Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf R TDI může být realitou, problémem je ale hmotnost

Jan Mička
Diskuze (36)
Nejsilnější vznětová verze Volkswagenu Golf by mohla být ještě atraktivnější. Pod kapotu by se totiž mohl dostat motor z nového Passatu.

Přestože je tento článek o nejsilnějším vznětovém Volkswagenu Golf, začít musíme u Passatu, který si odbyl světovou premiéru minulý týden v Paříži. Atraktivní model má totiž v nabídce dvoulitrový diesel se dvěma turbodmychadly, výkonem 176 kW a točivým momentem 500 N.m. Byl by problém dosadit tento motor také do Golfu? Ani náhodou!

Informaci zveřejnil server Motoring.com, který ji získal prostřednictvím rozhovoru s Hanno Jeldenem, šéfem vývoje motorů automobilky Volkswagen. V nabídce modelové řady Golf již samozřejmě ostrá verze je (jmenuje se GTD a má 135 kW), proč ale nechtít více výkonu, když k tomu značka prostředky evidentně má?

Díky modulární platformě MQB nenastane problém se zástavbou motoru do menší karoserie Golfu, úskalí však tkví v hmotnosti a také přenosu síly na vozovku. Vznětové biturbo je totiž nejtěžším agregátem celé nabídky Passatu, a kdyby se objevil i v hatchbacku, chtělo by to také pohon všech kol. To jsou další kila navíc, srovnání nejsilnějšího Golfu (říkejme mu třeba R TDI) a klasického GTD by tedy nebylo tak jednoduché.

Hanno Jelden si v rozhovoru pro Motoring dával dost dobrý pozor na to, co říká, proto také nic oficiálně nepotvrdil. Představa Volkswagenu Golf s 240 koňmi, pohonem všech kol a spotřebou okolo 6 litrů nafty ale vypadá velmi lákavě, což bude mít nakonec v celé věci velkou váhu. Vůz by si totiž svou klientelu zcela určitě našel poměrně rychle.

Jan Mička
Diskuze (36)
Avatar - white label
11. 10. 2014 15:30
Re: R GTD vs. R
MK6 není současný Golf a G6R z odkazu má do sériového G6R hodně daleko...
Avatar - JDM
11. 10. 2014 13:48
Re: R GTD vs. R
MK6 teda no ;-) [odkaz]
Avatar - white label
11. 10. 2014 12:26
Re: R GTD vs. R
Velikostně tam poměrně jasný rozdíl je, nehledě na prostornost, která je u Golfu výrazně jinde.
Avatar - positivemind
11. 10. 2014 10:50
Re: R GTD vs. R
On ten rozdíl mezi Polem a Golfem v podstatě vůbec, ale vůbec není... velikostně trošku jo, ale váhově jsou si jako vejce vejci. Takže zase takový maso to není :-)
Avatar - JDM
11. 10. 2014 07:03
Re: R GTD vs. R
problém není dostat z dvoulitrovýho čtyřválce 400 koní problém je odladit ho tak aby se dal používat v běžným provozu každý den , spotřeba , projev motor, převodovka,spojka na všechno se musí brát ohled aby to po 50tis km nešlo všechno do kopru takže všechno je to o softu , dneska už většina aut používá několik modů eco, sport atd. a i v tom nejsportovnějším režimu to auto neždímá na maximum.