Volkswagen Magellan - MPV, SUV a kombi v jednom

Volkswagen Magellan - MPV, SUV a kombi v jednom

 
 

Automobilka Volkswagen tradičně představuje své automobily budoucnosti na autosalonu v americkém Detroitu, který je vždy jedním z prvních v kalendářním roce. V únoru tohoto roku představila svou vizi, která spojuje vozy několika segmentů do jednoho víceúčelového vozu nazvaného Magellan.

Koncept

Vůz byl pojmenován po známém portugalském mořeplavci jménem Fernao de Magalhaes. Tento výjimečný vůz je vybaven pohonnou jednotkou W8 s výkonem 202 kW (275 koní), pohonem všech čtyř kol a pneumatickým pérováním s aktivními tlumiči. Toto vše mohou mít vozy SUV (Sport Utility Vehicle), ale Magellan je víc než to. Právě rozmanitost byla hlavním cílem konstruktérů. Projekt Magellan předcházely dříve představené koncepty Microbus (zástupce MPV - článek zde) a AAC (zástupce třídy pick-up - článek zde). Zatímco tyto dva koncepty patřily do přesně vymezeného segmentu, myšlenkou Magellanu bylo spojit to nejlepší ze tří segmentů a vytvořit víceúčelové vozidlo pro všechny příležitosti.

Konstruktéři Volkswagenu ze španělského centra v Sitgesu spojili vzhled vozidla off-road, všestrannost MPV a jízdní vlastnosti kombi do vozidla o délce 4685 mm a šířce 1860 mm. Výška vozu je 1620 mm. S těmito rozměry se Magellan snaží splnit přání řidičů, kteří stále nemohou najít automobil, který by splnil všechny požadavky jejich komplexní požadavky. Tyto potřeby zahrnují vysoko umístěné sedačky, schopnosti terénního automobilu, prostornost a snadné řízení. Dalším důležitým kritériem je také vysoká míra individuality.

Karosérie - typický Volkswagen, přesto úplně nový exteriér

Při vnějším pohledu na Magellan jde o terénní vozidlo s prostorností vozu MPV a dynamickým vzhledem kombi. Zaujme především naprosto čistými liniemi, zatímco napětí navozují celkové proporce vozu a zejména individualita jednotlivých částí.

Schopnosti terénního vozu navozují 19palcová kola s šestipaprskovým designem obutá do pneumatik Michelin s šířkou 245 mm (díky dojezdovému systému PAX odpadá nutnost vozit náhradní kolo), dostatečná světlá výška vozu, krátké přední a zadní převisy karosérie a poměrně dlouhá kapota. Příbuznost s vozidly kombi je dobře čitelná na strmém předním skle, a relativně nízké siluetě. Inspirace vozy MPV je vyjádřena šířkou a výškou vozu.

Zajímavá je zejména přední část vozu. Mezera mezi kapotou a blatníkem je prodloužena až do předních světlometů, kde odděluje blikače o hlavních světlometů, které se natáčejí ve směru otočení volantu. Kapota vozu měkce přechází do nově navrhnuté mřížky chladiče. Znak VW je nově umístěn na kapotě nad hranou chladiče. Toto nezvyklé umístění bylo převzato z konceptu Microbus.

Zadní část harmonicky zapadá do celkového designu vozu. Zadní okno a zadní světla, které jsou dobře viditelné i z bočního pohledu, jsou tvořena ze základních částí rozdělených úhlopříčnými povrchy.

Interiér

Na první pohled je interiér tohoto konceptu světly, vzdušný a velice prostorný. Díky této charakteristice jsou cesty na delší vzdálenosti komfortní a pomáhají předcházet nudě spolucestujících. Pojetí přístrojové desky je naprosto nové. Přístroje nejsou umístěny v klasickém panelu, ale "plují" v informačním operačním pultu o délce 1,1 metru. Tento pult je umístěn v prostoru o šířce 30 cm mezi základnou přístrojové desky a její horní tmavou horní částí pokrytou kůží, zamezující odrazu světla zpět na přední sklo. Všechny ovládací panely jsou v dosahu řidiče i spolujezdce. Navigační systém GPS umístěný ve voze je odnímatelný a lze ho použít např. při jízdě na kole, nebo pěších túrách. Střední konzola není spojena s palubní deskou, protože konstruktéři chtěli oddělit funkce nutné pro řízení (řadící páka, atd.) a funkce zajišťující komfort ve voze (klimatizace, atd.). Automatickou převodovku Tiptronic lze ovládat také pomocí ovládačů na volantu.

Střední konzola je v dvoubarevném provedení a má neobvyklý tvar a je prodloužením střední opěrky ruky. Smyslem bylo ověřit reakci lidí na tento nový prvek. Ergonomika konzoly je výborná, všechny ovládače jsou intuitivně umístěny.

Sedadla jsou umístěna ve třech řadách. Přední a střední řada sedadel má individuální konfiguraci, zatímco třetí řada sedadel je lavice. Všechny sedadla mají bezpečnostní pásy umístěny přímo v opěradlech. Třetí řadu sedadel je v případě nutnosti možno sklopit do jedné roviny s podlahou. Střešní konzola zahrnuje difusní osvětlení, kompas a kameru, která zajišťuje bezpečnou komunikaci s cestujícími vzadu. Výplně dveří mají dvoubarevné provedení a opticky ladí s interiérem.

Obytný přívěs a loď

Řidiči, kteří chtějí být na cestách všude doma, mohou připojit za vůz obytný přívěs, vyvinutý přímo pro Magellan. Design přívěsu zcela ladí s vozem a může ho prodloužit o celé 2 metry. Vnitřní design přívěsu byl inspirován mezinárodní kosmickou stanicí ISS.

Inspirace mořeplavbou je patrná i na střešním boxu přívěsu. Je odnímatelný a při otočení ho lze použít jako loď.



Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu

Pákistán označil plánované útoky amerických bezpilotních…

Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie

Evropská unie prodlouží hospodářské sankce uvalené na…

V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman

Pokud prezident Miloš Zeman prohraje příští rok volby,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport

Ať už vám jde o prostupnost nezpevněným terénem, nebo jen…

Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu

Novinka značky Kia bude mít oficiální premiéru na…

 






 
Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Včera

V první polovině 90. let se postupně rodil v Bavorsku unikátní supersport. Na objednávku.




Blesk.cz

Mynářovy padesátiny na Hradě: Přišel Tvrdík, Duka, Uzel i parta (ex)ministrů

Mynářovy padesátiny na Hradě: Přišel Tvrdík, Duka,…

Sportovní „bafuňáři“, kapitáni průmyslu, sexuolog, kardinál, ale i řada bývalých a současných ministrů. Takovou…

Bourák za 11 milionů a nikdo nepomůže! Ivana Trump neuhlídala správné vystupování

Bourák za 11 milionů a nikdo nepomůže! Ivana Trump…

Ivana Trump (68), bývalá manželka amerického prezidenta Donalda Trumpa (71), má v Čechách pořádně nabitý…

 

iSport.cz

Spící Jankto? Čekáme od něj stoprocentně víc, říká asistent Jílek

Spící Jankto? Čekáme od něj stoprocentně víc, říká…

PŘÍMO Z POLSKA | Jakub Jankto v sezoně a Jakub Jankto nyní, to jako by nebyl ten samý hráč. Ale pouze stín,…

Sparťan Vukadinovič o italském kouči, (ne)přestupu do Slavie i občanství

Sparťan Vukadinovič o italském kouči, (ne)přestupu…

V zimě se intenzivně řešil jeho odchod ze Zlína do Slavie. Jenže jednání selhala. Srbský rychlík Vukadin…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…