Diskuse

Volkswagen a ikonická zkratka GTI: S větrem v zádech i v malém

14.3.2018

Zkratku GTI nedostaly do vínku u Volkswagenu pouze Golfy všech sedmi generací. Objevila se také u Scirocca, Pola a moderních miniaut. A nejen tam...

 

  • 44 Reagovat !

    foto Futurista

    Futurista 14.03.  19:17

    To jako vážně?

    Tak začalo to několika články o Sciroccu, a teď tady máme na pokračování články o GTI???

    Redakci už z koncernovýho vejfuku nekoukaj ani paty. Tohle je skutečně objektivní a nestranný web, jen co je pravda. Jiné značky? Nevíme, nepíšeme. Asi neplatěj.

    Vážená redakce, jděte už do zádele.
    • 11 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 14.03.  19:52

      « Re: To jako vážně?

      neboj.. o kone sa tu nedocitas ani o eclipse crosse ... tu si proste na vwebe ;-) ...

      takisto clanky o favorite su tu poslednu dobu akosi casto .... chapem ze kedysi to bolo super faro ake nemalo paru ... ale dnes je to uz kusok nezaujimavy srot tak neviem na co do neho stale sprtat este...
    • 23 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 14.03.  20:02

      « Re: To jako vážně?

      Do zádele? Jen to napiš hezky česky, ať jdou do prĐele.
  • 33 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 14.03.  19:43

    popravde

    sa mi najviac paci UP GTI .. pride mi najsikovnejsi .. proste kasnou neprerasteny.. nic proti sucasnemu golfu ale prave UP GTI mi pride ako najblizsi pribuzny k povodnemu golfu GTI ... proste je to taka motokara aku si predstavujem .... lebo uz tie tazkotonazne prerastene hothatche ako golf GTI mi pridu uz proste prehnane na beznu dostupnu zabavku za volantom.... vlastne oni uz ani nie su moc dostupne ... su hodne drahe aj tazke a prespikovane kadecim len to povodne caro tam uz nie je... UP je ale kompaktny a stale relativne vahou akceptovatelny a aj spartansky v kabine spraveny bez nejakych megadisplevov a milionov zbytocnych doplnkov a zbytocnosti... takze za mna UP GTI je naj GTIcko od vw .... akurat dal by som mu 5 dveri a 4 valce ... ale nemoze byt vsetko dokonale viem :-)
    • 22 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 14.03.  20:03

      « Re: popravde

      Koľko tých súčasných HH si pojazdil keď tu píšeš také múdra k tomu?
      Ceny mi prídu tak isto adekvátne k tomu čo ponúkajú a akú majú výbavu. Prestrelená cena bude skôr na UP GTI
      • 13 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 14.03.  20:26

        « Re: Re: popravde

        chcelo by to lahke kompaktne hatche s manualmi ako kedysi... dnes ale chces nechces dostavas 1,3 tonove monstra s tonou vybavy a uz aj tie prevodovky neraz nemaju manualne .. k tomu cena aspon melon ... toto uz je skor o nahanani sa za niecim ale nie o povodnej spartanskej zabave na kazdy den.... skoda ze dnes proste uz nemas 4m maly sikovny hatch ktory ti ponukne 6st manual 150 konikov.... a lahku atraktivnu kasnu... bud mas len pomale ekologicke pr.dy alebo rovno uz potom 300 konove hothatche ktore sa tvaria ako supersikovne a dostupne ale v podstate dnes ich uz nikto nechce... hodne mi na trhu chybaju male kompaktne auta s vykonom do 150 koni s jednoduchym manualom s lahkou kasnou.... s beznou neprehnanou vybavou .... ja viem nedobre sa to cita tieto fakty ale tak co uz.... ;-\ .. zlate 90 roky ...
        • 20 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 14.03.  20:33

          « Re: Re: Re: popravde

          Kazdy jeden z tebou tolko ospevovanych HH minulosti stal aj vtedy v hierarchii daneho modelu na samom vrchole a adekvatne k tomu aj tolko stal. Cize velmi sa toho nezmenilo, len sa rozsirila ponuka. Ze su auta vacsie a tazsie je dan dobe a bezpecnostnym predpisom. A sam neveris tomu ze by sa predavalo viac HH, keby to boli oholene verzie bez vybavy. To by kupovali len ti co by z toho nasledne robili okruhove alebo rally nacinie.
          • 13 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 14.03.  20:46

            « Re: Re: Re: Re: popravde

            lenze vtedy ten vrchol bol proste na bezne pouzitie aj cenovo lepsie posadeny... dnes mame sice vacsi vykonovy vrchol ale prave ten sikovny vykonovy rozmer od 110 -150 koni nam v praxi na cesatach akosi zmizol v hatchoch ... to znamena ze bud mas 100 konikove auto ktore este moc sportove nie je alebo potom uz rovno minimalne 200 konikove ktore stoji neekrestanske prachy a zaroven je ti v beznom zivote uz na dve veci...
            • 20 Reagovat !

              foto tesnav

              tesnav 15.03.  00:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: popravde

              Jenže jaksi porovnáváš nesrovnatelné. Auta kdysi byly lehčí, protože to byly pojízdné plechovky se zoufalou bezpečností a minimální výbavou (dnešním pohledem). A můžeš si namlouvat co chceš, ale na obojí dneska lidi hledí. A pokud tehdy mělo takové běžné vozítko 50-70PS, tak je jasné, že GTi se 110 byla raketa. A silně pochybuji, že dostupnější vůči běžným motorizacím, než dnešní R-ko nebo podobné "superhatche".

              Takže tvých 110-150 koní nikam nezmizelo, ale stalo se běžným standardem (typicky 1.4/1.5 TSi, 1.5 EB, TCE130 a podobné), To stokoňové auto je dnes low end základem. A pokud chceš 200 koní (dnes vůbec nic extrémního na solidnější svezení na delších štrekách), tak třeba tebou adorovaná značka takové auto nabízí za 550, Renault v automatu za 595. Pokud to jsou pro tebe nekřesťanské prachy, nechám na tobě, stejně jako to, co jsi za stejné peníze pořídil 10-15 let zpět (a při tehdejších výplatách).

              A o tom, jak je ti auto s 200 koniky na dvě věci, se prosím rozepiš více, určitě s tím máš spoustu praktických zkušeností ... Stejně tak by mne zajímalo, kdo nabízí auto se 100 koníky a pak rovnou s 200 (a nic mezi tím), val tady ty příklady lopatou ...
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 15.03.  12:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: popravde

              Ale houby. Máš internet či katalógy z tej doby. Tak si dohľadaj koľko stál Golf GTI či už MkI alebo MkII a aké boli vtedy platy - nemusí to byť u nás. Zistíš, že až také dostupné ako nové neboli. Tými sa tie autá stali až ako 10 a viacročné jazdenky. Plus mínus to ale platí aj dnes.
        • 10 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 14.03.  20:51

          « Re: Re: Re: popravde

          s tými cenami to zase preháňaš.
          1.3t auto je ťažké? Výbavu si nemusíš priplácať ked nechceš.
          HH by mal byť taký univerzál (ak keď za mňa 3dv) ,ale v UP-e by sa mi asi po dialniciach jazdiť nechcelo.
          Polo GTI je podľa mňa fajn,aj keď som v ňom asi ani nesedel.
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 14.03.  20:21

      « Re: popravde

      5 dv. mít samozřejmě můžeš...
      • 01 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 14.03.  20:30

        « Re: Re: popravde

        tak to je fajn.. lebo 5 dverak je praktickejsi....
        • 10 Reagovat !

          foto R32

          R32 14.03.  20:38

          « Re: Re: Re: popravde

          Si vyber, chceš auto pre zábavu alebo praktické, ideálne rovno sťahovák? Ľudia si mýlia pojmy, povozia sa v Octavii RS a považujú to za zábavné (možno dokonca aj športové) auto... 8-s
          • 12 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 14.03.  20:40

            « Re: Re: Re: Re: popravde

            ten UP GTI na zabavu by bohate stacil ... presne takto ma vyzerat zabavne spartanske auto... toto je paradoxne to skutocne GTI kde zrejme aj viac precitis tu rychlost a krajinu naokolo ako v tom tazkom a kusok uz obrovskom megagolfe :yes:
            • 10 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 15.03.  04:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: popravde

              Vůbec nevíš o čem píšeš. Popros tady někoho z kluků, co GGTI mají ať tě svezou ty těžký a obrovský.
              • 00 Reagovat !

                foto mariachi

                mariachi 15.03.  09:54

                « Re: Re: Re: Re: Re: popravde

                On ma castecne pravdu, ja bych taky radeji malou a lehkou motokaru, nez 1,5-1,7t vazici GT s V6 turbo, no krasne na tom vsem je, ze si opravdu kazdy muze vybrat presne to, co chce. Tak neskutecny vyber co se tyka velikosti auta, naladeni podvozku a vykonu motoru - vsech tech moznych i nemoznych kombinaci - to tu snad jeste nikdy nebylo. Zlate jednadvacate stoleti ;-) :yes:
                • 00 Reagovat !

                  foto gil54

                  gil54 15.03.  10:16

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: popravde

                  Ano, z velmi bohaté nabídky si ve 21. století vybrat můžeš, pokud ale zrovna nehledáš spolehlivost a životnost. Za tím musíš do dvacátého. ;-) >:D
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 15.03.  12:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: popravde

              Mno, mám ten pocit, že toto GTI stojí viac ako tvoje Polo. Vymenil by si aj keby stáli rovnako?
          • 10 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 15.03.  04:36

            « Re: Re: Re: Re: popravde

            Ooops, tak to by se měly zrušit i almary jako M5, M6, RS6, různé AMG atd ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto R32

              R32 15.03.  10:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: popravde

              Verím, že chápeš o čom píšem. Autá typu M, RS, AMG a spol sú strely o tom žiadna, ale sú to autá ktoré nato aby boli rýchle potrebujú veľký, resp veľmi veľký výkon ktorý zväčša musia prenášať cez štvorkolku, až na výnimky sú to automaty, ľudia v tom (za tie prachy >:-[] ) chcú samozrejme full výbavu a váhou si hravo na dvoch tonách, preto aj ten veľký výkon, to dá rozum... Ak chceš zábavné auto tak je ideál niečo s "mušou" váhou, niečo ako KTM Xbow, Lotusy, aktuálne nová Alpine a110. Jasne, sú to autá only 4fun, takže tretie-štvrté auto do rodiny :-)
              • 10 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 15.03.  12:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: popravde

                Zabúdaš na Suzuki Swift Sport, čo je/bola taká malá atmosférická motokára za rozumné peniaze.
                • 00 Reagovat !

                  foto mariachi

                  mariachi 15.03.  13:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: popravde

                  Bola. Nove SSS ma 1,4 turbo/103kW. Ale lehke to bude stale, takze se mame na co tesit :yes:
              • 10 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 15.03.  12:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: popravde

                Kde je problém nechápem. Chceš 600k vyššiu strednú s 4x4, automatom a plnou poľnou, tak holt akceptuješ, že to bude vážiť dve tony. Chceš stále veľké a praktické rýchle auto, ktoré váži o 600 kíl menej, berieš ORS. Ono okolo tých 1,4 tony váži väčšina kompaktných hothečov, niektoré aj výrazne menej (308GTi) a tie subkompaktné nie sú výrazne nad tou tonou (SSS to tuším dokonca tesne podlieza). Ale čakať, že auto, ktoré odvezie 5 ľudí a má spĺňať aj nejaké bezpečnostné a komfortné požiadavky, bude vážiť pod tonu je samozrejme nereálne. To už budú len veľké alebo ešte väčšie kompromisy čo do praktickej použiteľnosti, buď sa do toho budeš súkať obuvákom (Lotus Elise/Exige), alebo to nebude mať strechu (KTM) a pod. No a preto len veľmi málo ľudí reálne kupuje športiaky, buď musíš byť milionár a mať okrem toho 2-3 praktickejšie autá, alebo byť single nadšenec, ktorému nevadí jazdiť s hardcore športiakom aj normálne trasy. A napokon aj s tými kompromismi ako sú hotheče či hotsedany môže byť vcelku slušná zábava, na to netreba rovno formulu.
                • 00 Reagovat !

                  foto R32

                  R32 15.03.  17:49

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: popravde

                  Žiaden problém nieje, v princípe s tebou súhlasím a myslím, že obaja hovoríme vlastne o tom istom... V poslednej vete som aj písal, že ak chceš skutočne hardcore zábavné športové auto musí to byť tretie - štvrté auto (ak máš rodinu). Dnes je trend mať skrátka all in one, kombi alebo SUV, 4x4 v plnej palbe s (na športovanie) adekvátnym výkonom, nastaviteľným podvozkom atď aby si mohol v pohode cestovať ale aj kvázi športovať. Kto si ale niekedy vyskúšal skutočne hardcore auto toho žiadne SUV či kombi s "nadpriemerným" výkonom nemôže uspokojiť. Je ale len málo ľudí čo si môžu dovoliť mať jedno auto "navyše" na víkendové vyblbnutie, takže prichádzajú tebou uvádzané kompromisy. No zábava môže byť aj za relatívne málo peňazí, kúpiť starší jazdený Swift Sport, Clio Sport prípadne raritný V6 >:D , Yaris T sport atď... ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 15.03.  19:19

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: popravde

                    No ale Clio Sport taky není žádné hardcore auto, ale jen subkompakt se silnějším motorem, ve kterém se sedí jako na záchodě... to bych dal kdykoli přednost kompaktnímu hothatchi.

                    Clio V6 je za mega+, Alpine za 1,5M... to jsou prostě dost drahé hračky.
  • 51 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 14.03.  21:03

    A dost spekulací. Fostek is back! :D

    Ahoj chlapi!
    Nejen, že jsem samolibej parchant...ale tyhle všechny auta trochu znám, tak můžu trochu přilejt olej do diskuse. za mě.
    1) Golf GTI je takovej, jakej čejáte. Trošku míň zábavnej a trošku víc precizní, než čekáte. Pokud chceš brutalitu, nasaj "R"ko. Pokud chceš skoro to samý vrzající a takový pětikorunový, ale hafo rychlý za ty prchy, jdi do Cupry na stejným základu. Nejlepší byl GTI Clubsport loni. Už není:(

    2)Up! GTI je lepší , než vypadá a na to, jak je krabicoidní, má v sobě překvapivou mrštnost a opravdu až překvapivej feeling GTI Mark I. Jak napsal H/K, myslím i já, že je to o váze. A i kvůli ní a litrovýmu turbu s šestikvaltem se dá, když chceš, stlačit spotřeba na cc 5 litrů. Což může být cool faktor.

    3) Nejlepší poměr výkon, cena, kvalita je jednoznačně Polo GTI s dnešním dvoulitrem (f U C K Downsizig)). Jezdí super a hlavně každej dealer vám udělá super slevu a udělá z auta předváděčku, věřte tomu, auto je bomba. Když dáš do blbýho RLinu s motorem, co má v sobě ten Up jenom ty 17ky a FullLEDky (co má GTI v základu) po odečtu slev (na R-Line skoro nic) je kupec RLinu směšnej vůl.

    Vítěz vaší debaty o současných VW GTI je podle mě Polo.
    Ale čistě podle mě.
    Děkuji za pozornost, kdo dočetl celé )
  • 01 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 15.03.  04:35

    Už zase?

    Tak GTI 2x za 2 dny máte splněno, co bude dál? TDI, SDI, R-Line?

    Jste tak trochu šlupky hoši ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…