Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf Cabriolet přechází na úspornější motory

David Bureš
Diskuze (16)
Otevřená verze Golfu se dočkala agregátů splňujících normu Euro 6. Není to však jediná novinka.

Jednotlivé automobily se postupně připravují na zavedení přísnější emisní normy Euro 6, která bude od podzimu povinná pro všechny osobní vozy na trhu. Na modernější motory splňující tuto normu přechází také Volkswagen Golf Cabriolet.

Modernizovaný Golf Cabriolet bude dostupný se čtyřmi přeplňovanými zážehovými motory a dvěma turbodiesely. Benzinové jednotky zastupují čtyřválce 1.2 TSI, 1.4 TSI a 2.0 TSI. První nabídne 77 kW, čtrnáctistovka bude nabízena ve dvou verzích s 92 kW a 110 kW.

Vrcholný zážehový dvoulitr se objeví pod kapotou Golfu GTI Cabriolet. Nově bude naladěn na 162 kW, což je o 7 kW více než dosud. Silné kabrio zrychlí z 0-100 km/h za 6,9 sekundy, což je o 0,4 sekundy rychleji než dosud.

Také vznětový dvoulitr bude k dispozici ve dvou variantách. Slabší nabídne 81 kW, silnější pak 110 kW. Vrcholný turbodiesel si výkonově polepšil o 7 kW, točivý moment vzrostl o 20 N.m na 340 N.m. Díky této síle Golf Cabriolet s tímto agregátem zrychlí z 0-100 km/h za 9,2 sekundy, o 0,7 sekundy dříve než doposud.

Modernější agregáty jsou nejen silnější, ale také úspornější. Dvoulitr z Golfu GTI Cabriolet potřebuje v normovaném kombinovaném cyklu na ujetí 100 kilometrů 6,5 litru benzinu, o 15 % méně než nyní. Kombinovaná spotřeba silnějšího turbodieselu v kombinaci se šestistupňovým DSG klesla o půl litru na 4,6 l/100 km.

Golf Cabriolet se vedle úspornějších agregátů dočkal také inovovaných zábavních systémů. Novinkou jsou rádia Composition Colour a Composition Media. Druhé z nich disponuje velkým dotykovým barevným displejem a osmi reproduktory. Součástí navigace Discover Media je i bluetooth hands-free. Nabízené navigační systémy je možné po tři roky bezplatně aktualizovat.

Volkswagen Golf – technické údaje modernizovaných motorů
Motor1.2 TSI1.4 TSI1.4 TSI2.0 TSI2.0 TDI2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]119713951395198419681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]77/500092/
5000-6000
110/
5000-6000
162/
4500-6200
81/3500110/
3500-4000
Točivý moment [N.m/min]175/
1400-4000
200/
1400-4000
250/
1500-3500
350/
1500-4400
250/
1500-3000
340/
1750-3000
Převodovka6M6M (7DS)6M (7DS)6DS5M6M (6DS)
Max. rychlost [km/h]186197 (197)208 (208)236188208 (206)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,59,9 (9,9)8,8 (8,8)6,911,79,2 (9,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,4 (5,3)5,4 (5,2)6,54,24,2 (4,6)

David Bureš
Diskuze (16)
Avatar - white label
22. 5. 2015 20:39
Re: Motor 2,0D
Golfa R Cabrio (2013) zřejmě "zmrazili" z důvodu nízkého (tržního) zajmu.
22. 5. 2015 19:25
Re: Motor 2,0D
81 kW je dvoulitr.
22. 5. 2015 19:21
Motor 2,0D
Nemate chybu u toho slabeho dieslu? Nema to byt 1,6D? Ty parametry jsou bidne na 1,6D natoz na 2,0D. Maly vykon, slaby kroutak a i spotreba je vysoka, ta jedina ale opravdu tomu 2,0D odpovida aspon papirove.
Avatar - white label
22. 5. 2015 18:16
Re: golf 6 vs. 7
VW Golf hb, není Golf Cabriolet (a třeba ani Variant). Zatímco Golf hb existuje v sedmi g., Golf Cabrio prakticky jen ve "třech a půl".
Avatar - white label
22. 5. 2015 18:00
Re: dizajn a emocie na bode mrazu
Jasně, ale to už jsme u prémie...