Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen kvůli elektromobilům propustí desetitisíce lidí

Volkswagen plánuje představit první produkční elektromobil už v roce 2020. Rozsáhlé změny ve výrobním programu si vynutí masivní propouštění.
Zpět na článek
29. 10. 2016 09:52
29. 10. 2016 13:05
29. 10. 2016 09:52
Co mě zaujalo ...
Už jsem tuhle zprávu četl ráno na jiném serveru a zaujalo mě, že EV má méně součástek, což mi jen doplňuje můj názor, že současná produkce EV je nechutně předražená, protože baterka do UPu určitě půl melouna nestojí. Taky jsem četl, že jsou dost nas*aní kvůli těm dodávkách Deutche Post ...
Rozbalit vlákno
13
29. 10. 2016 11:15
Re: Co mě zaujalo ...
Čo to pletieš za hlúposti, prosím ťa? Čokoľvek, čo budeš vyrábať v malých sériách bude vždy výrazne drahšie ako keď to začneš váľať v hromadnej výrobe. Najmä ak si to vyžaduje vlastné technológie odlišné od toho, čo sa vyvíjalo a používalo desiatky rokov.Je obrovský rozdiel, ak výsledok 5-ročného vývoja vyrábaš v malých počtoch, a či tie isté náklady rozpúšťaš v predaji desaťtisícov alebo stotisícov kusov. Skús trochu používať hlavu, než si zase budeš chcieť do elektromobilov kopnúť.
29. 10. 2016 12:45
Re: Co mě zaujalo ...
Nekopu do elektromobilů, ale do automobilek ala VW ... Jestli si Deutche Post umí nechat postavil dodávky jen pro ně (viz článek tady hybrid.cz/…si-vyrabi-vlastn… nebo tady wolfstreet.com/…8/evs-will-crush… ), tak prostě e-UP by neměl asi stát 600 tis. . O Teslách nepíšu, ty jsou za podobné peníze jako německá "prémie" .
29. 10. 2016 16:49
Re: Co mě zaujalo ...
Ja nepíšem o Tesle. V luxusnom aute sa viacnáklady skôr skryjú ako u malého auta, to sa nepredáva s tak výraznou maržou, preto sa jeho cena v porovnaní s klasikou zvýši oveľa viac. V článkoch, ktoré spomínaš, ide zrejme o individuálne prestavby z bežne dostupných komponentov, takže cenovo je to niekde celkom inde. Zo všetkého je najdrahší práve vývoj a ten musíš z predaja zaplatiť.
Zamyslel si sa niekedy nad tým, prečo sa napríklad dva na pohľad takmer identické bicykle s prakticky zhodnými funkciami a parametrami predávajú za diametrálne odlišné ceny? Alebo prečo si luxusné autá rôznych značiek môžu konkurovať jazdnými vlastnosťami, materiálmi alebo výbavou, ale cenovo už nie?
29. 10. 2016 17:15
Re: Co mě zaujalo ...
No tak v kolech se docela i vyznám ... platíš komponenty a připlácíš za značku, to je celé. U aut to bude tak nějak šulnul podobně, protože žádný zásadní, rozuměj drahý vývoj tam neprobíhá . Co mi vadí je, že etablovaní výrobci "skládají" elektromobily a pak to nabízejí za 2-3 x násobnou cenu obdobného modelu se spalovákem a snaží se tím vymámit ze státu nějakou formu podpory.
29. 10. 2016 18:36
Re: Co mě zaujalo ...
Máš k tomu nejaký reálny podklad? Že je napr. elektrický Up! iba skladačka, to je dosť silné tvrdenie. Dostať do sériovej podoby pohon, s ktorým nemáš prakticky žiadnu prax a nevyvíjaš ho a nevyrábaš desiatky rokov, to je dosť dobrý výkon a jeho cena je pre nezasvätených často nepochopiteľná.
30. 10. 2016 04:43
Re: Co mě zaujalo ...
Dobrý příklad je ta dodávka pro Deutche Post - její cena je 10 tis Eur . Co na tom chceš vymýšlet - je to elektromotor a baterka. Spoustu věcí nepotřebuješ. Používám jen svůj rozum a zkušenosti. Nicméně nemám problém s nikým, kdo má jiný názor. V budoucnosti autonomního řízení se taky asi neshodneme.
30. 10. 2016 11:02
Re: Co mě zaujalo ...
"Co na tom chceš vymýšlet - je to elektromotor a baterka." - tak to môže napísať len ten, kto o danej problematike nemá ani šajn.
"Spoustu věcí nepotřebuješ" - tvojim metrom je úplne zbytočné nejaký vývoj vôbec robiť, veď všetko je už vymyslené...
"V budoucnosti autonomního řízení se taky asi neshodneme." - v tom sa možno zhodneme, s tým, že to bude aktuálne o pár dekád neskôr. Postaviť infraštruktúru pre elektromobily je možné v priebehu pomerne krátkej doby, infraštruktúra vhodná pre autonómne autá je niečo celkom iné a v nasledujúcich rokoch alebo hoci dvoch-troch desaťročiach nemá šancu.
Ak používaš svoj rozum a skúsenosti, tak OK, máš nejaké skúsenosti z vývoja a stavby automobilov?
30. 10. 2016 11:33
Re: Co mě zaujalo ...
To nemám, já jsem jen hloupý lékárník :-) ...
30. 10. 2016 17:05
Re: Co mě zaujalo ...
To som nenapísal. ;-) Ale potom je jasné, že nemusíš mať o týchto veciach úplne reálnu predstavu (čo si myslím, že nemáš). Zase keby sme sa bavili o liekoch, vitamínoch a podobných záležitostiach, tak ja si ani neprdnem. ;-)
30. 10. 2016 17:13
Re: Co mě zaujalo ...
To je v pohodě ... Když jsem dělal v Léčivech (nyní Zentiva), tak jsme tam vodili spoustu doktorů na exkurze a všichni se hrozně divili, jak je ta farmaceutická výroba jednoduchá ... čekali nějaké bublající roztoky ala alchymistická laboratoř a ona je to taková větší kuchyně ;-) .
31. 10. 2016 10:17
Re: Co mě zaujalo ...
No tech 10 000 EUR budou spise vyrobni naklady, nez cena dodavky....
Ono totiz mezi vyrobnimi naklady auta a cenikovou cenou je propastny rozdil.
Vyrobni naklady spalovaciho UP se urcite vejdou do 100 000kc, ceniky zacinaji lehce nad 200 000. Tj pokud do UP narvete baterku blbych 20 kWh, ktera sama o sobe stoji 100 000 (tj stejne jako cele spalovaci auto), do toho pridate dalsi vicenaklady souvisejici s relativne malou serii, preskolenim servisu apod, tak cenikova cena 600 000 najednou dava smysl (predevsim je to plne vybavena verze)...
30. 10. 2016 09:39
Re: Co mě zaujalo ...
Ale no tak. Nelze porovnávat cenu výrobku podle počtu součástek.
Výrobní cena baterky do Upu je cca 150 až 200 tisíc Kč s DPH. Čili více, než je výrobní cena celého obyčejného Upu s benzínovým motorem.
31. 10. 2016 10:27
Re: Co mě zaujalo ...
No mene soucastek - ono treba invertor a baterka samy o sobe jsou slozita a draha zarizeni se spoustou soucastek. Pricemz baterka je porad gro v cene.... baterka do UP stoji vic nez vyroba celeho spalovaciho upu...
29. 10. 2016 11:21
Ne kvuli elektromobilum
Propoustet se bude - a tyka se to kazde automobilky.
Lidi bude postupne potreba mene a mene.
Je to kvuli robotizaci a novym technologiim a je to tak spravne.
Ale neni to kvuli elektromobilum. Je jedno, jestli se jedna o spalovaci motor, elektricky nebo treba na vodik. Tak jako tak se tech lidi zbavi, roboti budou ve vetsine produkce levnejsi, spolehlivejsi, presnejsi.
Rika se tomu pokrok.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
29. 10. 2016 11:28
Re: Ne kvuli elektromobilum
Ty jsi jednoduchý kámo. Podle Tebe je pokrok že se lidi půjdou pást. :-) Ale oni pokrokáři jako komunisti a teď zase elektrofašisti a zelení šílenci to měli v hlavě jednoduše srovnáno - pokrok musí být dosažen za jakoukoli cenu!!!!
To už tady bylo i-d--i-o-t-e.
29. 10. 2016 11:35
Re: Ne kvuli elektromobilum
Pravda. Ale pravda bude aj to, že výroba elektromobilov môže byť skôr zámienkou ako príčinou prípadného prepúšťania.
29. 10. 2016 11:31
Re: Ne kvuli elektromobilum
Alebo možno nie. Poznám niekoľko prípadov, keď výrobca od robotov prešiel nazad k ľudskej pracovnej sile a manuálnu prácu pred robotickou uprednostnil. Bolo to vždy z dôvodov vyšších nákladov na prevádzku a modifikáciu robotov voči manuálnej práci a preškoľovaniu robotníkov pri inováciách a zmenách výroby. V mnohých výrobných procesoch sa roboty proste nerentujú.

Inak túto správu ČTK chápem skôr ako odkaz VW svetu - nechcete diesle, budeme robiť elektromobily. Musíme kvôli tomu prepustiť kvantum zamestnancov, ale my sme to nechceli, je to len vaša vina, pritlačili ste nás k múru...
29. 10. 2016 12:01
Re: Ne kvuli elektromobilum
Cca před 5 lety jsem měl krátký rozhovor s majitelem SMARTelectro, už tehdy mi říkal, že například v servisu na tom autě nemají co dělat. Olej v motoru a převodovce tam není, rozvody, svíčky a co já vůbec vím. Takže i v samotných autoservisech by jim ubylo práce. Naštěstí pro ně lidi ještě bourají :-)
29. 10. 2016 17:22
Re: Ne kvuli elektromobilum
Tady se k tomu výborná historka (taky z wolfstreet.com) :
About a year ago, Joe Biden was in Michigan to celebrate the opening of a new manufacturing plant that made “small metal clamps” used in all kinds of industries to hold wiring, hoses. Etc. in place. The largest market is the auto industry but they are sold to hundreds of other manufacturers. Depending on size, shape, and material, these parts sell for a few pennies or less. You have to make a lot of these parts to have any substantial billing numbers.

This new plant is fully automated and runs 24/7/365 with just 14 people. Joe was quite happy saying “manufacturing is returning to America.”

However, there is a backstory. That plant had been around for years. It had employed 600 people on two shifts. Then, the Chinese began to undercut the pricing, and the plant was no longer profitable and closed. Two years later, it reopened as a fully automated plant and regained the business because it could now manufacture cheaper than the Chinese.
29. 10. 2016 13:05
Jen naprostý
idiot, záměrně se vyhýbám slovům Evropská Unie, si zařízne jednu z posledních slepic, které ještě snáší zlatá vejce. Ekonomika EU stojí a padá s automotive industry. Šaškárny s ekologistikým náboženstvím toto odvětví ženou do propasti. A elektromobily, pro které ani v Evropě, ani v Americe neexistuje dostatečná infrastruktura, to nemůžou než zhoršit!
Ceterum autem censeo....
Rozbalit vlákno
1
29. 10. 2016 16:58
Re: Jen naprostý
Ďalší s klapkami na očiach. Jasne, zo dňa na deň prestaneme vyrábať klasické autá, prepustíme státisíce ľudí z práce, krachne ropný priemysel, lebo výroba plastov ho neutiahne a skolabuje elektrická sieť, lebo tie milióny elektromobilov čo sa tu cez noc vyroja, ju vycucnú na nulu... :-!
Avatar - jozephko
29. 10. 2016 13:59
Je to dobrá alebo zlá správa?
Ako vždy, keď sa dejú veľké spoločenské zmeny, tak z toho majú ľudia obavy - presne ako teraz. Elektromobily obsahujú menej súčiastok - chýba motor, alternátor, prevodovka, rozvodovka, ventily, hlava valcov... A namiesto toho je tam len rotor a stator. Navyše prakticky bezúdržbová technika.
Takže je logické, že bude na to treba menej ľudí, a ešte menej, keď sa k tomu pripočíta robotizácia vo firmách. Ale ja to vidím pozitívne. Firmy to VO VLASTNOM ZÁUJME asi vyriešia tak, že ľudia budú pracovať kratšie - možno 4 dni v týždni po 6 hodín, ale za rovnaké peniaze ako doteraz. Možno sa to mierne odrazí na cene výrobkov, ale na druhej strane budú existovať zákazníci s peniazmi, ktorí si tieto drahšie výrobky budú môcť kúpiť.
Keby firmy úplne pracovali bez ľudí - len s robotmi, tak by síce dosiahli úžasnú efektivitu, ale za akú cenu? Ich výrobky by si nemal kto kupovať.
Túto jednoduchú zákonitosť pochopil už Henry Ford pred vyše 100 rokmi. Zdvojnásobil zamestnancom platy, aby a. znížil ich fluktuáciu, b. si mohli dovoliť kúpiť autá, ktoré sami vyrábali. A paradoxne na tom zvýšení platov zarobil obrovské peniaze...
Rozbalit vlákno
2
29. 10. 2016 16:59
Re: Je to dobrá alebo zlá správa?
Podobne dnes Švédi paradoxne zarábajú na skrátení pracovnej doby z 8 na 6 hodín...
29. 10. 2016 22:50
Re: Je to dobrá alebo zlá správa?
Teorie je to pěkná, ale realita bude zcela opačná. Těch pár lidí, co tam zbude bude muset makat 2x víc. Naopak stát zaměstná 2x víc lidí, kteří pak budou dělat o to méně.
Avatar - Ondore
29. 10. 2016 14:19
Elektromobily sú v tom v nevine
vw má viac zamestnancov, ako Toyota a GM dokopy, pričom počty vyrobených áut sú podobné. Ale ako zámienka je to prepúšťanie dobré, nech si európski úradníci 2x premyslia, či chcú vw pokutovať za emisie alebo nie...
Rozbalit vlákno
6
29. 10. 2016 16:50
Re: Elektromobily sú v tom v nevine
presne :yes:
30. 10. 2016 00:02
Re: Elektromobily sú v tom v nevine
To co jsi napsal je typicky příklad hlouposti a povrchního mysleni. Ono sice VW asi ma víc zaměstnanců nez toyota, ale to z důvodu, ze spoustu tech veci vyrábí sám, zatímco toyota je nakupuje. VW ma napr vlastní slévárny lisovny,, vlastní výrobu převodovek vč automatických atd.Takze pocet vlastních zaměstnanců je jen cislo, které vubec nic neřekne.
30. 10. 2016 02:07
Re: Elektromobily sú v tom v nevine
Ty si nejaký chytrák... Máš k tomu relevantné podklady? Lebo o počtoch zamestnancov a vyrobených áut čísla sú.
Kde má napr. VW zlievareň? Toyota si nelisuje plechy alebo nevyrába prevodovky? Možno automatické nie, ale inak... Tvoje tvrdenie ťažko obstojí. VW tak ako iní na seba viaže hustú sieť dodávateľov, ktorým zadáva nie iba výrobu, ale stále častejšie aj vývoj komponentov, a nie iba špecializovaných ako sú trebárs svetlá alebo časti motorov. Napr. lisovacie nástroje sú komplet externá dodávka, návrh, výroba, dodávka aj odladenie. To isté sa týka mnohých plastových dielov, tých menších, aj celých palubiek. Držať si takúto výrobu "doma" je nerentabilné, to vo VW vedia práve tak dobre ako v Toyote a inde.
30. 10. 2016 07:52
Re: Elektromobily sú v tom v nevine
1. VW je známe tim ze dpoustu veci děla od piky. Dsg je malým důkazem.
2. Dokud nebudeš mit v ruce detailní strukturu výroby obou značek, nemůžeš jjejich pocty zaměstnanců porovnávat.
3. Čísla zaměstnanců se zveřejňují proto, aby firmy ukázali jak důležitým zaměstnavatelem jsou. K ničemu jinému neslouží. Urcite ne k porovnání produktivity.
4. Koncern ktery ma 12 automobilových značek, z toho nekolik nákladních, bude vždy mit jiny počet zaměstnanců nez koncern se 3-4. I kdyby dělali stejny počet aut.

Ale to je tobe evidentně úplne jedno. Ty mas jasno. Ale to je tvůj boj. Komu neni rady.....
30. 10. 2016 11:08
Re: Elektromobily sú v tom v nevine
1. Bla bla - jedna pani povedala. Výroba DSG nemusí v celkovom meradle veľa znamenať. Ten rozdiel v počte zamestnancov nie je o 20 alebo o 30%, je podstatne väčší.
2. Prečo by si nemohol? Porovnávajú sa aj vzdialenejšie a menej súvisiace informácie.
3. Áno, ale dajú sa z toho vyvodiť alebo odhadnúť aj iné závery.
4. O.K. Tak nabudúce budeme porovnávať s Mercedesom, dobre?
Ale hlavne že máš jasno ty. ;-)
Avatar - Ondore
31. 10. 2016 01:26
Re: Elektromobily sú v tom v nevine
@chytrak1: Máš pravdu v tom, že počet zamestnancov sám o sebe nič nehovorí. Ale porovnal som 3 firmy z rovnakého odvetvia - automobilky. Všetky tri sú na špici, všetky sú si veľmi blízke aj v počte predaných áut a je slušný predpoklad, že budú mať hodne podobného - výrobu, organizačnú a výrobnú štruktúru, úroveň automatizácie, podobne náročné technológie a pod.

Uznávam, netuším, čo si vw vyrába sám a čo rieši dodávateľsky. Ak je ale najdrahší (najvyššia priemerná cena / auto), má 2x viac zamestnancov a súčasne najnižší profit z predaného auta, tak "typicky příklad hlouposti" hľadaj vo Wolfsburgu.
Avatar - Ja Prvni 123
30. 10. 2016 17:18
A ekológové se tak těšili...
a ono jde prdlajs o planetu!

Elektromobil se levněji vyrobí a dráž prodá, a hlavně má nesrovnatelně, násobně vyšší servisní náklady - no pro výrobce terno.

:-p

Už jim nestačí vyrábět spalovací motory tak, aby se víc kazily, a potřebovaly dražší servis, i když zrovna nejsou pokažený...
Rozbalit vlákno
0