Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Golf R možná dostane pětiválcový motor! Co skrývá projekt R420?

Volkswagen opět začal testovat na okruhu Nürburgring Golf R420, tedy testovací vůz z minulého roku. Jde o předzvěst pětiválcového Golfu R?
Zpět na článek
12. 9. 2018 12:12
12. 9. 2018 12:21
12. 9. 2018 12:21
12. 9. 2018 12:35
12. 9. 2018 12:44
12. 9. 2018 13:04
12. 9. 2018 14:06
12. 9. 2018 14:26
Avatar - KANKUNEN
12. 9. 2018 11:51
Snad bude i Golf sedan
Předělám to na Imprezu STI
Rozbalit vlákno
0
12. 9. 2018 11:56
Ale také to může být
jenom mula v které se testuje nová verze motoru R5 pro Audi
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
12. 9. 2018 12:15
Re: Ale také to může být
Hmm...a proč by si jej Audi netestovalo...v Audi?
Avatar - iudex
12. 9. 2018 12:01
Naozaj päťvalec?
Tak na jednej strane ma tá možnosť nadchýňa, reálne to ale moc nevidím.
Golf R bol z môjho pohľadu príliš blízko GTI, rovnako 2,0 R4, len s vyšším výkonom a štvorkolkou, proste ten charakter ani nemohol byť príliš odlišný. Dať tam ale famózny R5 (zrejme od Audi) s parádnym zvukom a charakterom, to by bola úplne iná liga a to by posunulo Golf do teritória prémie, v podstate by to mohla byť lacnejšia verzia RS3. Reálne si viem celkom predstaviť takéto auto vo svojej garáži.
Ale ako sa píše v článku, na úplnom konci životnosti modelu nevidím moc ekonomický zmysel predstavenia nového topmodelu, to by sa reálne predával len pár mesiacov a už by bol neaktuálny. Naviac limitovaná športová verzia Golfu je už na obzore, a to GTI TCR. Takže to časovo reálnejšie vyzerá na budúcu generáciu, tam sa ale skutočne spomína R ako hybrid, teda 2,0TSI s pomocou bateriek/elektromotora, kde je potenciál na tých 420 koní aj bez R5. Takže hoci by som rád, ale reálne Golf R s päťvalcom nevidím.
Rozbalit vlákno
0
12. 9. 2018 12:12
VR6 TSI
Já bych si s ohledem na zmiňovaný Arteon R a Passat R s VR6 vsadil na tento motor i v Golfu R.
Nevím totiž jak MQB umožní zástavbu 2,0tsi s elektromotorem na 4 motion. Spíš se vždycky mluvilo o 1,4tsi/VR6 tsi s elektromotorem na přední nápravě a druhým na zadní. Ovšem jak tohle bude řidičsky zábavné nevím, Volvo s T8 si dělá v každý zatáčce co chce (a tím myslím pokaždý něco jinýho).
Rozbalit vlákno
7
12. 9. 2018 12:21
Re: VR6 TSI
Teď o víkendu jsem jel po delší době opět v nové XC90, verze T6. Přes všechny proklamace Volvo stále nic nevyřešilo s podvozkem. Tvrdý a uhopsaný, neskutečná škoda. Tohle auto má být relax...
12. 9. 2018 12:21
Re: VR6 TSI
Elektromotor je součástí převodovky dsg (takže ten elektromotor je v autě napříč stejně jako motor nebo spojky v dsg),
[odkaz]
takže nevidím jediný důvod, proč by 2.0 TSI s elektromotorem nemohla být čtyřkolka (tedy klasická haldexová, nikoliv fejk v podobě zadní nápravy hnané pouze elektromotorem)
12. 9. 2018 12:35
Re: VR6 TSI
Mluví se o jiným nastavení haldexu pro větší zábavu (to co je teď v Superbu a Kodiaqu je hrozný). O možnsti udělat to PHEV jako 4mot jsem nevěděl. Vždycky se mluvilo o dvou elektromotorech. Každopádně je to daleko, Golf 8 bude na jaře a tohle nejdřív rok o toho..
12. 9. 2018 12:44
Re: VR6 TSI
Nastavení haldexu je jenom o SW v řídící jednotce, v současném Golfu R je nastavení dobré. Spíše bych se obával hmotnosti, na jedné straně sice není žádný problém namalovat do papírů hezky výkon 400 hp, ale baterky a eletrovýstroj mají značnou hmotnost, takže to v přímce může být nula od nuly pojde a v příčném směru zhoršení.
12. 9. 2018 13:04
Re: VR6 TSI
Vím, v Passatu se to chová normálně. Každopádně PHEV přidává kolem 300kg. Konkrétně 340 u RRS, Volvo cca 300kg, cca 230kg u Golfu/Passatu GTE. Extrém je třeba Q7 Etron, kde je to víc než 400kg. Co to udělá s golfem je asi zřejmý..
Avatar - iudex
12. 9. 2018 14:06
Re: VR6 TSI
Veď to je asi najväčšia hrozba pre hotheč. Vo veľkom SUV, ktoré sa aj tak pohybuje okolo dvoch ton sa nejaký metrák stratí, ale pri hotheči, kde sa ráta agilita a správanie v zákrutách by výrazný nárast hmotnosti nebol rozhodne žiadúci, aj keď v priamke by to elektro vykompenzoval, v zákrutách fyziku neoklameš.
Osobne viac nádejí vkladám do elektrického kompresoru, tam vidím potenciál na zvýšenie výkonu bez negatív, ktoré silné preplňovanie turbom prináša. Ale od uvedenia v SQ7 je o tejto technike nejak ticho.
Avatar - wakantanka
12. 9. 2018 14:26
Re: VR6 TSI
Mno ale predpokladám, že baterky by išli pekne dozadu a tým pádom vpredu by ostal naviac len el. motor vstavaný v prevodovke. Toto by teoreticky vedelo pomôcť celkovému vyváženiu predok/zadok. Ale ako vravíš, hravosti a jazdnej agilite v zákrutách to asi skôr ublíži ako pomôže.