Neuvěřitelných 48.267 exemplářů vozu VW Lavida se prodalo v lednu 2013 na čínském trhu. Je to absolutní čínský rekord, dramaticky překonávající předešlý úspěch Fordu Focus.
Čína bude ten trh, který rozhodne o tom, zda VW sesadí z trůnu největšího výrobce aut Toyotu. Tradiční odpor Číňanů k Japonsku mj. znamená, že tamní vláda daleko více podporuje rozvoj společných továren s VW než s Toyotou. A jestliže je čínský trh největším automobilovým trhem světa a stále jde nahoru tak vyhlídky VW nejsou špatné.
Asi joo toyota zase vladne USA tam si VW ani neprdne Cina de nahoru a dost rychle a i evropsky automobilky si uvedomujinze je nejvetsi cas vlitnout tam , tam na ne cekaji prodeje o kterych se jim v eu ani nezda.... taky diky bruselskejm povalecum a diktatorum tady budem jezdit trivalcovejma dieselama a v cine budou sedlat V8cky stary cinanky R.I.P evropskej automobilovej prumysle :-)
uz davno to nie je o pocte valcov... dnesne trojvalce a napr preplnane v mnohom prevysia bezne stvorvalce..... zober si ecoboost od focusu... na jaku mariu je podla teba beznemu cloveku dnes V8? na dialnicu? tam mi staci aj S105L viac ako 130 nie je povolene aspon na slovensku ... v meste? tam mi V8 zozerie aj susedovu nadrz... mimo mesta? tam uz vobec nema zmysel.... tam tych 100 dam aj na "bicykli" obrazne povedane ..... by ma zaujimalo kto sa dnes chvali velkym objemom a tuzi jazdit s takouto zrudou..... 8valce skoncia.... casom urcite... v F1 o rok takisto uz pridu 6valce... a to je pre ferrari a ine sportove znacky jasny dokaz ze V8 v beznej premavke casom tiez zanikne ;-)
buducnost je jasna : 2,3,4 5a 6valce :yes:
V12 a V8 casom skoncia.... neveris... uvidis
Bylo obrazne receco myslel jsem to tak ze se jednou ty nejlepsi auta budou vyrabet v cine pro cinu a v eu bude bida sice budem vypoustet nejmin emisi zato cinani to budou dohanet za nas a bez omezeni vyrabet treba 8mi valce do UP :-) V12 V8 casem skonci v Evrope urcite :-) USA Cina tam to tak brzo nebude :-)
uz aj F1 prejde o rok na sestvalce.... co je jasny signal aj pre sportaky ako ferrari.... ktore uz isto vyvijaju aj seriove sestvalce ktorymi nahradia V8 motory vo svojich sportovych seriovych autach autach..... ja nevravim ze som z toho nadseny len pisem fakty a vravim ze velke objemy to maju uz zratane..... pozeram realisticky..... V8 este chvilku urcite bude prave vdaka sportakom a luxusnym autam ale casom aj V8 zanikne... V12 su mrtve vlastne uz aj teraz a tuism nove Sko od medaka uz ani V12 mat nebude ak sa nemylim.... uvidime ;-)
ja len dúfam, že aspoň lamborghini nepodľahne tomuto trendu a aspoň ich vlajkové lode budú stále s v12, v meste ten výkon nevyužiješ, ale určite mimo mesta sa kamión lepšie predbieha s väčším objemom ako s nejakou kolobežkou s trojvalcom...
Co tu řešíte?:D Prosimtě čím jezdíte, že vás mrzí absence V8 a V12?:D
Starý auta před válkou měla také obrovské objemy motorů.. 4litry nebyl problém a z toho výkon třeba 60-80 koní.. a nechces mi snad tvrdit, že takový auto jede líp, než třeba felicia 1.3 potažmo fabia Tsi >:D
Len tu preberáme fakt že poriadné motory miznú a že keď to takto pôjde ďalej tak za chvílku bude v Aston Martin 1,8 TSI , a že je fakt že sme jedna z posledných generácii vodičov ktorí majú možnosť jazdiť s V8 či V12
Ty tu porovnávaš autá z 2. Svetovej s TSI ? Ale o tom sa tu vôbec nebavíme ;-)
Je vidět, že si auto s downsizovaným turbomotorem neřídil.. Prč bys nemohl "predběhnút?" Turbo to dofouká a předjedeš stejne jako s klasickou atmosférou s o pů litru větším objemem... spolehlivost je otázka kvality výroby/šetřením a vychytáním všech much...
dofúka, ale ide aj o pocit, zvuk a podobne... radosť z jazdy a keď jazdíš s pocitom, že máš namiesto poriadneho motora motor z kosačky, ktorý v otáčkach zožerie podobne ako V6, 8, 12 ...
Ano.. je to jen a jen pocti.. V otáčkách žere jako V6.. jezdils nekdy s atmo benzínovým motorem 1.4 1.6, 1.8? Já jo.. v otáčkách si tyto motory řeknou také přes 10 litrů... Stejně jako turbo a v klidném režimu si ten foukaný motor veme méně + poskytuje větší kroutící moment = plynulejší jízda bez nutnosti pořád řadit.. Svez se někdy a porovnej podobná porovnatelná auta atmoXturbomotor
Prosím tě, neblábol nesmysly. To mám rád, tyhle Evropany, co uměj jen nadávat na Evropu, svůj vlastní kontinent. Hochu, Čína má třikrát víc obyvatel než celá Evropa, takže by asi víc aut prodávat měla, ne? A protože zatím trojnásobek ani náhodou neprodává, je to furt ještě její ostuda. A věř mi, Evropa má a vždycky bude mít co nabídnout, protože jako celek je to kontinent s nejvyšší kvalitou života. Ani nevíte, co máte. Já mám rád velké motory, ale můžu tě ubezpečit, že snižování emisí je znak evropské vyspělosti. Jestli jsi někdy dýchal Peking, tak pochopíš, že jednou, až se Číňani vzmůžou, tak budou regulaci emisí potřebovat mnohem víc než Evropa. Kdyby Čína nějak hromadně používala V6 a V8 (což se samozřejmě nestane), tak by se udusila. Ale co ti to budu vysvětlovat.
porastie aj afrika.. egypt alzirsko maroko v JAR vidim velky trh do buducna, nigeria ma obrovske rezervy.. tak ako dnes vyrobcovia objavili cinu a indiu tak za 10 rokov budu vsetci expandovat do alzirska maroka egypta... tieto trhy pojdu hore.... aj juzna amerika je zaujimava..... hlavne brazilia a argentina su velki hraci.,.... :yes: europa uz prestava byt dominantna.... a pridu casy ked bude eu na chvoste velkostou predaja ;-)
Toppere, mnohdy uvažuješ dobře, ale s tou Afrikou je to nesmysl, věř mi. Alžírsko, Maroko, Egypt, zvlášť ty první dva jsou malé trhy, samé pickupy a plečky... Zase to posvátné nadšení při zatracování Evropy nepřežeňte. Evropa upadá už 2500 let, tak dlouho se to o ní píše, ale ještě furt to zvládá dost elegantně... Ty Alžírsko.
narazam aj na to ze napr v maroku sa vyrabaju auta.... a casom tam mozno pride aj viac vyrobcov....
egypt je velky trh a aj JAR...... alzirsko je slabe aj maroco ale o 10 rokov to moze byt inak.... vieme kde bola cina pred 10 rokmi.... hlboko za USA....
:yes:
Cetls o Focusu, ze mel v Cine v listopadu rekordni prodeje??? Ja si teda nepamatuji
Ja uz to tady beru jako jedno velky VW-PR, bud clanky o sportakach za miliony, o nakladacich, Bentleyich, kluzkych vozovkach a o vsem co nabizi koncern vsude na svete >:D
To bude tym, ze ked vyjde clanok o VW tak je tam hned 100 komentarov a ked o Skode, tak dokonca 480. Keby vysiel clanok o Focuse, tak ma 10 komentarov, aky strasny dizajn, ale pre Cinana dobry.
Ano, ten by se hodil, leden byl pro VW zcela katastrofální měsíc:
celkové prodeje plus 14,9%
v Evropě sice pokles, ale protože hlavní konkurence spadla daleko více tak nárůst market share z 23,6 na 24,4%, magické číslo 25% se blíží a to by si zasloužilo nejméně dvoustránkový oslavný článek >:-[] (Ford pokles z 8,3 na 6,7%, PSA pokles z 12,4 na 11,4%, Toyota pokles z 4,8 na 4,4%).
Ano Golf v Evropě - 18%, ovšem hlavní konkurent Focus - 21% a to v době kdy Golfu nabíhá výroba nového modelu a Focus je plně zavedený model.
Samozřejmě všechny značky koncernu, tedy VW, Audi, Škoda a tentokrát i Seat navýšily marketshare v Evropě, Škoda např. z 3,8 na 4,1%.
Automobilky len nedávno "objavili" čínsky trh . A teraz je to pre nich ako ráj , Veľa ľudí nemá auto , zároveň sa ľudia stávajú bohatšími a môžu si to dovoliť .
Takéto čísla budeme môcť pozorovať každí rok , neskôr s mierne klesajúcou tendenciou, až sa to spomalí úplne ako v EU keď sa trh autami presýtil ;-)
ocakavam rast ciny ruska aj indie... tieto 3 trhy zvalcuju cely svet... za par rokov :yes:
europa bude za 10 rokov v predaji aut pomaly na chvoste .. v prvej desiatke bude mozno len nemecko ;-) taliani francuzi mozno vypadnu j z top 20...
do popredia sa derie thajsko, filipiny pakistan nejaka italia uz nebude zaujimava
v eu to pojde dole vodou aj tento rok :
[odkaz]
najviac na to doplatia prave znacky pre ktore je eu priorita ako PSA..... napr... cim skor by sa mali euznacky spamatat a zacat expandovat inde.... lebo mnohe z nich dalsich 5 rokov nepreziju....
To sa dalo čakať , nemôže predsa donekonečna niečo stúpať :yes: PSA by v prvom rade mala urobiť viac takých aut ako je C-Elysée a P301 , v rôznych karosárskych verziách a pustiť ich do Azie za dobrú cenu , inak to bude veľmi zle a možno prežije len jedna zo značiek 8-s Keď ostanú v € tak im dávam 10 rokov do krachu :-(
horsie je to ze azia tiez nebude donekonecna eu znacky zachranovat predajom... lenze pri cenovej politike europanov ( kto je vacsi pan ako ja? zaplat si kamo ) to eu znacky daleko nedotiahnu..... pri pohlade na ceny skodoviek... musi nejeden cech aj slovak zaplakat ked zisti ze japonec je lacnejsi...
PSA sa hraje na to co nie je.... citroen sa ide hrat na premiu a prisiel s radou DS.... pre koho? Ved okrem francuzska su DSka uplne nepredajnym tovarom..... bez nejakej tradicie bez buducnosti bez imidzu a vyzeraju skor gycovo ako premiovo.... a to si citroen dovolil prist s tymito maskaradami v case krizy v case ked jeho straty dosahuju z mesiaca na mesiac neskutocne hodnoty.... nezmyselny tah.. ktory citroen este viac pritlacil do kuta....
Miesto toho keby miesto rady DS prisiel citroen s niecim ako ma renault v podobe dacie.... tak by dnes citroeny nahanali minimalne opel a ford v europe.... komu dnes treba drahe gycove auta? Nikomu.... doba sa meni.. prichadzaju opat casy praktickych a lacnych aut... ludia zistili ze donekonecna kupovat vacsie luxusnejsie dahsie a nezmyselnejsie auta uz nema zmysel.... coskoro aj vw pride s lacnou znackou a casom bude v eu aj datsun... a mozno aj dalis yrobcovia pochopia ze na prenos z bodu a do bodu b mi netreba milionove auta... ludia potrebuju hlavne prakticke poctive auta... nie imidovky na kotrych zakaznikov este aj zdieraju....
Dacia bude este velmi uspesna znacka .... sa dosmeju aj ovela vacsi vyrobcovia :yes:
Ten skoro 20% pokles Golfu je divnej, vzdyt jsme tu preci byli informovani dulezitym odbornym clankem, jak maji 40tis zavaznych objednavek a jak jde na odbyt ;-) Nedavno na idnesu odborny clanek jak koncern s MQB konkurenci utekl a doplnen o prej tichy souhlas Toyoty >:-[] Sice az po jejim rocnim predstaveni, ale opakovani je matka moudrosti. PR clanek v pravy cas >:-[]
novy golf sa zdaleka nepredava tak extremne dobre ako si kazdy mysli... a prichod novej octavie leona a A3ky prerozdeli tieto cisla opat ..... golf ale nadalej ostane v eu neohrozenym kralom... avsak na nejake rekordne predaje mozeme zabudnut nakolko cely trh v eu rapidne klesa ;-)
mozno je to nieco ako u nas ked bola octavia a octavia tour.... sagitar je vlastne stara jetta no anova jetta je nova jetta.... zrejme tam predavaju aj novu aj staru generaciu.... neviem.... cina je zahadny trh.. kopec zahadnych aut a znaciek... ;-)
Už hodně dlouho jsme neviděl tak ošklivý, (skoro bych řekl až odporný) sedan. Ale když se to tak Číňamům líbí, mají to mít ;-) Holt, jiný kraj, jiný mrav (a jiný "vkus"). VW to konec konců může být jedno, hlavně že se to tam dobře prodává :yes:
P.S. Kdyby ještě existovala polská automobilka FSO, měla k dispozici moderní technologie a rozhodla se postavit retro verzi svého sedanu Warzsava ze 60. let (licenční GAZ Poběda s vlastní stupňovitou zádí), jejich výtvor by vypadal přesně takhle >:-[] >:-[] >:-[]