Přeplňování ani snižování objemu mi nevadí, naopak je to cesta k daleko lepšímu průběhu výkonu a lepší spotřebě (i když ne tak nízké jak se slibuje podle metodiky). Odebírání válců ano, i když není problém nafoukat je na stejný výkon tak hladkostí běhu i s padesáti vyvažovacími hřídeli se nevyrovnají čtyřválcům. Takže si tříválec dokáži představit v nějakém městském hrkátku, v Golfu ne.
Trojvalec má obrovskú výhodu v porovnaní so štvorvalcom, pri krátkych jazdách po meste dosahuje nižšiu spotrebu a skôr sa zohreje. s rovnako výkonným štvorvalcom v meste pri krátkych trasách jazdím so spotrebou vyššou o 1,5 l v porovnaní s trojvalcom
Povedzme si na rovinu VW nie je v tomto priekopník a len sa prispôsobuje aktuálnej situácii a trhu. Či bol tento krok správny ukáže až čas, skôr je to o búraní predsudkov. Doba sa mení, mení sa aj automobilizmus
Ford dává svuj litrovej motůrek 125 koní do Focusu u Citroen začínaj dávat 96kW tříválec 1,2 do C4 proč by podobnej motor ve stejný třídě nepoužilo VW ;-)
To bohužel neni. Účinnost motorů vzrostla tak že dělat větší motory s víc válcema je prostě zbytečný. Navíc to do budoucna umožní trochu jinou stavbu vozu a asi víc místa v kabině. Nejsem z tří válců nijak nadšenej ale myslim že to bude spíš vo zvyk. I tříválcovej motor se dá udělat dobře. Nebo blbě >:-[]
Litrový výkon se zase tak dramaticky nevyvíjí, pokud jde o přeplňované jednotky. V posledních letech se zlepšila uživatelská přívětivost takových motorů. A klesají náklady na výrobu. Navíc tu máš pokuty za nadměrnou spotřebu, kdy každá desetina může znamenat miliardy.
No právě "pokud de o přeplňované jednotky" >:-[]
Současnej foukanej tříválec litr, litr něco se na silnicích potkává s nepřeplňovanym čtyřválcovym dvoulitrem a pružností a možná i celkově ho poráží na hlavu. Nám se to nezdá jenom nebo hlavně proto že na tak malej počet válců nejsme zvyklí a furt eště je to pro nás synonymum něčeho slabýho atd., což už dneska zdaleka neni pravda - viz motor v i8 ;-)
Tak u atmosfér se rozhodně vyvíjel více, proto "pokud de o přeplňované jednotky." Natlačit do motoru více vzduchu umíme už hodně dlouho.
Mně se to nezdá, protože jsou to motory méně a méně kultivované. Tenhle problém lze odstranit, ale mám radši mechaniku a u běžných vozů si na takovou míru izolace ještě pěkně dlouho počkáme. Takže mi třeba nějak zvlášť nevadí V4 v Bentley, protože prostě nepoznám, že ten motor běží zrovna na čtyři válce.
Běžná auta to mají jednoduché, chci ticho. Horší je to u sporťáků. Osobně tedy doufám v ránu z milosti v podobě palivových článků.
To já dávám taky přednost poctivý mechanice, ale nějak nám mizí před vočima. Nemáš dojem?
Sem hodně zvědavej na pocity z BMW i8. To může hodně naznačit jak bude ;-)
Čtyřválec má oproti tříválci nevýhodu snad pouze v tom, že je konstrukčně dražší. Proto tříválec. Všechna ostatní hlediska jsou pak spíše podružná. Určitě se nezahřívá pomaleji než tříválec - pokud by byl stejně těžký a měl stejnou spotřebu (a tedy stejnou účinost), bude se zahřívat stejně rychle. Pokud bude mít kapku vyšší spotřebu při stejné hmotnosti, bude se zahřívat rychleji! Naopak 1,6l čtyřválec ATM oproti 1,0l tříválec Turbo bude konstrukčně jednodušší, levnější, lehčí a mnohem spolehlivější a kultivovanější motor, v běžném provozu bude +- stejně hospodárný. Problém je, že v normovaném cyklu bude vykazovat spotřebu o litr větší a to nám samozvaný bruselský moloch svými regulacemi v podstatě zakázal.
Slabá představivost ;-)
Tříválce budou brzo naprosto běžný i ve vozech střední třídy, s tim ni nenaděláš. Natož v Golfu. Připrav se až VW technologicky dožene Fiat budou tam i dvouválce >:-[]
Myslim že TwinAir bude eště nějakou dobu spíš výjímka a i pozdějš to budou spíš motory jen pro menší auta. Což se nedá říct o třech válcích. To už bude ve střední třídě standard a docela pravděpodobně budou i ve vyšší střední
a to je jedině dobře. Už jen to , že Marchionne cpe twinair i do Giulietty není dobře, jakkoliv si tento motor umím představit v malém Fiatu 500 nebo nějakém jiném městském prdítku. Ani do malé Lancie Y se už tento motor příliš nehodí...
Mluvilo se o tom delší dobu. Stejně jako o převodovce ASG. Nicméně nečekám, že zastaví 81 kW verzi. Je to motor ze stejné rodiny jako 1,2 TSI. Spíš jsem tedy čekal, že litr bude základním motorem kolem 55 kW. Třeba s přeplňováním, aby měl dostatek točivého momentu. Uměl bych si i představit, že by nahradil slabší 1,2. Ale víc mi nedává smysl. Ne že by to nešlo, plány se přeci jen mohou změnit.
Jednoválce asi až pozdějc >:D
Ale doba tříválcová je tady a ani nemrkneš a budeš se s nima potkávat všude až po střední ne-li vyšší střední třídu >:-[]
Ne že by mě to nějak zvlášť těšilo, ale účinnost motorů se prostě zásadně zvedá a víc válců a větší objem prostě neni třeba. Dost možná se díky tomu i trochu změní stavba celejch aut
S tou výjimečností dvanáctiválců bych si nebyl tak jistý, právě v krizi se prodávají docela dobře. Čím víc lidí na ně nemá tím víc lidí na ně má. Peníze se ze světa neztrácejí, jen se přesouvají do kapes těch co to umí a krizi mají hlavně ti co to neumí. :-)
Možná je to lichá otázka, ale napadá mě kolik ten motor asi vydrží najezdit kilometrů, když z toho litrovýho motůrku tahaj 110 koní. Nejsem si jistej jestli to zvládne najezdit 200-300 tisíc ;-\
Výrobca ako VW si nedovolí do výroby zaradiť agregát, ktorý má nižšiu životnosť ako konkurencia, 200-300.000 km málokedy vydrží aj nepreplňovaný agregát, je to len spotrebný materiál
tak aby som to dal na správnu mieru, všetko sú to šmejdy, VW taktiež, len niektoré viac a iné menej. a ak si niekto myslí, že spoľahlivosť napr. benzínovej atmosféry 1,33 v Toyote je lepšia ako 1,2 TSI vo VW tak zaspal dobu
ešte raz...VW si dovolil do vyroby zadat agregat, s ktorym bolo vela vyrobnych resp konstrukcnych problemov, ktore mimochodom ta atmosfera nemala. Ved preto ma novy Golf jeho druhu "opravenu" verziu...
Toto zial plati pre vsetky nove motory...spolahlivost casto preveri az realne pouzivanie, nie testy v labaku.
tak zrejme nevieš, že problémy s rozvodmi má aj atmoféra v Toyote. v dnešnej dobe šetrenia je bežné, že výrobcovia nedostatky opravujú za chodu, nie nadarmo sa hovorí, že kvalitné automobily sa prestali vyrábať po roku 2000. týmto sa nechcem zastávať VW, ale rovnako sa správajú všetci výrobcovia
S tím srovnáním TSI a atmosféry od Toyoty jsi mě opravdu rozesmál >:D
Malej foukanej benzín má narozdíl od atmosféry tolik věcí, který se můžou podělat, že ta atmosférická 1.33 od Toyoty musí být už z principu spolehlivější. To prostě neokecáš...
Tak nad tím bych se pozastavil. Málo který TSi vydrží víc než 150 tis bez potíží. Snad jenom 1,8,ten zbytek je prostě jeden velkej šmejd. Nehledě na to,že jsou to motory pro důchodce. Pokud totiž někdo chce využívat plný potencál tohoto motoru,tak jeho spotřeba dos výrazně předčí i klasickou 1,6 atmosféru. VW na to brzo dojede.
vykon s tym nema nic spolocne, v tomto pripade skor krutiaci moment. A ten je v dizloch ovela vyssi pri rovnakych objemoch. Rovnako aj naroky na turbo, vstreky atd....
Takze benzinove motory maju este velke rezervy.
no netreba brat v motoroch do uvahy iba litrovy objem a vykon, je tam ovela viac premennych.
Nemyslím si že by toto bol v blízkej budúcnosti dobrý ťah, vymeniť motor 1.2 TSI 77kw poslednej generácie v Golfíku VII za 1.0 TSi, to by sa nový motor TSI musel neskutočne vydariť. Posledná generácia motoru 1.2 TSI ma príjemne prekvapila, má super záťah s plochou krivkou, je kultivovaná ( najmä v tom vidím dôvod uprednostniť 1.2 TSI pred trojvalcom ) a tak isto aj úsporná. :yes: No nič to , doba ide ďalej, ale zahodiť tak dobrý motor pre nejakú normu na papiery... Ja neverím, že bude úspornejši :no:
No bodaj by ešte bol... :-)
Tak ako si si pred 1-12 rokmi nevedel predstavit 1,2 L motor v Golfe (a spol.) a dnes Ti pride uplne prirodzeny, tak sa Ti teraz nezda 1,0 L a o 10 rokov to bude bezne rozsireny objem.
Problem bol 8 ventilov. Ten motor bol neskutocne zastaraly.
Skutocne, neporovnavaj atmosfery VAG s konkurenciou, pretoze boli za poslednych 20 rokov parodiou na motory. Nie zeby pridanie turba komediu skoncilo...
Ja nehovorín že si ho neviem predstaviť, Vw zrejme motor 1.0 ecoboost považuje za hodenú rukavicu, tak že už si ho aj predstavujem, ja som písal o kultivovanosti trojvalca vs. štvorvalca, a že trojvalec bude mať čo robiť, aby sa mu dorovnal... A osobne si myslím že tak kultivovaný nebude, to ako keby si zrovnával kultivovanosť 520d a 530d... Nikdy to 6 hrnkov nebude..
Určite nie, technicky to zrejme nie je možné, ale rozdiely až tak obrovské nebudú. Na druhej strane, tým, že je motor ľahší, menší je možné docieliť lepšie jazdné vlastnosti
No to máš pravdu, ale litrový výkon u sériového auta presahujúci 100 koní, alebo ako Forda, cez 130 koní... Stále menší objem a väčšie turbo ? Tak to vyzerá, nehovorím že je to zlá cesta, no za zlatý stred považujem práve ten 1.2 TSI ako základ.
Už som si myslel , že Vw s motorom 1.2 Tsi vytvorí dalšiu svoju Ikonu, ako tomu bolo pri 1.9 TDI, no takýmto štýlom to zrejme nepôjde, čo nás čaká o 10 rokov ? 0.6 TSI 110 KW ?
Zrejme taký úspech ako dosahovali motorizácie TDI 66/81 kW už VW nezopakuje.
Postupným prechodom z 8V 1,2 TSI na 16V TSI VW odstraňuje nedostatky pôvodného agregátu a zrejme neplánuje tak skoro ukončiť jeho výrobu, resp. vývoj. Na mieste by bolo navýšenie výkonu 1,2 TSI, ak 1,0 TSI bude ponúkať 81 kW akosi okrem kultivovanosti a možno vyššieho krútiaceho momentu sa bude strácať význam tejto motorizácie
1,0 MPI, 1,2 TSI i 1,0 TSI vychází ze stejné stavebnice (Modularen Ottomotor Baukasten - EA211). Není to další generace. Pokud tedy nepočkají s tímhle motorem do další generace. 81 kW verze měla být vyhrazena pro prcky jako nejsilnější motorizace, podobně jako 132 kW 1,4 o třídu výše.
Otázka nezní, kolik toho předmětné motory vydrží, otázka zní - kolik toho vydrží řidiči. Euro-eko-skřipec začíná dosahovat účinků středověké tortury. Desetiletími vygenerovaný standard, tedy korektní čtyřválce, sametové šestiválce a viceválcové nebe se hroutí,a to pod tlakem, kterému tak nějak vnitřně nechci snad ani věřit.
Jsem zvědavý na test. 110 koní... třínohých koní. Zase to čarovné TSI, jasně, vím, záruka kvalit, no tohle opravdu vyřeší až budoucnost.
Všetko je to o prioritách, kto sa potrebuje dostať čo najlacnejšie z bodu A do bodu B bude voliť 1,0TSI s kombinovanou spotrebou 4,5. Kto si chce jazdu užiť zvolí 1,4 TSI prípadne GTI :-)
Jasně, s tím souhlas. Já najel několik stovek kilometrů se starým hatepečkem, věděl jsem do čeho sedám a věděl jsem také, co od toho můžu i čekat. Cestou se dostavovaly v podstatě jen milé okamžiky. Pouze při předjíždění jsem si musel dát většího fóra. A co mně překvapolo nejvíc, že i při plně naloženém autě se s tím motorem člověk nestával brzdou provozu a pominu-li nemožnost nějaké úchvatnější akcelerace, v běžném provozu jsem s tím jel jako drak :-)
Tak to by bola veľká škoda, možno by sa z toho vytvoril aj štrajk pre premiérou >:D
No ale tak Golf R 20 bol myslím dobrý nástupca 6-valca, či ?
A o novom Golfe R VII ani nehovoriac, šprint 0-100 za 4.9 hovorí za všetko :yes:
V některých případech je to takový návrat ke kořenům. :-) První GTI mělo 1,6. Nakonec záleží na tom, jak povedený motor to je. Přeplňovaný je i dnes. Takže 1,6 kolem 180 kW není zase tak nereálná. Bohužel by to také mohl být řekněme 1,5 litrový tříválec ala BMW.
A ktorý model má podľa spomínanej štatistiky rovnakú spotrebu ako je normovaná, zrejme žiadny, keďže každý jazdí iným štýlom. Samozrejme ak je spotreba meraná v laboratórnych podmienkach reálne bude buď vyššia alebo nižšia.
Keď už sme pri spritmonitore, podľa tabuliek moje 3 predchádzajúce autá mali mať spotrebu vyššiu v priemer o 0,7 l :-)
Dnes zcela zřetelně BRAVO GTI. :yes: Za tu schopnost "nežrat" všechno ani svému oblíbenci. ;-)
Jinak samozřejmě souhlas, smyčka se utahuje až neuvěřitelně, i do střední třídy míří motory o objemu dvou piv a člověku se na rty dere otázka - je tohle opravdu potřeba ? A jak dlouho ještě potrvá než přijde skutečná renesance šlapacích strojů ? 8-s
Je to pořád jen na nás. Pokud si ty tříválce nebudeme kupovat, tak se neprosadí. Pokud se však necháme zlomit marketingem, tak si nemáme na co stěžovat.
Buď v klidu alkoholik na hradě tě za sponzoringu Lukoilu pošle zpátky do Putinovy náruče. To budeš eště vzpomínat na zlatý blbý Bruselský úředníky. Ty to dělaj blbě ale aspoň to myslej dobře >:-[]
Jo sem si dost jistej že většinou jo. Ale tak jako u supervelkejch firem úředničtina začíná vyhrávat nad zdravym rozumem >:D
To v Rusku to bylo a je jistý, tam to myslej i dělaj blbě >:-[]
No asi si nepochopil pointu mého příspěvku. Tou pointou je právě určitá nebezpečná podobnost EU a SSSR např. v centrálním plánování a vedení neodbornými osobami, které prosazují vznešené ideály. Jedním takovým ideálem je třeba návrh na zákaz spalovacích motorů od r. 2040 ve Velké Británii nebo ten, že by v roce 2030 měla polovinu všech aut v Evropě pohánět elektřina apod. apod. apod. Je jedno, že z technologického hlediska to třeba nepůjde, však my určíme datum a ono se to udělá... nějak... poručíme větru, dešti...
Ještě citace jednoho článku na autoforum.cz:
Proto se ani příliš nemůžeme divit šéfovi francouzského zastoupení Mitsubishi, že ministra nazval „retardem“. Deník La Provence celé jeho vystoupení otiskl, Jean-Claude Debard řekl doslova: „Tento mentální případ, tento retard, jen zvyšuje ekologické daně, redukuje rychlost, s jakou mohou jezdit řidiči po pařížském okruhu, a ruinuje životy všech motoristů ze všech sociálních vrstev. Všichni trpí kvůli němu. Je hloupý a ničemu nerozumí. A klidně mě citujte.“
Tuhle teorii znám a myslí si to dokonce docela hodně lidí. Tim nechci říct že bych s hloupejma a ničemu nerozumícíma úřadama souhlasil. Ale nějak sou furt lepší než život v nebo pod vládou Ruska >:-[]
Zkus si třeba představit život v Moskvě Volgogradu a Čeljabinsku. Před 30ti lety, dneska a za 20 let. Teď to samý v Paříži, Římě a Vídni ve stejnou dobu. A teď řekni kde bys celý ty roky chtěl žít. Snadný co? >:D
:yes: len sa bojim, aby niekoho nenapadlo, ze 3 valce su pre VW ( FORD ) kupujucich zbytocne vela a ci by rovnaku sumu nezaplatili za harmonicky zvuk dvojvalca alebo poriadny zatah jednovalca. Velky krok pre automobilky by bol polvalec ... 8-s
Jsem rád, že jsi tu tentokrát nepsal něco o garážové pravdě a postavil ses nepříznivé realitě tváří v tvář. Příchod tříválců opravdu není něco, co bychom měli slavit a to ani u jinak dobrých aut. Než kupovat tříválcovou novotu, tak bych se asi opravdu zabředl do temných uliček bazarového světa...
Tímhle tempem tříválce brzy vlezou i do střední, v nižší střední budeme mít dvouválce, no a na malý auta zbyde nějakej twinturbo jednohrnek objemu malýho piva ;-\ 8-s:no:
Když pominu poruchy je 1,2 TSI fajň motor, zvuk a vibrace vpořádku a spotřebou na špičce i mezi kulhavými. Už se těším jak v reále bude mít 1,2 TSI nižší spotřebu a bude uživatelsky příjemnější. Stále platí čím víc foukanější, tím větší rozptyl spotřeby.
Máme zde další příklad "zelených produktů" EU, které díky legislativě budou růst jako houby po dešti. Což o to, že odchylky normovaných spotřeb se od těch reálných liší v desítkách procent. hlavně že se vlk nažere a koza zůstane celá.... Kdo chce kam, pomozme mu tam.
Proto můžeme jen s povděkem kvitovat automobilky jako Mazda, které downsizingovému kouzlu stále odolávají a vyrábějí konvenční spalovací motory solidních parametrů. ;-):yes:
Chceš mi snad tvrdit, že emisní normy si v podstatě vymysleli sami automobilky? Vzhledem k dalšímu utahování zelených šroubů jsem zvědav, kolik atmosfér nám tu zůstane.
Tříválec v městském miniautě - proč ne. Tříválec v malém autě - zdvižené obočí, ale jako základ snad ano. Ovšem tříválec v nižší střední, to už je nemravnost, kterou automobilky dělají jen proto, že je brutálně znásilňuje EU! 8-s8-s:no::no:
...mi tříválec nevadí, je to základní motorizace.
Kdo chce něco extreme, klidně může koupit 300koňový eRko...nebo možná vlastně nemůže...ale to tu nechci řešit.
Důležité je, že nejde o to, jak malý a výkonný motor je, důležité je jeho spojení s autem, zasazení do celku.
Pokud chtějí výrobci a úředníci méně emisí, bylo by dobré a uvažovat nad tím, jak je možné, že auto, které pobere cca 5 lidí + pro každého batoh, váží 1200 - 1400kg.
Kdyby běžný kompakt ála Golf vážil maximálně do jedné tuny, byl by s 1,0TSI stejné žihadlo, jako je dnes s 1,4TSI a spotřeba+emise by se držely hezky dole a nebylo by třeba dieselů, které otravují vzduch mikročásticemi.
Ostatně VW už kroky ke snižování hmotnosti podnikl a podniká, uvidíme, kdo a jak bude následovat.
Takže za mně palec...no, paleček :-):yes:
Německý sanitky Barkas SMH 3 měly dokonce 1100 motory se zvýšeným výkonem [odkaz]
Běžnej výkon závodních Burgů byl 66kW a víc (slušný pro sériový auto který mělo asi 950kg)
Melkus měl klasický litry nebo právě 1100 s pětikvaltem vlastní výroby a ten zvládal podle úprav (hlavně výfuku a přípravy směsi) víc jak 200 km/h.Se sériovým litrem a pětikvaltem někde kolem 160-170 km/h
Okruhový Trabanti 600ccm se dostaly na 199 km/h
I když tehdy životnost Trabantích motorů v sérii byla tak max 90tisíc,tak motor se měnil kus za kus a do Mototechny se odnesl v síťovce >:D
V Eisenachu měli vyvinutý prototyp 3válcového 4taktu s minimem odlišných dílů oproti 353 a s výkonem kolem 60ti koní.Zkoušeli taky tříválce Daihatsu a podobně
tady zmíněný 4takt [odkaz]
Dokonce to byl stavebnicový motor a výrobce počítal s přestavbami původních 2taktů na 4takty...
Jel si někdy za kolonou řidičů z NDR nebo tam dokonce byl ? Já ano a nic horšího (možná Avia v mrazivém ránu) snad není. Ten smrad ti nalezl i přes zavřená okna a dostat ho ven byla šichta. Ano bylo to konstrukčně neskutečně jednoduché, ale emise tzv. za rohem.
To je jasný, že se o emisích nedá moc mluvit. Proto také prakticky dojezdily. Problém dvoutaktů, mimo jiné, už z vlastního principu, je ztrátové mazání a tím vysoká spotřeba oleje, což také negativně ovlivňuje zplodiny. A to jak u mazání klasického - směsí nebo jen o malý kousek lepšího odděleného. ;-\
Je mi celkem jedno, jestli VW nebo jakýkoliv jiný výrobce vyrábí malé foukané čtyřválce, tříválce nebo dvouválce, ale to je proboha takový problém, dát lidem vybrat jestli to vůbec chtějí? U některých výrobců už u benzíňáků člověk nemá na výběr, chtě nechtě musí do toho turba jít. A přitom by stačilo, kdyby měli v nabídce alespoň jednu atmosféru o objemu 1.6 l, tak jak to májí třeba Frantíci nebo Opel.
Bylo by potom zajímavé vidět, kolik lidí raději koupí osvědčenou atmosféru než moderní mikromotor...
Ve vývoji motorů se točí miliardy, takže samozřejmě automobilky nic neriskují a nechají udělat průzkum co jejich zákazníci chtějí a pak vyrábějí přesně to co se bude prodávat!!!
Takže chyba není na straně VW, ale jejich tupých zákazníků.
PS: Pokud chcete dobrou atmosféru jděte to Mazdy. Interiéry jsou sice horší, ale jízda na výbornou :-)
Tu možnost máš stále u Japonců a Korejců a ty motory mají čím dál úspornější a výkonnější! Nějak se jim do těch turbomotorů a tříválců nechce! Čert ví proč??? :-!
JJ a nesnaží se tak nesmyslně šetřit na úkor zákazníka! Jsou asi o něco férovější a snad i chytřejší a vědí co to šetření přinese v budoucnosti pro prodej aut! 8-s:yes:
no, nechci nekomu brat iluze kam svet speje, ale wohler se zcela vaznou tvari oznamil, ze pristi boxster by mohl prijit (skoro jiste) jako trivalec s cca 200 hp...
Když setřem slzu za pocitem z velkýho hodněválcovýho motoru vono to bude mít i svý plusy. Definitivně zmizí negativní vlivy daný těžkym motorem a něco jako Audiny odmítající zatočit s volantem jedoucí tvrdošijně za svym blbě vpředu uloženym motorem se stanou definitivní minulostí a umožní to vůbec trochu jinak stavět auta :yes:
No.. docela jsem se pobavil kdyz jsem si precetl vsechny prispevky v diskuzi.
ale nejak nevim kde zacit, snad u toho jednodussiho, proc uz skoro nikdo nema atmo 1,6 jako zaklad ? no asi proto ze lidi uz neumi ridit/radit, jednoduse s vykonejsin autem se jezdi snaneji a v podstate je zivotnost az tak nezajima, myslim ze u nas se vice uvazuje ze auto bude mit nekdo 20 let, jinde ne. takze pokud auto vydrzi tak 8-10 let tak jsou vsichni spokojeni. 1. majitel uz ho prodal, ostatni si meli koupit nove auto nebo at si zaplati servis.
co se tyce vykonu a spotreby, tak 1,0 eb (ale i ostatni) je podle me dost dobra prace, kdyz uvazim vykon a spotrebu (pro porovnani s mym focusem 2001 2,0 96kw
jsem jezdil okolo 11 litru)
jinak se zase vratim k 1,0 v golfu- bylo tu hodnekrat ze takovy motor je do mestskeho hrkatka, ale vzdyt tohle je mestske hrkatko. myslim ze i u nas (nemluvim treba o berline, nebo parizi) s tim nikdo moc z mesta nevyjede.
a na zaver takova poznamka, spotreby v nemecku se muzou pomerne radikalne menit od nasich (je tam jine slozeni silnic)
za me rikam jasne, jsem pro vsechny tri a dvouvalce na cestach, aspon zbyde vice benzinu na V6 & V8
no snad jsem vsechny moc nepobouril...
Zapomíná se na to, že tříválcová konstrukce má svá pozitiva. Existuje nějaký optimální objem spalovací komory, zmenšuje se počet dílů, klesá tření a podobně. Takže pokud kývneme na objem jeden litr, je nižší počet válců logickým vyústěním.
Kultura chodu a zvuk, to se dá do jisté míry řešit odhlučněním... a ruku na srdce, pokud jsme smířeni s 1.6TDI, tak nás nejspíš ani 1.0TSI do kolen nepošle. Jistě, fajnšmekr možná dá přednost 1.6GDI nebo 1.5Sky-G, ale to se na celkových prodejích příliš neprojeví.
hmm... ale optimální je objem cca 0,5 litru... tedy optimálním litrem je dvouválec... optimálním čtyřválcem je dvoulitr.
Akorát, že s tím souvisí i optimální výkon toho litru... a toho dvoulitru.
Roztočit litr do vysokých otáček a nacpat ho šíleným přetlakem sice vede k obdivuhodnému výkonu... ale životnost jen tak tak překročí záruku.
Bohužel tak zní zadání! Je to dobře pro automobilky, ale špatně pro mě jako uživatele...
Už se těším jak si ten parádní tříválec koupím pěkně stočenej v Auto ESA. pokud ta nabídka nebude fiktivní a místo golfa mi nakonec nenabídnou fabii HTP :-)
Možno vydrží do generálky aj 100.000 km. Veď keď pánboh dá, aj motyka vystrelí.
Známy menil nedávno na Fabii 1.2 benzín motor po 120.000 km. Vraj je to obvyklá doba životnosti týchto motorov.
Ešte v minulom storočí :-) som robil obchoďáka, a tam formany a felicie jazdili a jazdili bez generálky až kým z nich niekto neurobil totálku. Keď som z firmy odchádzal, dal som svoju feldu s 230.000 km kolegovi. Ten bol veľmi šťastný, lebo mal Formana s 340.000 km. Samozrejme bez generálky.
Neviem si to isté predstaviť s týmto motorčekom.
musím souhlasit,měl jsem Fakáče s natočenejma 230tisícema a motor šel nádherně.Byla to 135ka 40kW...roztočit se dal přes 140 a při takovejch rychlostech byla průměrná 7 a něco...při ekojízdě jezdil i za 5,nebral ani kapku oleje,nechrastil řetěz....ještě teď je mi líto,že jsem ho dal pryč.Jako cvička do práce naprosto ideální
Já mám fobii 1.2 HTP 47kW a když tady čtu borce co to tady oslavují další "chloubu VW,tak bych pro ně rovnou poslal lítačku z Bohnic.
Jak už tady psali jiní, nikdy! jsem nedělal generálku motoru a to jsem měl auta i s 250000km.Ted mám fobii se "slavným" motorem 1.2 htp 47kW 12V a na skutečných 112000 km jsem jel na generálku.Rovnání palice, repase ventilů,EGR...prostě zapečeno jak podle kuchařky.Dodržuju intervaly ,kvalitní ojeje a stejně jsem tam a se mnou další, co tenhle sen koupily. A ohledně spotřeby, kolik z Vás teoretiků má doma 3 válec?chlastá jak džambulka a výkon má jak důchodce po infarktu.Prostě 3V už nikdy. Zlatej favorit.
tak se nauč nejdřív řídit. to nebohý htpčko u tebe asi hrozně trpí. jízdou v rámci předpisů mu výkon nechybí a je hodně úsporný. Město 5,5 až 6,5 a mimo 4,2 až 5. Na dálnici to moc neni na to si kup něco jinýho.
A vo tom to je....
Bráchovi jsem vysvětlil, že nesmí všemu věřit a že má do svý oktávky 1.8TSI dávat normální olej = za poloviční cenu, ale měnit ho každej rok... a má klid.
Ale dal na mě, až když mu ty rozvody přeskočily...
Protože nevěřil, že by VW prodával motor, náchylný k fatálním závadám a doporučoval nesmyslný lhůty pro výměnu!! ;-)
Ja som svoju 1,2 47kw predal po 5 rokoch a 216000 km. Okrem servisných intervalov s výmenami oleja každých 15000 som s autom v servise nebol. Auto nemalo ani jednú jedinú poruchu. :-)
Vice se bojim toho, aby nasledne nemizely 4-valce. Nechte mi 1.4 nebo 1.8 a budu spokojeny. Siroka nabidka zakznikovi nevadi.
Jen ji nezmensujte zhora.
píšeš 2,0 benzín 96 kW ( dnes 17:49 ). Kedysi Vento 1,8 66kW bolo delo oproti Favoritu 50 kW, ale proti tomu bol rýchlik aj FAVORIT 46 kW s Pierburgom . Tak nie je možné aby 1,2 HTP bola rýchlejšia ako 96 kW Focus. Ak chceš porovnávať, pozri, pri akých otáčkach má ten ford výkon rovný 1,2 HTP a urob si doraz pod pedál, ale to nerieši skrátenie dráhy plynu oproti HTP, takže lepšie by bolo posunúť uchytenie plynového lanka k osi otáčania pedálu tak, aby pri zošliapnutí nadoraz boli otáčky také, aby výkon dvojlitru zodpovedal HTP alebo daj spraviť tuning fordu novou palivovou mapou na výkon HTP. Jazdím do práce cca. 20 km zhruba 15 minut a na Focuse 1,6 74kW benzín mám spotrebu 7,9 litra ( som sa umravnil, pred tým to bolo 8,3 ) a s autom o 800 kíl ťažším a skoro s dvojnásobným výkonom 7,3 litra nafty ( SUV ). A toto sa mi deje už 5 rokov. Takže rozprávke o rýchlejšej 1200ke s nižšou spotrebou neverím. A 12 EUR naviac za olej je cca. 1,5 haliera na 1 km. To sa vážne neoplatí počítať.
Edit doplnenie:
Takže ten ZETEC 201 kmh a 0-100kmh za 9,2 sekundy ( 0-60kmh 4,2 sekundy ). A teraz daj HTP...
Veľa CO2 - vadí.
Veľa sadzí - vadí.
Vo vzduchu bude stále viac všetkého možného ako kyslíka - vadí.
Riešenie:
DOWNSIZING
Menej valcov spáli menej paliva a vyprodukuje menej bordelu. Super! Aj keď je to viac-menej len na papieri. Ale veď papier je dnes dôležitý, že...
Ako ale dostaneme z menšieho množstva paliva a s menším počtom valcov viac výkonu?
No je to jednoduché - prifúkneme vzduch!
Viac vzduchu, viac kyslíka, lepšie horenie, väčší výkon.
Ale vážne nikomu nevadí to spaľovanie stále väčšieho množstva kyslíka?
Síce do vzduchu pôjde o niečo menej výfukových plynov. Ale zároveň z toho vzduchu zničíme oveľa viac kyslíka. Ten nám nechýba? Nakoniec sa budeme s autami deliť aj o tú trochu vzduchu... Za pár dekád z nás budú ropáci...
??? malý objem válců znamená méně vzduchu... Vyšší tlak ve válcích znamená více vzduchu vůdči nepřeplňované verzi stejného objemu. Jenže hovoříš o DOWNSIZINGu... Nějak té tvojí logice nerozumím...
Stačí na to jednoduchá rovnica, valcov nie je o toľko menej a objem motorov o toľko menší, o koľko viac vzduchu do nich natlačíš voči atmosfére. Hovorím len o tom, že spotrebu kyslíka nejak nikto nesleduje a jeho deficit bude pre nás časom ešte horší prebytok CO2...
Menší množství kyslíku sežere takový zakrslý motůrek hlavně na volnoběh a v režimech, kdy jede jen na zlomek max. výkonu. Při využití plného výkonu je nutné do toho malého zdvihového objemu vzduch natlačit přeplňováním a úměrně k němu i zvýšit dávku paliva. K množství sežraného kyslíku a paliva se úměrně pohybují i emise.
V režimech, kdy je využíván max. výkon, není downsizing tak efektivní proti větší atmosféře s podobným výkonem. Je sice o něco lehčí, ale o to složitější, namáhanější a proto o výdrži nebudu raději hovořit.
Úředníkům stačí, že na motoru jde změřit menší hodnoty proti větší atmosféře, ale že aby se s tím dalo trochu jet, musí se do toho tvrdě šlapat, už nikoho nezajímá. Jedině snad ten volnoběh, ale stojí to za to ???
tak s tím setrvačníkem tak úplně mimo nejsi. Volvo se chystá na masovější použití. A světe div se - jednoduché řešení - místo komplikovaného hybridu kde dochází k několika ztrátovým transformacím výkonu, řešení setrvačníku je docela efektivní. [odkaz]
"Okamžitě je třeba napnout stožárovou plachtu!"
"Tato loď není poháněna plachtou, nybrž šroubem. Stožár se nazývá věc, na kterou stoupá vlajka při slavnostních příležitostech. Věc, na kterou stoupá plachta, se jmenuje stěžeň."
Ty nebudeš ani sečtelý, ani námořník, co dědo7. >:D
si může koupit auto s tříválcem, který má nižší spotřebu jen a pouze v normovaném testu dle EU, který nemá s reálným provozem nic společného! O životnosti titěrného tříválce s litrovým výkonem přes 100 koní ani nemluvě.
Asi bys měl aktualizovat nebo si do hlavy rovnou nahrát novej software >:D
Nejsem žádnej fanda tří válců ale dneska sme už trochu jinde a tři válce budou brzy i ve vozech střední třídy naprosto normální >:-[]