Volkswagen Golf Plus: 1,2 TSI a 1,6 TDI přichází, 1,6 (75 kW) končí

Volkswagen Golf Plus: 1,2 TSI a 1,6 TDI přichází, 1,6 (75 kW) končí

 
 

V nabídce nedávno inovovaného Volkswagenu Golf Plus dochází ke změnám. Objevuje se nový motor 1,6 TDI, a to hned ve třech verzích – 66 kW, 77 kW a 77 kW BlueMotion – a na konci září na český trh dorazí 1,2 TSI, který střídá 1,6 o výkonu 75 kW.

Atmosférický čtyřválec 1,6 l (75 kW) čeká v Golfu Plus už jen několik týdnů výroby. Na konci září jej nahradí nový přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI, který měl premiéru v novém Polu. Turbomotor má výkon 77 kW a šestistupňovou manuální převodovku místo pětistupňové, za modernější pohonnou jednotku bude Volkswagen na českém trhu žádat o 8.900,- Kč více než za šestnáctistovku. Alespoň prozatím ale nebude v nabídce s převodovkou DSG.

Další novinkou je motor 1,6 TDI, poprvé představený také v Polu. Jeho slabší varianta má výkon 66 kW, dodává se jen s výbavou Trendline a má kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km. Stojí 459.900,- Kč, tedy o 10 tisíc Kč méně než stejně vybavený 1,4 TSI (90 kW) a o 30 tisíc Kč méně než dosavadní dieselový základ 2,0 TDI o výkonu 81 kW.

Právě slabšímu dvoulitru se velmi blíží 1,6 TDI o výkonu 77 kW. Oba motory mají shodné maximum točivého momentu 250 Nm v rozmezí 1500-2500 min-1, 1,6 TDI má ale o půl sekundy pomalejší akceleraci na 100 km/h. Naopak je o necelé 4 tisíce Kč levnější, je úspornější (4,8 l/100 km místo 5,1 l) a nabízí se také se sedmistupňová převodovka DSG místo šestistupňové. Z této verze také vychází úspornější provedení BlueMotion, které má mezi malými MPV vynikající kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km. Příplatek za nižší normovanou spotřebu je 13 tisíc Kč, BlueMotion stojí 499.000,- Kč. Drobným paradoxem je, že 1,6 TDI BlueMotion má o 4 kg vyšší provozní hmotnost než standardní 1,6 TDI.

Volkswagen Golf Plus 2009 - přehled dieselových motorizací
Motor1,6 TDI1,6 TDI1,6 TDI BM2,0 TDI2,0 TDI
Převodovka5M5M (7DSG)5M5M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]15981598159819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/420077/440077/440081/4200103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174184 (184)186189 (187)204 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,412,1 (12,0)12,111,6 (11,6)9,8 (9,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,8 (4,9)4,35,1 (5,5)5,1 (5,6)
Cena Trendline [Kč]459.900,-486.000,- (539.800,-)499.000,-489.700,- (543.500,-)541.700,- (595.500,-)
Cena Highline [Kč]-546.700,- (600.600,-)-550.400,- (604.300,-)602.400,- (656.300,-)

Základní provedení Trendline nabízí relativně bohatou výbavu. Standardem je šest airbagů, ESP a v případě aut s převodovkou DSG také asistent pro rozjíždění do kopce. Dále nechybí například poloautomatická klimatizace Climatic, rádio s CD přehrávačem a 4 reproduktory, palubní počítač, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka a elektrické stahování předních i zadních oken.

Highline přidává tempomat, rádio s 8 reproduktory, podporou MP3 a zdířkou aux-in, palubní počítač Plus, 16palcová litá kola, chromovanou masku chladiče a přední mlhovky s funkcí přisvícení do zatáček. Dalším identifikačním znakem jsou kryty zpětných zrcátek, dveřní kliky a ochranné lišty lakované v barvě vozu. V interiéru se nacházejí sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantara/kůže a s bederními opěrkami vpředu, kůží potažený multifunkční volant, středová loketní opěrka mezi předními sedadly a více odkládacích prostor.

Volkswagen Golf Plus 2009 - přehled benzinových motorizací
Motor1,41,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka5M6M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390119713901390
Válce/ventily4/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]59/50007790/5000118/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800-200/1500-4000240/1500-4000
Max. rychlost [km/h]169-195 (195)214 (214)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,9-10,2 (10,2)8,5 (8,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,6-6,5 (6,3)6,5 (6,3)
Cena Trendline [Kč]379.900,-432.900,-469.900,-
(523.800,-)
-
Cena Highline [Kč]-493.700,-530.700,-
(584.600,-)
586.000,-
(639.800,-)

Pro Trendline lze objednat zvýhodněný paket „All In“ za 14.900,- Kč, který obsahuje mimo jiné dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, tempomat, loketní opěrku vpředu a 15palcová litá kola. Klimatizace Climatronic samotná stojí 5.700,- Kč, ceník dále obsahuje tradičně široké možnosti příplatkové výbavy.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Volkswagen Golf Sportsvan: Nástupce Golfu Plus dorazí příští rok Volkswagen Golf Sportsvan: Nástupce Golfu Plus dorazí příští rok

Už příští týden Volkswagen ve Frankfurtu ukáže nový…

Volkswagen Golf Plus: Nové ceny začínají na 339.900,-Kč Volkswagen Golf Plus: Nové ceny začínají na 339.900,-Kč

Vyšší Golf žije poklidným životem ve stínu slavnějšího…

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Bojoval do posledního dechu: Býk probodl toreadorovi krk. Nakonec padl

Bojoval do posledního dechu: Býk probodl toreadorovi…

Má víc štěstí než rozumu. To by se dalo říct o toreadorovi Arturu Macíasovi, který málem zemřel v Mexiku během…

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung Galaxy Tab Active 2

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung…

V polovině září se na internetu začalo mluvit o nástupci dva roky starého tabletu Galaxy Tab Active od Samsungu.…

 

iSport.cz

Everton po výprasku s Arsenalem reaguje na krizi. Odvolal Koemana

Everton po výprasku s Arsenalem reaguje na krizi.…

Fotbalisté Evertonu mění trenéra. Ronald Koeman byl odvolán po nedělní prohře 2:5 s Arsenalem, po které je…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…

Cestovatelka Petra Ježková: Mých 10 nejlepších míst na Kubě

Cestovatelka Petra Ježková: Mých 10 nejlepších míst na Kubě

Podívejte se na 10 tipů, které byste si podle cestovatelky Petry Ježkové při návštěvě Kuby neměli nechat ujít.