Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen: Filtry pevných částic pro benzinové motory už v roce 2017

Německý koncern po kauze Dieselgate pracuje na své pošramocené pověsti. Do budoucna chce proto nabídnout ekologičtější vozy.
Zpět na článek
4. 8. 2016 11:18
4. 8. 2016 11:22
4. 8. 2016 11:59
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
4. 8. 2016 15:27
4. 8. 2016 12:24
4. 8. 2016 12:51
Avatar - Anonym
4. 8. 2016 10:55
Jenže ona to není
snaha být ekologický, ale nutnost, aby mohli dál TSI splňovat emise. Článek je zas podán, jak je VW svatý :no: :no:
Rozbalit vlákno
6
4. 8. 2016 10:56
Re: Jenže ona to není
Na jakem principu bude fungovat ? Bude tam vstrikovac nebo se zvysi teplota spalin ?
4. 8. 2016 15:09
Re: Jenže ona to není
Ani jedno, ani druhé. Teplota spalin je u zážehových motorů podstatně vyšší než u vznětových a mělo by to stačit. Typicky tam spíš hrozí opačný problém, tedy příliš vysoká teplota.
4. 8. 2016 11:31
Re: Jenže ona to není
Presne tak, ta nutnost kvuli emisim je jasna.
Uz vidim, jak zrovna takovy vw dava do auta neco, co zakaznikovi nic neprinese a co se zakaznik skoro vubec nezajima. Pokud se zajimat bude, tak si rekne, hm, to radsi ani nechci, protoze s tim budu mit akorat problemy a zvednou se mi naklady na provoz >:-[]
4. 8. 2016 12:49
Re: Jenže ona to není
Richtig, už dávno bych si od WAGu nekoupil nic ani ty buřty s emisemi
4. 8. 2016 14:05
Re: Jenže ona to není
... ostatne uplne stejne tak se chovaji i vsichni ostatni vyrobci, ze? ;-)
4. 8. 2016 15:16
Re: Jenže ona to není
Předpokládalo se, že výrobci nakonec budou schopní splnit i 6c bez filtrů. Je to však jen otázkou času, takže si umím představit, že by VW prostě využil příležitosti. Ani alternativy nebudou zadarmo.
4. 8. 2016 11:18
Hybrid
Čím dál víc jsem rád za svůj hybrid. Obyčejný atmosferický benzínový motor, laděný na spotřebu a trvanlivost (s až extrémně malým litrovým výkonem) a k tomu mechanicky trivální HSD "převodovka". Na tom se nemá co rozbít.
Bez turba, bez filtru pevných částic, ...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jenik3
4. 8. 2016 11:22
Re: Hybrid
Souhlas. Nebo se potencialni kupec muze zeptat u Mazdy na jejich "nemoderni" motory a stejne tak u Korejcu :yes:
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
4. 8. 2016 11:59
Re: Hybrid
Pripadne pockat, ci Mazda neprivezie hybridnu Trojku aj do Europy.

V Japonsku ma motor Sky a HSD od Toyoty. SWEEEEEEEEEEEET :-!
4. 8. 2016 15:27
Re: Hybrid
Tohle je otázka přímého vstřikování, i když motory běžící v Millerově (Atkinsonově) cyklu s nízkým specifickým výkonem nebudou první na ráně.

Osobně bych byl pro, aby všechny zážehové motory s přímým vstřikováním měly filtr. Klidně bych si za to připlatil, až by to bylo provozem ověřené. Stávající situace je tragikomická.
4. 8. 2016 12:24
Hmm
Další kurvítko a další důvod, proč si produkt VW nepořídit... benzíny neumí a ještě to opatří touto ekofašistickou fíčurkou.

Chce to pořádný vosmivál s LPG a ekologický vůz je na světě ;-)
Rozbalit vlákno
1
4. 8. 2016 12:51
Re: Hmm
8hrnek jo ale bez toho bublifuku LPG
Avatar - saldy
4. 8. 2016 12:40
Filtr-démon všech diskuzí
Žádný velký problém, pouze menší mrzutost. Dnešní generace filtrů DPF již dokáže spálit všechny saze, pokud budete přistupovat k regeneraci důsledně a zodpovědně, vydrží vám po celou životnost vozu.
Rozbalit vlákno
2
4. 8. 2016 14:34
Re: Filtr-démon všech diskuzí
Všechny saze sotva, DPF je porézní hmota, která určité procento částic (těch "větších") zachytí, menší ovšem normálně prolítnou.
Avatar - saldy
4. 8. 2016 15:33
Re: Filtr-démon všech diskuzí
Měl jsem na mysli ty zachycené, během regenerace.
4. 8. 2016 12:43
chtel bych videt porovnani DPF a GPF
jestliže dyzl vyprodukuje radove vic PM nez benzin s primovstrikem, musí DPF odstranit radove vic (hmotnostne) PM nez GPF.
navíc, při kombinaci přímého a neprimeho vstriku bude tech sazi u benzinu v realu ještě o další rad min.
jestliže je DPF +- vychytany, s GPF by problem nemel byt zadny.
Rozbalit vlákno
12
4. 8. 2016 12:57
Re: chtel bych videt porovnani DPF a GPF
Ano, tohle je nedůležitější otázka. Existují dva základní typy filtru pevných částic.
Uzavřený s aktivní regenerací, což mají všechny dnešní diesely. Ke své práci potřebuje čidla, řídicí jednotku a dodatečný vstřik paliva pro aktivní regeneraci. Může se ucpat.
Otevřený s pasivní regenerací, ten si Němci dobrovolně montovali na svá starší auta, aby dostali zelenou plaketu. Ke své práci nic dalšího nepotřebuje, může pracovat zcela nezávisle. Nemůže se ucpat.
Předpokládám, že benzíňáky by si měly vystačit s tou druhou variantou a tím pádem by to nebyl žádný strašák.
4. 8. 2016 13:47
Re: chtel bych videt porovnani DPF a GPF
Takze neco jako klasicky katalyzator, ktery taktez provazeli zpocatku obavy.
4. 8. 2016 14:02
Re: chtel bych videt porovnani DPF a GPF
No a keby nahodou nie, Pepa z depa ho autogenom vyreze a pojde jak nove, woe :-)
4. 8. 2016 15:41
Re: chtel bych videt porovnani DPF a GPF
A k tomu s menšiou spotrebou >:D
4. 8. 2016 14:12
Re: chtel bych videt porovnani DPF a GPF
nevhodne jsi to formuloval - ten pasivni se samozrejme ucpat muze, a rozhodne se tak deje casteji nez u tech aktivnich, protoze si ho namontovali na kdejaky kepl bez adekvatniho rizeni spalovani a tudiz do nej muzou proudit nasobne vetsi koncentrace pevnych castic. finta je zakopana. tom sluvku otevreny. pokudd je mi dobre znamo, neni to nic jineho nez obtok filtru, co neprojde filtrem, jde bokem, cili jednou filtr ucpes a jak kdybys ho nemel a je to samozrejme podvod. nemecky urednik se nazral a motorista zustal cely.
4. 8. 2016 16:06
Re: chtel bych videt porovnani DPF a GPF
Teoreticky můžeš z možností uzavřený/otevřený a aktivní/pasivní udělat 4 kombinace, ale v praxi se využívají jenom ty 2, které jsem uvedl. Uzavřený pasivní filtr prostě není reální kombinace.
Takže v praxi máme jen otevřený filtr s pasivní regenerací. Ano, když se postupně zaplní, tak v podstatě přestane plnit funkci. Ale jakmile nastanou vhodné podmínky pro pasivní regeneraci, tak ta proběhne a filtr zase začne fungovat. Samozřejmě je potřeba dodat, že i uzavřený filtr s aktivní regenerací se umí pasivně regenerovat.
4. 8. 2016 16:32
Re: chtel bych videt porovnani DPF a GPF
no a ted mi prosim popis mechanismus, jak se regeneruje ucpany pasivni filtr. to by me zajimalo. ja se osobne domnivam, ze pokud vlozku filtru ucpes, tak uz v ni tezko muze probehnout nejaka regenerace (nevim, jak tam ty saze muzou vyhoret, kdyz je to ucpane). faktem zustava, ze se bavim v rovine teoreticke, filtr jako takovy jsem nikdy vykuchany nevidel.
4. 8. 2016 18:11
Re: chtel bych videt porovnani DPF a GPF
Tak ono to není absolutně ucpané, jako bys to vylil betonem a nechal to zatvrdnout. Jsou to jednotlivé pevné částice sazí naskládané vedle sebe, takže je tam určitá porozita (mezery mezi částicemi).
Spíše bych se bál toho, že zážehové motory nemají ve spalinách skoro žádný kyslík, který by se sazemi mohl reagovat.
4. 8. 2016 21:25
Re: chtel bych videt porovnani DPF a GPF
no, jak znam saze a jejich schopnost mazat, tak si myslim, ze to bude prakticky neprodysne. neni to ale podstatne, podstatne je to, co sam uvadis - minimum kysliku - a ani si nemyslim, ze ho bude malo ve spalinach, tam ho bude v jistych jizdnich rezimech celkem dost (obzvlaste pokud nefunguje egr ;-)), ale proste vsechno pobezi tim obtokovym kanalem a pres tu ucpavku se prakticky nic neprotlaci (tedy ani zadny kyslik). ostatne mechanisms ucpani je jasny, nastava to zejmena pri jistem typu pouzivani auta, no a takovemu uzivateli se ten pasivni a orevreny dpf samozrejme nikdy nezregeneruje, nitabene kdyz ani nevi o tom, ze ho ma ucpany ;-).

jen tak mimochodem, u benzinovych motoru ve spalinach kysliku nazbyt neni, nevis jakym zpusobem se bude provadet regenerace tam?
5. 8. 2016 08:07
Re: chtel bych videt porovnani DPF a GPF
Mrknul jsem na nějaké odborné studie o GPF. Funkčně to asi opravdu bude otevřený pasivní filtr, přičemž může být samostatně za třícestným katalyzátorem nebo s ním může být sloučen, pak se mluví o čtyřcestném katalyzátoru. Co se týče regenerace, zážehový (benzinový) motor má ve srovnání s dieselem jednu výhodu a jednu nevýhodu. Výhoda je vyšší teplota spalin. Nevýhoda je nízký obsah kyslíku (lambda = 1), ale až na jednu výjimku a to je brzdění motorem, kdy se benzín nevstřikuje a kyslík ve výfukových plynech je a to by prý mělo stačit. Díval jsem se na patent Fordu a ten to má vymyšlené tak, že se před GPF fouká vzduch. Většina studií se holedbala tím, že GPF ani nezvýší tlakovou ztrátu ve výfuku, může prý dokonce nahradit střední tlumič výfuku. Dle studií bude GPF automobilky stát 50 až 100 dolarů navíc.
5. 8. 2016 14:37
Re: chtel bych videt porovnani DPF a GPF
no tak hlavne aby to fungovalo. nejaky cesky stoura, ktery zasadne vyrazuje na neutral, aby nebrzdil motorem, je schopny vseho ;-) - resilo by to to fordi reseni. jeste me zaujala ta formulace ctyrcestny katalyzator. prijde mi zavadejici, protoze cesta = chemicka reakce, kterou podminuje pritomnost katalyzatoru. tady dalsi soucastkou je filtr (tedy to neni zadny katalyzator) a ze tam dochazi k regeneraci (tzn. chemicke reakci horeni sazi) neni preci reakce za ucasti katalyzatoru... no nic, kazdopadne diky za info!
5. 8. 2016 20:05
Re: chtel bych videt porovnani DPF a GPF
Co se týče pojmu čtyřcestný. Tak za prvé je to takové české specifikum,kdy Češi "way" ve slově "three-way catalyst" nebo "four-way catalyst" překládají jako "cestu", ačkoliv je to v původním jazyk myšleno jako "způsob" (nejepší český překlad je trojčinný, respektive čtyřčinný). Za druhé je potřeba připomenout, že při pasivní i aktivní regeneraci filtru působí se uplatňuje katalytický účinek platiny (právě kvůli platině jsou DPF tak drahé), takže je možno sčítat 3+1=4.
Avatar - Googlit
4. 8. 2016 12:59
A proč se článek nejmenuje třeba...
A proč se článek nejmenuje třeba: "Další rána pro VW - kvůli problémům s emisemi budou muset dostat filtr pevných částic i motory TSI" ???

Článek bych pak pojednal jako rozvahu nad tím proč tomu tak je a jaký to bude mít dopad na prodeje koncernu.

Vždyť jste součástí blesku a můžete si takový bulvár dovolit a pokud by jste to navíc pojali trochu více technicky tak by mohla zůstat zachována i čest redaktora který by to spáchal. To by bylo panečku prokliků od lidí co se snaží kliknout na posuvník a namísto toho kurzorem nechtíc ustřelí na reklamu umístěnou na pozadí webu takovým způsobem, že být inzerentem tak vás pošlu víte kam... >:D

Tak nám tady zbyl jen článek který podává VW jako lídra v boji s emisemi. V době kdy už je jasné snad každému že to poslední o co VW jde je zdraví lidí. V době kdy už se jasně ukázalo že i jeho zákazníkům je tenhle aspekt úplně ukradený a když už nemají argumenty tak argumentují jako malé děti - že to tak dělá každý.
Rozbalit vlákno
18
4. 8. 2016 13:40
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
No ale tohle je pouze soucast nove strategie.Po odhaleni podvodu je potreba delat vse pro to,aby vw vypadal pred verejnosti jako ten bojovnik za zivotni prostredi.Rekl bych,ze si k tomuto ucelu najali i nejakou agenturu.Je to jen takova hra..lidi tomu uverily a hraji tu hru s nima.Tak ten vw je vlasne "clean":-)
Avatar - Googlit
4. 8. 2016 13:46
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
Nejsem příznivcem těchhle konspiračních teorií a vidím to podle principu "Occamovy břitvy" spíše tak, že mají opravdu nějaký problém s TSI a dělají si půdu pro velmi nepopulární řešení. Že by takový článek vylepšoval pověst VW se mi moc nezdá, leda že by to byla marketingová sázka vabank na záchranu pověsti jejich dieselů.

Ať tak nebo tak, článek nám moc prostoru ke spekulacím nedává. VW je prostě lídr v boji proti emisím a basta >:D
4. 8. 2016 13:53
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
GPF se bude nejspis tykat všech primovstriku, tedy nejen VW.
nedelej ze sebe hlupaka
Avatar - Googlit
4. 8. 2016 14:11
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
Ano i to by byl skvělý námět pro článek a přesto zde máme jen tohle VW promo! Nadpis by mohl být: "Příchod GPF se blíží - VW je bude muset použít jako první, víme proč a jaké to bude mít dopady".

A namísto toho tady máme co? Reklamu na lídra v boji s emisemi.
Avatar - Hittman
4. 8. 2016 14:17
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
A jaké dopady? Nehledě na MB, který to oznámil dříve...
Avatar - Googlit
4. 8. 2016 14:26
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
Já nevím jaké dopady. To bych se právě chtěl dozvědět z článku o co takovým časným oznámením nepopulárního kroku VW vlastně jde. Takhle si můžu tipovat cokoliv když ani nevím proč to tak brzy VW odhaluje. Od problémům s emisemi TSI, přes snahu o podporu prodejů dieselů či o vytváření půdy pro nevyhnutelné až po obyčejný PR žvást.

Fakt nevím a proto apeluji na auto.cz aby se víc snažili což jím bezpochyby přinese i kýženou čtenost.
4. 8. 2016 15:47
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
O tom se psalo před lety (například si pamatuji článek s někým od vývoje motorů u Hyundai, kde řekl, že to bude nutnost). Nepřišlo to, protože přísnější požadavky odsunuli o několik let, tedy automobilky získaly další čas na vyladění motorů tak, aby prošly i bez filtrů. Jednou přijde doba, kdy bude prostě levnější tam ten filtr dát. A neřekl bych, že budeme čekat déle než pět let, i když tady záleží na politicích.
Avatar - Googlit
4. 8. 2016 16:19
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
:yes: Tak že by za tím oznámením VW stála opravdu jen reklama? Něco jako: "kupujte benzínové motory dokud jsou bez filtru pevných částic"? Škoda že to není rozvedeno v článku ale musíme tady o tom spekulovat my.
Avatar - Hittman
4. 8. 2016 14:15
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
Ještě že je tolik bláznů, že je ve druhý na světě )
Avatar - Googlit
4. 8. 2016 14:18
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
Ve druhý co?
Avatar - Hittman
4. 8. 2016 14:19
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
Prodeje...
Avatar - Googlit
4. 8. 2016 14:22
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
Aha já ale nejsem odpůrce VW a jejich skvělých produktů. To snad nemůže být nikdo kdo má rád naši zemi. Reaguji na článek co vypadá jako PR VW a přitom tak není označen. Vždyť tohle není novinařina.
4. 8. 2016 14:43
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
to mas nepochybne pravdu.
4. 8. 2016 14:41
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
jako kdyby sis odpustil ten detinsky blabol v tom svem poslednim odstavci, melo by to snad i vcelku rozumnou myslenku. protoze argument, ze stejne podvadi i ostatni, je jednak fakt a jednak zcela logicka odpoved na detinske mamlasy, kteri z vw delaji smrduteho satana a z ostatnich svatousky.
Avatar - Googlit
4. 8. 2016 15:08
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
Jen jsem chtěl zdůraznit že podávat VW jako lídra v boji proti emisím je v dnešní době už nonsense. Do teď ho emise nezajímaly a jak se ukázalo tak v evropě nezajímají ani jeho zákazníky. Není to značka která by prodávala eko výrobky a já jsem ten poslední kdo by mu to měl za zlé. Jsem technik kterého zajímají na autě jiné věci. S emisemi ať si podváděl kdo chce, je mi to jedno, já s tím těžko něco udělám, ale argument: "vždyť to tak dělají i ostatní" mi pije krev. A víš co říkám mým dětem když s tím vyrukují doma? "Jdi se podívat ven za dveře na zvonek co je tam napsané, ty nejsi ostatní!"
4. 8. 2016 15:53
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
Emise VW ani jeho zákazníky nezajímaly, a proto sis mohl v dobách Euro4 připlatit za DPF a v dobách Euro5 sis mohl připlatit za SCR?
Avatar - Googlit
4. 8. 2016 16:27
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
No myslím ty reálné emise, že je nezajímaly - ty papírové je nepochybně zajímaly. A o tom že nezajímaly zákazníky svědčí to, že zájem o nákup koncernového vozu nijak nepolevuje.

A nenamontování DPF a SCR by asi bylo hodně nápadné když ho všichni okolo mají :-) Něco jako když kradeš elektřinu tak že jsi napojený na veřejné osvětlení, vypadne proud všem okolo a jenom tvůj barák svítí - no tak ho přeci zhasneš ať nejsi nápadný ne?

A znova opakuji že je fakt možné že to dělají úplně všichni a je mi to jedno. Jenom u VW je to téma natolik profláklé že jim těžko někdo uvěří že chtějí do benzínu montovat filtr pevných částic kvůli reálným emisím - buď mají nějaký problém o kterém ví a nebo je to reklamní trik.
4. 8. 2016 17:00
Re: A proč se článek nejmenuje třeba...
problem nastava v okamziku, kdy je regulace emisi naprosto nesmyslne pojata - na jedne strane mas papirove temer nesplnitelne limity. na druhe strane pak realne pozadavky na automobilismus v praxi a jeho moznosti. pokud se tohle nepotkava (pozadavky jsou protichudne - a to i v tech emisnich normach - eu nechce co2 = pouzij naftu misto benzinu a pak eu nechce noxy = pouzij benzin misto nafty; nedej boze, kdyz nepouzijes ani jedno a reseni mas v elektromobilu, ktery je momentalne asi nejmene ekologicky), pak zacina prostor pro kompromisy a nebo rovnou nejake ochcavky. no a u ochcavek jsme dnes: nerelane spotreby, emise, co "plati" jen v emisnich testech, drahe serepeticky s diskutabilnim prinosem (scr, primy vstrik benzinu, hybridy, atd.)
Avatar - LEGOPARK
4. 8. 2016 14:24
Smiesny odpor voci VW ;)
Je az tragikomicky tento odpor voci znacke VW. :-) Nedavno bolo zverejnene, ze aj napriek "afere dieselgate" predaje koncernu VW stupli a koncern VW sa stal znova svetovou jednotkou! >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Googlit
4. 8. 2016 14:29
Re: Smiesny odpor voci VW ;)
Taky to jako nezaujatý nechápu. A co si myslíš ty, jako fanoušek VW? Proč má VW potřebu tak dlouho dopředu skrz média oznamovat, že bude montovat i do benzínů tolik nenáviděné filtry pevných částic?
4. 8. 2016 16:31
GPF než DPF
Benzinové motory s GPF sníží emise pevných částic až o 90 % než diesel s DPF takže letního smogu jsou města plná. ... města plná :no:
Rozbalit vlákno
0