Volkswagen Golf VI: Německé ceny začínají na 16.500 Euro (410.000,- Kč)

Volkswagen Golf VI: Německé ceny začínají na 16.500 Euro (410.000,- Kč)

 
 

Volkswagen už zveřejnil ceník nové generace Golfu pro německý trh. Třídveřové provedení začíná na 16.500 Euro (zhruba 410 tisíc Kč), respektive 17.250 Euro (asi 430 tisíc Kč) za pětidveřové provedení. Prodej bude zahájen v říjnu.

Nová generace není zcela novou konstrukcí, ale vychází z aktuální páté generace. Přesto obsahuje řadu technických novinek a došlo k určitému posunu v oblasti designu. Zepředu vyhlíží Golf jemněji a ne tak robustně jako dosud, díky menším světlometům, tmavému podkladu masky (s vysokým leskem) a černě lakovaným sekcím v předním nárazníku. Vzadu jsou naopak robustnější, nižší ale výrazně širší koncové světlomety, které se odkazují na úspěšný Touareg. Jejich noční design má Golf odlišit od všeho, co dnes na silnici jezdí. Viditelná je také inspirace novým Sciroccem.

V tuto chvíli je na výběr celkem šest motorů. Základ tvoří benzinový atmosférický 1,4 o výkonu 59 kW následovaný osmiventilovým 1,6 (75 kW). Vrchol benzinových motorizací v tuto chvíli tvoří přeplňovaný 1,4 TSI ve verzích 90 a 118 kW. Turbodiesely zastupuje 2,0 TDI se vstřikováním common-rail o výkonu 81 nebo 103 kW. Všechny motory už nyní splňují emisní normu Euro 5. Postupně se nabídka dále rozšíří o nové motory 1,2 TSI a vznětové 1,2 TDI a 1,6 TDI. Pro výkonné verze bude určen přeplňovaný benzinový dvoulitr.

Nabídka se při uvedení na trh skládá ze tří výbav s tradičními názvy Trendline, Comfortline a Highline. Trendline je určená jen pro benzinové motory 1,4 a 1,6 a pro slabší turbodiesel 2,0 TDI. Verzi Highline je naopak možné zkombinovat jen s přeplňovanými motory TSI a TDI.

Základní Trendline na rozdíl od mnoha konkurentů z nižší střední třídy má nárazníky, zpětná zrcátka a dveřní kliky lakované v barvě karoserie. Bezpečnostní výbava zahrnuje úchyty na dětské sedačky Isofix, kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech a systémy ABS, EDS, ASR a také stabilizační systém ESP. Už Trendline má celkem sedm airbagů – čelní, kolenní pro řidiče, boční vpředu a průběžné okenní.

Ve výbavě dále nechybí elektromechanický posilovač řízení s variabilním účinkem, elektrické stahování oken, klimatizace Climatic, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a centrální zamykání s dálkovým ovladačem. V této verzi ceny Golfu začínají na 16.500 Euro (zhruba 410 tisíck Kč) za motor 1,4. Turbodiesel stojí od 20.625 Euro, což odpovídá částce asi 515 tisíc Kč.

Comfortline tento relativně bohatý základ rozšiřuje například o 16palcová litá kola, chromované lišty na masce chladiče, systém varování narušení bezpečné vzdálenosti před a za vozidlem ParkPilot nebo rádio s CD přehrávačem a podporou MP3. Vzhled interiéru vylepšují chromované doplňky, kůží potažený volant a kožená hlavice řadící páky a rukojeť ruční brzdy.

Nejvyšší výbava Highline má kola 17palcová, dále například rozšířený chromový paket v interiéru, přední sportovní sedadla s vyhříváním, potahy v kombinaci Alcantara/látka a dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic.

V nabídce jsou tři nemetalické barvy, šest metalických a dvě s perleťovým efektem. Příplatek za nadstandardní barvy je 480 Euro. Pro interiér je možné v závislosti na stupni výbavy vybírat až z pěti barevných provedení. Za zadní pár dveří si Volkswagen v Německu žádá 945 Euro, tedy zhruba 24 tisíc Kč. Pokud se zákazník spokojí s mechanickým stahováním zadních oken, příplatek je 750 Euro (necelých 20 tisíc Kč).

Parkovací asistent Park Assist společně se systémem ParkPilot vyjde na 623 Euro, ve výbavách Comfortline a Highline, kde je ParkPilot zahrnut, stojí 103 Euro. Další možnosti příplatků zahrnují vedle obvyklých položek například omezovač rychlosti (+ 195 Euro), adaptivní tlumiče DCC (+ 925 Euro), asistent pro rozjezd do kopce (+ 105 Euro) nebo boční airbagy pro zadní řadu sedadel (+ 330 Euro).

Volkswagen Golf VI - Ceny německém trhu
Motor1,4 16V1,61,4 TSI (90 kW)1,4 TSI (118 kW)2.0 TDI CR (81 kW)2.0 TDI CR (103 kW)
Zdvihový objem [cm3]139015951390139019681968
válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/580081/4100103/4200
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500240/2000250/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]172188200220194209
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,39,58,010,79,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,47,16,06,04,54,9
Cena Trendline [Euro]16.50017.900--20.625-
Cena Comfortline [Euro]18.00019.40020.675 (22.450)(23.975)22.12524.100 (25.875)
Cena Highline [Euro]--21.925 (23.700)(25.225)23.37525.350 (27.125)
Ceny v závorkách platí pro verze s šestistupňovou (u motorů TDI) nebo sedmistupňovou (u motorů TSI) převodovkou DSG.
Spolupracujeme s TipCars.com
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf VI: Německé ceny začínají…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Štybar: Froome se dá porazit, ale lidi se báli. Do Paříže chci něco zkusit

Štybar: Froome se dá porazit, ale lidi se báli. Do…

PŘÍMO Z FRANCIE | S respektem mluví český cyklista Zdeněk Štybar o současném vládci Tour de France i o jeho týmu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…