Volkswagen Golf Plus: 1,2 TSI a 1,6 TDI přichází, 1,6 (75 kW) končí

Volkswagen Golf Plus: 1,2 TSI a 1,6 TDI přichází, 1,6 (75 kW) končí

 
 

V nabídce nedávno inovovaného Volkswagenu Golf Plus dochází ke změnám. Objevuje se nový motor 1,6 TDI, a to hned ve třech verzích – 66 kW, 77 kW a 77 kW BlueMotion – a na konci září na český trh dorazí 1,2 TSI, který střídá 1,6 o výkonu 75 kW.

Atmosférický čtyřválec 1,6 l (75 kW) čeká v Golfu Plus už jen několik týdnů výroby. Na konci září jej nahradí nový přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI, který měl premiéru v novém Polu. Turbomotor má výkon 77 kW a šestistupňovou manuální převodovku místo pětistupňové, za modernější pohonnou jednotku bude Volkswagen na českém trhu žádat o 8.900,- Kč více než za šestnáctistovku. Alespoň prozatím ale nebude v nabídce s převodovkou DSG.

Další novinkou je motor 1,6 TDI, poprvé představený také v Polu. Jeho slabší varianta má výkon 66 kW, dodává se jen s výbavou Trendline a má kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km. Stojí 459.900,- Kč, tedy o 10 tisíc Kč méně než stejně vybavený 1,4 TSI (90 kW) a o 30 tisíc Kč méně než dosavadní dieselový základ 2,0 TDI o výkonu 81 kW.

Právě slabšímu dvoulitru se velmi blíží 1,6 TDI o výkonu 77 kW. Oba motory mají shodné maximum točivého momentu 250 Nm v rozmezí 1500-2500 min-1, 1,6 TDI má ale o půl sekundy pomalejší akceleraci na 100 km/h. Naopak je o necelé 4 tisíce Kč levnější, je úspornější (4,8 l/100 km místo 5,1 l) a nabízí se také se sedmistupňová převodovka DSG místo šestistupňové. Z této verze také vychází úspornější provedení BlueMotion, které má mezi malými MPV vynikající kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km. Příplatek za nižší normovanou spotřebu je 13 tisíc Kč, BlueMotion stojí 499.000,- Kč. Drobným paradoxem je, že 1,6 TDI BlueMotion má o 4 kg vyšší provozní hmotnost než standardní 1,6 TDI.

Volkswagen Golf Plus 2009 - přehled dieselových motorizací
Motor1,6 TDI1,6 TDI1,6 TDI BM2,0 TDI2,0 TDI
Převodovka5M5M (7DSG)5M5M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]15981598159819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/420077/440077/440081/4200103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174184 (184)186189 (187)204 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,412,1 (12,0)12,111,6 (11,6)9,8 (9,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,8 (4,9)4,35,1 (5,5)5,1 (5,6)
Cena Trendline [Kč]459.900,-486.000,- (539.800,-)499.000,-489.700,- (543.500,-)541.700,- (595.500,-)
Cena Highline [Kč]-546.700,- (600.600,-)-550.400,- (604.300,-)602.400,- (656.300,-)

Základní provedení Trendline nabízí relativně bohatou výbavu. Standardem je šest airbagů, ESP a v případě aut s převodovkou DSG také asistent pro rozjíždění do kopce. Dále nechybí například poloautomatická klimatizace Climatic, rádio s CD přehrávačem a 4 reproduktory, palubní počítač, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka a elektrické stahování předních i zadních oken.

Highline přidává tempomat, rádio s 8 reproduktory, podporou MP3 a zdířkou aux-in, palubní počítač Plus, 16palcová litá kola, chromovanou masku chladiče a přední mlhovky s funkcí přisvícení do zatáček. Dalším identifikačním znakem jsou kryty zpětných zrcátek, dveřní kliky a ochranné lišty lakované v barvě vozu. V interiéru se nacházejí sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantara/kůže a s bederními opěrkami vpředu, kůží potažený multifunkční volant, středová loketní opěrka mezi předními sedadly a více odkládacích prostor.

Volkswagen Golf Plus 2009 - přehled benzinových motorizací
Motor1,41,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka5M6M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390119713901390
Válce/ventily4/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]59/50007790/5000118/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800-200/1500-4000240/1500-4000
Max. rychlost [km/h]169-195 (195)214 (214)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,9-10,2 (10,2)8,5 (8,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,6-6,5 (6,3)6,5 (6,3)
Cena Trendline [Kč]379.900,-432.900,-469.900,-
(523.800,-)
-
Cena Highline [Kč]-493.700,-530.700,-
(584.600,-)
586.000,-
(639.800,-)

Pro Trendline lze objednat zvýhodněný paket „All In“ za 14.900,- Kč, který obsahuje mimo jiné dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, tempomat, loketní opěrku vpředu a 15palcová litá kola. Klimatizace Climatronic samotná stojí 5.700,- Kč, ceník dále obsahuje tradičně široké možnosti příplatkové výbavy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Volkswagen Golf Sportsvan: Nástupce Golfu Plus dorazí příští rok Volkswagen Golf Sportsvan: Nástupce Golfu Plus dorazí příští rok

Už příští týden Volkswagen ve Frankfurtu ukáže nový…

Volkswagen Golf Plus: Nové ceny začínají na 339.900,-Kč Volkswagen Golf Plus: Nové ceny začínají na 339.900,-Kč

Vyšší Golf žije poklidným životem ve stínu slavnějšího…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…