru jednoho velkého zákazníka. Navíc zbrusu nové auto podstatně inovativněji řešené!
19. 11. 2011 12:08
Re: Koncept
Objednávka je objednávka, bez ohľadu na podmienky, ktoré teraz nemienim rozoberať. Renault je o konskú hlavu vpred, to sa nedá poprieť. :yes:

Na druhú stranu čo píšeš o novote VW je tiež pravda. Len nie som si istý, či je to až taká výhoda. Kým sa niečo dostane do série, nejaký ten piatok to potrvá, a kde už vtedy môžu byť iní...
A tie inovácie - minimálne dve riešenia z tejto štúdie podľa mňa na sériovú výrobu nemajú. A to pravé odsuvné dvere - to je fakt iba fantázia (výrobné náklady, spoľahlivosť, pevnosť, odolnosť pri nárazoch), a tiež elektromotory v kolesách - taktiež hrá rolu cena, ale tiež negatívny vplyv na jazdné vlastnosti napríklad. Zástavba elektromotora do karosérie je vhodnejšia - jednoduchšia, a napriek použitiu hnacích hriadeľov a rozvodovky lacnejšia. A to u VW určite ignorovať nebudú.
A riešenie pre jedného veľkého zákazníka - to znamená pokusný nástrel. K sériovému autu pre širšie použitie je to stále ďaleko. Najmä pre VW, ktorý zrovna pružný v tomto smere nie je.
19. 11. 2011 13:18
Re: Koncept
VW stačí inovovat do šuplíku, držet krok s ostatními. Není to zrovna automobilka, která by se hrnula udělat něco jako první. Nejdřív na tom nechá rozbít hubu někoho jiného, a pak přijde a slízne smetanu. Renault na elektromobily vsadil prakticky všechno, je to jeho šance znovu slušně prorazit, takže hold s Nissanem dláždí cestu. Z hlediska podnikání je přístup VW lepší, byť se nám nemusí moc líbit. Tohle je asi až příliš velký risk, který se jim nezdá, že by se vyplatil. Řekněme, že elektromobily budou opravdu rentabilní kolem roku 2018. VW má agresivní růstový plán a tolik let dotovat tuhle technologii na úkor růstu se jim moc chtít nebude. Mohou mít klidně koncept vhodný do sériové výroby, ale vyrábět to jen tak nezačnou. Budou to roky vylepšovat, jak se budou trendy měnit, technologie dospívat. Stačí se podívat, kolik let si hraje Audi s některými koncepty.

A ten "zbytečný" systém sledování doručovatele poslouží k rozvoji autonomních vozů, které dnes koncern samozřejmě studuje. Byť ti to nemusí dávat smysl tady, ani se to nemusí objevit ve finálním produktu, pokud vznikne, ale určitě ten vývoj nepřijde v niveč.
19. 11. 2011 17:04
Re: Koncept
S prvým odstavcom súhlas.

A to sledovanie doručovateľa - ja som ani tak nepoukazoval na to, že je zbytočný (čo podľa mňa je, ale nechajme to, nemusím mať vždy pravdu), ale skôr že je nereálny. De-facto musí na 100% nahradiť človeka, čo je určite v nasledujúcich 20 rokoch reálne nebude, tomu skrátka neverím. A s tým vyjdením vývoja navnivoč - minimálne 50% vývoja je obvykle k ničomu, ak nie aj viac.
21. 11. 2011 00:00
Re: Koncept
Sleduješ vývoj? Autonomní vozy jezdí, dokonce se kvůli nim měnila legislativa, aby mohly jezdit v běžném provozu. Z koncernové stáje jmenujme TTS, které samo vyjelo na Pikes Peak. Americká armáda financuje vývoj v této oblasti roky, tedy hlavně systémy řízení v obydlených oblastech - rozpoznávání chodců, aut, překážek, manévrování atd. Před 10 lety to bylo zbožné přání, dnes je to realita. Další krok je miniaturizovat techniku do té míry, aby šla namontovat do auta a neomezovala posádku.

Když si vezmeš, že máš automatické parkování (VW už před lety předváděl parkování ovládané dálkově - stiskem tlačítka auto umělo zajet a vyjet z místa), adaptivní tempomat a systém udržování jízdního pruhu, o kolik je něco takového těžší? Posouvání se malou rychlostí ulicí není nereálné. A novější, zatím nenasazené verze těchto systémů toho umí víc, než to co znáš z dnešní produkce.
Avatar - Ham.
19. 11. 2011 14:17
Re: Koncept
Elektromotory umístěné v kolech není žádný objev ani složitost a řada studií toto řešení použila v podstatě již leta páně.
[odkaz]
[odkaz]
Myslím, že v budoucnu až prorazí elektropohony tak to bude zcela standardní umístění, dnes se to používá mimo autoprůmysl zcela běžně (dokonce není problém umístit elektromotor do mrňavého náboje jízdního kola) výhody jsou jasné, úspora místa (do ráfku o rozměru 15-16" palců se vejde výkon jako kráva který nemusí zabírat místo v karoserii) a v podstatě nejnižší možné těžiště. Nevýhoda je jedna a sice vyšší neodpružená hmota.
19. 11. 2011 17:09
Re: Koncept
Tá nevýhoda je dosť podstatná. Nie je to len o komforte jazdy ale aj o zaťažení uloženia kolies a komponentov náprav. Motory v kolesách so sebou nesú ďalšie zmeny, a to je napríklad konštrukcia bŕzd a diskov kolies samotných.
Máš pravdu, toto riešenie bolo už použité nie raz, dokonca hlboko hlboko v minulosti, aj v samých začiatkoch automobilu. Ale nie je zatiaľ v stave na sériovú produkciu - nie v čase, keď sa bežné autá prispôsobujú elektrickému pohonu.
Ak sa dočkáme doby, že sa autá budú primárne konštruovať ako elektomobily, môže aj tento spôsob dostať zelenú.
Avatar - Ronault.
19. 11. 2011 12:53
Re: Koncept
CHceš řícci, že dotace se dostává jen na nové elektrické Renaulty? ;-)
19. 11. 2011 12:00
Re: Koncept
To je predsa tradičný spôsob VW. Počkať nakoniec, ako sa to všetko vyprofiluje, a potom prísť posledný a s veľkou slávou s tým najlepším autom v triede. Neveľmi sympatický spôsob, ale asi sa im osvedčil.
Ale ako som už písal, osobne oceňujem dizajn tohto auta - jeho aplikácia v sériovom aute by sa mi veľmi páčila. Konečne aj nejaký VW bude mať gule. Teda možno.
19. 11. 2011 13:20
Re: Koncept
K tomu designu - také mě příjemně překvapil. Já bych si takovouhle dodávku (samozřejmě ne v úpravě pro poštu) klidně koupil. Jestli v budoucnu půjdou tímto směrem, bude to zajímavé - není tak konzervativní, ale podle mě neuráží.
19. 11. 2011 17:11
Re: Koncept
Dizajn je rozhodne na úrovni, to musí každý nezaujatý uznať. Už len dúfať, že bude podobne hodnotný aj v sérii, a v tomto smere VW doteraz nepresvedčil - práve naopak.
Avatar - gld
19. 11. 2011 15:20
Re: Koncept
Presne to ma napadlo, ak je to predobraz nového úžitkáča od VW tak dávam všetky palce hore. V praxi sa ale dočkáme nanajvýš svetiel a masky z tohto konceptu.
19. 11. 2011 17:11
Re: Koncept
Nechajme sa prekvapiť. Očakávania veľké nemám, prekvapko bude potom o to príjemnejšie. ;-)
18. 11. 2011 19:24
Up! MPV?
Postarske zameranie studie ma zaujat. Ale ostatne je zrejme testovanie ohlasu na novy model. Caddy? VW neuverejnil ziadne rozmery, avsak nazov aj prevedenie prednej casti je jasnym odkazom na Up!, ktoreho MPV-verziu vyrobca slubuje. Nechame sa prekvapit. Ak by vyzeral takto, tak klobuk dolu. Osobne tuto verziu ocakavam s napatim.
Rozbalit vlákno
4
19. 11. 2011 12:10
Re: Up! MPV?
Čím je odkazom na Up! ? Myslím, čo sa týka prevedenia prednej časti, ktoré spomínaš.
Táto štúdia je tak ďaleko od najmenšieho VW, že ďalej snáď ani byť nemôže. Ale súhlas s tým, že vyzerá dobre.
19. 11. 2011 12:16
Re: Up! MPV?
No, ak to v reflektoroch a maske nevidies, tak nevidis. Kazdopadne mne to Up! pripomina nielen dvojhlaskovym nazvom s vykricnikom, ale aj designom. Rozhodne sa na Up! ponasa viac, nez studia Bulli, ktorej pribuznost s (vtedy) chystanym Up!om vyrobca ani netajil.
19. 11. 2011 12:50
Re: Up! MPV?
No, tak náväznosť filozofie tu nejaká bude, teda čo sa týka štýlu názvu určite. Vo vzhľade je jediná podobnosť v tom, že Up! ani táto štúdia nemajú medzi prednými svetlami čiernu ani chrómovanú mriežku chladiča. A to ťažko možno nazvať podobnosťou dvoch áut. Proporciami, rozmermi aj dizajnom sú to na míle vzdialené autá.
25. 11. 2011 08:59
Re: Up! MPV?
Tak som si podla rozmerov kolies vyratal, ze to auto ma 4m (cca 6 x koleso priemeru 66cm)... To by nemusel byt novy Caddy ;-) Zvlast ked pri uzitkovych autach je trend narastania karoserii aj dnes stale v kurze (co vytvara priestor pre nove mensie modely). Caddy dnes narastol do rozmerov, pri ktorych jeho nastupca bude od tohoto konceptu dlhsi, tipujem, aspon o 50 cm. Ale nechajme sa prekvapit. Uvidime, co to bude, az (ak) ten design pretavia do realu.
19. 11. 2011 17:47
Keby...
vás to náhodou zaujímalo, nájdite si niekde fotky, kde je bočný pohľad.

Tu to nevidno, ale vzhľadom na to, že toto auto nemá motor vpredu, má taký krátky predný previs, že ho skoro nemá. Na dizajn je potrebný určitý priestor, v tomto prípade nebolo jednoduché dostať sa prechodovými plochami z prednej časti na bočnú časť.

Najkomplikovanejší počas vývoja dizajnu od skice až po niekoľko prvých penových modelov v životnej veľkosti bol podľa mňa predný nárazník, blatník a všetko hore až po čelné sklo.

V prípadoch ako tento sú dosť v hre blatníky, ktoré sú odvodené od kolies, je daná šírka, je daný smer toku základných bočných plôch okolo a s tými sa nedá hýbať, takže v určitom bode musí byť šírka maximálna a plochy tečúce prevažne v pozdĺžnom smere, kým len kúsok pred tým chceme mať pekne oblý tvar v priečnom smere, na ktorý ale nie je miesto, a ešte sa to celé musí pekne spojiť, aby to nevypadalo nezmyselne.

Bol to asi najzvláštnejší projekt, na ktorom som doteraz spolupracoval, ono sa to zdá, že je to vlastne jednoduchý tvar, áno, to je, ale v našej praxi sa často ukazuje, že urobiť jednoducho vypadajúce veci je oveľa zložitejšie ako sa môže komukoľvek zdať :-)
Rozbalit vlákno
8
19. 11. 2011 19:00
Re: Keby...
Na tie bocne fotky by si mohol dat link (ziadne som totiz nenasiel). Poznas aj rozmery studie? (najma dlzku)
19. 11. 2011 20:01
Re: Keby...
Ďalšie obrázky nie sú, všetko čo pustili, je tu.
19. 11. 2011 20:04
Re: Keby...
Ved prave... :-( Ten bocny profil by mohol vela povedat o tom, ake je to dlhe a cim to teda v praxi bude (ak teda bude)...
19. 11. 2011 21:11
Re: Keby...
Myslím, že rozmery nehrajú primárne rolu - aspoň vo forme takejto štúdie nie. O rozmeroch by sme sa mohli baviť v štádiu funkčného vzoru. Dôležitejši sú proporcie a celkové rozvrhnutie priestoru - a to najviac ukazuje na malý užitkáč typu Caddy. Určite v sérii nebude tak extrémne krátky predný previs, aj keby to chceli robiť iba elektrické (čo si rozhodne nemyslím).
Ako som už písal, nechajme sa prekvapiť, skôr mám obavu, že z týcht tvarov uvidíme na sériovom aute veľmi málo, ak vôbec niečo. Z tohto sa zatiaľ v sérii neobjavilo nič [odkaz] [odkaz] , a bolo by načase, VW sa k tomuto rukopisu, ako vidno, opakovane vracia. Zas to potrvá večnosť, podobne ako pri VW Up! ...
19. 11. 2011 21:24
Re: Keby...
Ten starsi transporter bol krasny, Bulli bol pre mna, co sa tyka designu, sklamanim. Naopak interier usporiadania 3+3 je moja srdcovka. Toto vsak vyzera byt uzsie a hoci designom podobne obom, vyzera o dost lepsie ako trochu divny Bulli. Co sa tyka velkosti - ano, vnutorny priestor vyzera byt pomerne velky, ale pri velmi kratkej prednej casti. A toto usetrenie niekolko desiatok cm sa moze velmi vyrazne podpisat na malej celkovej dlzke auta. Hm?
19. 11. 2011 21:31
Re: Keby...
[odkaz]
Skutocne Ti pride eT! dlhsi? Ja mam pocit, ze je na prvy pohlad akurat vyssi...
19. 11. 2011 22:20
Re: Keby...
Kašli už na tie rozmery, je to štúdia, nič viac. So žiadnym sériovým autom nemá nič spoločné, lebo je navrhnutá pre oko a vyrobená úplne inou technológiou ako bežné auto. Žiadna použitá platforma, žiadna závislosť, už to pochop. Dá sa hovoriť o riešeniach, dá sa hovoriť o dizajne - ale nie o triede a veľkosti budúceho sériového auta, o ktorom ani nevieme, či bude. Nemá zmysel špekulovať o centimetroch a o vnútornom priestore. Minimálne do úrovne funkčného vzoru, ak som už písal. A ten sa verejnosti neukazuje, a prototyp len veľmi veľmi zriedka, neviem či u VW vôbec - iba ak dlho po uvedení sériového modelu.
19. 11. 2011 22:22
Re: Keby...
Oba vyzerajú na pomery VW vynikajúco - ale je pravda, že Transporter o kus lepšie.