Diskuse

VW přiveze do Ženevy velký elektrický sedan s fantastickým dojezdem! Na volant zapomeňte

19.2.2018

Flotila elektrických vozů I.D. nebude čítat jen tři již představené kousky, ale minimálně jeden další. Jde o koncept velkého autonomního sedanu I.D. Vizzion.

 

  • 30 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 19.02.  15:55

    Malá kapacita

    Tu kapacitu aku mohli slíbit podstatně větší. Až bude plně autonomí řízení opravdu schopné reálného nasazení, tedy za mnoho a mnoho let, bude běžná kapacita aku několikanásobně větší než těch 111 kWh
    Když už se tak futuristicky rozšoupli s tím bezvolantovým autopilotem, mohli výrazně přidat i u baterek aby ten dojezd byl opravdu k čemu. Pouhých šest set kiláků mi moc fantasticky teda nezní
    • 30 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 19.02.  16:23

      « Re: Malá kapacita

      neboj, oni to jeste parkrat upravej tak, aby pristich par let na kazdem dalsim autosalonu nejaky paraketr na papire vylepsili, takze ve finale to bude to nejuzasnejsi auto na planete....teda na papire :-!
      • 40 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 19.02.  16:44

        « Re: Re: Malá kapacita

        Jj, navíc ta papírová flotila se jim pěkně rozrůstá. VW už mezi průkopníky elektromobily patří plným právem, teda aspoň mezi ty papírové
        • 21 Reagovat !

          foto fostek

          fostek 19.02.  16:50

          « Re: Re: Re: Malá kapacita

          No, to je něco jako sexuální teoretici, tzv "hubom-di" (pomlčka je "r")
          Tohle jsou huboelektra.
          Ale voni to daj, nebojím se.
          je potřeba to řhavit. Za 20 let prodaj nejvíc EV na světě.
          Ale teď jen čeřej vodu.
          • 41 Reagovat !

            foto DonVito

            DonVito 19.02.  18:23

            « Re: Re: Re: Re: Malá kapacita

            Krome ty situace za 20 let souhlasim.

            Tezko si dokazu predstavit firmu s katarskym majitelem, ktera je prukopnikem elektromobility.

            To je, jako by uhlobaron podporoval prechod na plyn :-)

            Ale jak pisete vyse, papir snese vsechno :no:
            Podle me je ale strategie VW jasna: co nejvic papirovych super ekologickych aut s vybornym dojezdem atd., ale ve skutecnosti lobbovat za oddaleni prisnejsich norem, platit si (podporovat) media a prodavat diesely :no:

            Myslim, ze ve skutecnosti je VW, i diky teto strategii, z velkych hracu snad nejvic pozadu.
            Skoro jedine co ma, jsou auta na plyn.
            Ve srovnani s GM, Nissan-Renault, Toyota hodne slaby.

            Rozhodne neni portfolio VW odpovidajici (byvale) svetove jednicce..
            • 11 Reagovat !

              foto JDM

              JDM 20.02.  06:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Malá kapacita

              Vw byl vzdycky pozadu ve vsem ...nikdy s nicim novym neprisel jen cekal az co se chyti ...nerikam ze to je spatna strategie ale taky se nemusi vyplatit ... Auta uz nebudou co byli zacina se od nuly a komu ujede vlak tezko ho pak chyti ...
              • 10 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 20.02.  08:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malá kapacita

                Je přeci velký rozdíl mezi vývojem a výrobou. Tedy na čem se pracuje a co se pustí do výroby. VW dělá elektrické Golfy pomalu 50 let. Něco myslím v malých sériích prodávali (když tedy pominu e-Golf, který byl první velkosériový). Na tomhle poli toho bylo víc. Že se o tom třeba moc neví, je druhá věc.

                A pak, pro automobilku není elektromobil z technického hlediska příliš velký oříšek. V té klíčové oblasti, která je limituje, tedy bateriích, automobilky spoléhají hlavně na své partnery, nikoli na svůj vývoj. Hlavně tedy jde o zajištění kapacit ve správnou chvíli. Pro etablovanou automobilku pak zpoždění není existenční problém. Tím spíš u elektromobilů, kde se čeká pozvolnější nástup. Je to ušlý zisk, ale riziko je zase menší. Vem si SUV, kde jsi schopen jít z roku na rok z nuly na 100+ tisíc jednotek, jak pozdě přišli s Tiguanem a jaké problémy ho mají udat. :-)

                Dočasnou komplikací pro ně je, že v zájmu snižování nákladů a rizika upřednostňují architektury, které jsou kompatibilní se stávajícími linkami a případně modely, které se prodávají i s konvenčním pohonem. Nedělají to tak, protože by to lépe neuměly. Je to důsledek toho, že jsou to zavedené automobilky. Jak se bude zvedat objem a bude to jistější podnik, budou to v zájmu optimalizace opouštět.
    • 10 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 20.02.  08:26

      « Re: Malá kapacita

      Souhlasím, že fantastický je příliš silné slovo. U samotného dojezdu však záleží, jestli děláš pojízdný koncept, nebo jen maketu. Když je pojízdný, nemůžeš si vymýšlet, co tam není. Absence volantu jen znamená, že to jen těžko budou moci nechat novináře vyzkoušet v provozu.

      Kapacita pak v budoucnu nemusí závratně růst. Bude to pořád celkem drahá komodita. Některá auta zřejmě nabídnou velké dojezdy. Ale realita je, že hodně aut toho tolik nenajezdí a velká baterie není efektivní, je to plýtvání zdroji (a člověk ji musí zaplatit). Automobilky budou nejspíš nabízet více kapacit a velká cestovní auta se nejspíš dostanou přes tisíc, ale u běžných bych čekal spíš, řekněme, 300-500 v provozu (ne normovaných).
    • 00 Reagovat !

      foto stary-kluk

      starý_kluk 20.02.  10:24

      « Re: Malá kapacita

      Je-li u Tesly S akumulátor 84 kWh vážící 300 kp s objemem 300 litrů a ujdede 400 km (když je pánbů doma), pak tady to bude skoro 400 kp a 400 litrů na 600 km (?). Pro srovnání: s benzínovou /naftovou nádrží 60 kp (vč. "obalu") a 60 litrů se ujede s blbou účinností spalmotu 1000 km.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 20.02.  11:02

        « Re: Re: Malá kapacita

        kp? Kde to žiješ, kluku. Nemluvě o tom, že je to jednotka síly, nikoli hmotnosti.
        • 00 Reagovat !

          foto stary-kluk

          starý_kluk 20.02.  11:56

          « Re: Re: Re: Malá kapacita

          Váha je síla - hochu. G=mg, že.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 20.02.  14:48

            « Re: Re: Re: Re: Malá kapacita

            Tíha je síla. Proto tíha není to samé jako hmotnost. Váha není nic. Ani hmotnost, ani tíha (síla). 50 kg je pořád 50 kg, nehledě na to, kde zrovna jsi. Zatímco tíha záleží na lokálním gravitačním zrychlení (které se různí i na povrchu Země). Nemluvě o tom, že na povrchu Země tíhu ovlivňují i další faktory. Třeba atmosféra (tedy vztlak). Motáš veličiny. Je pravda, že typická váha měří tíhu, ale říkat, že něco váží xy kilopondů? Nezamrzl jsi trochu v čase? Tak starou fyziku jsem nezažil, takže nevím, co bylo správné (jestli se používal kg, nebo kp). Kilopond je snad přes 60 let zastaralý. I v zemích RVHP byl Newton jedinou jednotkou síly dříve, než jsem se narodil.
            • 00 Reagovat !

              foto stary-kluk

              starý_kluk 20.02.  17:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Malá kapacita

              Jseš mlaďoch, tak objasním:.
              kg je motnost, nebo po staru hmota
              kp je síla se zemským zrychlením g = 9,81 m/s na druhou, tedy tíha nebo váha (to jsou identické pojmy)
              N je síla s jednotkovým zrychlením a = 1 m/s na druhou

              G = mg
              F = ma

              kp = kg. 9,81 m/s na druhou
              N = kg. 1,00 m/s na druhou

              Píši-li o váze kp-ech, pak myslím ty jednotky, které ukazuje váha v obchodě s potravinami.
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 21.02.  18:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malá kapacita

                Váhy jsou kalibrované v kilogramech. Ještě jsem snad neviděl váhu, která by ukazovala kilopondy. Ale nevím, co bývalo kdysi. I když pochybuji, že váhy např. zavazadel cejchovali v kp.

                Narážel jsem na to, že váha už přes dvacet let není ani alternativním jménem veličiny. Oficiálně to není nic. Jen to přežívá v mluvě. V odborných textech se snad váha neměla používat už v 70. letech. Vím, co to znamenalo, ale nevím, co bylo správné. Něco jsem jen zaslechl o tom, že inženýři moc s hmotností nepracovali. Nerozlišovali tedy hmotnost a tíhu. Na rozdíl třeba od fyziků.
                • 00 Reagovat !

                  foto stary-kluk

                  starý_kluk 22.02.  08:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malá kapacita

                  Ale to není pravda, vždycky se mezi techniky rozlišovala váha (tíha) a hmota - to jinak nejde!
                  Váhy měří z principu váhu (tíhu) v kilopondech a ty jsou přes g číselně rovny kilogramům hmoty.
                  Musíš to striktně rozlišovat..
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 24.02.  10:37

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malá kapacita

                    Ano, typická váha měří tíhu. Však jsem to napsal. Ale je kalibrovaná v kilogramech. Tedy za nějakých daných podmínek a při jejich změně máš odchylku. Napsal jsi, že kp jsou ty jednotky, které ukazuje váha v obchodě. A já říkám, že ty váhy prostě nejsou kalibrované v kilopondech. Různé váhy můžou mít různou kalibraci a díky tomu ukázat různé hodnoty, i kdyby jinak byly identické a podmínky byly stejné. Neukazují tedy tíhu, byť ji měří. Snaží se ukázat hmotnost. A proto ukazují v jednotkách hmotnosti. Výstup je tedy přímo úměrný tíze, ale tíhou není. A kdyby měřila tíhu, byla by v newtonech. To je jediná jednotka síly, kterou již celá desetiletí používáme.

                    Však to rozlišuji. A proto neudávám hmotnost v jednotkách síly. Na rozdíl od někoho. >:-[] Proto se slovo váha nemá používat.
  • 30 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 19.02.  16:48

    Pane Klmane, zase plácáte!!!!

    Proboha, opravdu nejste schopen vypotit jediný článek bez nesmyslu? To diletantství je už úplně strašné!
    "Budoucnost elektrických Volkswagenů přitom není vzdálená tak, jak by se na první pohled mohlo zdát. Již za dva roky dorazí první do party – elektrický hatchback v sériovém provedení"
    Výborně. V současné době v prodeji e-Golf (nepochybně elektrický HB) a e-Up.
    Vím, že stojí za starou bačkoru, ale prostě tady jsou.
    Pokud jste chtěl napsat, že jse o vozy skupiny I.D., prosím příště to napište.
    Anebo...raději nepište už vůbec nic.
    Bude to lepší pro Vás i zbytek světa.

    • 02 Reagovat !

      foto DonVito

      DonVito 19.02.  18:36

      « Re: Pane Klmane, zase plácáte!!!!

      No zase bych tentokrat autorovi tolik nekrivdil.

      Snad krome toho, ze tohle "auto" si vubec nezaslouzi takovyto clanek :-)

      Preci jen Golf ani Up nejsou primarne elektricke volkswageny ;-)

      PS Radsi bych si precetl treba clanek o hybridnim CR-V. Ktere ovsem skutecne dorazi, narozdil od tohoto VW.. Ale asi nejprodavanejsi SUV na svete si nevyslouzilo vic nez jeden odstavec..
  • 02 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 19.02.  17:48

    Ty autonomni auta maji jeden zasadni problem

    Potrebujou cary na dostatecne siroke silnici. Tedy centra ceskych mest a vesnic smolik, okresky smolik. Jenom prvotridky k doprave stacit nebudou a prazsky okruh jsme za 30 let od sametu nejak nestacili ani vyprojektovat, natoz zbudovat.
    • 00 Reagovat !

      foto JDM

      JDM 20.02.  06:19

      « Re: Ty autonomni auta maji jeden zasadni problem

      Obrovsky problem ty cary namalovat :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Zetti

        Zetti 20.02.  07:02

        « Re: Re: Ty autonomni auta maji jeden zasadni problem

        Obrovsky problem udelat z uzkych siroke. Nejsme schopny dneska zpevnit krajnice tam kde jezdi autobusy, nejsme schopny udelat podle silnic chodniky nebo stezky pro cyklisty
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 20.02.  07:24

      « Re: Ty autonomni auta maji jeden zasadni problem

      Zjevně jsi pár let zaspal...
      • 01 Reagovat !

        foto Zetti

        Zetti 20.02.  07:53

        « Re: Re: Ty autonomni auta maji jeden zasadni problem

        V cem sem zaspal? Kdyz sem kupoval parcelu (1999) tak rikali ze mi kolem baraku pojede okruh do 10 let a videl jsem projekty. Za chvili to bude dalsich 10 let a nic se nedeje. Tam kde mel okruh byt uz byt nemuze a hleda se nahradni reseni.
        A to je jeden okruh. Spravne by mely byt okruhy dva, vnitrni pro lokalni dopravu a vnejsi pro transit.
        • 10 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 20.02.  13:27

          « Re: Re: Re: Ty autonomni auta maji jeden zasadni problem

          Třeba ve schopnostech těch autonomních aut. Tak to, pro jistotu, okecáváš nějakým "okruhem".
  • 30 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 19.02.  19:51

    Zu wenig Reichweite, zu teuer

    [odkaz]

    Volkswagen vidí budoucnost v plug-in hybridech
    [odkaz]

    V roce 2013 >:D ale začne skutečnou elektrickou ofenzívu, když představí jak plug-in hybridy, tak čisté elektromobily.
    [odkaz]

    Právě elektromobily Up!, Golf a Lavida by měly být i díky státní cenově dostupnými elektromobily vyráběnými ve velkých sériích. >:D Volkswagen, který se vždy orientoval na vyspělou techniku, si přitom vytyčil za cíl dostat prostřednictvím svého dlouhodobě nejprodávanějšího vozu posledních desetiletí Golf elektromobily z pozice exotických produktů. >:D
    [odkaz]

    Co mi to pripomina?
    To, ze se historie opakuje, neni jen fraze.
    Historie by mela slouzit predevsim k tomu, abychom se orientovali v soucasnosti :-)
    Bohuzel lidi maji spatnou pamet..

    PS Tak pojdte s palcema dolu :-)
    • 10 Reagovat !

      foto Majkl1

      Majkl1 19.02.  21:25

      « Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

      Tak německé automobilky jsou už na ty PR žvásty místo činů celkem naučení, viz. tenhle dokument o elektromobilitě z roku 2011. [odkaz]
      Dostal mě hned začátek:
      "Nenechal si německý automobilový průmysl ujet vlak?"
      "Ne, protože německý automobilový průmysl je nejlepší na světě".

      Po pravdě, do dnes se německé automobilky s elektromobily moc nepředvedly. :-)
      Je fakt zábavný, když takový kolos jako je koncern VW mílovými kroky předehnal někdo jako je Tesla.
      • 20 Reagovat !

        foto DonVito

        DonVito 19.02.  22:42

        « Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

        No jak pisu vyse.

        Podle me, z casti se nepredvedli, protoze se proste predvest nechteji.

        V EU prolobuji vse co potrebuji. Marketing maji zvladnuty (viz take nadpisy dnesnich clanku o EV VW kontra policejni Tesla..). Bohuzel pro ne EU neni cely svet..

        Jinak vyborny video. Divat se na to takto s odstupem casu. Same lzi a nemecka nabubrelost. Jj Nemci uz jsou opet nejlepsi na svete :-O
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 20.02.  10:15

        « Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

        Jedna věc je umět něco vyrobit, druhá je na tom vydělat tolik, aby to stálo za pozornost. Elektromobily je zrovna nepálí. Vydělávají miliardy euro výrobou konvenčních aut. Proč by měly přeorientovávat výrobu na něco, na čem vydělají výrazně méně? Nebrání se tomu a situaci sledují, ale musí v tom pro ně být dost peněz, jinak to nemá moc smysl. To je snad samozřejmé. Tesla má to své niche a čím pomaleji se rozvíjí elektromobilita, tím pro ni lépe (může zapouštět kořeny). Jakmile to bude dostatečně zajímavé, tak ji velcí hráči smáznou z mapy. Jen VW měl rozpočet na výzkum a vývoj někde v regionu 300 miliard ročně. Vývoj spalovacích motorů je otázkou desítek miliard. Dnešní elektromobily jsou vedle toho takový pšouk.

        PR žvásty mají na jedné straně vytvářet pozitivní náladu, prezentovat to jako směr, který má budoucnost, který by měl být brán vážně, stojí za pozornost trhu, na druhé straně, že je to zajímá, jsou v tom investovaní, pracují na nových, zajímavých produktech. Celé to visí na odezvě trhu. Pro ně je to hazard s miliardami euro.

        Záleží pak také na vedení. Ne všichni na to mají stejný názor. Viz například Dürheimer u Audi. Část vedení VW elektromobily chtěla a to pomalu za každou cenu. Ti lidé dávají všanc své posty a s nimi spojené příjmy, které se pohybují i ve stovkách milionů ročně. Je to vysoká hra.
        • 00 Reagovat !

          foto DonVito

          DonVito 20.02.  20:36

          « Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

          Ty jsi vtipnej: ti lide davaji vsanc sve posty..

          To je snad samozrejme. Od toho tam jsou, aby delali klicova rozhodnuti. Za co myslis, ze ty penize berou. Kdyz budou konzervativni dal, tak jim ten vlak proste ujede a oni pujou stene >:D
          No a dobry manazer vetsinou dela dobra rozhodnuti :-)

          A libi se mi vyraz niche. Myslis, ze to tak bude dal, az se rozjede vyroba M3?
          A podivej se dole na odkaz Samana dole. Neni nahodou luxusni trida niche?

          Pripominas mi sefa VW, kdyz mluvil o Tesle. Znas prislovi: Pycha predchazi pad?
          [odkaz]

          VW je nebo byla nejvetsi automobilka. A jaky ma EV?

          Srovnej si VW s Nissanem - dnes novy Leaf s E-Golfem. E-Golf nemel sanci uz proti minule generaci >:D

          Nebo treba Toyota, ma v rukavu solid-state baterii. A vyrabi tolik hybridu..

          GM ma Bolt a Volt. Obe auta se mi moc libi.

          A co ma VW? A co mit bude? Ja vim EV ofenziva prijde za dva roky. Skoda, ze uz to same rikaji deset let. VW se bude se drzet dieselu co to pujde, to ti garantuju. Vzdyt to znas, clean diesel :-)
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 20.02.  20:44

            « Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

            V čem (konkrétně) eGolf neměl šanci na Leaf minulé generace?
            • 00 Reagovat !

              foto DonVito

              DonVito 20.02.  21:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

              [odkaz]

              Edit: no mas mozna pravdu, ze porovnani s minulou generaci leafu nebylo zas tak ve prospech leafu :-) Ale na to, ze leaf byl na trhu o 5 let driv, byl minimalne srovnatelny..

              Kazdopadne nova generace leafu je uz uplne jinde ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 21.02.  18:14

            « Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

            A právě proto jsou obezřetní. To je ten rozdíl mezi člověkem, který jde za svou vizí, a profesionálním vedením, které se řídí analýzami a průzkumy. A jak jsem se snažil vysvětlit, vlak jim jen tak neujede. Na VW číhají větší hrozby.

            Kde "dole"? V rámci celého automobilového průmyslu, ano. Je to hodně malý koutek. Seděl jsi někdy v Modelu S? To auto těžko snese srovnání s S-Klasse a spol. Jak jsem napsal, je to o tom, jestli na tom zvládnou vydělat tolik, aby to stálo za námahu. V současné situaci si nemůžou stěžovat. Je mi jasné, že po prodejích Tesly pokukují. Rádi by svůj díl koláče. Byla by ale hloupost do toho vlítnout, pokud nevěří, že na tom zvládnou vydělat. Jak říkám, pro budoucnost Tesly je to jen dobře.

            A jel jsi e-Golfem (hlavně tedy po fl., když nový Leaf)? S novým Leafem jsem ještě neměl tu čest, ale určitě ho vyzkouším. Známý má několik Leafů první generace a měl by je měnit. Budu muset oprášit poznámky. Vzpomínám si, že jsem s první generací (tou první verzí) zvládl ujet na nabití přes 200 km (Nizozemsko :-) ).

            Otázkou však je, kolik na nich GM vydělává. U PSA rozhodně z Ampery vůbec nadšení nebyli. Podle nich pěkná díra na peníze.

            Určitě se budou držet toho, co jim vydělává. Jen vůl podřezává zlatonosné slepice. Tahle otázka by měla ležet se zákazníkem. Až je nebudeme kupovat, nebudou je vyrábět.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 20.02.  09:52

      « Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

      Blízká budoucnost bude v EU skutečně o hybridech a dražší auta budou plug-in typu. Elektromobily nebudou tak rozšířené a hybridy budou prakticky nutností pro splnění cílů v emisích CO2. Díky tomu budou moci dělat auta typu S8 s normovanou spotřebou pod tři litry. Tahle strategie nejspíš bude fungovat i na cíl pro 2025, jen asi budou muset o něco zvětšit baterii. No a v roce 2030 už snad budou mít elektromobily nezanedbatelný podíl.

      VW uvedl sedmou generaci Golfu jak jako elektromobil, tak jako plug-in hybrid. Nevím, co se snažíš říct. Skutečná ofenziva je úsměvná, to ano.

      Ta cenová dostupnost záleží na státu. ;-) Třeba v Norsku byl e-Golf (s výbavou na úrovni Highline) levnější než holátko (Trendline) se 63 kW 1,2 TSI a manuálním pětikvaltem. Bydlet v Norsku a chtít Golfa na poskakování, hodně z blízka bych koukal na toho elektrického. Podobné státy křiví trh a automobilky mají tendenci situaci dojit. Jak je na tom Lavida, což je čínský model, nemám ani ponětí. Co vím, trh s elektromobily je tam větší, tedy víc konkurence.
      • 00 Reagovat !

        foto DonVito

        DonVito 20.02.  20:58

        « Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

        [odkaz]

        Bemerkenswert: Tesla hat mit seinen zwei aktuell verfügbaren Modellen mehr Elektroautos verkauft, als der Autogigant VW von seinem Elektro-Golf absetzen konnte.

        Jeste preklad: Pozoruhodné: Tesla prodává více elektrických vozů se svými dvěma dostupnými modely, protože Autogigant VW mohl prodávat svůj elektrický Golf.

        Ty nevis co se snazim rict??? Cetl jsi ten prispevek vubec? Pises, ze EV je niche, ale nic nenamitas na velkoseriovou vyrobu VW v roce 2013?

        Tak kdyz to nechapes, vysvetlim ti to. Nejjemneji receno, to co tvrdi VW je neduveryhodne.
        Ostreji receno, temer vse co rika neni pravda. A jestli to porad nechapes, tak si to, co jsem napsal, precti jeste jednou. Nechapu o cem polemizujes. Vsechny citace VW, co jsem tam uvedl proste neplati ;-) To uz se snad dnes po letech da tak zhodnotit.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 21.02.  17:37

          « Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

          Více než tisícům kusů ročně klidně řeknu velkosériová (a e-Golfů se prodá snad přes deset tisíc ročně). Tisíc kusů je shodou okolností myslím i limit pro malosériovou homologaci. Je to málo, ale v tisících se pohybují automobilky jako Rolls Royce nebo Ferrari. Takový Koenigsegg je malosériový výrobce. e-Golf je oproti jeho předchůdcům skutečně velkosériový.

          Ten překlad nemáš správně. Vždyť to ani česky nedává smysl. Ale to je jedno, německy umím. No a co, že Tesla prodala víc aut? Ano, je to niche. Trh s novými auty dělá kolik, 70-80 milionů? Kolik se prodá elektromobilů? A Tesla se zaměřuje na tu horní část trhu.

          Neztrácel jsem čas se čtením těch odkazů. Reagoval jsem na to, co jsi napsal. A hybridy, včetně plug-in hybridů, budou v EU významné. A Golf 7 přišel jako plug-in hybrid i jako elektromobil. Co je na tom za lež. Jak jsem napsal, skutečná ofenziva je úspěšná. Ceny jsem také okomentoval. Snad to netřeba celé opakovat. Na to jsi nijak nereagoval.
          • 00 Reagovat !

            foto DonVito

            DonVito 21.02.  19:43

            « Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

            Ahoj MT,

            Za prve sorry za preklad. Nechci ztracet cas a poskytuji zde google preklady :-)

            Za druhe posilam odkaz, kde se pise, ze e-golfa se prodalo 3534 ks za rok. Jestli mas lepsi udaj, sem s nim. Vyrobe okolo 300ks opravdu nerikam velkoseriova vyroba ;-)
            [odkaz]

            Podivej se alespon do te tabulky v odkazu a zkus prehodnotit nazor, ze "elektricka ofenziva" VW je uspesna >:D
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 21.02.  19:53

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

              Posíláš odkaz, že se eGolfů prodalo 3.534 ks za rok 2017, ale to jsou jen prodeje na US trhu, kdežto ty s tím argumentuješ, jako by šlo o celkové (světové) roční číslo eGolfu.
              • 00 Reagovat !

                foto DonVito

                DonVito 21.02.  19:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

                Jj, vsimnul jsem si taky, chtel jsem to opravit.

                Ale byl jsi s reakci rychlejsi :-)

                Presto, i kdyz to je 10.000ks celosvetove, nerikam tomu velkoseriova vyroba.

                PS Ten zaver plati i jen podle te US tabulky ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 21.02.  20:12

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

                  Kolik to teda je skutečně, když MT píše "snad přes deset tisíc ročně"?
                  • 00 Reagovat !

                    foto DonVito

                    DonVito 21.02.  21:59

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

                    Je to 12.895 e-golfu za 2017.

                    [odkaz]

                    Pro porovnani celkovy (vcetne e-golf a gte..) pocet golfu 2017: 482.177.
                    [odkaz]
                    Tomu rikam velkoseriova vyroba :-)

                    PS E-Golf netvori ani 3% :no:
                    Dalo by se rict, ze u VW je spis uspesna spalovaci defenziva, nez elektricka ofenziva >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 21.02.  22:09

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

                      To jsou zase pro změnu evropská čísla, ne?
                      Takže 12.895 + 3.534 = 16.429, což je číslo eGolfu jen za EU + US trh.
                      Golfů se v Evropě prodá celkově zdaleka nejvíc ze všech aut, takže to procentní srovnání allGolf vs eGolf je nic moc nevypovídající, u jiného výrobce by ten %ní e-podíl byl vyšší zejména proto, že běžných no-e verzí neprodá zdaleka tolik, jako VW Golfů.
                      • 00 Reagovat !

                        foto DonVito

                        DonVito 21.02.  22:25

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

                        Jo je to Evropa, blbe se to hleda.

                        Mel jsem radost, ze jsem aspon neco nasel ;-)

                        Tvoje domnenka o procentni podilu, i kdyby byla pravdiva, porad potvrzuje me tvrzeni o ofenzive atd.
                        • 00 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 21.02.  22:42

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

                          Třeba ten evropský meziroční nárůst eGolfu (94%) nevypadá úplně špatně... ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto DonVito

                            DonVito 21.02.  22:50

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

                            No jestli tam je takovy narust, tak v 2016 prodali jen asi 6 tisic :-)

                            Chapes co tim myslim? Vis jaky bude mit mezirocni narust M3 za rok 2018? A to uz se ji prodalo v USA v 2017 vic, nez nejprodavanejsi EV Daimleru (B-clas) :-)
                            Bude to 5000% >:D ?

                            PS V USA je mezirocni pokles e-golfu 13%..
                            • 00 Reagovat !

                              foto white-label

                              white label 21.02.  23:30

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

                              Jistě, vždy záleží na úhlu pohledu, takže pokud to takhle půjde dál, může VW klidně už letos prodat v EU 25 tis. eGolfů. ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 24.02.  10:26

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

                      Velkosériová vs. malosériová je hlavně o výrobě. Některé technologie jsou efektivní, ale jsou nákladné na spuštění. Takže se hodí pro velké série, ale nehodí se pro malé série. A e-Golf je, pokud vím, vyráběný velkosériově. Není to tedy tak, že by vzali Golf (ať už hotový, nebo rozdělaný, třeba před svatbou) a parta mechaniků ho předělala na e-Golf. Jak to asi bylo v dřevních dobách. A je rozdíl mezi velkosériový a masový.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 24.02.  10:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zu wenig Reichweite, zu teuer

              Nevím, co se mi v tu chvíli honilo hlavou, ale u té ofenzivy jsem myslel úsměvná, nikoli úspěšná. :-O Měl bych to po sobě číst. Už jsem to jednou napsal a myslím správně. Je alespoň vidět, jak dáváš pozor. ;-)

              A já snad někde 300 kusům za rok říkám velkosériová?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Vztahy mezi princi na bodě mrazu společným Vánocům: William zval Harryho s Meghan, dostal rázné NE

Vztahy mezi princi na bodě mrazu společným Vánocům:…

Vztahy mezi syny prince Charlese (70) jsou zřejmě stále chladnější. Princ William (36) údajně nabídl princi…

Z pašování drog obviněný Boura: Reakce exmanželky Markéty Mayerové byla rázná!

Z pašování drog obviněný Boura: Reakce exmanželky…

Obvinění Slávka Boury (54) z pašování drog mezi Českem, Austrálií a Novým Zélandem nevěří ani jeho bývalá…

 

iSport.cz

Hašek počítá s odchodem syna: Sparta se nedohodla snad jen s Matthäusem

Hašek počítá s odchodem syna: Sparta se nedohodla…

Otec a dva synové v jednom ligovém týmu? Rodinný klan Hašků z Bohemians se dost možná rozdělí. „Martin je na…

Ščasný: Tečka za naší krizí. Fanoušci? Koule po brankáři byly zbytečné

Ščasný: Tečka za naší krizí. Fanoušci? Koule po…

Krize trvá. Už čtyři zápasy Sparta nevyhrála. Po dvou porážkách jen remizovala v posledním podzimním utkání s…

 

Reflex.cz

Rakousko má problém: Nejoblíbenější červená odrůda vína se jmenuje po nacistovi. Pěstuje se i v Česku

Rakousko má problém: Nejoblíbenější červená odrůda…

Rakousko, ale možná i Česká republika, budou muset vyřešit velmi delikátní problém. Zweigeltrebe, oblíbená…

Když jde o vlastní platy, jsou zákonodárci nenasytné pijavice i hlasovací mašinky zároveň

Když jde o vlastní platy, jsou zákonodárci nenasytné…

Prezident Miloš Zeman v pátek svým podpisem ztvrdil růst platů vrcholných politiků v příštím roce. Zákonodárci,…