Diskuse

VW Golf R možná dostane pětiválcový motor! Co skrývá projekt R420?

12.9.2018

Volkswagen opět začal testovat na okruhu Nürburgring Golf R420, tedy testovací vůz z minulého roku. Jde o předzvěst pětiválcového Golfu R?

 

  • 01 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 12.09.  11:51

    Snad bude i Golf sedan

    Předělám to na Imprezu STI
  • 00 Reagovat !

    foto Simpanz

    Šimpanz 12.09.  11:56

    Ale také to může být

    jenom mula v které se testuje nová verze motoru R5 pro Audi
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 12.09.  12:15

      « Re: Ale také to může být

      Hmm...a proč by si jej Audi netestovalo...v Audi?
  • 30 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 12.09.  12:01

    Naozaj päťvalec?

    Tak na jednej strane ma tá možnosť nadchýňa, reálne to ale moc nevidím.
    Golf R bol z môjho pohľadu príliš blízko GTI, rovnako 2,0 R4, len s vyšším výkonom a štvorkolkou, proste ten charakter ani nemohol byť príliš odlišný. Dať tam ale famózny R5 (zrejme od Audi) s parádnym zvukom a charakterom, to by bola úplne iná liga a to by posunulo Golf do teritória prémie, v podstate by to mohla byť lacnejšia verzia RS3. Reálne si viem celkom predstaviť takéto auto vo svojej garáži.
    Ale ako sa píše v článku, na úplnom konci životnosti modelu nevidím moc ekonomický zmysel predstavenia nového topmodelu, to by sa reálne predával len pár mesiacov a už by bol neaktuálny. Naviac limitovaná športová verzia Golfu je už na obzore, a to GTI TCR. Takže to časovo reálnejšie vyzerá na budúcu generáciu, tam sa ale skutočne spomína R ako hybrid, teda 2,0TSI s pomocou bateriek/elektromotora, kde je potenciál na tých 420 koní aj bez R5. Takže hoci by som rád, ale reálne Golf R s päťvalcom nevidím.
  • 00 Reagovat !

    foto kesumb

    kesumb 12.09.  12:12

    VR6 TSI

    Já bych si s ohledem na zmiňovaný Arteon R a Passat R s VR6 vsadil na tento motor i v Golfu R.
    Nevím totiž jak MQB umožní zástavbu 2,0tsi s elektromotorem na 4 motion. Spíš se vždycky mluvilo o 1,4tsi/VR6 tsi s elektromotorem na přední nápravě a druhým na zadní. Ovšem jak tohle bude řidičsky zábavné nevím, Volvo s T8 si dělá v každý zatáčce co chce (a tím myslím pokaždý něco jinýho).
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 12.09.  12:21

      « Re: VR6 TSI

      Teď o víkendu jsem jel po delší době opět v nové XC90, verze T6. Přes všechny proklamace Volvo stále nic nevyřešilo s podvozkem. Tvrdý a uhopsaný, neskutečná škoda. Tohle auto má být relax...
    • 00 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 12.09.  12:21

      « Re: VR6 TSI

      Elektromotor je součástí převodovky dsg (takže ten elektromotor je v autě napříč stejně jako motor nebo spojky v dsg),
      [odkaz]
      takže nevidím jediný důvod, proč by 2.0 TSI s elektromotorem nemohla být čtyřkolka (tedy klasická haldexová, nikoliv fejk v podobě zadní nápravy hnané pouze elektromotorem)
      • 00 Reagovat !

        foto kesumb

        kesumb 12.09.  12:35

        « Re: Re: VR6 TSI

        Mluví se o jiným nastavení haldexu pro větší zábavu (to co je teď v Superbu a Kodiaqu je hrozný). O možnsti udělat to PHEV jako 4mot jsem nevěděl. Vždycky se mluvilo o dvou elektromotorech. Každopádně je to daleko, Golf 8 bude na jaře a tohle nejdřív rok o toho..
        • 00 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 12.09.  12:44

          « Re: Re: Re: VR6 TSI

          Nastavení haldexu je jenom o SW v řídící jednotce, v současném Golfu R je nastavení dobré. Spíše bych se obával hmotnosti, na jedné straně sice není žádný problém namalovat do papírů hezky výkon 400 hp, ale baterky a eletrovýstroj mají značnou hmotnost, takže to v přímce může být nula od nuly pojde a v příčném směru zhoršení.
          • 00 Reagovat !

            foto kesumb

            kesumb 12.09.  13:04

            « Re: Re: Re: Re: VR6 TSI

            Vím, v Passatu se to chová normálně. Každopádně PHEV přidává kolem 300kg. Konkrétně 340 u RRS, Volvo cca 300kg, cca 230kg u Golfu/Passatu GTE. Extrém je třeba Q7 Etron, kde je to víc než 400kg. Co to udělá s golfem je asi zřejmý..
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 12.09.  14:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: VR6 TSI

              Veď to je asi najväčšia hrozba pre hotheč. Vo veľkom SUV, ktoré sa aj tak pohybuje okolo dvoch ton sa nejaký metrák stratí, ale pri hotheči, kde sa ráta agilita a správanie v zákrutách by výrazný nárast hmotnosti nebol rozhodne žiadúci, aj keď v priamke by to elektro vykompenzoval, v zákrutách fyziku neoklameš.
              Osobne viac nádejí vkladám do elektrického kompresoru, tam vidím potenciál na zvýšenie výkonu bez negatív, ktoré silné preplňovanie turbom prináša. Ale od uvedenia v SQ7 je o tejto technike nejak ticho.
              • 00 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 12.09.  14:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR6 TSI

                Mno ale predpokladám, že baterky by išli pekne dozadu a tým pádom vpredu by ostal naviac len el. motor vstavaný v prevodovke. Toto by teoreticky vedelo pomôcť celkovému vyváženiu predok/zadok. Ale ako vravíš, hravosti a jazdnej agilite v zákrutách to asi skôr ublíži ako pomôže.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a Windows Vista. Nastal čas přejít na novější systém

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a…

Jak jsme téměř před rokem psali, tak se i stalo – Mozilla se svým Firefoxem hodila stará Windows XP a Visty do…

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří neuvěřitelných 300 metrů

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří…

Nejen v Česku dochází kvůli zvyšující se teplotě ovzduší k úkazům, na které nejsme zvyklí. V Řecku letošní…

 

iSport.cz

Lídr Sparty Stanciu: Pořád tvoříme lepší partu, Plzně se vůbec nebojíme

Lídr Sparty Stanciu: Pořád tvoříme lepší partu,…

Při přechodu na rozestavení 3-5-2 se posunul do středu pole. A doručil jeden z nejlepších zápasů v rudém dresu.…

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány, řekl Csaplár

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány,…

Další rána pro nováčka FORTUNA:LIGY. Příbram v Karviné padla 1:4 a navíc přišla o zkušeného lídra a nejlepšího…

 

Reflex.cz

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Na iDnes.cz vyšel článek, ze kterého je poznat, že autor nedomyslel, co vlastně sděluje. Kdyby to domyslel, asi…

Volby do Senátu: Horolezec, cukrář, lékařka, učitel, Paroubek i Konvička. Koho vybere Ostrava?

Volby do Senátu: Horolezec, cukrář, lékařka, učitel,…

Do senátních voleb v Ostravě jde letos půjde 9 kandidátů, je jich tedy o dva více než v posledních volbách v…