V modelovém roce 2010 dostane americký trh novou generaci Golfu, se kterou se setkáváme v Evropě už od loňského roku. V nabídce budou dva motory – benzinový pětiválec 2,5 l a turbodiesel 2,0 TDI. Vedle nich se bude prodávat i GTI.
Golf s dvaapollitrom za 300t káčé, čo k tomu dodať. Asi preprava do USA stojí mínus 200t.
P.S. Pre Ameriku je samostatný motor, ktorý sa inde nepredáva? Nie je to náhodou stále VR5ka?
VR5 měl 110kw ne?aspoň myslím
jinak mi USA připadají jako odkladiště zastaralých technologií,které se v evropě už nechytají,ale když to amíkům stačí... :-!
Na tom, že běžným amíkům stačí u aut "ledacos" a kupují jej podobně "spotřebně" jako např. "my" ledničku s mrazákem, stojí také úspěch všech těch "Coroll a Civiců" vyráběných přímo na jejich kontinentě a prodávaných tam za (např. pro "Golfy") bezkonkurenční cenu...
Kdyby totiž rozdíl ceny např. Corolly a Golfu kopíroval jejich cenový rozdíl v Evropě, vypadaly by prodeje v USA v této třídě podstatně jinak...
Nacal si problém výrobnej ceny a marze. Ak je totiz VW schopný predávat Golf v USA, ktorý sa tam nevyrába, za tri stovky tisíc (a snád nikto nebude tvrdit, ze na tom prerába), tak aká je marza v EU? Ale to je téma na dlhú diskusiu...
Toto téma jsem tím otevřít nechtěl, navíc cena auta přece není zdaleka jen o marži výrobce, daně atd...
Myslel jsem dosavadní rozdíly v cenách na trhu USA.
V období krize tam jdou s cenama logicky níž všichni, včetně VW.
Jasne, kazdopádne kým tu sa (ako pozitívna správa) píse o výbehovej Astre s motorom 1,4 za 304t., tak v Státoch je za tú istú cenu nový Golf s 2,5-litrom. A to je rozdiel, ktorý nevysvetlia len nizsie dane/náklady na predaj atd.
neviem prečo sa bojíme debatovať o marži. Jasné že v EU máme na krku maržu jaxviňa !!! a necháme si pekne skákať po gebuliach, tak je to...
Len mi nie je jasné, ako je možné, že sa doteraz v EU nenašla žiadna automobilka, ktorá by nasadila aspoň takmer-americké ceny a tým pádom by vyžrala trh aspoň na chvíľu. Asi im je jasné, že by to urobili aj ostatní a tak sa radšej cenovej vojne vyhýbajú a nabaľujú sa 8-s
v pile jenom čtyřhrnek? to budeš mít jenom na třísky? >:-[]
no já sem tam byl v roce 2000, v autě měl osmiválec, benzin byl cca na poloviční ceně než tady, takže při cca dvojnásobné spotřebě mi to vycházelo +/- jako bych jezdil doma s 1.4.
Jinak kromě okolí Nového Jorku se skoro nikde neplatilo za dálnice, maximálně za nějakej velkej most, nebo tunel. Všichni jezdí pomalu (kromě TIRáků, ti tam pirátí), silnice jsou kvalitní, policii jsem za dva týdny na cestách potkal snad 1x, jednou nám klekla nějaká hadice v chladiči na dálnici - ještě než jsme u krajnice dobrzdili už za náma stál frajer a volal nám odtahovku. A nejlepší je, že všude si můžeš naladit rádio, které hraje podle tvého vkusu, ne jak tady, kde bych bez mp3 už dávnou skončil v Bohnicích >:-[]
Nooo, skoro. ;-) Bol to sedan vyssej strednej triedy (teda podla nasich kritérií, u nich middle size car), 3,1 V6 s OHV(!) rozvodom a najpomalsou 4st. automatikou na svete. Len pre zaujímavost, Buick Century (r. 2001).
jinak v Americe jsem ještě nebyl,ale časem mám v plánu se tam vydat...ještě dřív,ale chci zavítat do Austrálie.Jednak tam mám rodinu a jednak je mi sympatická i automobilově.Líbí se mi,že tamní modely jsou takový mix Evropy,Ameriky a Japonska :yes:
tak HEMI to asi nebyl, bylo to v největší řadě Pontiacu - Boneville, r.81. A přesto že Pontiac hrál v portfoliu roli sportovní značky, 5 metrová hranatá houpavá krabice měla se sportovne společného asi tolik co Liška s elegancí, a teď nemyslím stavební spoření >:-[]
Austrálii jsem plánoval taky, taky se mi ty jejich Holdeny a různé místní mutace japončíků líbí, a teď ta nová Oktávka RS ve speciální edici >:-[]
No ale už jsem se nějak usadil a Austrálii je tááák stráááášne daleko ;-)
Tcěch 300 tisíc je v podstatě cena bez DPH - jen pro pořádek. Tím ale nechci cenovou politiku VW nějak obhajovat. Vždyť všichni víme, že si můžeš z Ameriky třeba dovézt Mustanga za cenu lépe vybavené Octavie ftédéíčku.
Pustíš si Bullitta a napočítáš v něm čtyřicetdva brouky, VW brouky. Pustíš si Kmotra a první co spatříš je... brouk, jo, přesně VW Brouk. Za třicet let si pustíš Terminátora 12 a napočítáš... přesně sto Golfů. Svět je malej, zejména pro ty nejlepší.
nechci ti kazit nadšení, ale než se tam VW chytne jako kdysi s prvním Broukem, ještě hodně vody protoče dolů Mississippi.
Za mého pobytu jsem tam nejčastěji potkával tehdejší Boru (alias US Jettu, teda GURU IV fsedanu), + občas třeba GURU 3 v hatbacku, a taky jednoho Apoštola. Tehdá ještě tuším moc nebyl Toureg (r.2000), ale stejně potkat VW nebyl každodenní zážitek. Zato baworáků všech generací a typů tam jezdilo požehnaně, taky dost meďáků a jako malý zázrak bylo potkání nějakého staršího pažouta z 80tých let, takový větší sedan, typ fakt nevím.
EDIT:
Samozřejmě jsem zapoměl na koncernového miláčka stvořeného přímo pro imperialisti - Brouk 2. Frekvenci je výskuty bych dal cca na druhé místo po Boře.
čo tým asi chcel tvorca filmu povedať/vyjadriť? (mám na mysli rozstrieľaným "Broukom", samozrejme)...nad tým si niekedy rozmýšľal? určite to nebola jeho láska k tomuto autu, čo ho k tomu viedlo...
Když jsem byl u kámoše v bytě, tak jeho nezvedené dítko sledovalo (šílenou) Hannah Montana. Prakticky celá epizoda byla o tom, že se syn chtěl zbavit holčičího auta (které dostal). A sklízel za něj posměch od okolí i svého otce. Byl to kabriolet a říkali mu Králíček (Synu Králík je přece auto pro holky). To taky o něčem vypovídá.
Hlavně méně omezenou max. rychlost, příp. úplnou absenci policejních vrtulníků nad dálnicemi, kde je velký problém "neusnout" (při té "směšné" rychlosti) za volantem...
Ver tomu nebo ne, jde o zvyk. Obecne se toleruje o 10 mph nad limit, takze tam, kde mas max 70, muzes tech 130 km/h bez vetsiho rizika (zalezi na autu, sportovni kousky to maji podle meho pozorovani trochu prisnejsi, neni vyjimkou neoznaceny mustang s rychlyma pruhama a radarem) a to neni zas takova tragedie. Naopak, kdyz jedou vsichni stejne rychle, je to pohoda a kdyz nekoho predjizdis na tempomatu pet minut, nikdo te nedojede a kdyz, tak zpomali v dostatecne vzdalenosti, nelepi se ti na kufr, (v NY je to trochu horsi, ale vsichni na ne nadavaji :-), proste na pohodu. Pak prijedes do Cech a mas pocit, ze jsi uprostred tajnyho zavodu, nebo na tvou hlavu byla vypsana odmena a kazdej druhej se te snazi zabit. Takze kdyz das Brno Praha, jsi potom zhruba stejne vystavenej jako po 500 milich nekde na stredozapade. Jo a s tou kvalitou cest bych byl taky opatrnej.