Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf dostane tříválec 1.0 TSI

Volkswagen postupně rozšiřuje nabídku benzinových tříválců. Počítá se s ním pro Polo i Golf.
Zpět na článek
16. 9. 2013 12:58
16. 9. 2013 13:02
16. 9. 2013 13:30
16. 9. 2013 13:43
16. 9. 2013 15:15
16. 9. 2013 15:25
16. 9. 2013 16:55
16. 9. 2013 23:51
16. 9. 2013 15:43
16. 9. 2013 19:58
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 9. 2013 13:07
16. 9. 2013 15:17
17. 9. 2013 08:20
16. 9. 2013 13:03
16. 9. 2013 13:08
16. 9. 2013 20:02
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 9. 2013 06:15
16. 9. 2013 13:23
16. 9. 2013 13:07
16. 9. 2013 13:19
16. 9. 2013 13:31
16. 9. 2013 13:37
16. 9. 2013 15:10
16. 9. 2013 14:04
16. 9. 2013 15:50
16. 9. 2013 13:40
16. 9. 2013 14:09
16. 9. 2013 15:06
16. 9. 2013 23:55
16. 9. 2013 13:48
16. 9. 2013 14:16
16. 9. 2013 19:30
16. 9. 2013 13:44
16. 9. 2013 13:48
16. 9. 2013 16:33
16. 9. 2013 19:52
17. 9. 2013 05:41
16. 9. 2013 23:29
16. 9. 2013 20:21
16. 9. 2013 22:25
16. 9. 2013 22:26
16. 9. 2013 20:33
16. 9. 2013 22:26
16. 9. 2013 13:17
16. 9. 2013 15:50
17. 9. 2013 09:10
16. 9. 2013 14:04
16. 9. 2013 15:32
16. 9. 2013 18:29
17. 9. 2013 08:12
17. 9. 2013 16:24
16. 9. 2013 20:16
16. 9. 2013 17:06
16. 9. 2013 14:20
16. 9. 2013 20:05
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 9. 2013 07:19
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 9. 2013 15:04
16. 9. 2013 15:55
16. 9. 2013 15:56
16. 9. 2013 16:24
16. 9. 2013 16:55
16. 9. 2013 16:47
16. 9. 2013 17:00
16. 9. 2013 18:00
16. 9. 2013 18:13
16. 9. 2013 18:34
16. 9. 2013 18:38
16. 9. 2013 18:43
16. 9. 2013 19:21
16. 9. 2013 19:34
16. 9. 2013 19:41
16. 9. 2013 20:04
16. 9. 2013 19:36
16. 9. 2013 20:02
16. 9. 2013 20:12
16. 9. 2013 20:03
16. 9. 2013 22:53
16. 9. 2013 18:09
16. 9. 2013 19:39
17. 9. 2013 07:24
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 9. 2013 19:43
16. 9. 2013 19:58
16. 9. 2013 20:03
16. 9. 2013 20:16
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 12:56
Tříválcová chyba
do nižší střední tyto chrchele nepatří.
Rozbalit vlákno
54
16. 9. 2013 12:58
Re: Tříválcová chyba
prečo nie ak preplňovaná 1,0ka posyktne výkon atmosferickej 1,6ky pri spotrebe nižšej o 20 %, downsizing je nezastaviteľný :-) samozrejme okrem Mazdy
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 13:01
Re: Tříválcová chyba
Přeplňování ani snižování objemu mi nevadí, naopak je to cesta k daleko lepšímu průběhu výkonu a lepší spotřebě (i když ne tak nízké jak se slibuje podle metodiky). Odebírání válců ano, i když není problém nafoukat je na stejný výkon tak hladkostí běhu i s padesáti vyvažovacími hřídeli se nevyrovnají čtyřválcům. Takže si tříválec dokáži představit v nějakém městském hrkátku, v Golfu ne.
16. 9. 2013 13:07
Re: Tříválcová chyba
Trojvalec má obrovskú výhodu v porovnaní so štvorvalcom, pri krátkych jazdách po meste dosahuje nižšiu spotrebu a skôr sa zohreje. s rovnako výkonným štvorvalcom v meste pri krátkych trasách jazdím so spotrebou vyššou o 1,5 l v porovnaní s trojvalcom
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 13:15
Re: Tříválcová chyba
Vždyť říkám pro nějaké městské hrkadlo jako je třeba Up! proč ne.
16. 9. 2013 13:18
Re: Tříválcová chyba
Mnoho majiteľov Golfov jazdí často len po meste. Dokonca poznám typy čo si kúpia Toyotu LC V8 a mimo mesta sa ani nepozrú :-)
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 13:22
Re: Tříválcová chyba
Dobrý příklad, ale stejně to není důvod začít dávat do LC tříválec.
16. 9. 2013 13:25
Re: Tříválcová chyba
Povedzme si na rovinu VW nie je v tomto priekopník a len sa prispôsobuje aktuálnej situácii a trhu. Či bol tento krok správny ukáže až čas, skôr je to o búraní predsudkov. Doba sa mení, mení sa aj automobilizmus
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 13:42
Re: Tříválcová chyba
Kéž by v této oblasti zůstal neprůkopníkem. :-)
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 15:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 13:32
Re: Tříválcová chyba
Ford dává svuj litrovej motůrek 125 koní do Focusu u Citroen začínaj dávat 96kW tříválec 1,2 do C4 proč by podobnej motor ve stejný třídě nepoužilo VW ;-)
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 13:41
Re: Tříválcová chyba
Skutečnost, že někdo něco dělá neznamená, že to musí dělat všichni.
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 13:43
Re: Tříválcová chyba
To se právě (bohužel) mejlíš
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 13:51
Re: Tříválcová chyba
V čem?
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 13:59
Re: Tříválcová chyba
Když nějakou takovouhle výrobní náklady šetřící ...ovinu začne dělat jeden velkej výrobce ostatní se musí přizpůsobit. Nebo zemřít >:-[]
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 14:01
Re: Tříválcová chyba
Takže je to podle tebe ...ovina. No to jsem rád, že jsi potvrdil moji původní hypotézu, že je to tříválcová chyba. :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 14:06
Re: Tříválcová chyba
To bohužel neni. Účinnost motorů vzrostla tak že dělat větší motory s víc válcema je prostě zbytečný. Navíc to do budoucna umožní trochu jinou stavbu vozu a asi víc místa v kabině. Nejsem z tří válců nijak nadšenej ale myslim že to bude spíš vo zvyk. I tříválcovej motor se dá udělat dobře. Nebo blbě >:-[]
16. 9. 2013 14:15
Re: Tříválcová chyba
Kdyby účinnost tolik rostla, nemusíme řezat válce. :-)
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 15:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 14:32
Re: Tříválcová chyba
Účinnost rostla a roste jen velmi, velmi zvolna.
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 15:23
Re: Tříválcová chyba
A proto máme dneska litrový motory se 170 koňma a tříválce s 96 kW což sou výkony dvoulitrů který eště křižujou silnicema >:-[]
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 15:26
Re: Tříválcová chyba
Účinnost a výkon jsou dvě různé věci.
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 15:35
Re: Tříválcová chyba
Fakt? >:-[]
Ale jak chceš, zvýšila se jak účinnost tak poslední dobou hlavně výkon spalovacích motorů :-)
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 15:39
Re: Tříválcová chyba
Fakt. To jsi nevěděl? :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 16:20
Re: Tříválcová chyba
:yes: >:D
16. 9. 2013 15:44
Re: Tříválcová chyba
Litrový výkon se zase tak dramaticky nevyvíjí, pokud jde o přeplňované jednotky. V posledních letech se zlepšila uživatelská přívětivost takových motorů. A klesají náklady na výrobu. Navíc tu máš pokuty za nadměrnou spotřebu, kdy každá desetina může znamenat miliardy.
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 16:27
Re: Tříválcová chyba
No právě "pokud de o přeplňované jednotky" >:-[]
Současnej foukanej tříválec litr, litr něco se na silnicích potkává s nepřeplňovanym čtyřválcovym dvoulitrem a pružností a možná i celkově ho poráží na hlavu. Nám se to nezdá jenom nebo hlavně proto že na tak malej počet válců nejsme zvyklí a furt eště je to pro nás synonymum něčeho slabýho atd., což už dneska zdaleka neni pravda - viz motor v i8 ;-)
16. 9. 2013 19:02
Re: Tříválcová chyba
Tak u atmosfér se rozhodně vyvíjel více, proto "pokud de o přeplňované jednotky." Natlačit do motoru více vzduchu umíme už hodně dlouho.

Mně se to nezdá, protože jsou to motory méně a méně kultivované. Tenhle problém lze odstranit, ale mám radši mechaniku a u běžných vozů si na takovou míru izolace ještě pěkně dlouho počkáme. Takže mi třeba nějak zvlášť nevadí V4 v Bentley, protože prostě nepoznám, že ten motor běží zrovna na čtyři válce.

Běžná auta to mají jednoduché, chci ticho. Horší je to u sporťáků. Osobně tedy doufám v ránu z milosti v podobě palivových článků.
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 21:34
Re: Tříválcová chyba
To já dávám taky přednost poctivý mechanice, ale nějak nám mizí před vočima. Nemáš dojem?
Sem hodně zvědavej na pocity z BMW i8. To může hodně naznačit jak bude ;-)
17. 9. 2013 08:50
Re: Tříválcová chyba
Čtyřválec má oproti tříválci nevýhodu snad pouze v tom, že je konstrukčně dražší. Proto tříválec. Všechna ostatní hlediska jsou pak spíše podružná. Určitě se nezahřívá pomaleji než tříválec - pokud by byl stejně těžký a měl stejnou spotřebu (a tedy stejnou účinost), bude se zahřívat stejně rychle. Pokud bude mít kapku vyšší spotřebu při stejné hmotnosti, bude se zahřívat rychleji! Naopak 1,6l čtyřválec ATM oproti 1,0l tříválec Turbo bude konstrukčně jednodušší, levnější, lehčí a mnohem spolehlivější a kultivovanější motor, v běžném provozu bude +- stejně hospodárný. Problém je, že v normovaném cyklu bude vykazovat spotřebu o litr větší a to nám samozvaný bruselský moloch svými regulacemi v podstatě zakázal.
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 13:28
Re: Tříválcová chyba
Slabá představivost ;-)
Tříválce budou brzo naprosto běžný i ve vozech střední třídy, s tim ni nenaděláš. Natož v Golfu. Připrav se až VW technologicky dožene Fiat budou tam i dvouválce >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
16. 9. 2013 20:09
Re: Tříválcová chyba
To bylo dobrý!
" Připrav se až VW technologicky dožene Fiat budou tam i dvouválce "... sežerou Tě tady...
;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 21:27
Re: Tříválcová chyba
A vo co že ne >:D
Ale nějakej Ham. to už zkoušel >:-[]
Avatar - del42sa
16. 9. 2013 21:36
Re: Tříválcová chyba
až tam budou ty dvouválce, tak budou vzpomínat, jak byly ty tříválce kultivovaný >:D
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 22:12
Re: Tříválcová chyba
Myslim že TwinAir bude eště nějakou dobu spíš výjímka a i pozdějš to budou spíš motory jen pro menší auta. Což se nedá říct o třech válcích. To už bude ve střední třídě standard a docela pravděpodobně budou i ve vyšší střední
Avatar - del42sa
17. 9. 2013 18:33
Re: Tříválcová chyba
a to je jedině dobře. Už jen to , že Marchionne cpe twinair i do Giulietty není dobře, jakkoliv si tento motor umím představit v malém Fiatu 500 nebo nějakém jiném městském prdítku. Ani do malé Lancie Y se už tento motor příliš nehodí...
16. 9. 2013 19:09
Re: Tříválcová chyba
Lenze VW uz 1,6 atmosferu nema! ;-)
16. 9. 2013 19:28
Re: Tříválcová chyba
V Golfe VI ešte mal a prechod na 1,2 TSI bol riadny rozdiel.
16. 9. 2013 13:15
Re: Tříválcová chyba
Mluvilo se o tom delší dobu. Stejně jako o převodovce ASG. Nicméně nečekám, že zastaví 81 kW verzi. Je to motor ze stejné rodiny jako 1,2 TSI. Spíš jsem tedy čekal, že litr bude základním motorem kolem 55 kW. Třeba s přeplňováním, aby měl dostatek točivého momentu. Uměl bych si i představit, že by nahradil slabší 1,2. Ale víc mi nedává smysl. Ne že by to nešlo, plány se přeci jen mohou změnit.
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 13:26
Re: Tříválcová chyba
Ať zůstanou v BMW i8 a podobnejch >:-[]
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 13:38
Re: Tříválcová chyba
Ano v i8 hybridu ať si zůstanou, tam klidně mohou dát třeba i jednoválec.
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 13:43
Re: Tříválcová chyba
Jednoválce asi až pozdějc >:D
Ale doba tříválcová je tady a ani nemrkneš a budeš se s nima potkávat všude až po střední ne-li vyšší střední třídu >:-[]
Ne že by mě to nějak zvlášť těšilo, ale účinnost motorů se prostě zásadně zvedá a víc válců a větší objem prostě neni třeba. Dost možná se díky tomu i trochu změní stavba celejch aut
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 13:53
Re: Tříválcová chyba
No někdo v těch jedno, dvou nebo tříválcích jezdit bude muset, to je fakt.
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 13:58
Re: Tříválcová chyba
Problémem se jeví že to bude většina, možná spíš totální většina
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 14:03
Re: Tříválcová chyba
To je ovšem problém té většiny, má se snažit a jezdila by ve dvanáctiválci. Možnosti tu jsou. :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 14:08
Re: Tříválcová chyba
A možnosti tu i budou. Jen na to mít ty prachy. Většině do budoucna budou muset stačit ty 3 válce a V12 bude asi nejspíš eště vyjímečnější než dřív
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 14:37
Re: Tříválcová chyba
S tou výjimečností dvanáctiválců bych si nebyl tak jistý, právě v krizi se prodávají docela dobře. Čím víc lidí na ně nemá tím víc lidí na ně má. Peníze se ze světa neztrácejí, jen se přesouvají do kapes těch co to umí a krizi mají hlavně ti co to neumí. :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 15:24
Re: Tříválcová chyba
Však sem tim vyjímečnější taky myslel hlavně to mase nedostupnější >:-[]
Avatar - Andromeda
17. 9. 2013 01:38
Re: Tříválcová chyba
Nooo, to je hodno stratéga ... Panebože, nesnesitelná lehkost bytí ...
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 15:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 15:30
Re: Tříválcová chyba
Nikoho nenutím, ale kdyby mi někdo stál s pistolí u hlavy, tak by mě asi do dvanáctiválce "ukecal". :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 15:35
Re: Tříválcová chyba
Tak to mě i bez pistole >:D
Avatar - Nerez
16. 9. 2013 17:12
Re: Tříválcová chyba
Ale do tříválce by mě neukecal ani s tou pistolí u hlavy >:D
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 17:14
Re: Tříválcová chyba
:yes:
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 18:29
Re: Tříválcová chyba
No tak schválně uvidíme tak za 10 let >:-[]
16. 9. 2013 12:58
kolik
Možná je to lichá otázka, ale napadá mě kolik ten motor asi vydrží najezdit kilometrů, když z toho litrovýho motůrku tahaj 110 koní. Nejsem si jistej jestli to zvládne najezdit 200-300 tisíc ;-\
Rozbalit vlákno
16
16. 9. 2013 13:00
Re: kolik
Výrobca ako VW si nedovolí do výroby zaradiť agregát, ktorý má nižšiu životnosť ako konkurencia, 200-300.000 km málokedy vydrží aj nepreplňovaný agregát, je to len spotrebný materiál
16. 9. 2013 13:02
Re: kolik
Ta prva (cast) veta bol len vtip,ze?
16. 9. 2013 13:05
Re: kolik
tak aby som to dal na správnu mieru, všetko sú to šmejdy, VW taktiež, len niektoré viac a iné menej. a ak si niekto myslí, že spoľahlivosť napr. benzínovej atmosféry 1,33 v Toyote je lepšia ako 1,2 TSI vo VW tak zaspal dobu
16. 9. 2013 13:30
Re: kolik
ešte raz...VW si dovolil do vyroby zadat agregat, s ktorym bolo vela vyrobnych resp konstrukcnych problemov, ktore mimochodom ta atmosfera nemala. Ved preto ma novy Golf jeho druhu "opravenu" verziu...
Toto zial plati pre vsetky nove motory...spolahlivost casto preveri az realne pouzivanie, nie testy v labaku.
16. 9. 2013 13:34
Re: kolik
tak zrejme nevieš, že problémy s rozvodmi má aj atmoféra v Toyote. v dnešnej dobe šetrenia je bežné, že výrobcovia nedostatky opravujú za chodu, nie nadarmo sa hovorí, že kvalitné automobily sa prestali vyrábať po roku 2000. týmto sa nechcem zastávať VW, ale rovnako sa správajú všetci výrobcovia
16. 9. 2013 13:43
Re: kolik
Toyota moze mat problemy,co len potvrdzuje,ze "Výrobca ako VW si nedovolí do výroby zaradiť agregát, ktorý má nižšiu životnosť ako konkurencia"

Hocikto si to dovoli...
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 15:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2013 15:25
Re: kolik
Ty si z tej Toyoty nejaký vysraný...
16. 9. 2013 16:55
Re: kolik
Nevyraba Toyota motory v Polsku (neviem, ci iba nafty) a Yarisy vo Francuzsku? To nie su celkom dostojni superi pre Japonsko :-)
16. 9. 2013 23:51
Re: kolik
kde to pisem? Vlastne,co to sem tahas a co trepes za blbosti?
Avatar - Nerez
16. 9. 2013 15:43
Re: kolik
S tím srovnáním TSI a atmosféry od Toyoty jsi mě opravdu rozesmál >:D
Malej foukanej benzín má narozdíl od atmosféry tolik věcí, který se můžou podělat, že ta atmosférická 1.33 od Toyoty musí být už z principu spolehlivější. To prostě neokecáš...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 9. 2013 19:58
Re: kolik
Ta druha polovica bol tiez vtip. Akurat zly.
16. 9. 2013 13:07
Re: kolik
Tak nad tím bych se pozastavil. Málo který TSi vydrží víc než 150 tis bez potíží. Snad jenom 1,8,ten zbytek je prostě jeden velkej šmejd. Nehledě na to,že jsou to motory pro důchodce. Pokud totiž někdo chce využívat plný potencál tohoto motoru,tak jeho spotřeba dos výrazně předčí i klasickou 1,6 atmosféru. VW na to brzo dojede.
16. 9. 2013 13:10
Re: kolik
Skôr by som povedal, že dosť závisí od štýlu jazdy a návykov vodiča, rovnako ako niekto mení brzdové obloženie po 40.000 km a inému vydrží 140.000 km.
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 15:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 9. 2013 08:20
Re: kolik
vykon s tym nema nic spolocne, v tomto pripade skor krutiaci moment. A ten je v dizloch ovela vyssi pri rovnakych objemoch. Rovnako aj naroky na turbo, vstreky atd....
Takze benzinove motory maju este velke rezervy.

no netreba brat v motoroch do uvahy iba litrovy objem a vykon, je tam ovela viac premennych.
Avatar - Dieselpower525
16. 9. 2013 13:03
1.0 TSI
Nemyslím si že by toto bol v blízkej budúcnosti dobrý ťah, vymeniť motor 1.2 TSI 77kw poslednej generácie v Golfíku VII za 1.0 TSi, to by sa nový motor TSI musel neskutočne vydariť. Posledná generácia motoru 1.2 TSI ma príjemne prekvapila, má super záťah s plochou krivkou, je kultivovaná ( najmä v tom vidím dôvod uprednostniť 1.2 TSI pred trojvalcom ) a tak isto aj úsporná. :yes: No nič to , doba ide ďalej, ale zahodiť tak dobrý motor pre nejakú normu na papiery... Ja neverím, že bude úspornejši :no:
No bodaj by ešte bol... :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - LEGOPARK
16. 9. 2013 13:08
Re: 1.0 TSI
Tak ako si si pred 1-12 rokmi nevedel predstavit 1,2 L motor v Golfe (a spol.) a dnes Ti pride uplne prirodzeny, tak sa Ti teraz nezda 1,0 L a o 10 rokov to bude bezne rozsireny objem.
16. 9. 2013 13:12
Re: 1.0 TSI
Zo svojej skúsenosti môžem povedať, že prechod v Golfe z 1,6 8V 75 kW na 1,2 TSI 77 kw je riadny rozdiel. V 1,6ke som si pripal akoby tam bolo HTP :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 9. 2013 20:02
Re: 1.0 TSI
Problem bol 8 ventilov. Ten motor bol neskutocne zastaraly.

Skutocne, neporovnavaj atmosfery VAG s konkurenciou, pretoze boli za poslednych 20 rokov parodiou na motory. Nie zeby pridanie turba komediu skoncilo...
17. 9. 2013 06:15
Re: 1.0 TSI
Není divu. Výkonová křivka toho TSíčka odpovídá atmosferickým osmnácti či devatenástistovkám.
Avatar - Dieselpower525
16. 9. 2013 13:15
Re: 1.0 TSI
Ja nehovorín že si ho neviem predstaviť, Vw zrejme motor 1.0 ecoboost považuje za hodenú rukavicu, tak že už si ho aj predstavujem, ja som písal o kultivovanosti trojvalca vs. štvorvalca, a že trojvalec bude mať čo robiť, aby sa mu dorovnal... A osobne si myslím že tak kultivovaný nebude, to ako keby si zrovnával kultivovanosť 520d a 530d... Nikdy to 6 hrnkov nebude..
16. 9. 2013 13:20
Re: 1.0 TSI
Určite nie, technicky to zrejme nie je možné, ale rozdiely až tak obrovské nebudú. Na druhej strane, tým, že je motor ľahší, menší je možné docieliť lepšie jazdné vlastnosti
Avatar - Dieselpower525
16. 9. 2013 13:26
Re: 1.0 TSI
No to máš pravdu, ale litrový výkon u sériového auta presahujúci 100 koní, alebo ako Forda, cez 130 koní... Stále menší objem a väčšie turbo ? Tak to vyzerá, nehovorím že je to zlá cesta, no za zlatý stred považujem práve ten 1.2 TSI ako základ.
Už som si myslel , že Vw s motorom 1.2 Tsi vytvorí dalšiu svoju Ikonu, ako tomu bolo pri 1.9 TDI, no takýmto štýlom to zrejme nepôjde, čo nás čaká o 10 rokov ? 0.6 TSI 110 KW ?
16. 9. 2013 13:31
Re: 1.0 TSI
Zrejme taký úspech ako dosahovali motorizácie TDI 66/81 kW už VW nezopakuje.
Postupným prechodom z 8V 1,2 TSI na 16V TSI VW odstraňuje nedostatky pôvodného agregátu a zrejme neplánuje tak skoro ukončiť jeho výrobu, resp. vývoj. Na mieste by bolo navýšenie výkonu 1,2 TSI, ak 1,0 TSI bude ponúkať 81 kW akosi okrem kultivovanosti a možno vyššieho krútiaceho momentu sa bude strácať význam tejto motorizácie
16. 9. 2013 13:23
Re: 1.0 TSI
1,0 MPI, 1,2 TSI i 1,0 TSI vychází ze stejné stavebnice (Modularen Ottomotor Baukasten - EA211). Není to další generace. Pokud tedy nepočkají s tímhle motorem do další generace. 81 kW verze měla být vyhrazena pro prcky jako nejsilnější motorizace, podobně jako 132 kW 1,4 o třídu výše.
16. 9. 2013 13:07
OTÁZKA
Otázka nezní, kolik toho předmětné motory vydrží, otázka zní - kolik toho vydrží řidiči. Euro-eko-skřipec začíná dosahovat účinků středověké tortury. Desetiletími vygenerovaný standard, tedy korektní čtyřválce, sametové šestiválce a viceválcové nebe se hroutí,a to pod tlakem, kterému tak nějak vnitřně nechci snad ani věřit.

Jsem zvědavý na test. 110 koní... třínohých koní. Zase to čarovné TSI, jasně, vím, záruka kvalit, no tohle opravdu vyřeší až budoucnost.

BRA... eh, dnes asi... ne... ;-)
Rozbalit vlákno
36
16. 9. 2013 13:14
Re: OTÁZKA
Všetko je to o prioritách, kto sa potrebuje dostať čo najlacnejšie z bodu A do bodu B bude voliť 1,0TSI s kombinovanou spotrebou 4,5. Kto si chce jazdu užiť zvolí 1,4 TSI prípadne GTI :-)
16. 9. 2013 13:19
Re: OTÁZKA
Jasně, s tím souhlas. Já najel několik stovek kilometrů se starým hatepečkem, věděl jsem do čeho sedám a věděl jsem také, co od toho můžu i čekat. Cestou se dostavovaly v podstatě jen milé okamžiky. Pouze při předjíždění jsem si musel dát většího fóra. A co mně překvapolo nejvíc, že i při plně naloženém autě se s tím motorem člověk nestával brzdou provozu a pominu-li nemožnost nějaké úchvatnější akcelerace, v běžném provozu jsem s tím jel jako drak :-)
16. 9. 2013 13:23
Re: OTÁZKA
Len som zvedavý ako skončí verzia GTI pri tomto downsizngu, bolo by na škodu ak by GOLF VIII GTI bol 1,4 TSI :-)
Avatar - Dieselpower525
16. 9. 2013 13:35
Re: OTÁZKA
Tak to by bola veľká škoda, možno by sa z toho vytvoril aj štrajk pre premiérou >:D
No ale tak Golf R 20 bol myslím dobrý nástupca 6-valca, či ?
A o novom Golfe R VII ani nehovoriac, šprint 0-100 za 4.9 hovorí za všetko :yes:
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 13:37
Re: OTÁZKA
Doba se mění, za 4,9 dneska sprintuje i naftový SUV [odkaz] >:-[]
16. 9. 2013 15:10
Re: OTÁZKA
No nevím, osobně bych bral spíš R36, ten ale neexistuje.
16. 9. 2013 14:04
Re: OTÁZKA
V některých případech je to takový návrat ke kořenům. :-) První GTI mělo 1,6. Nakonec záleží na tom, jak povedený motor to je. Přeplňovaný je i dnes. Takže 1,6 kolem 180 kW není zase tak nereálná. Bohužel by to také mohl být řekněme 1,5 litrový tříválec ala BMW.
Avatar - woody-alien
16. 9. 2013 15:18
Re: OTÁZKA
To by se ovšem "ke kořenům" musela vrátit i hmotnost, a to se asi nestane, že... ;-)
16. 9. 2013 15:50
Re: OTÁZKA
Tak tam se asi jen tak nedostaneme. Také ale původní GTI nemělo 200+ koní. :-)
16. 9. 2013 13:40
Re: OTÁZKA
Normovana spotreba vs realna...hra na euro normy

vid histogram trojhrnku od Fordu = nic,z coho musim padnut na * ale normovana je 5litrov

[odkaz]
16. 9. 2013 13:47
Re: OTÁZKA
A ktorý model má podľa spomínanej štatistiky rovnakú spotrebu ako je normovaná, zrejme žiadny, keďže každý jazdí iným štýlom. Samozrejme ak je spotreba meraná v laboratórnych podmienkach reálne bude buď vyššia alebo nižšia.
Keď už sme pri spritmonitore, podľa tabuliek moje 3 predchádzajúce autá mali mať spotrebu vyššiu v priemer o 0,7 l :-)
16. 9. 2013 14:09
Re: OTÁZKA
Nejde mi o ten rozdiel,ako fakt,ze taku spotrebu nemas problem dosiahnut s beznymi atmosferami alebo 4valcom TSI...

inak zaujimave porovnanie :-)
1,2TSI 105k vs 1,0EB 100k vs 1,8 140k i-VTEC
4,9l vs 4,8l vs 5,8l

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
16. 9. 2013 15:06
Re: OTÁZKA
Dej k tomu 140 VTEC 1,4TSI / 103kW, to bude zajímavější.
Avatar - woody-alien
16. 9. 2013 13:42
Re: OTÁZKA
Dnes zcela zřetelně BRAVO GTI. :yes: Za tu schopnost "nežrat" všechno ani svému oblíbenci. ;-)

Jinak samozřejmě souhlas, smyčka se utahuje až neuvěřitelně, i do střední třídy míří motory o objemu dvou piv a člověku se na rty dere otázka - je tohle opravdu potřeba ? A jak dlouho ještě potrvá než přijde skutečná renesance šlapacích strojů ? 8-s
16. 9. 2013 13:48
Re: OTÁZKA
:-) :yes: Přesně.
16. 9. 2013 14:16
Re: OTÁZKA
Je to pořád jen na nás. Pokud si ty tříválce nebudeme kupovat, tak se neprosadí. Pokud se však necháme zlomit marketingem, tak si nemáme na co stěžovat.
16. 9. 2013 19:30
Re: OTÁZKA
Raz to príde do stavu, že budú elektromobily využiteľnejšie a efektívnejšie a z jedno a dvojvalcov sa plynule prejde na elektrinu... ;-)
16. 9. 2013 13:44
Re: OTÁZKA
Ano, dnes asi ne...suhlas :-)
16. 9. 2013 16:33
Re: OTÁZKA
Sojuz něrušimyj respublik svobodnych
Splotila navěki Velikaja ... Euro.
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 16:39
Re: OTÁZKA
Buď v klidu alkoholik na hradě tě za sponzoringu Lukoilu pošle zpátky do Putinovy náruče. To budeš eště vzpomínat na zlatý blbý Bruselský úředníky. Ty to dělaj blbě ale aspoň to myslej dobře >:-[]
16. 9. 2013 19:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 21:29
Re: OTÁZKA
Jo sem si dost jistej že většinou jo. Ale tak jako u supervelkejch firem úředničtina začíná vyhrávat nad zdravym rozumem >:D
To v Rusku to bylo a je jistý, tam to myslej i dělaj blbě >:-[]
17. 9. 2013 05:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
17. 9. 2013 10:17
Re: OTÁZKA
Jo tu první část bych podepsal >:-[]
16. 9. 2013 23:29
Re: OTÁZKA
No asi si nepochopil pointu mého příspěvku. Tou pointou je právě určitá nebezpečná podobnost EU a SSSR např. v centrálním plánování a vedení neodbornými osobami, které prosazují vznešené ideály. Jedním takovým ideálem je třeba návrh na zákaz spalovacích motorů od r. 2040 ve Velké Británii nebo ten, že by v roce 2030 měla polovinu všech aut v Evropě pohánět elektřina apod. apod. apod. Je jedno, že z technologického hlediska to třeba nepůjde, však my určíme datum a ono se to udělá... nějak... poručíme větru, dešti...

Ještě citace jednoho článku na autoforum.cz:
Proto se ani příliš nemůžeme divit šéfovi francouzského zastoupení Mitsubishi, že ministra nazval „retardem“. Deník La Provence celé jeho vystoupení otiskl, Jean-Claude Debard řekl doslova: „Tento mentální případ, tento retard, jen zvyšuje ekologické daně, redukuje rychlost, s jakou mohou jezdit řidiči po pařížském okruhu, a ruinuje životy všech motoristů ze všech sociálních vrstev. Všichni trpí kvůli němu. Je hloupý a ničemu nerozumí. A klidně mě citujte.“
Avatar - Hammunasakra
17. 9. 2013 00:08
Re: OTÁZKA
Tuhle teorii znám a myslí si to dokonce docela hodně lidí. Tim nechci říct že bych s hloupejma a ničemu nerozumícíma úřadama souhlasil. Ale nějak sou furt lepší než život v nebo pod vládou Ruska >:-[]
Zkus si třeba představit život v Moskvě Volgogradu a Čeljabinsku. Před 30ti lety, dneska a za 20 let. Teď to samý v Paříži, Římě a Vídni ve stejnou dobu. A teď řekni kde bys celý ty roky chtěl žít. Snadný co? >:D
16. 9. 2013 20:21
Re: OTÁZKA
:yes: len sa bojim, aby niekoho nenapadlo, ze 3 valce su pre VW ( FORD ) kupujucich zbytocne vela a ci by rovnaku sumu nezaplatili za harmonicky zvuk dvojvalca alebo poriadny zatah jednovalca. Velky krok pre automobilky by bol polvalec ... 8-s
16. 9. 2013 22:25
Re: OTÁZKA
Jo. Radostně ta budoucnost nevypadá.
16. 9. 2013 20:32
Re: OTÁZKA
Jsem rád, že jsi tu tentokrát nepsal něco o garážové pravdě a postavil ses nepříznivé realitě tváří v tvář. Příchod tříválců opravdu není něco, co bychom měli slavit a to ani u jinak dobrých aut. Než kupovat tříválcovou novotu, tak bych se asi opravdu zabředl do temných uliček bazarového světa...
16. 9. 2013 20:33
Re: OTÁZKA
dnes si zasluzis:

Bravo GTI :yes:
16. 9. 2013 13:17
Už mě ten downsizing začíná s*át :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - volvo s60
17. 9. 2013 09:10
Re: Už
Jen jsem zvědavý kde to skončí!? Nakonec se bude muset parkovat jen z kopce, aby se to dalo následně rozjed!?
Avatar - Dominik.
16. 9. 2013 14:04
ach jo
Tímhle tempem tříválce brzy vlezou i do střední, v nižší střední budeme mít dvouválce, no a na malý auta zbyde nějakej twinturbo jednohrnek objemu malýho piva ;-\ 8-s :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 14:09
Re: ach jo
Správná vize :yes: >:-[]
16. 9. 2013 15:32
Re: ach jo
tak snad nám zůstanou aspoň motorky ;-) ;-\
Avatar - Dominik.
16. 9. 2013 18:29
Re: ach jo
Na motorkách se bude šlapat >:D
Avatar - Dominik.
17. 9. 2013 16:24
Re: ach jo
Nedivil bych se, kdyby je komplet zakázali, při jízdě na kole se produkuje příliš CO2 :-O
16. 9. 2013 20:16
Re: ach jo
Ale kvoli bezpecnosti budu mat povinne 3 kolesa >:D
Avatar - twistedTSD
16. 9. 2013 17:06
Re: ach jo
Do střední lezou už teď, viz (zatím neprodávané) tříválcové Mondeo Ecoboost. :-)
Avatar - KANKUNEN
16. 9. 2013 14:20
1,2 sametový
Když pominu poruchy je 1,2 TSI fajň motor, zvuk a vibrace vpořádku a spotřebou na špičce i mezi kulhavými. Už se těším jak v reále bude mít 1,2 TSI nižší spotřebu a bude uživatelsky příjemnější. Stále platí čím víc foukanější, tím větší rozptyl spotřeby.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - grifith
16. 9. 2013 14:22
KDO CHCE KAM ...
Máme zde další příklad "zelených produktů" EU, které díky legislativě budou růst jako houby po dešti. Což o to, že odchylky normovaných spotřeb se od těch reálných liší v desítkách procent. hlavně že se vlk nažere a koza zůstane celá.... Kdo chce kam, pomozme mu tam.
Proto můžeme jen s povděkem kvitovat automobilky jako Mazda, které downsizingovému kouzlu stále odolávají a vyrábějí konvenční spalovací motory solidních parametrů. ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 9. 2013 20:05
Re: KDO CHCE KAM ...
Neobvinuj EU z toho, ze vyrobcovia pchaju motory z modelov 1:45 do velkych aut.

Vyrobcovia, ktori to nerobia, su dokazom toho, ze EU nemoze za vsetko.
Avatar - grifith
16. 9. 2013 20:24
Re: KDO CHCE KAM ...
Chceš mi snad tvrdit, že emisní normy si v podstatě vymysleli sami automobilky? Vzhledem k dalšímu utahování zelených šroubů jsem zvědav, kolik atmosfér nám tu zůstane.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 9. 2013 07:19
Re: KDO CHCE KAM ...
Nie, nechcem. Precitaj si moj prispevok este raz.

Su automobilky, ktore normy plnia aj bez primitivneho nalepovania turba na stare motory.

Inymi slovami, ked priberies a nezmestis sa do nohavic, mas dve moznosti. Schudnut, alebo kupit vacsie nohavice.

VAG, Ford atd. si vybrali cestu vacsich nohavic.

Jednoduchsiu a bez inovacii.
16. 9. 2013 14:24
Všeho moc škodí
Tříválec v městském miniautě - proč ne. Tříválec v malém autě - zdvižené obočí, ale jako základ snad ano. Ovšem tříválec v nižší střední, to už je nemravnost, kterou automobilky dělají jen proto, že je brutálně znásilňuje EU! 8-s 8-s :no: :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
16. 9. 2013 14:33
Re: Všeho moc škodí
Jak vysvětlíš MZD3 s dvoulitrem 120 koní a spotřebou 5,1.
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 15:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 9. 2013 08:43
Re: Všeho moc škodí
no vidis a ford dava trovalec do MPV, strednej triedy....
vitaj v buducnosti.
Do 20 rokov tu aj tak budeme mat vsetci 1-2valce v hybridoch.....
16. 9. 2013 15:04
Osobně...
...mi tříválec nevadí, je to základní motorizace.
Kdo chce něco extreme, klidně může koupit 300koňový eRko...nebo možná vlastně nemůže...ale to tu nechci řešit.
Důležité je, že nejde o to, jak malý a výkonný motor je, důležité je jeho spojení s autem, zasazení do celku.
Pokud chtějí výrobci a úředníci méně emisí, bylo by dobré a uvažovat nad tím, jak je možné, že auto, které pobere cca 5 lidí + pro každého batoh, váží 1200 - 1400kg.
Kdyby běžný kompakt ála Golf vážil maximálně do jedné tuny, byl by s 1,0TSI stejné žihadlo, jako je dnes s 1,4TSI a spotřeba+emise by se držely hezky dole a nebylo by třeba dieselů, které otravují vzduch mikročásticemi.
Ostatně VW už kroky ke snižování hmotnosti podnikl a podniká, uvidíme, kdo a jak bude následovat.
Takže za mně palec...no, paleček :-) :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - praděda7
17. 9. 2013 12:13
Re: Osobně...
...jak získáš 5 hvězdiček v nárazovém testu, když bude auto vyrobeno z papundeklu?
17. 9. 2013 15:48
Re: Osobně...
Proč by mělo být z papundeklu?
Avatar - vabis
16. 9. 2013 15:55
návrat historie
DDR, R3, 992 ccm - kde už jsem to jenom viděl? ....ano správně, Wartburg >:D už zbývá jen Balaton :-O
Rozbalit vlákno
12
16. 9. 2013 19:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2013 20:26
Re: návrat historie
A dalsi milnik bude R2 601 ? Trabi :-O
Avatar - KubikCv
16. 9. 2013 23:39
Re: návrat historie
Pokud bude mít tříválcový TSi takovejhle zvuk tak proč ne

[odkaz]

>:D
16. 9. 2013 23:44
Re: návrat historie
On tříválcovej dvoutakt je vlastně jako čtyřtaktní šestiválec. ;-)
Avatar - KubikCv
17. 9. 2013 00:01
Re: návrat historie
je zajímavý,že takovej motůrek dokáže rozhejbat plně obsazenýho Barkase bus,nebo naloženou odtahovku.
17. 9. 2013 00:10
Re: návrat historie
A v motoru se hejbalo jen sedm věcí. S "pilníkem, kombinačkama a kladivem" z něj každej mohl i tehdy snadno dostat 100 koní. >:D
Avatar - KubikCv
17. 9. 2013 00:33
Re: návrat historie
Německý sanitky Barkas SMH 3 měly dokonce 1100 motory se zvýšeným výkonem [odkaz]
Běžnej výkon závodních Burgů byl 66kW a víc (slušný pro sériový auto který mělo asi 950kg)
Melkus měl klasický litry nebo právě 1100 s pětikvaltem vlastní výroby a ten zvládal podle úprav (hlavně výfuku a přípravy směsi) víc jak 200 km/h.Se sériovým litrem a pětikvaltem někde kolem 160-170 km/h
Okruhový Trabanti 600ccm se dostaly na 199 km/h

I když tehdy životnost Trabantích motorů v sérii byla tak max 90tisíc,tak motor se měnil kus za kus a do Mototechny se odnesl v síťovce >:D

V Eisenachu měli vyvinutý prototyp 3válcového 4taktu s minimem odlišných dílů oproti 353 a s výkonem kolem 60ti koní.Zkoušeli taky tříválce Daihatsu a podobně

tady zmíněný 4takt [odkaz]

Dokonce to byl stavebnicový motor a výrobce počítal s přestavbami původních 2taktů na 4takty...
Avatar - Iv8
17. 9. 2013 07:10
Re: návrat historie
Jel si někdy za kolonou řidičů z NDR nebo tam dokonce byl ? Já ano a nic horšího (možná Avia v mrazivém ránu) snad není. Ten smrad ti nalezl i přes zavřená okna a dostat ho ven byla šichta. Ano bylo to konstrukčně neskutečně jednoduché, ale emise tzv. za rohem.
17. 9. 2013 08:16
Re: návrat historie
To je jasný, že se o emisích nedá moc mluvit. Proto také prakticky dojezdily. Problém dvoutaktů, mimo jiné, už z vlastního principu, je ztrátové mazání a tím vysoká spotřeba oleje, což také negativně ovlivňuje zplodiny. A to jak u mazání klasického - směsí nebo jen o malý kousek lepšího odděleného. ;-\
Avatar - KubikCv
17. 9. 2013 18:10
Re: návrat historie
no tak asi stejný jako když jedeš za vočipovaným tédéíčkem,nebo dCi čkem bez filtru... >:D
Avatar - volvo s60
17. 9. 2013 09:13
Re: návrat historie
Jenže u dvoutaktů je tříválec právě nejúspornější a nejvyváženější!?
Avatar - Nerez
16. 9. 2013 15:56
Mikromotory
Je mi celkem jedno, jestli VW nebo jakýkoliv jiný výrobce vyrábí malé foukané čtyřválce, tříválce nebo dvouválce, ale to je proboha takový problém, dát lidem vybrat jestli to vůbec chtějí? U některých výrobců už u benzíňáků člověk nemá na výběr, chtě nechtě musí do toho turba jít. A přitom by stačilo, kdyby měli v nabídce alespoň jednu atmosféru o objemu 1.6 l, tak jak to májí třeba Frantíci nebo Opel.
Bylo by potom zajímavé vidět, kolik lidí raději koupí osvědčenou atmosféru než moderní mikromotor...
Rozbalit vlákno
5
16. 9. 2013 16:28
Re: Mikromotory
Ve vývoji motorů se točí miliardy, takže samozřejmě automobilky nic neriskují a nechají udělat průzkum co jejich zákazníci chtějí a pak vyrábějí přesně to co se bude prodávat!!!
Takže chyba není na straně VW, ale jejich tupých zákazníků.

PS: Pokud chcete dobrou atmosféru jděte to Mazdy. Interiéry jsou sice horší, ale jízda na výbornou :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 16:32
Re: Mikromotory
nebo Hondy. Výborný ultraspolehlivý motory :yes: :-)
Avatar - volvo s60
17. 9. 2013 09:16
Re: Mikromotory
Tu možnost máš stále u Japonců a Korejců a ty motory mají čím dál úspornější a výkonnější! Nějak se jim do těch turbomotorů a tříválců nechce! Čert ví proč??? :-!
Avatar - praděda7
17. 9. 2013 12:21
Re: Mikromotory
...proč čert? Je to úplně jasné. Japonci a Korejci nemají EU...
Avatar - volvo s60
17. 9. 2013 12:48
Re: Mikromotory
JJ a nesnaží se tak nesmyslně šetřit na úkor zákazníka! Jsou asi o něco férovější a snad i chytřejší a vědí co to šetření přinese v budoucnosti pro prodej aut! 8-s :yes:
16. 9. 2013 16:24
porsche!
no, nechci nekomu brat iluze kam svet speje, ale wohler se zcela vaznou tvari oznamil, ze pristi boxster by mohl prijit (skoro jiste) jako trivalec s cca 200 hp...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 16:30
Re: porsche!
Když setřem slzu za pocitem z velkýho hodněválcovýho motoru vono to bude mít i svý plusy. Definitivně zmizí negativní vlivy daný těžkym motorem a něco jako Audiny odmítající zatočit s volantem jedoucí tvrdošijně za svym blbě vpředu uloženym motorem se stanou definitivní minulostí a umožní to vůbec trochu jinak stavět auta :yes:
16. 9. 2013 16:55
Re: porsche!
no, to asi budou. jak treba takovejhle "moturek" vyvazovat (setrvacnik, hridel...). to se bude muset prekopat cely uchyceni motoru...
Avatar - Hammunasakra
16. 9. 2013 18:33
Re: porsche!
Neni problém, už teď sou slušný tříválce a praxí a množstvim vyrobenejch kusů se budou spíš zlepšovat..
16. 9. 2013 16:47
cesky pepici
No.. docela jsem se pobavil kdyz jsem si precetl vsechny prispevky v diskuzi.
ale nejak nevim kde zacit, snad u toho jednodussiho, proc uz skoro nikdo nema atmo 1,6 jako zaklad ? no asi proto ze lidi uz neumi ridit/radit, jednoduse s vykonejsin autem se jezdi snaneji a v podstate je zivotnost az tak nezajima, myslim ze u nas se vice uvazuje ze auto bude mit nekdo 20 let, jinde ne. takze pokud auto vydrzi tak 8-10 let tak jsou vsichni spokojeni. 1. majitel uz ho prodal, ostatni si meli koupit nove auto nebo at si zaplati servis.
co se tyce vykonu a spotreby, tak 1,0 eb (ale i ostatni) je podle me dost dobra prace, kdyz uvazim vykon a spotrebu (pro porovnani s mym focusem 2001 2,0 96kw
jsem jezdil okolo 11 litru)
jinak se zase vratim k 1,0 v golfu- bylo tu hodnekrat ze takovy motor je do mestskeho hrkatka, ale vzdyt tohle je mestske hrkatko. myslim ze i u nas (nemluvim treba o berline, nebo parizi) s tim nikdo moc z mesta nevyjede.
a na zaver takova poznamka, spotreby v nemecku se muzou pomerne radikalne menit od nasich (je tam jine slozeni silnic)
za me rikam jasne, jsem pro vsechny tri a dvouvalce na cestach, aspon zbyde vice benzinu na V6 & V8
no snad jsem vsechny moc nepobouril...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 17:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
16. 9. 2013 17:00
Proč tříválec
Zapomíná se na to, že tříválcová konstrukce má svá pozitiva. Existuje nějaký optimální objem spalovací komory, zmenšuje se počet dílů, klesá tření a podobně. Takže pokud kývneme na objem jeden litr, je nižší počet válců logickým vyústěním.

Kultura chodu a zvuk, to se dá do jisté míry řešit odhlučněním... a ruku na srdce, pokud jsme smířeni s 1.6TDI, tak nás nejspíš ani 1.0TSI do kolen nepošle. Jistě, fajnšmekr možná dá přednost 1.6GDI nebo 1.5Sky-G, ale to se na celkových prodejích příliš neprojeví.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
16. 9. 2013 20:18
Re: Proč tříválec
hmm... ale optimální je objem cca 0,5 litru... tedy optimálním litrem je dvouválec... optimálním čtyřválcem je dvoulitr.
Akorát, že s tím souvisí i optimální výkon toho litru... a toho dvoulitru.
Roztočit litr do vysokých otáček a nacpat ho šíleným přetlakem sice vede k obdivuhodnému výkonu... ale životnost jen tak tak překročí záruku.
Bohužel tak zní zadání! Je to dobře pro automobilky, ale špatně pro mě jako uživatele...
16. 9. 2013 17:09
Jejda, to je pecka
Už se těším jak si ten parádní tříválec koupím pěkně stočenej v Auto ESA. pokud ta nabídka nebude fiktivní a místo golfa mi nakonec nenabídnou fabii HTP :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
16. 9. 2013 17:10
Re: Jejda, to je pecka
Ber to z té lepší stránky... pokud ho najdeš pojízdný, je to samo o sobě dokladem toho, že to má fakt najeto jen 150tkm ;-)
Avatar - jozephko
16. 9. 2013 17:22
Tak to bude fičák
Možno vydrží do generálky aj 100.000 km. Veď keď pánboh dá, aj motyka vystrelí.
Známy menil nedávno na Fabii 1.2 benzín motor po 120.000 km. Vraj je to obvyklá doba životnosti týchto motorov.
Ešte v minulom storočí :-) som robil obchoďáka, a tam formany a felicie jazdili a jazdili bez generálky až kým z nich niekto neurobil totálku. Keď som z firmy odchádzal, dal som svoju feldu s 230.000 km kolegovi. Ten bol veľmi šťastný, lebo mal Formana s 340.000 km. Samozrejme bez generálky.
Neviem si to isté predstaviť s týmto motorčekom.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 17:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2013 20:31
Re: Tak to bude fičák
pouzi motor 2,0 z focusu ghia r.2003 ;-)
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 17:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2013 20:34
Re: Tak to bude fičák
To muselo byt tym benzinom v prasku, co do toho niekto sypal. U nas sa nedal zohnat a vidim, ze to bolo dobre >:D
Avatar - KubikCv
16. 9. 2013 23:48
Re: Tak to bude fičák
musím souhlasit,měl jsem Fakáče s natočenejma 230tisícema a motor šel nádherně.Byla to 135ka 40kW...roztočit se dal přes 140 a při takovejch rychlostech byla průměrná 7 a něco...při ekojízdě jezdil i za 5,nebral ani kapku oleje,nechrastil řetěz....ještě teď je mi líto,že jsem ho dal pryč.Jako cvička do práce naprosto ideální
Avatar - volvo s60
17. 9. 2013 09:24
Re: Tak to bude fičák
JJ momentálně záruka u Škodovky 4 roky nebo 60 000km! Snad už není třeba dál komentovat! :-! :no:
16. 9. 2013 18:00
wv borci
Já mám fobii 1.2 HTP 47kW a když tady čtu borce co to tady oslavují další "chloubu VW,tak bych pro ně rovnou poslal lítačku z Bohnic.
Jak už tady psali jiní, nikdy! jsem nedělal generálku motoru a to jsem měl auta i s 250000km.Ted mám fobii se "slavným" motorem 1.2 htp 47kW 12V a na skutečných 112000 km jsem jel na generálku.Rovnání palice, repase ventilů,EGR...prostě zapečeno jak podle kuchařky.Dodržuju intervaly ,kvalitní ojeje a stejně jsem tam a se mnou další, co tenhle sen koupily. A ohledně spotřeby, kolik z Vás teoretiků má doma 3 válec?chlastá jak džambulka a výkon má jak důchodce po infarktu.Prostě 3V už nikdy. Zlatej favorit.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - beibej
16. 9. 2013 18:13
Re: wv borci
tak se nauč nejdřív řídit. to nebohý htpčko u tebe asi hrozně trpí. jízdou v rámci předpisů mu výkon nechybí a je hodně úsporný. Město 5,5 až 6,5 a mimo 4,2 až 5. Na dálnici to moc neni na to si kup něco jinýho.
16. 9. 2013 18:34
Re: wv borci
tady je docela dobrej článek, přesně takhle jsem skončil
[odkaz]
Avatar - Nerez
16. 9. 2013 18:38
Re: wv borci
Tys to vůbec nepochopil. Za tenhle článek můžou ti, co neumí řídit a proto jejich HTPéčko strašně trpí a proto se kazí >:-[]
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 18:43
Re: wv borci
Sám sis odpověděl - "Dodržuju intervaly". A vo vo vo vo tom to je ;-)

Kdybys je nedodržoval a měnil olej (klidně i méně kvalitní splňující specifikace) po 7500 - 8000 km, možná bys byl relativně v klidu.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 9. 2013 20:25
Re: wv borci
:-)

A vo tom to je....
Bráchovi jsem vysvětlil, že nesmí všemu věřit a že má do svý oktávky 1.8TSI dávat normální olej = za poloviční cenu, ale měnit ho každej rok... a má klid.
Ale dal na mě, až když mu ty rozvody přeskočily...
Protože nevěřil, že by VW prodával motor, náchylný k fatálním závadám a doporučoval nesmyslný lhůty pro výměnu!!
;-)
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 19:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 19:34
Re: wv borci
... v r. 2006 přišla BME o EGR ventil. Nejdřív si něco zjisti :-!
16. 9. 2013 19:41
Re: wv borci
r.2004 ho má, takže studovat začni ty, když už jsi takový odborník.
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 20:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2013 19:36
Re: wv borci
EGR ventil má 47 kW varianta HTPéčka.
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 20:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Nerez
16. 9. 2013 20:12
Re: wv borci
Svou nevědomost se snažíš maskovat ubohými pokusy o vtip. To ti na prestiži nepřidá...
16. 9. 2013 20:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2013 22:53
Re: wv borci
Ja som svoju 1,2 47kw predal po 5 rokoch a 216000 km. Okrem servisných intervalov s výmenami oleja každých 15000 som s autom v servise nebol. Auto nemalo ani jednú jedinú poruchu. :-)
Avatar - beibej
16. 9. 2013 18:09
1,2 vs 1,0
proč teda udělaly ty konstrkční opravy na 1,2 když ho teď smáznou výkonější 1,0? Nebo snad posunou výkon 1,2 výš? Proč se tedy nepochlubí?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
16. 9. 2013 18:42
ze VW pridava novy motor mi nevadi
Vice se bojim toho, aby nasledne nemizely 4-valce. Nechte mi 1.4 nebo 1.8 a budu spokojeny. Siroka nabidka zakznikovi nevadi.
Jen ji nezmensujte zhora.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 18:46
Doufám, že bude
osvědčená zkratka odkazující na kvality koncernu - Turbo HTP >:-[]

Mimochodem - vysvětlí mi někdo, proč když HTP byly tak povedené a tak skvělé, proč tohle označení raději zametají pod koberec???
Rozbalit vlákno
10
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 19:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 19:32
Re: Doufám, že bude
to si vážně myslíš, že jsou ve Škodě TAK hloupí???
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 19:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 19:59
Re: Doufám, že bude
nejmenší spotřebu když je první? Tak to vážně gratuluji >:D

Když se o to nezajímáš, tak proč o tom píšeš? PR záminka se vždy najde...
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 20:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2013 20:39
Re: Doufám, že bude
Ale polovicny je aj vykon
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 21:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2013 21:24
Re: Doufám, že bude
píšeš 2,0 benzín 96 kW ( dnes 17:49 ). Kedysi Vento 1,8 66kW bolo delo oproti Favoritu 50 kW, ale proti tomu bol rýchlik aj FAVORIT 46 kW s Pierburgom . Tak nie je možné aby 1,2 HTP bola rýchlejšia ako 96 kW Focus. Ak chceš porovnávať, pozri, pri akých otáčkach má ten ford výkon rovný 1,2 HTP a urob si doraz pod pedál, ale to nerieši skrátenie dráhy plynu oproti HTP, takže lepšie by bolo posunúť uchytenie plynového lanka k osi otáčania pedálu tak, aby pri zošliapnutí nadoraz boli otáčky také, aby výkon dvojlitru zodpovedal HTP alebo daj spraviť tuning fordu novou palivovou mapou na výkon HTP. Jazdím do práce cca. 20 km zhruba 15 minut a na Focuse 1,6 74kW benzín mám spotrebu 7,9 litra ( som sa umravnil, pred tým to bolo 8,3 ) a s autom o 800 kíl ťažším a skoro s dvojnásobným výkonom 7,3 litra nafty ( SUV ). A toto sa mi deje už 5 rokov. Takže rozprávke o rýchlejšej 1200ke s nižšou spotrebou neverím. A 12 EUR naviac za olej je cca. 1,5 haliera na 1 km. To sa vážne neoplatí počítať.

Edit doplnenie:
Takže ten ZETEC 201 kmh a 0-100kmh za 9,2 sekundy ( 0-60kmh 4,2 sekundy ). A teraz daj HTP...
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 23:24
Re: Doufám, že bude
zrovna olejová náplň je typický příklad tvého šetření nešetření. Sice menší olejová náplň, zato bys ji měl měnit každých 7,5 tis. km...

Navíc tvému srovnání vůbec nerozumím. Proč neporovnáš 1.2 HTP s konkurenčními 1.2 atmo? (1.2 od Hyundaie, Renaultu...)???
Avatar - petrumr
17. 9. 2013 16:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2013 19:39
Na zamyslenie
Veľa CO2 - vadí.
Veľa sadzí - vadí.
Vo vzduchu bude stále viac všetkého možného ako kyslíka - vadí.

Riešenie:
DOWNSIZING

Menej valcov spáli menej paliva a vyprodukuje menej bordelu. Super! Aj keď je to viac-menej len na papieri. Ale veď papier je dnes dôležitý, že...
Ako ale dostaneme z menšieho množstva paliva a s menším počtom valcov viac výkonu?

No je to jednoduché - prifúkneme vzduch!
Viac vzduchu, viac kyslíka, lepšie horenie, väčší výkon.

Ale vážne nikomu nevadí to spaľovanie stále väčšieho množstva kyslíka?
Síce do vzduchu pôjde o niečo menej výfukových plynov. Ale zároveň z toho vzduchu zničíme oveľa viac kyslíka. Ten nám nechýba? Nakoniec sa budeme s autami deliť aj o tú trochu vzduchu... Za pár dekád z nás budú ropáci...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 20:04
Re: Na zamyslenie
??? malý objem válců znamená méně vzduchu... Vyšší tlak ve válcích znamená více vzduchu vůdči nepřeplňované verzi stejného objemu. Jenže hovoříš o DOWNSIZINGu... Nějak té tvojí logice nerozumím...
16. 9. 2013 20:17
Re: Na zamyslenie
Stačí na to jednoduchá rovnica, valcov nie je o toľko menej a objem motorov o toľko menší, o koľko viac vzduchu do nich natlačíš voči atmosfére. Hovorím len o tom, že spotrebu kyslíka nejak nikto nesleduje a jeho deficit bude pre nás časom ešte horší prebytok CO2...
16. 9. 2013 23:33
Re: Na zamyslenie
Menší množství kyslíku sežere takový zakrslý motůrek hlavně na volnoběh a v režimech, kdy jede jen na zlomek max. výkonu. Při využití plného výkonu je nutné do toho malého zdvihového objemu vzduch natlačit přeplňováním a úměrně k němu i zvýšit dávku paliva. K množství sežraného kyslíku a paliva se úměrně pohybují i emise.

V režimech, kdy je využíván max. výkon, není downsizing tak efektivní proti větší atmosféře s podobným výkonem. Je sice o něco lehčí, ale o to složitější, namáhanější a proto o výdrži nebudu raději hovořit.

Úředníkům stačí, že na motoru jde změřit menší hodnoty proti větší atmosféře, ale že aby se s tím dalo trochu jet, musí se do toho tvrdě šlapat, už nikoho nezajímá. Jedině snad ten volnoběh, ale stojí to za to ???
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 9. 2013 07:24
Re: Na zamyslenie
Zakon o zachovani hmotnosti a energie plati.

Na vyprodukovanie 85kW vykonu potrebuje 1.2 turbo presne rovnake mnozstvo energie ako 1.6 atmosfera. Otazka je, odkial tu energiu zoberies.

Ale matematika a fyzika nepustia.
16. 9. 2013 19:43
Golf I
Golf I začínal na čtyřválci o objemu 1.1 litru, pokud si pamatuju. A to byl o půl metru kratší a o 300 kg lehčí.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 19:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2013 20:03
Re: Golf I
Ne, ten byl vyhrazen Polu. Golf začínal na 1.1 a končil na 1.8.
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 20:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - praděda7
16. 9. 2013 20:04
Motůrek v Golfu
Ještě nám EU nenaložila poslední trumfy. Následující model bude mít pohon na zkroucenou gumu a malý stožár s plachetkou......
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 20:08
Re: Motůrek v Golfu
Proč tam nedají setrvačník? Možná by to ujelo normvanou trasu na válcích ve zkušebně i s nulovou spotřebou >:-[]
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 9. 2013 21:04
Re: Motůrek v Golfu
tak s tím setrvačníkem tak úplně mimo nejsi. Volvo se chystá na masovější použití. A světe div se - jednoduché řešení - místo komplikovaného hybridu kde dochází k několika ztrátovým transformacím výkonu, řešení setrvačníku je docela efektivní. [odkaz]
Avatar - petrumr
16. 9. 2013 20:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 9. 2013 20:32
Fakt ho dostane?
Hmm.. pak dobře mu tak.
>:-[]
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2013 21:05
Fakt ho dostane?
"Okamžitě je třeba napnout stožárovou plachtu!"
"Tato loď není poháněna plachtou, nybrž šroubem. Stožár se nazývá věc, na kterou stoupá vlajka při slavnostních příležitostech. Věc, na kterou stoupá plachta, se jmenuje stěžeň."
Ty nebudeš ani sečtelý, ani námořník, co dědo7. >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ja Prvni 123
16. 9. 2013 21:11
Re: Fakt ho dostane?
vodu ne - PÍSEK!
>:D
Avatar - donPedro
16. 9. 2013 21:21
Re: Fakt ho dostane?
... ale mě kousla ... a nejsem kluku pitomá ... >:D
Avatar - praděda7
17. 9. 2013 11:32
Re: Fakt ho dostane?
...ne vševědo, řeč je o stožárku, ne o stěžínku.... :-!
Avatar - praděda7
17. 9. 2013 11:38
Re: Fakt ho dostane?
...jo, sečtelý to nejsem, ale sečtělý jakž takž....-!
Avatar - petrumr
17. 9. 2013 16:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 9. 2013 10:27
Jenom naprostý idiot
si může koupit auto s tříválcem, který má nižší spotřebu jen a pouze v normovaném testu dle EU, který nemá s reálným provozem nic společného! O životnosti titěrného tříválce s litrovým výkonem přes 100 koní ani nemluvě.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
17. 9. 2013 11:33
Re: Jenom naprostý idiot
Asi bys měl aktualizovat nebo si do hlavy rovnou nahrát novej software >:D
Nejsem žádnej fanda tří válců ale dneska sme už trochu jinde a tři válce budou brzy i ve vozech střední třídy naprosto normální >:-[]