Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GT s motorem 1,4 TSI: Podrobné informace

Libor Zezulka
Diskuze (74)
Volkswagen oficiálně potvrdil účast golfu v provedení GT na autosalonu ve Frankfurtu. Řada GT, GTI a R32 je tedy konečně kompletní.

Volkswagen oficiálně potvrdil účast Golfu GT na frankfurtském autosalonu, čímž nejenže vyvrátil nejrůznější spekulace, ale doplnil skládačku rychlým golfů o poslední dílek. Už brzy budou tedy zákazníci Volkswagenu vybírat mezi standardními verzemi se sportovní výbavou Sportline a ostřejšími variantami GT, GTI a rovněž ve Frankfurtu představené nejrychlejší R32.

Umírněný vzhled

Volkswagen bude Golf GT nabízet se dvěma rozdílnými motory, ale v jednom vizuálním stylu. Od standardního provedení se Golf GT odliší upraveným předním nárazníkem a maskou chladiče ozdobenou logem GT, dvojitou koncovkou výfuku nebo 17palcovými litými koly s pneumatikami 225/45 R17. Narozdíl od „civilního golfu“ nabídne GT i o 15 mm snížený podvozek.

Vnitřní výbava Golfu GT vychází ze stupně Trendline, která kromě šesti arbagů, elektricky ovládaných a vyhřívaných vnějších zpětných zrcátek, elektricky ovládaných předních oken, dálkově ovládaného centrálního zamykání, posilovače řízení ABS také ESP, či ASR navíc obsahuje právě 17palcová kola, sportovní sedačky, sportovní volant, displej zobrazující plnící tlaky, speciální zimní program atd.

To nejzajímavější z nového GT se bude pochopitelně ukrývat pod kapotou. Silný turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 125 kW při 4000 ot./min. a točivým momentem 350 Nm při 1800 – 2500 otáčkách (max. rychlost - 220 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h - 8,2 s, spotřeba – 5,7 l) doplní neobvyklý, mechanickým kompresorem a výfukovým turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor TSI s objemem 1.4 litru.

Divoké motory

Jako důvod vzniku nového agregátu uvádí Volkswagen snahu o dodržení přísných emisních limitů, ale zároveň poskytnutí vynikajícího jízdní zážitku při zachování příznivé spotřeby. Toho bylo podle VW možné dosáhnout pouze dokonalým sladěním činnosti mechanického kompresoru a výfukového turbodmychadla. Nová jednotka tak poskytuje maximální výkon 125 kW a točivý moment 240 Nm v rozmezí 1750 – 4500 ot./min.

Druhá varianta téhož motoru, se kterou se například počítá od roku 2006 v touranu, poskytne maximální výkon 103 kW a točivý moment 220 Nm. Nejslabší verze vyvine výkon 90 kW. S nejsilnější 1.4 TSI (125 kW) zrychlí Golf GT z 0 na 100 km/h za 7,9 sekund a dosáhne maximální rychlosti 220 km/h. Kombinovaná spotřeba nemá přitom překročit 7,2 litru benzínu (Natural 98).

Libor Zezulka
Diskuze (74)
30. 8. 2005 21:01
Re: JO, JE TO TRAGA
Tolerance vkusu je možná jen do určitých hranic... Takže raději toho nechme. Protože, pokud jsi schopen dát do jednoho pytle Mazda 3 a Alfu 147, tak bude vhodnější, když teď udělám tečku - . :-)
30. 8. 2005 20:57
Re: MALÉ LETNÍ REPETE
:yes:
30. 8. 2005 20:57
Re: MALÉ LETNÍ REPETE
:yes: :yes: