Volkswagen Jetta GLI: GTI s batohem
Evropané se už vesele prohání ve Volkswagenu Golf GTI, ale Američané ještě možnost vyzkoušet kvality motoru 2.0 FSI Turbo ve spojení se sportovně vyladěným moderním podvozkem nedostali. Pod heslem GTI naleznete v USA vysloužilou čtvrtou generaci Golfu s motorem 1.8 T (132 kW) nebo se šestiválcem 2.8 VR6 (147 kW).
Nejpopulárnějším Volkswagenem na americém trhu je ale Jetta, se 40% podílem na prodejích značky. Ještě než bude vystřídán model GTI (evropským jazykem Golf GTI), dostávají Američané stejnou techniku v o poznání méně sportovnějším kabátě tříprostorového sedanu. Dosud v tomto modelu tlouklo pětiválcové zážehové srdce 2.5 (110 kW), o němž výrobce na svých stránkách tvrdí, že si výpůjčil návrh hlavy válců z desetiválce Lamborghini Gallardo. Druhým motorem v nabídce je úsporný diesel 1.9 TDI (74 kW), který však není v prodeji ve státech Maine, California, New York, Massachusetts a Vermont.
Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, který má pod kapotou Golf GTI, nová Octavia RS i řada dalších modelů VW Group jsme podrobně popsali již před rokem . Ze zdvihového objemu 1984 cm3 získali motoráři VW 147 kW mezi 5500 a 6000 ot./min, točivý moment má plochou křivku když mezi 1800 a 4700 ot./min neklesá jeho hodnota pod 280 Nm. Z klidu na 96 km/h zrychluje Jetta GLi za 6,7 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 130 mph, tedy cca 208 km/h.
Mimo standardní šestistupňové manuální převodovky je Jetta GLi za příplatek vybavována převodovkou DSG.
Od ostatních Jett je sportovní model odlišen sadou prvků, které známe z Golfu GTI: tmavě lakovaná maska s rudým orámováním, osmnáctipalcová kola, tříramenný kůží obšitý volant atd.