Volkswagen Golf VI: Německé ceny začínají na 16.500 Euro (410.000,- Kč)

Volkswagen Golf VI: Německé ceny začínají na 16.500 Euro (410.000,- Kč)

 
 

Volkswagen už zveřejnil ceník nové generace Golfu pro německý trh. Třídveřové provedení začíná na 16.500 Euro (zhruba 410 tisíc Kč), respektive 17.250 Euro (asi 430 tisíc Kč) za pětidveřové provedení. Prodej bude zahájen v říjnu.

Nová generace není zcela novou konstrukcí, ale vychází z aktuální páté generace. Přesto obsahuje řadu technických novinek a došlo k určitému posunu v oblasti designu. Zepředu vyhlíží Golf jemněji a ne tak robustně jako dosud, díky menším světlometům, tmavému podkladu masky (s vysokým leskem) a černě lakovaným sekcím v předním nárazníku. Vzadu jsou naopak robustnější, nižší ale výrazně širší koncové světlomety, které se odkazují na úspěšný Touareg. Jejich noční design má Golf odlišit od všeho, co dnes na silnici jezdí. Viditelná je také inspirace novým Sciroccem.

V tuto chvíli je na výběr celkem šest motorů. Základ tvoří benzinový atmosférický 1,4 o výkonu 59 kW následovaný osmiventilovým 1,6 (75 kW). Vrchol benzinových motorizací v tuto chvíli tvoří přeplňovaný 1,4 TSI ve verzích 90 a 118 kW. Turbodiesely zastupuje 2,0 TDI se vstřikováním common-rail o výkonu 81 nebo 103 kW. Všechny motory už nyní splňují emisní normu Euro 5. Postupně se nabídka dále rozšíří o nové motory 1,2 TSI a vznětové 1,2 TDI a 1,6 TDI. Pro výkonné verze bude určen přeplňovaný benzinový dvoulitr.

Nabídka se při uvedení na trh skládá ze tří výbav s tradičními názvy Trendline, Comfortline a Highline. Trendline je určená jen pro benzinové motory 1,4 a 1,6 a pro slabší turbodiesel 2,0 TDI. Verzi Highline je naopak možné zkombinovat jen s přeplňovanými motory TSI a TDI.

Základní Trendline na rozdíl od mnoha konkurentů z nižší střední třídy má nárazníky, zpětná zrcátka a dveřní kliky lakované v barvě karoserie. Bezpečnostní výbava zahrnuje úchyty na dětské sedačky Isofix, kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech a systémy ABS, EDS, ASR a také stabilizační systém ESP. Už Trendline má celkem sedm airbagů – čelní, kolenní pro řidiče, boční vpředu a průběžné okenní.

Ve výbavě dále nechybí elektromechanický posilovač řízení s variabilním účinkem, elektrické stahování oken, klimatizace Climatic, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a centrální zamykání s dálkovým ovladačem. V této verzi ceny Golfu začínají na 16.500 Euro (zhruba 410 tisíck Kč) za motor 1,4. Turbodiesel stojí od 20.625 Euro, což odpovídá částce asi 515 tisíc Kč.

Comfortline tento relativně bohatý základ rozšiřuje například o 16palcová litá kola, chromované lišty na masce chladiče, systém varování narušení bezpečné vzdálenosti před a za vozidlem ParkPilot nebo rádio s CD přehrávačem a podporou MP3. Vzhled interiéru vylepšují chromované doplňky, kůží potažený volant a kožená hlavice řadící páky a rukojeť ruční brzdy.

Nejvyšší výbava Highline má kola 17palcová, dále například rozšířený chromový paket v interiéru, přední sportovní sedadla s vyhříváním, potahy v kombinaci Alcantara/látka a dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic.

V nabídce jsou tři nemetalické barvy, šest metalických a dvě s perleťovým efektem. Příplatek za nadstandardní barvy je 480 Euro. Pro interiér je možné v závislosti na stupni výbavy vybírat až z pěti barevných provedení. Za zadní pár dveří si Volkswagen v Německu žádá 945 Euro, tedy zhruba 24 tisíc Kč. Pokud se zákazník spokojí s mechanickým stahováním zadních oken, příplatek je 750 Euro (necelých 20 tisíc Kč).

Parkovací asistent Park Assist společně se systémem ParkPilot vyjde na 623 Euro, ve výbavách Comfortline a Highline, kde je ParkPilot zahrnut, stojí 103 Euro. Další možnosti příplatků zahrnují vedle obvyklých položek například omezovač rychlosti (+ 195 Euro), adaptivní tlumiče DCC (+ 925 Euro), asistent pro rozjezd do kopce (+ 105 Euro) nebo boční airbagy pro zadní řadu sedadel (+ 330 Euro).

Volkswagen Golf VI - Ceny německém trhu
Motor1,4 16V1,61,4 TSI (90 kW)1,4 TSI (118 kW)2.0 TDI CR (81 kW)2.0 TDI CR (103 kW)
Zdvihový objem [cm3]139015951390139019681968
válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/580081/4100103/4200
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500240/2000250/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]172188200220194209
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,39,58,010,79,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,47,16,06,04,54,9
Cena Trendline [Euro]16.50017.900--20.625-
Cena Comfortline [Euro]18.00019.40020.675 (22.450)(23.975)22.12524.100 (25.875)
Cena Highline [Euro]--21.925 (23.700)(25.225)23.37525.350 (27.125)
Ceny v závorkách platí pro verze s šestistupňovou (u motorů TDI) nebo sedmistupňovou (u motorů TSI) převodovkou DSG.
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
UniCredit: Lidé i banky v regionu bohatnou UniCredit: Lidé i banky v regionu bohatnou

  Banky byly loni ziskové v regionu celé střední a…

Česko se nejspíš přidá k polské žalobě na limity pro čistotu vzduchu Česko se nejspíš přidá k polské žalobě na limity pro čistotu vzduchu

Česko se zřejmě přidá k žalobě proti limitům znečištění…

Pražská burza je na tom nejlépe od roku 2011 Pražská burza je na tom nejlépe od roku 2011

Počtvrté za sebou pražská burza rostla a den zakončila na…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf VI: Německé ceny začínají…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Nissan prostřednictvím konceptu Xmotion naznačuje vývoj designu svých SUV

Nissan prostřednictvím konceptu Xmotion naznačuje vývoj designu svých SUV

Dnes 17:50

Představy designérů japonské značky o jejich možné budoucnosti nabízí koncept Xmotion.




Blesk.cz

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si mezi krami, než grónské ledovce roztají

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si…

Teplota vody i vzduchu je kolem nuly. Většina účastníků zájezdu je oblečena v péřových bundách, jiní už se ale…

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu, říká trenér Hašek

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu,…

Davis Ikaunieks a Bohemians? Tohle spojení zřejmě platit nebude. Pro „klokany“ by jihlavský útočník mohl být…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…