Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Aleš Dragoun
Diskuze (105)
Golf VIII už vlastně nemá co skrývat. Po tovární skice i sérii špionážních snímků a videí jsou tu další fotky bez maskování. Populární kompakt se odhaluje v takřka celé své kráse.

Golf s pořadovým číslem 8 se ukazuje v decentní černé, která, pravda, zakrývá detaily. Špionážní snímky zveřejnil na svém instagramovém účtu uživatel johannes.vag. Je z nich patrné, že projde zase jen evolucí, tak to přece zákazníci chtějí. Kapotě motoru zůstanou výrazné prolisy, ale změní se hlavní světla. Na předprodukčním voze bez kamufláže jsou nižší a vespod mají výraznou vlnu, která je lemována diodami. Maska chladiče vypadá zase širší a vyšší než dosud. Hlavní boční prolis nevede pod klikami dveří, ale protíná je.

Spodní hrana bočních oken také stoupá vzhůru strměji a je opatřena chromovanými lištami. Prosklená plocha je ale i tak velká, Volkswagen rozhodně nehodlá následovat kupříkladu Mazdu... Zadní okno se určitě zmenšilo, výrazný spoiler na dveřích zůstává. Úpravou prošla i koncová světa, která mají pravidelnější tvar. Na typickém širokém zadním sloupku není třeba nic měnit... O pouhou výraznou modernizaci stávajícího modelu však rozhodně nejde! Přesto Golf VIII nevypadá na první pohled tak agresivně jako na skice. Stejně jako u většiny konkurentů se už nepočítá s třídveřovým provedením, i když právě rok starý náčrt jej ukazoval.

Čísla samozřejmě stále neznáme. Modifikovaná platforma MQB Evo dostane delší rozvor, což by mělo minimálně zvětšit prostor v kabině, auto v průměru dále zhubne, asi o 70 kg. Očekávejme čerstvý vítr v interiéru, zlepšení kvality plastů i konektivity a verze se všemi bezpečnostními asistenty už budou jezdit (skoro) samy. Tlačítka se už na rozdíl od dotykové obrazovky nenosí, přístroje budou digitální. Paletu přeplňovaných zážehových tříválců 1.0 a 1.5 TSI doplní plug-in hybridní GTE, Některé verze (pravděpodobně s motory 1.5 TSI, tomu zůstane odpojování poloviny válců, a 2.0 TDI) dostanou 48V elektroinstalaci a promění se v mikrohybridy. Elektromobil vystřídá Neo, první sériový člen rodiny I.D. Turbodiesel 1.6 TDI nahradí objemově slabší patnáctistovka, oproti původním spekulacím přece jen přijde.

Už v lednu 2018 Volkswagen oznámil, že novou generaci Golfu začne vyrábět ve Wolfsburgu v červnu 2019. Benzinový dvoulitr TSI v GTI, které se objeví o něco později, má mít základní výkon kolem 300 koní (221 kW), takže R dostane ještě větší porci, zhruba 258 kW. Také tyto dvě nejsilnější specifikace se spolehnou na výkonnější elektrickou síť.

Golf i po takřka pětačtyřiceti letech od zahájení produkce Neo zůstává nejprodávanějším autem Evropy, mnozí zákazníci si ani jinou volbu v kompaktní třídě nepřipouštějí. A rivalové se jej snaží porazit. Budou to mít ale zase o něco těžší...

Foto: johannes.vag

Aleš Dragoun
Diskuze (105)

Doporučujeme

Avatar - white label
22. 1. 2019 21:37
Re: No
Tak zlé to snad není...
Avatar - palix
22. 1. 2019 21:14
Re: No
Na rozpoznávanie Golfov je potrebný znalec ;)
Avatar - white label
22. 1. 2019 13:55
Re: No
Tak pokud se ti plete jen 6.g. se 7.g, tak to ještě s tebou není tak strašné. Opticky je totiž 6. g. podobná víc na 7. g., i když technicky je v podstatě shodná s 5.g., např. včetně prosklení (kompletně).
Avatar - praděda7
22. 1. 2019 12:02
Golf GTi Mark V
Mě zaujal krásnou maskou chladiče, která se ale až příliš podobala Audi, tak příští model už dostal stopku.
Avatar - palix
22. 1. 2019 11:52
Re: No
Samozrejme sa hanbím za to, že Golfy nerozoznávam. Možno preto, že iné autá sú viac odlišné, alebo Golf stojí tak trochu mimo môjho záujmu. Napríklad Octavie, Fabie... rozoznávam veľmi dobre a tiež ich neplánujem kupovať.