Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Group zvýšil čtvrtletní odbyt, pomohly hlavně značky Škoda a Audi

redakce AUTO.CZ
Diskuze (22)
Prodej vozů automobilové skupiny Volkswagen Group v březnu mírně klesl, za celé první čtvrtletí ale v meziročním srovnání stoupl o 0,8 procenta na 2,51 milionu.

Skupině Volkswagen Group dopomohl ke stabilizaci silný vzestup odbytu vozů české Škody Auto a německé značky Audi spolu s oživením v Číně, sdělila dnes skupina. Loni její odbyt klesl o dvě procenta, což byl důsledek emisního skandálu a propadu prodeje v Číně a na dalších trzích.

Prodej osobních automobilů vlajkové značky Volkswagen, která tvoří více než polovinu odbytu skupiny, se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 1,3 procenta na 1,46 milionu. Po vozech VW dál klesala poptávka v Evropě a v Severní i Jižní Americe, odbyt v Číně ale oživil. Značka VW je nadále pod tlakem emisního skandálu z loňského září.

Škoda Auto zaznamenala v prvním čtvrtletí i v samotném březnu nejlepší prodejní výsledky za 121 let historie firmy. V prvním čtvrtletí roku 2016 dodala zákazníkům 276.600 vozů, což bylo meziročně o 4,3 procenta více. Odbyt škodovek za první tři měsíce roku 2016 výrazně rostl v Evropě a Číně.

Luxusní značka Audi v březnu zvýšila prodej o 4,6 procenta na rekordních 186.100 vozů. V celém prvním čtvrtletí prodej vozů Audi vzrostl o čtyři procenta na 455.750 aut, což byl rovněž nový rekord.

Prodej koncernu VW Group v 1. čtvrtletí roku 2016 dle značek
ZnačkaProdej 1-3/2016 [ks]Meziroční změna [%]Prodej 3/2016 [ks]Meziroční změna [%]
Audi455.800+4,0186.100+4,6
MAN23.400+6,39.200-2,6
Porsche56.000+9,520.900+3,4
Scania18.400+5,47.200+7,3
Seat102.900+0,246.500+0,2
Škoda276.600+4,3106.300+4,2
VW Osobní vozy1.459.500-1,3543.700-2,7
VW Užitkové vozy113.100+4,346.100+0,8
CELKEM2.508.300+0,8976.100-0,2

redakce AUTO.CZ
Diskuze (22)
16. 4. 2016 12:47
Re: Nejvíce pomohly Škoda a Audi,
Co si pamatuji, hlavním problémem bylo, že investovali pěkný balík do modernizace a zvýšení kapacity hlavní továrny akorát před poklesem poptávky. Takže Seat měl nejmodernější továrnu skupiny a zahálela. To je hodně špatné. A podle mne jim vůbec nepomohlo, že původní koncepci Toleda převzala Škoda, protože Toledo se od té doby potácelo, zatímco Octavia byla úspěšná. Z mého pohledu byly slabinou Seatů interiéry, tam si Škoda vedla lépe. A neřekl bych, že na Škodě v té době šetřili, dostala i Superb (zatímco Seat dostal leda tak starou A4 a mnohem později) a v té době šli z prakticky jednoho modelu na tři. A nakonec Škoda asi lépe zvládla marketing.
16. 4. 2016 08:14
Re: Super
..no prave.Jenze firemni casak uz tady prave jeden je:-)No a kdyz jeden,proc ne tedy tri?At mame prehled.
16. 4. 2016 07:55
Re: Hlavně že VW jede!
je s podivem ze ten darebak co prepisoval clanek od CTK vynechal z nadpisu slovo mirne a nenahradil ho slovem brutalne. pritom je naprosto jasne ze vw ma percentne naprosto nejhorsi rust 1-3/2016
16. 4. 2016 05:36
Re: Super
Klídek
16. 4. 2016 05:35
Re: Super
Dělat tady z toho firemní časák asi nechce nikdo z nás.