Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf: Druhé generaci je třicet let

Volkswagen Golf je etalonem nižší střední třídy. Jeho druhá generace pokračovala v úspěších té první. Právě slaví třicáté narozeniny.
Zpět na článek
16. 10. 2013 13:04
16. 10. 2013 13:13
16. 10. 2013 14:04
16. 10. 2013 15:02
17. 10. 2013 12:58
16. 10. 2013 14:05
16. 10. 2013 14:25
16. 10. 2013 20:06
17. 10. 2013 11:22
16. 10. 2013 13:16
16. 10. 2013 13:46
16. 10. 2013 14:03
16. 10. 2013 14:12
17. 10. 2013 11:04
16. 10. 2013 16:58
16. 10. 2013 16:19
16. 10. 2013 15:50
16. 10. 2013 16:21
16. 10. 2013 20:07
16. 10. 2013 16:05
16. 10. 2013 16:23
16. 10. 2013 20:40
16. 10. 2013 12:09
a co limited edition?
mela G60, ale 16-ti ventil a bylo jich jen 71... a normalni G60 (8V) byly v serii predokolky, Rallye byly 4x4...
Rozbalit vlákno
7
16. 10. 2013 19:37
Re: a co limited edition?
Presne tak, chyby ktere se fanousku dotknou. GTI 8V 82kW 79kW kat., GTI 16V 102kW 95kW kat., G60 118kW predni nahon, Rallye 118kW 4x4, G60 16V Limited (Motorsport) 4x4 pouze 5tidverova karoserie. VW Golf II. mel jsem GTI 79kW je to 18let, byla opravdu bajecny auto, splnilo vsechny predstavy a prani, pozdeji jsem mel Scirocco 16V nebylo tak prakticky, ale taky nezapomenu na bajecny roky.
16. 10. 2013 22:44
Re: a co limited edition?
Děkuji za korekturu, čtyřkolku jsem u G60 tedy vymazal a naopak jí připsal k Rallye. Použil jsem starší článek kolegy, který v něm měl evidentně chybku. Nezlobte se, ale na podrobnější historii není v rubrice News místo. Limitovanými edicemi v počtu několika desítek kusů (byť je znám) se v krátkém textu nechci zabývat,.
17. 10. 2013 01:43
Re: a co limited edition?
souhlasim s tim, ze nema vyznam zminovat, kdejakou "omezenou serii" s par extras navic oproti zakladu, nicmene v tomto pripade se jednalo o rekneme specialni verzi, kde nebyla podstatna ani tak vybava, jako spis motor a vykon (0-100 km/h za 7,2 s). nechci "rejpat", jen jsem doplnil info ;-)
17. 10. 2013 01:58
Re: a co limited edition?
taky jsem mel 8 ventil... :-) uzasny auticko, cervenej tridver, analogovy budiky, puvodni stav... slapal jak hodinky, mel rozumny naklady a spotrebu a uzasne jezdil... dodneska nezapomenu na ty sportovni sedacky a MFA, kterej meril i teplotu oleje - ktery auto to dneska ma? (tim myslim teplotu oleje)... ;-\
Avatar - white label
17. 10. 2013 02:04
Re: a co limited edition?
Ale nebyl to Golf Limited Edition (viz nadpis příspěvku), ale jen "Golf Limited" (71 "ručně"/kusově vyrobených kusů v r. 1989).
S názvem Edition byly Golfy GTI, konkrétně GTI Edition One a GTI Edition Blue.
Kromě toho, že byl Limited výhradně 5dv. byl i v jediné barvě - metalické černé (kód barvy LP9V). Torzní tuhost byla zvýšena lepeným čelním sklem. Na tehdejší dobu měl velmi bohatou výbavu:
celokůže, vyhřívaná přední sedadla, ABS, elektrický šíbr, posilovač řízení, okna i vyhřívaná zrcátka v elektrice, vyhř. trysky ostřikovačů, centrál, rádio Gamma s aktivními repráky, US přední nárazník do kterého nešly dát mlhovky ani za příplatek, tónovaná zadní světla a kovovou plaketku s pořadovým číslem a "medaile" s logem VW Motorsport AG Hannover.
[odkaz]
[odkaz]

Naopak Rallye Golf byl výhradně třídveřový . 5000 kusů (pro potřebnou homologaci) bylo vyrobeno v závodě VW v Bruselu (1989-1991). Aby mohl Golf soutěžit s vozy objemově o třídu menšími byl objem G60ky snížen ze 1781 na 1760 cm3, čímž už spadal do třídy 1700 cm3. Ke kompenzací snížení objemu byl vyměněn mezichladič za větší. 50 kusů (bez střešního okna a v celokůži) bylo vyvezeno výhradně do Švýcarska.
Dvanáct kusů postavil VW Motorsport s G60 16V/155kW, tedy stejně jako u Golfu Edition.
[odkaz]
[odkaz]
17. 10. 2013 12:45
Re: a co limited edition?
Tohle už je na knížku... :-)
Avatar - white label
17. 10. 2013 15:49
Re: a co limited edition?
>:-[]
Šlo to napsat stručněji, na druhou stranu třeba výbavu u Rallye Golfu už jsem (raději) vynechal a o GTI Edition One/Blue jsem se podrobněji nezmínil vůbec. O žádné generaci Golfu není lehké napsat krátký/stručný článek.
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2013 13:04
gratulacia
pekne vyrocie :yes:

neuveritelne ked si clovek pomysli ze kedysi stacilo autu nieco okolo 100 kw na to aby to zrychlilo na 100 ku za pozoruhydnych 8,5 sekundy a slo to takmer 210...... pacilo sa mi ze kedysi to bolo v autach o lahkosti kompaktnosti.... auto bolo zive male kompaktne spartanske... jednoduche, drsne.... skoda ze tieto casy sa uz nevratia....

golf II je pekny kus automobilovej historie... dodnes ho je vidiet na cestach a vyzera stale k svetu.... , klobuk dole
Rozbalit vlákno
18
16. 10. 2013 13:13
Re: gratulacia
No sem tam sice jezdí, ale je to už hodně přežitý auto. Je fakt, že bylo lehký, ale nechtěl bych v něm bourat. Přeci jen ve srovnání s moderníma mnohem bezpečnějšíma Golfama 5, 6, 7 to bylo papírový auto.
Avatar - white label
16. 10. 2013 13:38
Re: gratulacia
Jistě, s dnešními Golfy je to logicky nesrovnamatelné, v tomto směru by byla na místě spíš otázka, jestli bys v době G2 boural raději v něm, nebo třeba v tehdejší Civicu.
16. 10. 2013 14:04
Re: gratulacia
G2 není žádný zázrak. Pravda k Holdenu mu ještě nějaká ta příčka chybí, ale i tak je to slušný vrak ;-)
[odkaz]
Avatar - marek.g
16. 10. 2013 15:02
Re: gratulacia
ten Holden to je masakr 8-s V něm by přežila jen mrtvola v kufru >:D >:-[]
Avatar - Stejsn
17. 10. 2013 12:58
Re: gratulacia
Holden Commerdore? Co to psalo za retarda :-)
16. 10. 2013 14:05
Re: gratulacia
Těžko říct. Obojí bez pytlů, srovnatelně těžký. Já bych teda neměl jasnýho favorita co je bezpečnější.
Avatar - Choochoo
16. 10. 2013 14:25
Re: gratulacia
Na rok 81 nevypada Civic spatne, spise bych rekl vyrazne lepe ;-)
Popravde bych nechtel bourat v zadnem vraku tehdejsi doby ;-)
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - KubikCv
16. 10. 2013 20:06
Re: gratulacia
nechtěl bych bourat v dnešní osmileté ojetině....před dvaceti lety se Allianz nebála a dělala crashtesty ojetin...udělat to dnes,tak bude hodně lidí velmi překvapených...
17. 10. 2013 11:22
Re: gratulacia
No já boural v 11 letý ojetině a všechno fungovalo tak jak mělo a nikomu se nic nestalo ačkoliv to byla šlupka pořádná. Vůbec bych se 8 letýho auta při bouračce nebál.
Avatar - white label
17. 10. 2013 11:43
Re: gratulacia
Nechtěl si spíš napsat v osmnáctileté ojetině? Osm let staré auto (samozřejmě v patřičně slušném stavu) v tomto ohledu no problem.
16. 10. 2013 13:16
Re: gratulacia
Já bych to tak neuvěřitelně neviděl, pokud srovnáš s dnešním sériovým Golfem VII, 1,4 TSI, tak jsou hodnoty výkonu, zrychlení a maximální rychlosti +- stejné.
Avatar - Choochoo
16. 10. 2013 13:46
Re: gratulacia
Akorat ze jedno je s turbem s tahem vocpodu a druhe ne ;-)
Je ale videt ze Golf nezapre svuj puvod, take jezdi na torzce v zatackach po trech ;-)
16. 10. 2013 14:03
Re: gratulacia
Je sice supr, že to odspodu nakopne, akorát tomu chybí vršek. Po nástupu turba to táhne lineárně jak elektromotor. Žádná gradace výkonu se nekoná. Osobně mě teda 1,4 TSI v tomhle ohledu dost zklamala.
Avatar - Choochoo
16. 10. 2013 14:12
Re: gratulacia
Reagoval jsem jen na to, ze ty auta maj podobny vykony, zrychleni a maximalku.
Ono je to o tom ze od 100kW nemuzes cekat zadny zazraky.
16. 10. 2013 16:07
Re: gratulacia
No, ono když i 55 kWatový TDIčko "koplo" tak to byl mazec....teda než zas zdechlo. >:D
17. 10. 2013 11:04
Re: gratulacia
No tak 100 kW je už solidní výkon. Samozřejmě otázka je v jak těžký káře. V normáln 12-13 metráků těžkým autě to je živý tak akorát.
Avatar - Emel
16. 10. 2013 16:58
Re: gratulacia
Přesně tak... dneska to dává model ze středu nabídky a nikdo se nad tím nepozastavuje.
Avatar - Rojin
16. 10. 2013 16:19
Re: gratulacia
Krásnej příspěvek :yes: Je to drsný auto, Golf GTI II 102kW ;-) Můj má ale "teprve" teď v prosinci 28. Pro mě ty časy rozhodně nekončí ;-) A to nechci machrovat >:-[] :yes:
16. 10. 2013 15:50
G2
Nejhezci Golf vsech dob.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KubikCv
16. 10. 2013 20:07
Re: G2
věc vkusu..pro mně jsou nej G1 G3 a G4
16. 10. 2013 16:05
Čumendo
Tak GTIíčko jsem ještě za komančů viděl v akci, ten vodpich, to zrychlení ten zvuk.....dodnes si pamatuji jak mě spadla čelist, když to dva borci voroštovali při odjezdu z restaurace, kde byli na obědě a pokaračovali jako my, do Tater na lyžovačku.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Rojin
16. 10. 2013 16:23
Re: Čumendo
:yes: >:D Dobrá story ;-) A co pak výrazy dnešních řidičů, když je předjede GTI z 1985 ;-) A nemusí je ani předjet, stačí okolo nich projet a lidi se otáčí ještě dnes a to nepřeháním.
Avatar - aproximus
16. 10. 2013 20:40
Dlužno dodat
že golf dvojka byl kus hodně dobrého a trvanlivého auta. :yes:
Rozbalit vlákno
0