Volkswagen Golf lze směle považovat za nejuniverzálnější model značky. V okolí španělské Malagy jsme testovali tři jeho nejnovější verze a svezli se také na závodním okruhu Ascari.
Nemusíš hlásit, čím jezdíš, ale když o všem se vyjadřuješ jako o plechovce, z vlastní zkušenosti si tu žádné auto nepopsal... je to pak těžké... možná by ti prospěl jiný server, třeba o pletení, tam se nemusíš bát říct, čím jezdíš >:-[]
Ježiši to bylo tak vtipný :yes: >:D
Tak dej snad aspoň vodkaz kam chodíš diskutovat vo pletení ty ne?
Jinak bát se a nechtít nejsou zrovna synonyma víš? :-)
no a my mozeme pokracovat kde sme skoncili: vyvazenost auta ;-)
Takze - tu povedal Hans Joachim Stuck, ze kombi je rychlejsie nez HB (R).
Vdaka pridanej hmotnosti vzadu - aby bolo jasno... ;-)
Ideme sa teda bavit o tom, ze Hans ma, alebo nema pravdu...? >:D
No takhle vytržený z kontextu těžko říct. Třeba MB CLA Shooting Brake má myslim lepší aerodynamiku než základní verze takže třeba fakt jo
Čistě na teoretickou maximální rychlost je vhodnější třeba i Okta než jinak lepší Golf nebo Leon
odbocim... narazam teraz na maximalky hatch vs kombi........jo aj stara fabia combi prvej generacie mala v kombiku lepsiu maximalku ako hatch .... ista vyvazenost hmotnosti aj aero robi svoje ...
ak sa nemylim tak Fabia I mala v tech, udajoch pri 1,4 74kw verzii tieto cisla:
a podobne 1-3km rozdiely v maximalke boli aj pri inych motoroch hatch vs kombi u fabii ( staci si to vyhladat )... nie je to prvykrat ani posledny... kedy kombiky su rychlejsie ( v maximalke ) ako hatche.... je to tak ... a je to vcelku zaujimave zistenie
lenze zase si asi clanok nepochopil:
H.J.Stuck to povedal v kontexte jazdy na okruhu - kedy vyvazenie znamena lepsi prejazd zatackami...
Preboha ta prosim, precitaj si to este raz, uvedom si ze Golf R nieje len o jazde v priamke, ale aj o zatackach a teda toto je to, co bude zaujimat potencialnych kupcov, ktori chceli nejake tie litre v kufri navyse, ale bali sa o ovladatelnost, a ta sa podla HJS dokonca zlepsila.
ja pisem vseobecne.... ;-) .. tak to tak ber..... ze niektorym kombikom ( zvlast tym mensim ) pomaha k lepsej maximalke vseobecne... ( nielen na okruhu ) lepsie aero a vyvazenie hmotnosti.... ;-)
plne rozumiem.. len som chcel takouto vsuvkou napisat ze kombiky napriek vacsej hmotnosti su niekedy v maximalke rychlejsie ako hatchbacky.... a to vseobecne... nie len na okruhu ... proste aj bezna fabia ma v technicaku uvedenu o chlp vyssiu maximalu v kombiku ako ta ista fabia ktora je kratka.... v ostanom sa s tebou nehadam.... ber to ako vsuvku k teme...
Má-li kombík trochu splývavou záď, má lepší aerodynamiku, než hb s kolmou zádí (fabia hb proti fabii kombi). Stejně tak bude mít octa nebo insignia (liftback) lepší aerodynamické předpoklady než kombík.
je to tak... aero robi svoje... v zrychleni je sice kombik vzdy o nejaku desatinku pomalsi ako hatch ( v technicaku... neriesim okruh ) ale v konencnej maximalke je neraz rychlejsi... zvlast mensie lahsie kombiky ako fabia I... je to zrejme vdaka spominanemu lepsiemu aeru kombika aj celkovemu lepsiemu rozlozeniu hmotnosti predok vs zadok ...
Kombíky jsou těžší než jejich menší verze a v disciplíně z 0 na 100 v co nejkratším čase hraje prim právě tohle. Maximální rychlost je omezena (v naší atmosféře) odporem vzduchu (spíš než vnitřními a dalšími jízdními odpory), takže tady rozhoduje aerodynamika líp tvarované verze (třeba clio grandtour oproti cliu žádnou aerodynamickou výhodu mít nebude). Rozložení předek zadek bude podstatné, jak píše audirs6, jinde, než při měření "přímkových" disciplín.
presne tak... v zrychleni to nikdy ziadny kombik nevyhra voci hatchu ( aspon podla technicaku ) ale v maximalke sa karta sem tam obrati v prospech kombiku.... ak sa drzime technickych udajov vyrobcu .. a za to moze prave dobre aero u niektorych kombikov
pocuvaj ma ty vseobecnost sama:
tu sa ale bavime o Golfe R / Golfe R Variant, ak si si nevsimol :-!
A co sa tyka jazdnych vlastnosti standardnych verzii vacsiny aut, tak auta s kratsim zadnym previsom (HB) zvyknu byt obratnejsie = rychlejsie vo vacsine jazdnych situacii nez auta s dlhsim zadnym previsom (LB, kombi,sedan) pokial sa bavime o standardnej nizsej strednej triede, kde je hnana predna naprava. Aj v pripade pohonu 4x4 je to ale o tom-ktorom viladeni tej-ktorej automobilky, toho-ktoreho modelu.
Takze este raz ta veeeeeeelmi pekne prosim:
"Vseobecne" si davaj viac zalezat na teme debaty a zapajaj sa len do debat, v ktorych mas aspon ako take vedomosti - dajme tomu ze ci je krajsi predny naraznik na Gofe R, alebo GTD. >:-[]
Tam mas vseobecne vacsiu sancu, ze s tebou aj obcas budem suhlasit ;-)
tak mi prepac ze som si dovolil sa ozvat ... ;-) .. prijmi moje hlboke ospravedlnenie a neurazaj sa.... dik
PS: hore som napisal ze odbocim..... ber to ako vsuvku... na temu kombik vs hatch...
tak sorry .... nechcel som zle.... ani sa ta dotknut ;-) , vtipny uz tiez nie si... ako kedysi , o mojich vedomostoach vies asi tolko ako ja o tvojich... budme uprimni.. cize houno ... tak dufam ze si sa neurazil ze som napisal nieco vseobecne na temu kombik vs hatch a maximalka a dovolil som si vsuvku pod tvoj prispevok... nebolo mojim zamerom sa ta dotknut ani nijako s tebou polemizovat.... ;-) .. slo o vseobecne fakty ... tak este raz prepac...
Mno niečo na tom asi bude. Svojho času kým sa ešte rally u nás jazdilo prevažne na Favoritoch bolo dosť takých čo chodili trénovať s Formanmi. Keď som vyzvedal prečo nie s "civilnou" replikou ostrého auta bolo mi povedané viacmenej to isté čo HJS.
Už zase? Fakt ubohý
Vysvětlíš mi co má společnýho debilní otázka a rovina chlap?
Abys neřek: Na bicykli sem letos eště nejel v autobuse jo možná tak pětkrát? Na zadnim sedadle už hodně let ne kolik přesně to si nevzpomenu. Tak a teď ty >:-[]
Položil som ti priamu otázku a nielen ja. Odpovede sa nikto nedočkal nijakej. Len sa krútiš ako had, zahováraš , fabuluješ prípadne to je akože sranda. Možno tak u vás v škole. Ale budiž tvoj boj.
No a na co sem ti tam neodpověděl? :-|
Skončili sme ať pozdravuju Kylii. V dobrym
I tam si zkoušel ale samozřejmě to je gramaticky správně. Což sis asi mezitim sám uvědomil ;-)
Na to neni jak odpovědět. A ani teď nechápu proč tam píšeš: ako spotenu Kyliinu C5?
Takže připojit se k ujetýmu wakatankovi co mě buzní vod stejný chvíle jako webpaja jaká náhoda žejo zvlášť když sem mu vodpověděl naporosto do posledního detailu mi přijde furt spíš out
noooo, takze aspon pochopil, ze mam pravdu ?
Proste viac-valce v Audi - vyssej strednej budu prevladat este dlho. bodka.
Ak toto konecne chapes, mozeme sa pohnut dalej, bez toho aby som bol naßraty :-!
Kyliinu C5 a jej motor vytahujes na vsetky mozne prilezitosti ty.
skus to bez toho / prip. nejaku vhodnejsiu alternativu a budem tiez kludnejsi.
Ako vies, so mnou sa da. Len ma nesmies zbytocne provokovat. Som zvyknuty pisat pravdu. Takze ak mas nejake rukolapne dokazy o opaku, sem s nimi. Ak nie, priznaj chybu a ide sa dalej. Uz ma fakt nebavi vychovavat ta ako male decko, co si furt melie svoje... 8-s
tie tvoje edity... :-!
Tvoje problemy s nimi si ries s nimi.
Ries nas problem a so mnou ho mat nemusis.
Co to blábolíš vo Kyliinu motoru? To tys napsal že se ti páčil P605 a že si měl dva V6 3,0
Já odpověděl že V6 3,0 benzín z P605 náhodou znám z Kyliiny předchozí C5. Co se ti na tom nezdá a proč mluvíš vo: spotený Kyliiný C5?
Sorry že se mi nechce dávat palec nahoru vyšší střední s výkonem nižšim než měl Kylie starej Citroen kterej už ani nemá. Ale tohle je myslim pláč na mrtvym hrobě: Mercedes i BMW brzo přijdou s třílitrama s výkonem kolem 400 koní [odkaz] a 160kW TDI v tu chvíli půjde na smetiště dějin. Aspoň předpokládám
na smetisko ale to diskusne si sa v tomto momente zaradil ty !
jednalo sa prave o ten pristup, ze miesto vyhonenych R4 Audi stale ponuka radsej podladenu v6, ktora ma voci nim nesporne vyhody.
Na to bola moja reakcia - ze proti podladenej V6, ktora ma za ulohu priniest zakaznikom D3 nejaku pridanu hodnotu oproti MB a BMW, tak ty vytahujes motor, ktory bol vykonova spicka pre C5. Ak ti toto prijde v poriadku, tak sa daj vysetrit.
Rec na V6 benzin prisla len tak nahodou, ked si zmienil je benzinovu C5.
Takze ak ta dobre chapem:
Ti, ktori si vo vyssej strednej nepotrpia na vykon, nech su spokojni s R4 biturbo a kaslu na podladenu V6 TDi ? Ak ano, tak si ma sklamal a aj si ma klamal, ked si sa davnejsie dusoval, ze na pocte valcov zalezi... :-!
A nemaj strach o koknkurenciu pre tie ich R6 3-4turba, aj nasa odpoved sa uz chysta ;-)
Ty seš dneska ale hodně mimo ;-)
Ty si první zmínil P605 a svý 2 V6 3,0 já jen vodpověděl, žejo
To čemu řikáš nějaká výkonová špička C5 bohužel už tehdy mělo vyšší výkon. Já ho lono zkoušel v RRS a i s tim si hejbal neskutečně. A dneska má v XF 221kW a 700Nm. Uvidíme co bude v nový 5er ale třílitr nafta by dneska asi neměl jít pod 200kW nebo tak nějak. Uvidíme co bude až dorazej ty nový quattro turba
no tak si to uz asi moc nepoeditujes...ale zaujmi jasne stanovisko, lebo takto sa dalej nepohneme. Ak neuznas chybu, vojnova sekera zakopana nebude. :-!
vo vsetkom !!!!!!!
Tliachas, a robis podrazacke edity vyj€bane !!!!!!!
motor z RR ma spolocne s citronovym len pocet valcov a konfiguraciu.
Daj sa vystrit a liecit. :-!
cafff :-!
Trapný to bylo už dřív ale po tý diskuzi s Dusilem je to už fakt ubohý
Nechtěl by ses už uklidnit? Poslední dobou snad neni den abych nečet vo tvym slušnějšim alter egu [odkaz] :-)
Taky se mi alltrack líbí nejvíc, na "erku" mi nesedí to, že předek (velice uhlazený) jaksi nekoresponduje se zadkem (4 chromové laufy). Obecně mám ovšem takto koncipovaná auta (skrytá síla) rád :-)
erko v tej tmavej modrej vyzera az moc nenapadne... cely ten naraznik vpredu je mozno az moc konzervativny vzhladom na vykon a zameranie vozu.... suhlas.. vzadu 4 koncovky a vpredu defakto tuctovy vyraz.... alltrack je tak nejak vyvazenejsi a emociami nabitejsi z kazdej strany.... ten paket sa im tu lepsie vydaril
"Je v podstatě úplně jedno, jakou rychlostí najedete do zatáčky a jak razantní budete při následném výjezdu." Tak buďto se sejdeme na hřbitově, nebo to uřídí cvičená opice. Já bych pro bezpečnost na silnicích raději takové informace nezveřejňoval.
Honzo, tobě museli posadit do auta nějakou Mařenku. Jinak nevím proč jsi použil některý klišovitý a kýčovitý vyjádření ;-) .
Hrozně rád bych viděl, jak auto můžeš složit do zatáčky v jakýkoliv rychlosti, to že se z ní dát pak vyjet na okruhu pod plynem je snad u 300HP nabíledni, nebo by jsi čekal něco jinýho?
Napsat o G Variant, že má ladnou karoserii chce hodně odvahy. Golf bohužel vždy s kombíkem zaostává, neumí jednoduše kombíky nosit. Auto může být ladný a pohledný, kvůli kolům, prvkům atd...ale karoserie není ladná ani náhodou.
Tenhle článek je...takovej nadšeneckej :-) Že ty jsi musel předtím měsíc testovat jen miniaua do města? >:-[]