Nevyzerá to zle, u mňa má plus za veľkú presklenú plochu. Len nerozumiem názvu, čo je športové na zvýšení strechy a zväčšení objemu?
Druhé plus za materiálovo a farebne vydarený interiér, konečne niečo zaujímavé a nie nudné u VW. :yes:
Mínus za cenu, plnohodnotné MPV to nie je a príplatok mi príde neúmerne veľký, do tých 2000,- by to hádam ešte šlo...
Jen místo nových fotek ty stejné vizualizace, jaké tu už proběhly. Pokud jde o cenu, příplatek je oproti Variantu 125 €. Nezapomněl jsem tam žádnou nulu. Nedorovnával jsem výbavu, vzal jsem Trendline s 81 kW 1,6 TDI a 5 stupňovou převodovkou. Oproti 3 dveřovému HB mi to vyšlo 2.025 € (oproti pětidveřovému tedy 1.125 €).
O deset čísel delší rozvor, vyšší posaz, skvostná kabina, vrcholná praktičnost, vizáž lehkonohého dravce. Model, který konkurenci loví až v prémiovém světě...
[odkaz] To se zase něco povedlo! Normálně zírám na doslovnou (segmentární) dokonalost křivek, tvarů, a stylu. Toho dravce vnímej skrzevá ostřejší linie. Ten snímek zadní lavice bere dech, doslova "pro baskeťáka" :-)
Hele... furt nic, třeba ten přední nárazník s předkusem se mi spíš nelíbí. Když už, tak pro mě raděj Tourana, s jeho přiznanou krabicovitostí a vizáží kompaktnějšího Sharanu. O dravci se samozřejmě bavit nebudeme... ale to u VW obecně.
Ano, inspiraci béčkem tu vidím... jenže - za prvé, to béčko vypadá i dnes lépe. Za druhé - ani béčko pokud vím žádný prodejní trhák není. A za třetí rozhodně bych MBB nikdy neoznačil za dravce.
..gilgite... nedávno jsi tu vystupoval jako ikona cti a bil se dokonce za duševní vlastnictví oháněje se novinářským kodexem.... v tomto kontextu nechápu reakce tohoto typu, kde i čtyřnohý přítel řezníka by se zájmem koukal a dělal si poznámky... je to takový mírný kontrast, nemyslíš? :-!
Popravdě je citroen pokus o to, vyčlenit se z davu. Zda jsou ty designové finty pozitivně přijímané záleží na každém z nás, no osobně dávám přednost ultramoderní klasice v podobě MB-B či volkswagenovskému sportsvanu. Jednoznačně.
Ve Francii je předmětný segment jakousi silniční... "prémií", je tam historicky velký akcent na tato auta. Volkswagen je nutno pochválit za to, že sportsvana střihnul právě jako sportsvana :-) Charakter vozu (na rozdíl od dřívějších G+) se jednoznačně definuje, současně neútočí prioritně proti francouzské produkci. Myslím, že je dokonce možné to vnímat jako takové rozšíření nabídky v daném segmentu. Záleží na naturelu zájemce, pro co se rozhodne.
Nevím přesně, jakou kvalitu máš na mysli, no technicky je to myslím jasné, a jízdně... horní model zatím nikdo z nás nejel, avšak odhaduji, že zde to bude doslova povolkswagenovsku - drtící. Tím ovšem nechci říci, že Peugeot právě tenhle segment neumí... naopak.
Osobně na VW velmi chválím "živý" design, design současně ostrý jako žiletka, a styl kabiny. Sedadla doslova ohromí. Nadějně též vypadá prostor pro kolena vzadu.
I když se podíváme na techniku, tak MPV a diesel je prostě téměř jasná volba a 1.6 e-HDI nebo 1.6 dCi jsou stále minimálně o půl kroku před TDI.
MPV je ale především o praktičnosti, variabilitě, přístupnosti, obestavěném prostoru... a tady tenhle Golf Plus zřejmě opět příliš plusů nepřinese.
Jsem ale rád, že to není polovičaté řešení jako u předchůdce. Stále ale nevím, proč bych si měl jít pro Sportsvan místo C4 Picassa nebo Scénica či 5008... Umím si představit, že si přijdu pro Golfa a v salónu zjistím, že tohle mi vyhovuje víc.
Design není nic ohromujícího, ale co od VW čekat. Jenže tenhle vůz vypadá nudně dnes a úplně stajně nudně bude vypadat i za 10 let. Takže není VW co vyčítat, je to zkrátka fakt.
Co si ale podle mě výtku zaslouží - umístění zadní RZ a ten prolis v 5. dveřích. Stále mi tam absolutně nepasuje, to vykousnutí působí jak vánoční jolka v egyptském muzeu 8-s
"Paleta motorů bude shodná s dalšími variantami Golfu."
Jak jste na tohle přišli? Všechny motory v nabídce jsou Euro6. 81 kW 1,6 TDI dostanete u Golfu v rámci BlueMotion/ BlueTDI, ne v rámci "běžné" nabídky. 110 kW 1,4 TSI nedostanete vůbec. A 110 kW 2,0 TDI je u HB/ kombi pořád Euro5. Euro6 verze má také větší maximum točivého momentu (340 místo 320 Nm, na o chlup větším intervalu). Zapomněl jsem se podívat na autora, tak schválně, kdo to je.
Jako odkud jsem čerpal? Z německého konfigurátoru. Původně jsem se šel jen podívat, jaký je cenový rozdíl oproti Variantu.
Edit: Přikládám odkaz na ceník, kde jsou i technické údaje a navíc je tam i 1,2 TSI (opět Euro6), který zatím není v konfigurátoru. [odkaz] A hned další rozdíl, v ceníku má 2,0 TDI "jen" 320 Nm ve stejném rozsahu jako u Euro5 jednotky (někde tedy mají chybu). Trochu mě zarazilo, že i 340 uvádí až do tří tisíc (stejně jako u 320), ale nechtělo se mi počítat, jestli je to možné.
A další: Tak udělali v konfigurátoru korekci. Z 340 Nm @ 1700-3000 je teď 340 Nm @ 1750-3000. Pro úplnost, v HB je to 320 Nm @ 1750-3000. Pořád je tam rozdíl. Je tedy pravděpodobné, že se moment nezměnil vůbec a časem opraví i tu 340.
Pri pohľade na exteriér som mal asi podobný zážitok ako zo skrine Ikea . Dizajnér sa pravdepodobne inšpiroval odpadkovým košom [odkaz] . Ten má podobný dizajn a je užitočný .
V Interiéri to je už lepšie , na prvý pohľad sa zdá , že ide o auto prémiovej značky , maximálne elegantné a jednoduché , konečne aj s nejakým dekorom , už to nevyzerá len ako veľká masa plastu ... :yes:
Celkovo dizajn :65%
K výbave a motorom nemám čo dodať .Myslím si ,, že to stačí ... Cena je samozrejme v Nemecku raketová , u nás to tipujem na nejakých "od 15-16 tis. €" čo by bolo myslím si aj celkom prijateľné !
Tak , nechceme byť predsa ukameňovaný >:D Nebyť toho interiéru tak by toľko určite % nemal . TSi zatiaľ nemožno hodnotiť , kedže ide o novú generáciu .. Musíme si počkať
Nový Golf Plus plus mínus vyšel. Etapa pokusné generace skončila, konečně nám zde stojí plnohodnotná generace, která nevypadá jako lacinější Golf s nadváhou. Ok, potud je vše v pořádku. Originalitou se sice opět šetřilo, ale takový už koncern zkrátka je.
Ale zas ten název, kam na ně chodí? Kam? Proč u rodinného vanu budu opět zdůrazňovat to "Sport"??? Nebo to někdo snad jezdí sports-karavanem do kempu? Nebo se stěhuje sports-dodávkou? Nebo jezdí za sportem sports-karosou?
Nemusí tě tolik vzrušovat, je to přece trend doby - nosíš sportovní boty, sportovní bundu, sportovní... tanga >:D;-)
Jinak právě ta charakteristika, resp. akcent na "sportovnost" přece sedí. Konfrontuj například francouzskou produkci, třeba takový Citroen hraje s picassem na úplně jinou strunu (nekritizuji, konstatuji). Koneckonců, kdyby zde byl horní model prezentován bez názvu a my měli vybírat přiznačné charakteristiky, jistě nemálo z nás by napsalo, že to auto má sportovní šmrnc. A to tedy jako... má ;-)
No hlavně tenhle G-sporstvan není tak úplně klasickým kompaktním MPV, jako třeba Picasso, Scenic, nebo 5008. Od toho má VW Tourana. Já Sportsvan stále vnímám víc jako trochu přifouknutý HB se všemi klady i zápory. Takže je potom jasné, že ostatní kompaktní MPV vedle něj budou působit trochu jako autobus, což mě osobně vůbec neuráží. Ono to autobusy svým způsobem jsou.
Medzi C4 Picasso a Grand C4 Picasso je tiež dosť podstatný rozdiel, podobne ako to má Scenic. Nič zvláštne ani u VW tým pádom, akurát ich marketingovo viac odlišujú...
Sportsvan je od základu nově stavěné a jinak koncipované auto. Není to jen krátká varianta Tourana. Grand verze francouzských MPV jsou naproti tomu jen prodloužené varianty těch krátkých.
U Renaultu je to naopak, Grand prišiel prvý, tým pádom Scenic je skrátenou verziou Grand Scenica, nie? >:D;-)
Sportsvan je iba verzia Golfa. To je ešte jeden rozdiel voči francúzskym MPV, ktorý ma nenapadol. Novo stavané auto asi áno, ale z rovnakej stavebnice.
Původní Scenic, ještě jako součást rodiny Megane, byl normální... tedy neprodloužený. Pokud v některé generaci přijde dřív Grand, asi to na věci nic nemění.
Že je to z jedné stavebnice, roli nehraje. "Všechno" bude z jedné stavebnice. A je celkem jedno, jestli je to jen verze Golfu, nebo ne. Buď to auto funguje, nebo nefunguje. Tečka. Lišit se může, pro co ta auta navrhli. Na to asi zlysoused narážel.
Začalo to sportovními kombi (Opel), pokračuje to sportsvany (VW) a na ty sportdodávky asi taky dojde.
Holt máme století klamavého marketingu: Jak zbavit Golf Plus image auta pro důchodce ? Dejme do názvu Sport a reklamní prospekty zaplňme fotkami mladých párů se snowboardem v levé ruce a s tabletem v pravé!
no právě. Když budu vyznávat aktivní životní styl, pak kombi bude vždy lepší volbou, protože je prostě delší a to je to, co potřebuješ především. Výška je v prvé řadě o sandnosti přístupu a větším pohodlí přístupu do vozu, což ocení buď rodiny s malýma dětma (což jdou ty sportovní aktivity poněkud stranou) a nebo důchodci (což jdou ty sportovní aktivity taky poněkud stranou).
Aha, pardon, nečetl jsem ten příspěvek na který jsi reagoval, tam se píše o délce.
Hloubkou jsem tedy nemyslel délku ložné plochy kufru, nýbrž "výšku" zavazadlového prostoru, což je vlastně taky hloubka, měřeno od "plata" až ke "dnu" kufru.
Je pravda, že se tu nedržím běžné definice. Hloubku vnímám řekněme jako ten rozměr ode mne. Samozřejmě neřeknu, že Brno je 150 km hluboko. :-) Ale když do nějakého prostoru (řekněme bedny) jdu z boku, pak to bude horizontální vzdálenost. Pokud ze shora, pak vertikální. Takže i taková skříň je pro mne hluboká a ne dlouhá (když někdo mluví o délce skříně, spíš to pochopím jako šířku). Třeba u 911 bych to bral tradičněji jako výšku.
Takže se omlouvám za matení.
Jen by mě zajímalo, jak jsi tedy myslel, "to je sice pravda," vzhledem k tomu, jak jsi můj příspěvek pochopil. :-) V kontextu kombi/ MPV mi to nějak není jasné.
Když teda přistoupíme na můj původní "slovník", tak jsem si původně (mylně) myslel, že obhajuješ právě tu délku (u tebe hloubku) kufru, proti jeho hloubce (u tebe výška). A bylo to naopak s čímž bych (naopak) s tebou souhlasil.
Mně jde jen o to, jak by mohl být vůbec kufr tak vysoký, aby byl problém z něj něco vyndat. Kombíky/ MPV nemají zrovna vysoké nakládací hrany. A bývají spíš do roviny s ložnou plochou. Prostor pod podlahou jsem neuvažoval. Kdyby to člověk chtěl opravdu zobecnit, tak půjde o úhlopříčku, protože záleží jak na hloubce (tedy výšce pod úrovní nakládací hrany), tak na délce.
Nemas se za co omlouvat. Pojmenoval jsi to spravne. Hloubkou kufru se odjakziva oznacuje "delka lozne plochy" a svisly rozmer se definuje jako vyska kufru.
hloubka má zásadní vliv na půdorys zavazadelníku, šířku máš +- stále stejnou. A čím větší půdorys, tím větší praktičnost. Objem nahnaný pouze výškou je na nic.
Že moc hluboký kufr znamená ušpinění o nárazník dávno není pravda, existuje celá řada "organizérů" zavazadelníku. Už i u Octavie je možné předělit zavazadelník svisle...
Potřebuješ všechny tři rozměry. Záleží jen na tom, co přepravuješ. Ale zatímco velká šířka, nebo výška nepředstavuje problém, délka může. A pokud to nepřikurtuješ na místě, tak ti taková ta hliníková přepážka nemusí pomoct (opět záleží, co to přesně je). Prostě ti to odcestuje k sedadlům a můžeš to pak lovit. Taška se o ní může "zlomit" a vysypat se hluboko do kufru. Dlouhé kufry jsou na velké věci. Na malé mám radši menší, pěkně dostupné. Samozřejmě, když potřebuješ převézt kupu věcí, lezení do kufru je malá daň. Ale žít s takovým kufrem každý den není nějak zvlášť příjemné.
Mne osobně nejčastěji omezuje výška. A velikost vstupního otvoru. Což je dané tím, že jezdím převážně kupé a sedany. Ty bývají právě nízké a dlouhé, tvůj ideál. Můj rozhodně ne. Jsou to prostě kufry na kufry. Ostatně proto do nich dávají háčky na nákupní tašky. Jinak bys dovnitř musel vlézt, abys nákup vyndal. Z hlediska půdorysu mi (v autě, kde vozím sportovní náčiní) stačí metr na metr. Bohužel ani ten není tak snadné najít (aby byl navíc v autě, které bych chtěl). A neznám kombík, kam bych mohl dát na stojáka kolo (tedy bez sklápění zadní lavice).
Přesně. Jak jsem četl tvůj příspěvek, napadl mě sedan. 500 litrů, omezený vstupní otvor i výška, ale hloubka, že tam špatně dosáhneš. A pokud jedu třeba i tím Mondeem sám a nevypadá to zrovna takhle [odkaz] tak musím věci zajišťovat. Zkrátka jak píšeš - jsou kufry a kufry a nedá se úplně říct, který je lepší. Je to podle toho, co zrovna člověk potřebuje. Když vezu kola nebo se nechci obtěžovat skládáním kočárku, přijde mi výborné tohle [odkaz] jenže většinu jízd si docela snadno vystačím s tímhle [odkaz] >:D . Aspoň mi tam nic nelítá. A jediné co z toho plyne je, že úplně univerzální auto (a kufr) neexistuje. Není špatné mít aut víc, ale když to nejde, vždycky je to menší či větší kompromis.
Právě na (malé) HB jsem myslel. S takovým kufrem se krásně žije při běžném dojíždění. Do kufru bych strčil možná i tři mrtvoly, ale díky velké délce je problém z něj dostat cokoli malého. Proto kufr na kufry - když dovnitř strčíš půlmetrový kufr, není problém ho vytáhnout. Ale hoď tam třeba roli fólie a polezeš pro ni dovnitř. :-) Je to komické, když ti pak na parkovišti z kufru trčí nohy a mrskáš sebou jak kapr.
Někdo si myslí, že jsem až nemocný, jak všechno kurtuji. Ale jinak ti to v kufru akorát lítá a máš problém věci vyndat.
Pokud bychom měli přejít do praxe, tak tvůj největší problém asi bude posmrtná ztuhlost. Mrtvolu musíš zkrátka umět sbalit. ;-)
>:D To je tchyně, nebo jsi to jen naaranžoval? >:-[] Bylo by vtipné dát na boty červený praporek (nadměrný náklad) a projet se po dálnici - schválně, jestli by tě zastavili. >:D
>:D:yes: Dobrej nápad. Tipnul bych si, že mě zastavěj až po oznámení nějakým bdělým občanem. Ale taky bych to mohl postavit někam ke Globusu a pozorovat reakce. Tam bych si tipnul na dva tábory - pohoršených a oslavujících. >:-[]
A neznám kombík, kam bych mohl dát na stojáka kolo... ale to je právě ono. Do kombajnu jej dáš, do tohoto pseudoMPV velmi pravděpodobně ne - kufr totiž nemá tu délku.
Někdy ani nemusí jít o délku. Párkrát jsem vezl kolo ve Felicii hatchback (stačilo sklopit sedadla a dát to tam naležato). Jaké překvapení bylo, když jsem se o to samé pokoušel s Fabií Combi - tam se mi to samé kolo nepodařilo prostrčit otvorem v kufru.
Jo, výška je někdy problém. Nebo šířka, pokud chceš kolo položit, ale to dělám nerad. Mně šlo právě o délku - když musím sedadla sklopit, tak mohu stejně tak mít kratší kufr. A neznám auto (kromě dodávek a pickupů), do kterého by se kolo vešlo čistě do kufru.
Dnes jsem viděl v novinách inzerci Škodovky na Rapid Spaceback. V hlavní roli Rapid, ve vedlejší roli mladík ve výskoku na trialovém kole. Nadpis je "Skočte si pro Rapid Fresh".
"a na ty sportdodávky asi taky dojde." Na ty už dávno došlo. ;-) [odkaz]
Tím spíš bych z toho nedělal vědu. Je fakt, že je dnes už "přesportováno", hemží se to sportwagonama a sportvanama, a že by to už chtělo ze strany těch, kdo to vymýšlí, aspoň trochu invence. No ale podstata je stále stejná - dobrý nebo blbý auto. Tenhle Volkswagen nevypadá špatně a oproti přifouklýmu Golfu už bude mít svojí identitu. Nakolik to bude dobrý auto, to se teprve pozná.
Pamatuju si, jak při představení Golfu Plus v roce 2004 Volkswagen říkal, že auto nahrazuje dřívější variantu kombi a že do budoucna počítají s tím, že "plusová" karosářská varianta bude v budoucnu tou nejprodávanější.
Tlak zákazníků byl ale tak velký, že VW musel svou strategii přehodnotit a v roce 2007 přišlo na svět původně neplánované kombi Variant.
Rok 2013 ukazuje, že i VW připouští, že Golf pro důchodce přejmenovaný na Sportsvan je tím třetím vzadu a přišel na trh až po kombíku.
Na druhou stranu Nissan téměř geniálně odhadl budoucí oblibu kompaktních crossoverů a QQ se prodává v Evropě líp, než Almera kdykoliv před tím, takže ho neúspěch Tíídy až tak moc nemusí trápit.
To je otázka. Nissan místo těžkého boje v silně obsazených klasických kategoriích (kompaktní HB, střednětřídní sedan a kombi, atd.) vsadil na rychle rostoucí crossovery, kde navíc patří mezi ty, kteří udávají trendy. A zatím se mu docela daří. Podle mě udělal správně. Prosadit se výrazně v kompaktech, nebo střední třídě, se mu stejně nikdy pořádně nepodařilo.
V té době chybovalo více autmobilek. Fiat se Stilem, Honda s Civikem. Díval jsem se na wikipedii a Tiida se vyrábí v další generaci, v Asii to asi nebyl propadák.