Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf R32: Nejrychlejší golf přichází

Tomáš Votruba
Diskuze (239)
Nejvýkonnější Golf bude mít premiéru v září na frankfurtském autosalonu, ale už teď se můžete seznámit s technickými parametry, oficiálními fotkami a připravovanou cenou.

Nejvýkonnější Golf bude mít premiéru v září na frankfurtském autosalonu, ale už teď se můžete seznámit s technickými parametry, oficiálními fotkami a připravovanou cenou. Pod kapotou nového Golfu R32 nalezeneme motor 3.2 V6, tedy stejně jako u předchůdce, akorát s vyšším výkonem 184 kW/250 koní oproti 177 kW/241 koní. Stejný šestiválec se nyní montuje i do Audi A3.

S tímto motorem umí Golf R32 až 250 km/h a z nuly na sto zrychlí za 6,5 sekundy, tedy ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou, s dvouspojkovým automatem DSG to zvládne ještě o tři desetinky rychleji. Oproti Golfu GTI bude R32ka vybavena pohonem všech kol 4Motion prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex nové generace. Image vozu dotváří 18palcová kola o rozměru 225/40 s modře lakovanými brzdovými třmeny a dva výfuky umístěné uprostřed. Podvozek má samozřejmě sportovní tlumiče a je snížen o 20 mm.

Interiér má být podobný jako u verze GTI a mimo sportovní nádech nabídne i automatickou klimatizaci, rádio s CD a deseti reproduktory, bi-xenonová světla, šest airbagů a ABS včetně stabilizačního systému ESP. Jak můžeme na fotkách vidět, k dispozici bude jak třídveřová, tak pětidveřová verze. Cena má na německém trhu startovat na částce 32 000 euro (cca 950 000 Kč) a první objednávky začne automobilka přijímat už 19. srpna.

Tomáš Votruba
Diskuze (239)
11. 8. 2005 22:37
Re: Rychlík v rouše impotenta
Musíš se umět orientovat. Jsou lidi, kteří nemusí na auto roky střádat. Ty lidi maj peníze. Řekněme hodně peněz... a někdo z nich si řekne - zejtra si koupím R 32. Jen proto, že se mu to auto líbí... Na takováto auta se nestřádá... ta se kupují z rozmaru... z krásného rozmaru.
11. 8. 2005 20:30
Re: Proč GTI milúje VW???
Jo. Obecně tu chybí kvalita - kvalita postoje, kvalita odpovědnosti, hloubka života. Nedostává se autorit, uplatnění nachází zbabělost, a hlavní je mít ty správný jeansy... a to je setsakra málo... P.S. je málo bejků...
10. 8. 2005 23:21
Re: Kolik se jich asi u nás prodá?
Jakou podpásovku? Je-li to tak a uvažuje se o tom šestiválci... no tak to je zpráva z nebes, ne. Držím Škodě všechny palce, tak nepiš o podpásovkách.
10. 8. 2005 09:28
Re: GTA!
Jo, v tomhle se lišíme. Zásadně. Jinak je ta 147 samozřejmě dělo, výbornej vůz. Cením, žes ho koupil.
10. 8. 2005 08:44
Re: Evropan GTI
Píši o tom, že cítím kulturní sounáležitost s Evropou, kde jsem se narodil a kde žiji. Esteticky mi logicky harmonizují evropská auta především. Samozřejmě jsou výjimky jak směrem na východ tak na západ... Píši to proto, že postrádám u tebe to vyřazovací kolo evropskejch aut, protože by ses sice nemusel zaseknout u VW, ale 147 by tě přece nemohla pustit dál. Prostě postrádám to "vypořádání se" s tím, že jako evropana tě láká normální běžná masovka odjinud. To je věc, kterou mi tu nikdo zatím nevysvětlil. Mazda MX5 je jiné téma - to není masovka, je to světovej evergreen. Ale masovka? To mi vysvětli.