Volkswagen Magellan - MPV, SUV a kombi v jednom

Volkswagen Magellan - MPV, SUV a kombi v jednom

 
 

Automobilka Volkswagen tradičně představuje své automobily budoucnosti na autosalonu v americkém Detroitu, který je vždy jedním z prvních v kalendářním roce. V únoru tohoto roku představila svou vizi, která spojuje vozy několika segmentů do jednoho víceúčelového vozu nazvaného Magellan.

Koncept

Vůz byl pojmenován po známém portugalském mořeplavci jménem Fernao de Magalhaes. Tento výjimečný vůz je vybaven pohonnou jednotkou W8 s výkonem 202 kW (275 koní), pohonem všech čtyř kol a pneumatickým pérováním s aktivními tlumiči. Toto vše mohou mít vozy SUV (Sport Utility Vehicle), ale Magellan je víc než to. Právě rozmanitost byla hlavním cílem konstruktérů. Projekt Magellan předcházely dříve představené koncepty Microbus (zástupce MPV - článek zde) a AAC (zástupce třídy pick-up - článek zde). Zatímco tyto dva koncepty patřily do přesně vymezeného segmentu, myšlenkou Magellanu bylo spojit to nejlepší ze tří segmentů a vytvořit víceúčelové vozidlo pro všechny příležitosti.

Konstruktéři Volkswagenu ze španělského centra v Sitgesu spojili vzhled vozidla off-road, všestrannost MPV a jízdní vlastnosti kombi do vozidla o délce 4685 mm a šířce 1860 mm. Výška vozu je 1620 mm. S těmito rozměry se Magellan snaží splnit přání řidičů, kteří stále nemohou najít automobil, který by splnil všechny požadavky jejich komplexní požadavky. Tyto potřeby zahrnují vysoko umístěné sedačky, schopnosti terénního automobilu, prostornost a snadné řízení. Dalším důležitým kritériem je také vysoká míra individuality.

Karosérie - typický Volkswagen, přesto úplně nový exteriér

Při vnějším pohledu na Magellan jde o terénní vozidlo s prostorností vozu MPV a dynamickým vzhledem kombi. Zaujme především naprosto čistými liniemi, zatímco napětí navozují celkové proporce vozu a zejména individualita jednotlivých částí.

Schopnosti terénního vozu navozují 19palcová kola s šestipaprskovým designem obutá do pneumatik Michelin s šířkou 245 mm (díky dojezdovému systému PAX odpadá nutnost vozit náhradní kolo), dostatečná světlá výška vozu, krátké přední a zadní převisy karosérie a poměrně dlouhá kapota. Příbuznost s vozidly kombi je dobře čitelná na strmém předním skle, a relativně nízké siluetě. Inspirace vozy MPV je vyjádřena šířkou a výškou vozu.

Zajímavá je zejména přední část vozu. Mezera mezi kapotou a blatníkem je prodloužena až do předních světlometů, kde odděluje blikače o hlavních světlometů, které se natáčejí ve směru otočení volantu. Kapota vozu měkce přechází do nově navrhnuté mřížky chladiče. Znak VW je nově umístěn na kapotě nad hranou chladiče. Toto nezvyklé umístění bylo převzato z konceptu Microbus.

Zadní část harmonicky zapadá do celkového designu vozu. Zadní okno a zadní světla, které jsou dobře viditelné i z bočního pohledu, jsou tvořena ze základních částí rozdělených úhlopříčnými povrchy.

Interiér

Na první pohled je interiér tohoto konceptu světly, vzdušný a velice prostorný. Díky této charakteristice jsou cesty na delší vzdálenosti komfortní a pomáhají předcházet nudě spolucestujících. Pojetí přístrojové desky je naprosto nové. Přístroje nejsou umístěny v klasickém panelu, ale "plují" v informačním operačním pultu o délce 1,1 metru. Tento pult je umístěn v prostoru o šířce 30 cm mezi základnou přístrojové desky a její horní tmavou horní částí pokrytou kůží, zamezující odrazu světla zpět na přední sklo. Všechny ovládací panely jsou v dosahu řidiče i spolujezdce. Navigační systém GPS umístěný ve voze je odnímatelný a lze ho použít např. při jízdě na kole, nebo pěších túrách. Střední konzola není spojena s palubní deskou, protože konstruktéři chtěli oddělit funkce nutné pro řízení (řadící páka, atd.) a funkce zajišťující komfort ve voze (klimatizace, atd.). Automatickou převodovku Tiptronic lze ovládat také pomocí ovládačů na volantu.

Střední konzola je v dvoubarevném provedení a má neobvyklý tvar a je prodloužením střední opěrky ruky. Smyslem bylo ověřit reakci lidí na tento nový prvek. Ergonomika konzoly je výborná, všechny ovládače jsou intuitivně umístěny.

Sedadla jsou umístěna ve třech řadách. Přední a střední řada sedadel má individuální konfiguraci, zatímco třetí řada sedadel je lavice. Všechny sedadla mají bezpečnostní pásy umístěny přímo v opěradlech. Třetí řadu sedadel je v případě nutnosti možno sklopit do jedné roviny s podlahou. Střešní konzola zahrnuje difusní osvětlení, kompas a kameru, která zajišťuje bezpečnou komunikaci s cestujícími vzadu. Výplně dveří mají dvoubarevné provedení a opticky ladí s interiérem.

Obytný přívěs a loď

Řidiči, kteří chtějí být na cestách všude doma, mohou připojit za vůz obytný přívěs, vyvinutý přímo pro Magellan. Design přívěsu zcela ladí s vozem a může ho prodloužit o celé 2 metry. Vnitřní design přívěsu byl inspirován mezinárodní kosmickou stanicí ISS.

Inspirace mořeplavbou je patrná i na střešním boxu přívěsu. Je odnímatelný a při otočení ho lze použít jako loď.



Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června

Nad Innsbruckem je největší rakouská ledovcová lyžařská…

VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept

Elon Musk si v prosinci stěžoval na dopravní situaci v…

Papež doporučuje, jak vyřešit KLDR: Ať pomůže Norsko. To je k tomu vždy připraveno Papež doporučuje, jak vyřešit KLDR: Ať pomůže Norsko. To je k tomu vždy připraveno

Třetí země, jako například Norsko, by se měla pokusit o…

Trump: Média mě kritizují, protože nejsou v obraze. Plním jeden slib za druhým Trump: Média mě kritizují, protože nejsou v obraze. Plním jeden slib za druhým

Americký prezident Donald Trump odsoudil americká média…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 






 
Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Dnes 08:00

Zážehový motor, který by spotřebovával o 8 až 15 procent méně paliva než současné agregáty, je na dosah sériové výroby. Umožnit to má inovativní systém vypínání válců, vyvinutý ve spolupráci firem Delphi a Tula




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Vodku v obchodě neseženete, marihuanu má i kavárna. Amsterdam je město paradoxů

Vodku v obchodě neseženete, marihuanu má i kavárna.…

Holandská metropole je rájem pro milovníky lehkých drog a zejména marihuany. „Trávu“ můžete v Amsterdamu kouřit…

 

iSport.cz

Výtečný prcek Pageau řídil čtyřmi góly výhru Ottawy, znovu slaví i Pittsburgh

Výtečný prcek Pageau řídil čtyřmi góly výhru Ottawy,…

To byla show! Ottawa má po druhém duelu s Rangers jednoznačného hrdinu. Jean-Gabriel Pageau nejprve otevřel…

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do nebe posílali góly

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do…

Jen obyčejný ligový zápas? Ne, v Plzni byla při vítězství nad Duklou 2:0 cítit úplně jiná nálada. Viktoria si…

 

Reflex.cz

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

S obrovským překvapením jsem po nákupu v internetovém obuvnictví zaznamenal vlnu reklam na další boty, které mi…

Karamelový sýr brunost: Tradiční pochoutka, bez které se Norové neobejdou

Karamelový sýr brunost: Tradiční pochoutka, bez…

Prý si ho buď zamilujete, anebo vás nic na světě nedonutí ochutnat jej podruhé. Norský sýr brunost je hnědý,…