Volkswagen Golf R TDI může být realitou, problémem je ale hmotnost
Přestože je tento článek o nejsilnějším vznětovém Volkswagenu Golf, začít musíme u Passatu, který si odbyl světovou premiéru minulý týden v Paříži. Atraktivní model má totiž v nabídce dvoulitrový diesel se dvěma turbodmychadly, výkonem 176 kW a točivým momentem 500 N.m. Byl by problém dosadit tento motor také do Golfu? Ani náhodou!
Informaci zveřejnil server Motoring.com, který ji získal prostřednictvím rozhovoru s Hanno Jeldenem, šéfem vývoje motorů automobilky Volkswagen. V nabídce modelové řady Golf již samozřejmě ostrá verze je (jmenuje se GTD a má 135 kW), proč ale nechtít více výkonu, když k tomu značka prostředky evidentně má?
Díky modulární platformě MQB nenastane problém se zástavbou motoru do menší karoserie Golfu, úskalí však tkví v hmotnosti a také přenosu síly na vozovku. Vznětové biturbo je totiž nejtěžším agregátem celé nabídky Passatu, a kdyby se objevil i v hatchbacku, chtělo by to také pohon všech kol. To jsou další kila navíc, srovnání nejsilnějšího Golfu (říkejme mu třeba R TDI) a klasického GTD by tedy nebylo tak jednoduché.
Hanno Jelden si v rozhovoru pro Motoring dával dost dobrý pozor na to, co říká, proto také nic oficiálně nepotvrdil. Představa Volkswagenu Golf s 240 koňmi, pohonem všech kol a spotřebou okolo 6 litrů nafty ale vypadá velmi lákavě, což bude mít nakonec v celé věci velkou váhu. Vůz by si totiž svou klientelu zcela určitě našel poměrně rychle.