Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf R 400: Žlutá linka

Volkswagen se nedávno vytáhl se skicami chystaného konceptu Golfu s názvem R 400. Nyní v Pekingu ukázal skutečné auto. Ano, opravdu má 400 koní!
Zpět na článek
20. 4. 2014 14:56
20. 4. 2014 19:32
20. 4. 2014 19:42
20. 4. 2014 19:57
20. 4. 2014 20:27
20. 4. 2014 21:11
21. 4. 2014 12:36
22. 4. 2014 00:23
21. 4. 2014 13:50
21. 4. 2014 20:25
20. 4. 2014 15:17
20. 4. 2014 18:03
20. 4. 2014 15:45
20. 4. 2014 16:26
20. 4. 2014 17:02
20. 4. 2014 19:31
20. 4. 2014 22:55
21. 4. 2014 00:18
21. 4. 2014 13:35
21. 4. 2014 16:58
21. 4. 2014 22:24
21. 4. 2014 22:29
20. 4. 2014 18:32
20. 4. 2014 18:52
20. 4. 2014 16:06
20. 4. 2014 16:36
20. 4. 2014 19:30
Avatar - Martin911Turbo
20. 4. 2014 12:48
zbytečnost
400 koní u takového auta je naprosto zbytečnéné a nepoužitelné v praxi a dostala mě váha 1420 kg, to sebou vozí sadu německejch trpaslíků či co >:D
navíc to nikdo neocení, 400 koní v tuctovém autě...
Rozbalit vlákno
32
Avatar - CHerokee
20. 4. 2014 13:00
Re: zbytečnost
Tak zájemci by byli, ale podle ceny R, tohle už bude v relacích, kde se pohybuje prémiová střední třída. A tohle vždy bude jen Golf, byť třeba to bude řidičský zážitek.
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2014 13:05
Re: zbytečnost
vidim to stejne.. mna tie 300.. 400... 500 konove golfy nikdy neohurovali, mam radsej klasicky sportiak ako premotorovany tuctovy hatch ktoreho pointa by mala byt ina ako hrat sa na sportiak

nepochybne aj taka 200 konova toyota GT86 by bola lepsou volbou na okrsky ako nejake 500 konove golfy ;-) a este by bol v nej clovek vacsi frajer
Avatar - Martin911Turbo
20. 4. 2014 13:08
Re: zbytečnost
naprosto souhlasím
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2014 13:10
Re: zbytečnost
tak to rad pocujem ;-) :yes:
Avatar - poterienko
20. 4. 2014 14:38
Re: zbytečnost
Já naprosto nesouhlasím. GT86 je slabé auto a ačkoli bude možná lépe fungovat v zatáčkách, ostatní bude nuda.
Avatar - Martin911Turbo
20. 4. 2014 18:49
Re: zbytečnost
GT-86 nuda nebude, sám jsem měl Porsche 944 S2, 211ps a 1 Boxstra 205ps a zábava s nima byla na okreskách až až a předjeli mě pouze opravdu silná plavidla, 90% aut mi nestačila v žádném směru ;-)
Avatar - poterienko
20. 4. 2014 19:25
Re: zbytečnost
To ti věřím, ovšem v té době to nebyly výkony svázané emisními normami a podobnými blbinami. Na druhou stranu je otázka, zda i klasický Golf GTI nebude na té zatáčkovité okresce rychlejší než GT86.
Avatar - fOE
20. 4. 2014 14:56
Re: zbytečnost
Co je zabavne na rychle jizde? Podle me je to ten pocit v zaludku (pretizeni) ktery mame radi jiz od detstvi z vozeni se na kolotocich, ono posouvani limitu a rozumne nebezpecno a taky to ze to mame vsechno v rukou jen my (na rozdil od toho kolotoce). Prumerny ridic ale bude mit limity pro prujezd zatackou (a z toho vychazejici pretizeni generovane odstredivou silou) nastaveny o hodne niz nez jake budou skutecne limity toho 400k golfu. Ze by 98% populace nevyuzila ani 300k? Zcela jiste, mne nevyjimaje, ale o to vic je dulezite co auto dokaze na vyjezdu ze zatacky, resp. v primce. A tu muze prave 400k hatchbag s 4*4 doprat svemu budoucimu majiteli to co by mu za stejne penize nedopralo nic jineho a to vse navic v relativne praktickem, kazdodenne pouzitelnem baleni.
V nekterych pripadech (a dovolim si tvrdit ze cim horsi/prumernejsi ridic tim vic to bude platit) jednoduse "vic" skutecne znamena vic.
Sam bych si onoho golfa nekoupil ikdybych na nej mel (blizsi mi je filozofie caymanu/boxstra), ale pochopim kdyz tak nekdo ucini. ;-)

Ad hmotnost:
1420kg na 400k auto s pohonem 4*4 co odveze 5 lidi mi neprijde moc, urcite to neni ideal, ale pri narazce na vysokou hmotnost bych si rad precetl seznam 400k a vice nez 2 mistnych konkurentu co to zvlada s nizsi hmotnosti. :-)
Avatar - Martin911Turbo
20. 4. 2014 18:51
Re: zbytečnost
problém je že to je "jen" HH a né "pravé" sportovní auto proto tak vysoká hmotnost, proč ale když dělám tak ultimativního golfa ho neodlehčím? I Citroen DS3 R je nadupanej výbavou, má sice jen přes 200 koní ale váhu 1160 Kg ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 4. 2014 16:59
Re: zbytečnost
Co je na tom nepoužitelného? Kdyby to vyrobili, bude to něco jako baby GT-R. 1420kg je moc? V době kdy obyčejné hatche klidně váží 1,5t?

Jak nikdo neocení spoustu koní v obyčejném autě bylo vidět třeba na Focusu RS II anebo na každém tuning sraze...
Avatar - Martin911Turbo
20. 4. 2014 18:53
Re: zbytečnost
jak jsem psal je to HH bez úpravy proto ta šílená váha
20. 4. 2014 19:42
Re: zbytečnost
Odlehčené to evidentně je, Golf R má 1476 kg s manuálem, takže min. o 50kg.
400hp v nižší střední se 4x4 a 1420 kg rozhodně není šílená váha, právě naopak. Porovnatelný A45 AMG 1555kg.
Avatar - Martin911Turbo
20. 4. 2014 19:53
Re: zbytečnost
1500 kg je váha rodinného kombi ;-)
20. 4. 2014 19:57
Re: zbytečnost
To pak Carrera 4S je rodinné kombi. ;-)
Avatar - Martin911Turbo
20. 4. 2014 20:22
Re: zbytečnost
ale 911 není hot hatch a o to jde :-)
navíc porovnávat podvozek, rám, brzdy, materiály, řemeslné zpracování a výbavu 911 se social edition golfu je už vůbec nefér vůči golfu >:D
20. 4. 2014 20:27
Re: zbytečnost
Není a dokonce se s takovou hmotností přes 1500kg považuje za sportovní.
Dej jeden příklad hatche se 4x4 který má méně než 1420 kg..
Avatar - Martin911Turbo
20. 4. 2014 20:35
Re: zbytečnost
Juke Nismo 4x4 třeba
ale postavme si otázku jinak, proč 4x4 protože kdyby golf nebo jiný HH nad 300 koní neměl 4x4 tak je nepoužitelný a jsme u jádra věci ;-)
ale hlavní je že lidi to koupí a o to jde, proč platit x tísíc víc za sporťák když tu máme praktický skorosporťák že, holt demence dnešní doby ;-)
20. 4. 2014 21:11
Re: zbytečnost
Zkus jiný, Juke Nismo 4x4 má 1430kg.
Ano každý hatch je kompromis. Ale za třetinovou cenu než třeba ta 911. Takže proč ne.
A položme si otázku, proč má ta 911 tak příšernou váhu když i tuctový hatch ji má nižší? ;-)
Avatar - Martin911Turbo
21. 4. 2014 09:05
Re: zbytečnost
Juke Nismo má 1400 Kg
911 že má příšernou váhu >:D to jsi psal v hospodě po 8 pivech ne >:D
kdyb měl Golf velikost 911, byl tak precizní, složitý, měl tak luxusní a vybavený interier, tak by vážil minimálně 1800 kg

Nejsou 50 léta minulého století a neporovnáváme VW Brouk vs Porsche 356 ;-)
21. 4. 2014 12:36
Re: zbytečnost
1430 a navíc je to pohotovostní, u Golfu se udává provozní. Takže o metrák víc než to eRko.
S psaním nesmyslů o příšerných vahách jsi tu začal ty. Když je podle tebe 1420kg v autě nižší střední se 4x4 a 400hp příšerná váha, tak 1520kg Carreře 4S je přímo váhové obludárium. >:D
Avatar - Martin911Turbo
21. 4. 2014 13:34
Re: zbytečnost
ty mě fakt bavíš čím dál víc
otevři si pana gůůgla a podívej se jak se od základu dělá 911 a jak se dělá golf a potom pochopíš co je AUTO a auto
22. 4. 2014 00:23
Re: zbytečnost
Toho gůgla si otevři sám a konečně najdi auto nižší střední s pohonem 4x4 a provozní hmotností pod 1420kg.
Já se nehádám o to co je AUTO a auto, jistěže je auto za 2-3-4 mega daleko sofistikovanější a dokonalejší stroj než auto za 300-600-1 mega, o tom není sporu. Ovšem když 1420 u nižší střední se 4x4 a 400 hp označíš jako příšernou váhu pak nezbývá než váhu 911 označit za katastrofální, s tím nic nenaděláš. Když přísnost co se týče hmotnosti aut(a já nejsem proti), tak na všechny. >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 4. 2014 11:39
Re: zbytečnost
Martine, možná proto to auto stojí oproti tomu AUTU 3x ménně... přestože bude podobně rychlé...
21. 4. 2014 13:50
Re: zbytečnost
Mám takový pocit, žes spadl z višně. R a sociální verze Golfu? Jsou to dost odlišná auta, ale to nic nemění na tom, že 1400 kilo není na nižší střední s pohonem všech kol a ne zrovna malým a slabým motorem (v rámci třídy) špatná hodnota. I kdyby jen pohotovostní. Taková Z4 má 1600. Zkus si projet pár katalogů aut z nižší střední téhle a předchozí generace a pak zkus tvrdit, že je to špatná hodnota.

Sám jsi napsal, že 1500 kg je váha rodinného kombi. Když takhle kategorizuješ, tak se zkus příště nejprve podívat, kolik ty 911 váží. Nebo jiná sportovní auta.

Klidně si mysli, že takové auto nemá smysl. Ale tyhle řeči o hmotnosti by sis mohl odpustit. Akorát si kopeš hrob.
Avatar - Martin911Turbo
21. 4. 2014 17:04
Re: zbytečnost
no vydíš a můj bývalý Boxster ve full výbavě měl 1240 kg ;-)
každopádně já bych si v dnešní době zábavné auto na denní ježdění s více jak 1250 kg nekoupil a naštěstí jich na trhu je dost a dva favority už mám vybrané
v čem má Golf R prémiový interiér? konstrukce sedadel ze které mě osobně bolí záda a to nejen u golfu ale i u jiných koncernových aut
Golf se 400 koni nemá smysl, nemá smysl ani kdyby byl v Široku, kam by se dle zařazení právě taková porce mohla hodit více než v golfu ale max 300 koní a né 400
VW prostě nemá aspoň jedno sportovní auto kam se dal tento potenciál dát, toť vše. Tato motorizace je do Audi segmentu v koncernu
21. 4. 2014 20:25
Re: zbytečnost
To už se čte lépe. ;-) Dnes má bohužel Boxster o nějaký ten metrák více. Dost sportovních aut pod 1250 kg? Zase tolik jich není. Alespoň mi to nepřijde. Což je škoda. Nebo máš na mysli nějaké malé hatchbacky, když píšeš na denní ježdění?

Co se smyslu týče, hodně by záleželo na ceně. Když může mít Golf 300 koní, proč ne 400. Souhlasím však s tím, že by lezl Audi do zelí. Stačí, že Audi dává prostor GTI a že S3 sdílí techniku s R. Dokázal bych ale pochopit nějakou limitovanou edici.
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 4. 2014 11:45
Re: zbytečnost
Srovnáváš jabka s hruškama. Má Boxster 4 místa? Jaké má rozměry? Myslíš, že plná výbava 20 let starého Boxsteru bude dosahovat úrovně nabušeného současného Golfu? Měl snad Boxster váhu přidávající 4x4? Nebo těžkou AT (i tak mu jeho prehistorický tiptronic přidával 50 kg)?

S těmi 1250kg u daily driveru přeju hodně štěstí, omezuješ se na chudě vybavené kompakty...
Avatar - white label
22. 4. 2014 13:08
Re: zbytečnost
Souhlas, Martin (v této diskusi) neskutečně plácá...
Avatar - Martin911Turbo
22. 4. 2014 13:15
Re: zbytečnost
Reaguj na to, že se zde zmiňovala Z4 a ta je dvoumístná, i současný boxster je lehký a naopak Z4 jde s váhou stále nahoru
Boxster nepotřebuje 4x4, nepotřebuje automat a o tom to je, aby ten golf vůbec fungoval, stejně tak jako GT-R potřebuje 4x4 a o tom všem to je, nevhodná konstukce auta vs hromada koní
já nepochopím jak můžete obhajovat naprosto nesmyslné auto jako je golf se 400 koni a o tom celá tahle diskuze je, že to je naprosto zbytečné auto
Avatar - Martin911Turbo
22. 4. 2014 13:29
Re: zbytečnost
Chudé kompakty?
Seznam zábavných aut do 1250 kg

Mini Cooper S
Citroen DS3 THP 155
Fiat 500 Abarth
Renaul Clio RS
Suzuki Swift sport
Honda CR-Z
Toyota GT-86
a ze starších Chrysler Crossfire
Avatar - white label
22. 4. 2014 14:08
Re: zbytečnost
Tak to si potom (ve většině případů) pleteš kompakty se subkompakty (nebo dokonce s "mini"), což je poměrně zásadní problém.
20. 4. 2014 13:46
Síla motoru a vše, co patří k motorismu?
Auto patří nejsilnější benzín pod kapotou :yes: :-! a co diesel :no: ?
Vůně benzínu 2,0TSI dynamika 294kW, 450 Nm :yes:

PS:- Diesel patří do cpát s DPF emisní prasárny !
Rozbalit vlákno
0
20. 4. 2014 15:17
NMC
Tohle mi příjde zajímavější:

[odkaz]

[odkaz]

;-)
Rozbalit vlákno
1
20. 4. 2014 18:03
Re: NMC
Marně v tom hledám nějaké prvky kupé... ale chápu jinak dobře, že vážné úvahy o Octavii "kupé" nebudou, resp. maximálně to bude jen dvojče tohoto konceptu?
Avatar - Ham.
20. 4. 2014 15:45
Výroba
by stála minimálně za úvahu. GTI se prodává přes 6% z prodaných Golfů, eRka přes 2%. To je jenom v Evropě 10 000 eRek ročně. V nějaké limitované sérii by jistě o R400 zájem byl a auto spíš než studie vypadá jako připravené pro výrobu. Otázka spíše je, zda nemají pravdu některá média v tom, že se jedná o předobraz nové RS3, která má skončit s pětiválcem, což by byla škoda..
Rozbalit vlákno
13
Avatar - fOE
20. 4. 2014 16:26
Re: Výroba
Tak cesta lehkych 4 valcu je cesta kterou se chystaji jit vsichni z D3. MB to Ackem zacal, pro chystanou M2 od BMW byl 4 valec taky ve hre (nebo jeste stale je, spolu s N55) a Audi zda se to taky vidi jako cestu.
Skoda, vykon neni vse a zvuk a charakter vicevalce zadnej 4 valec nikdy mit nebude.
Avatar - CHerokee
20. 4. 2014 22:55
Re: Výroba
A 45 s performance výfukem má lepší zvuk než většina továrních 6válců. Zvuk laděných výfuků s počtem válců nemá až tak moc společného.... nejhezčí zvuk mají laděné výfuky na Harleye a to jsou dvouválce ;-).

[odkaz]
Avatar - fOE
21. 4. 2014 00:18
Re: Výroba
Sam jsi na to kapnul. 4 valec musi honit zvuk vyfukem a i tak furt zni neprirozene/hrane. Vicevalec zni pekne i sam o sobe a vyfuk zde zvuk spis jen dotvari, ne vytvari. ;-)
Avatar - CHerokee
21. 4. 2014 13:35
Re: Výroba
Motor zní nijak, snad krom varhan jako jsou v12 či ještě v8, záleží na různých detailech, sání, izolaci atd. Měl jsme V6 i V8.

Laděné výfuky dělají senzační věci a není na tom nic nepřirozeného...
Avatar - fOE
21. 4. 2014 16:58
Re: Výroba
Motor zni nijak? Promin, ale to muze napsat jen nekdo kdo vzivote neslysel treba M3 s R6, nebo boxer v porsche od boxstra az po 911. Ano, staci 6 valcu.
V dnesni preplnovane dobe uz to nejsou takove perly jako S54 nebo S85, ale furt tam mas pekny podtext ktery z 4 valce jednoduse ani slozite nevykouzlis. Muzes udelat dobrou napodobeninu, vybornou napodobeninu, ale furt to bude jen napodobenina. To je to proc u vicevalci pisi o charakteru.
Avatar - Martin911Turbo
21. 4. 2014 17:06
Re: Výroba
přesně tak, bohužel v dnešní downsize době to bude už jen hraní si v lepším případě s výfukem v horším případě hlavně u diesel "sporťáků" přidáním reproduktoru a falešným audiem, to když jsem poprvé shlédl před rokem v tv tak jsem smíchy málem spadl z křesla >:D
Avatar - JDM
21. 4. 2014 22:24
Re: Výroba
>:D pozor ale to je vážná věc ;-) >:D
Avatar - JDM
21. 4. 2014 22:29
Re: Výroba
ale není čtyřválec jako čtyřválec [odkaz]
20. 4. 2014 18:32
Re: Výroba
Když ukazovali TT "420", tak myslím potvrdili, že RS bude mít pořád pětiválec. Pokud však budou dělat Club Sport verzi, tak by tenhle čtyřválec byl ve hře. Nepředpokládám tedy, že by RS3 měla něco jiného.
Avatar - Ham.
20. 4. 2014 18:52
Re: Výroba
Uvidíme.
[odkaz]
21. 4. 2014 11:42
Re: Výroba
Doba sice asi pokročila, ale vzpomeňme na EVO FQ-400. Dvoulitrový čtyřválec musí každých pár tisíc km na repasi a to i na poměry EVO bylo trochu příliš. Nedokážu si představit, že by to někdo akceptoval u Golfu.
20. 4. 2014 16:06
...
Krása nesmírná!
Snad jen ten pětivál by tam mohli dát... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - boost.
20. 4. 2014 19:30
Getriebe
Já tedy na fotkách vidím manuální převodovku. V Press Media kanclu asi udělali chybičku, v textu zmiňují DSG a na dílně naopak dali do Golfíka manuál. >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
21. 4. 2014 02:31
oživení musí být
Počet HP není vše, říkal to už starý pán Ferrari. Jde o převodovku, podvozek, řízení atd atd. Což dodnes x výrobců udělat ani při dobré vůli stále neumí. Nicméně pokud je tu ta možnost, tak proč ne. 300HP (byť v těžším autě) je absolutně chcíplých, okolo 500HP je pro 2t sedan ideál. Pak už to spíš o řidičském umění (a nerozumu?). Takže Golf se 400může být úplně v pohodě. Jestli vypadá asexuálně nebo ne je neúplně jedno, po projetí stejně budou koutky nahoru. O gumování a žaludku v krku můžou uvažovat tak majité 1200 ccm atd či džínové bundy z tuzingsrazu. Kdo si někdy zkusil proměnit s něhou a samozřejmostí, jak mrknutí oka krásné dívky 160 na 220 ví o čem je řeč. Kdo nezná, stejně nepochopí a dá tu mínus. Jde jen o to jaká sorta čtenářů se zde pohybuje.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Zetti
21. 4. 2014 09:29
Re: oživení musí být
kolika konmi ve svem civilnim aute disponujes, kdyz se odvazujes tvrdit, ze 300 je chciplych? Tady se pise o aute na normalni silnici...
Avatar - vabis
21. 4. 2014 21:41
Re: oživení musí být
momentálně w221 500= 387 :-| , ale láká w221 63= 525 :-) byť sedan s automatem vs sportovní hot hatch je něco trochu jiného. Prvně jmenované sportovní nebude prostě nikdy, jde spíš o pohodu a nadhled. ...jj normální silnice, traktor, felda, bus, tdička , přechody, hlídkující passat se kterým se často umsíváme z okýnka do okýnka ale zatím jsme nikdy nestavěli >:D
Avatar - Zetti
22. 4. 2014 07:14
Re: oživení musí být
Tak to ti rozumim. Ale tezkymu nudnymu mastodontovi ani 150 koni navic nepomuze a co dela vykon 300 koni+ s "normalnim" autem se s timhle neda srovnavat. Jednou na to prijdes. Silnice nejsou jen rovne