Čtyřicátiny hranatého průkopníka: před čtyřmi desítkami let začala ve Wolfsburgu nová éra tehdy stále převratné koncepce vše vpředu. Model K70 se ale bohužel příliš nepovedl.
Řekl bych opravdu ošklivé auto, ale aspoň vím od čeho je okopírovaná přední maska na Š120 LS :-) Ta podoba je jasně patrná. Přiznám se že do této chvíle jsem o tomto autě nikdy nic neslyšel. Po přečtení článku jsem spíš vzpomínal na NSU. Jó takovej NSU Prinz TT neměl tu moderní konstrukci vše vpředu, ale bylo to dělo! :-)
Bez urážky... ale v tý době tvůj táta honil baby někde po Žabovřeskách a bylo mu naprosto *, jestli bude auto bílý, nebo modrý. Taky nic neslyšel, co se děje "vedle" a stejně tak i já. Byli jsme hroznej "papiňák" světa. :yes:
VW Derbi? Možná myslíš VW Derby, to ale bylo mnohem menší. Derby byla karosářská varianta POLA první a druhé generece (technický základ z Audi 50), spíš jakýsi malý "třídveřový sedan", než kupé...
[odkaz]
Díky! Tady na tom snímku má kulaté světla tak to polo z toho jde poznat, ale ja viděl ještě fotku kde má světla hranaté. Vypadá heky, určitě líp jak ta K70 :-)
K70 je ideový předchůdce Passatu, mezi ním a Derby byla ještě Jetta. Přece jen na svoji dobu je to hodně velké auto. Třeba předchůdce první generace BMW 5 ("Neue Klasse") v 60tých letech taky měřil na délku jen 4,5 metru jako K70.
Zdání klame, VW (NSU) K70 byl o třídu větší (délka cca+30, rozvor cca+20 cm) než VW Passat první generace, který byl jenom "přebouchaným" Audi 80 (pokračování konstrukce DKW s motorem Mercedes OHV) a do portfolia VW se jaksi nehodil. Jediným, co z NSU K70 u aut VW přetrvalo dlouho, byl moderní vodou chlazený motor s rozvodem OHC, jehož konstrukce se na dlouhou dobu stala základem pro všechny motory VW/Audi.
Tak si dočtu článek o prvním vw s koncepcí "vše vpředu", rozkliknu článek o historii passatu (první díl) - a hned v nadpisu si čtu o druhém "prvním" vw s touto koncepcí.
Článek o historii Passatu psal tuším pan Haas, nikoli já. K70 jej předběhl o tři roky a byl skutečně prvním sériovým VW s koncepcí "vše vpředu" (existovaly i starší prototypy s kódy EAxx). Passatu i přesto jeden primát patří: byl prvním produkčním VW vlastní konstrukce s touto koncepcí. Důležitý je pojem "vlastní konstrukce".