Volkswagen Jetta s bohatou výbavou výhodnější než Octavia
Mexický sedan Jetta má stejný základ jako Octavia a je také služebně přibližně stejně starý. Stejné motory, stejné podvozkové ale i další komponenty umožňují v obou případech sestavit podobně fungující automobil. Volkswagen, jako hierarchicky výše postavená značka v rámci koncernu VW Group, by měl chtít za technicky velmi podobný automobil více peněz, ale letmý pohled do aktuálního ceníku tomu nenasvědčuje.
Octavia Ambiente se základní výbavou odpovídající standardu střední třídy stojí 499.900,-Kč, Volkswagen, s cenami Jetty sníženými o 50 tisíc korun, nabízí dokonce ještě delší seznam komfortních i bezpečnostních prvků, které běžný uživatel v praxi uvítá.
Čtyři airbagy, které Škoda dnes standardně nabízí i pro malou Fabii, jsou ve střední třídě spíše pod úrovní průměru, a tak asi nepřekvapí, že se Jetta dodává výhradně se šesti airbagy (okenní u Octavie za 9.900,-Kč). Standardem obou vozů v této výbavě je ABS, EBV, MSR, ASR a brzdový asistent "dual rate", klimatizace "climatic" s poloautomatickou regulací, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Základní Jetta Trendline nemá mlhovky (příplatek 5.600,-Kč), ani výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (jen jako vario-paket za 9.100,-Kč: sedadlo spolujezdce výškově nastavitelné, zcela sklopné operadlo, které lze použít jako stolek).
Za to ji dostanete s většími i když v základu jen plechovými koly s pneumatikami 205/55 R16 (Octavia jen 195/65 R15). U Volkswagenu nyní není třeba připlácet za sériová elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu (Octavia vzadu za 5.000,-Kč), rádio "RCD 300" s CD a MP3 přehrávačem (Octavia nabízí rádio STREAM MP3 za 11.500,-Kč).
Pokračovat bychom mohli příplatkovými položkami: elektronicky regulovaná klimatizace Climatronic příjde u Volkswagenu jen na 5.600,-Kč (pro model Octavia Ambiente za 16.900,-Kč), boční airbagy vzadu lze mít v Jettě za 9.800,-Kč (pro Octavii nelze), šestnáctipalcová kola z lehké slitiny stojí u VW 12.600,-Kč (u Octavie 16.600,-Kč) a za stejnou cenu jsou nyní k dispozici dokonce i větší leštěná kola ClassiXs 7 J x 17, s pneumatikami 225/45 R17.
Nejlevnější vestavěná navigace (s monochromatickým displejem) příjde ve Volkswagenu jen na 20.000,-Kč (včetně mapových dat na jednom CD), zatímco Škoda má u nejlevnější navigace CRUISE v ceníku částku 35.000,-Kč (plus příplatek 5.000,-Kč za Maxi-DOT, plus zakoupení mapového CD za několik tisíc Kč, které kupodivu není v ceně).
Malou útěchou pro zájemce o nejprodávanější Škodu je příplatek 8.500,-Kč za metalickou barvu, proti ceně 14.400,-Kč u Volkswagenu.
Analýza by mohla pokračovat u populárního vznětového provedení 1,9 TDI (77 kW), které Škoda prodává za 565.900,-Kč, kdežto Volkswagen za 549.600,-Kč nebo 2.0 TDI (103 kW) u VW již s vyšší výbavou Comfortline za 630.100,-Kč (proti výše uvedenému navíc ESP, tempomat, výškové nastavení sedadel, koberečky), u Škody za 609.900,-Kč (viz výše popsaná výbava Ambiente).