reklama


Volkswagen Magellan - MPV, SUV a kombi v jednom

Volkswagen Magellan - MPV, SUV a kombi v jednom

 
 

Automobilka Volkswagen tradičně představuje své automobily budoucnosti na autosalonu v americkém Detroitu, který je vždy jedním z prvních v kalendářním roce. V únoru tohoto roku představila svou vizi, která spojuje vozy několika segmentů do jednoho víceúčelového vozu nazvaného Magellan.

Koncept

Vůz byl pojmenován po známém portugalském mořeplavci jménem Fernao de Magalhaes. Tento výjimečný vůz je vybaven pohonnou jednotkou W8 s výkonem 202 kW (275 koní), pohonem všech čtyř kol a pneumatickým pérováním s aktivními tlumiči. Toto vše mohou mít vozy SUV (Sport Utility Vehicle), ale Magellan je víc než to. Právě rozmanitost byla hlavním cílem konstruktérů. Projekt Magellan předcházely dříve představené koncepty Microbus (zástupce MPV - článek zde) a AAC (zástupce třídy pick-up - článek zde). Zatímco tyto dva koncepty patřily do přesně vymezeného segmentu, myšlenkou Magellanu bylo spojit to nejlepší ze tří segmentů a vytvořit víceúčelové vozidlo pro všechny příležitosti.

Konstruktéři Volkswagenu ze španělského centra v Sitgesu spojili vzhled vozidla off-road, všestrannost MPV a jízdní vlastnosti kombi do vozidla o délce 4685 mm a šířce 1860 mm. Výška vozu je 1620 mm. S těmito rozměry se Magellan snaží splnit přání řidičů, kteří stále nemohou najít automobil, který by splnil všechny požadavky jejich komplexní požadavky. Tyto potřeby zahrnují vysoko umístěné sedačky, schopnosti terénního automobilu, prostornost a snadné řízení. Dalším důležitým kritériem je také vysoká míra individuality.

Karosérie - typický Volkswagen, přesto úplně nový exteriér

Při vnějším pohledu na Magellan jde o terénní vozidlo s prostorností vozu MPV a dynamickým vzhledem kombi. Zaujme především naprosto čistými liniemi, zatímco napětí navozují celkové proporce vozu a zejména individualita jednotlivých částí.

Schopnosti terénního vozu navozují 19palcová kola s šestipaprskovým designem obutá do pneumatik Michelin s šířkou 245 mm (díky dojezdovému systému PAX odpadá nutnost vozit náhradní kolo), dostatečná světlá výška vozu, krátké přední a zadní převisy karosérie a poměrně dlouhá kapota. Příbuznost s vozidly kombi je dobře čitelná na strmém předním skle, a relativně nízké siluetě. Inspirace vozy MPV je vyjádřena šířkou a výškou vozu.

Zajímavá je zejména přední část vozu. Mezera mezi kapotou a blatníkem je prodloužena až do předních světlometů, kde odděluje blikače o hlavních světlometů, které se natáčejí ve směru otočení volantu. Kapota vozu měkce přechází do nově navrhnuté mřížky chladiče. Znak VW je nově umístěn na kapotě nad hranou chladiče. Toto nezvyklé umístění bylo převzato z konceptu Microbus.

Zadní část harmonicky zapadá do celkového designu vozu. Zadní okno a zadní světla, které jsou dobře viditelné i z bočního pohledu, jsou tvořena ze základních částí rozdělených úhlopříčnými povrchy.

Interiér

Na první pohled je interiér tohoto konceptu světly, vzdušný a velice prostorný. Díky této charakteristice jsou cesty na delší vzdálenosti komfortní a pomáhají předcházet nudě spolucestujících. Pojetí přístrojové desky je naprosto nové. Přístroje nejsou umístěny v klasickém panelu, ale "plují" v informačním operačním pultu o délce 1,1 metru. Tento pult je umístěn v prostoru o šířce 30 cm mezi základnou přístrojové desky a její horní tmavou horní částí pokrytou kůží, zamezující odrazu světla zpět na přední sklo. Všechny ovládací panely jsou v dosahu řidiče i spolujezdce. Navigační systém GPS umístěný ve voze je odnímatelný a lze ho použít např. při jízdě na kole, nebo pěších túrách. Střední konzola není spojena s palubní deskou, protože konstruktéři chtěli oddělit funkce nutné pro řízení (řadící páka, atd.) a funkce zajišťující komfort ve voze (klimatizace, atd.). Automatickou převodovku Tiptronic lze ovládat také pomocí ovládačů na volantu.

Střední konzola je v dvoubarevném provedení a má neobvyklý tvar a je prodloužením střední opěrky ruky. Smyslem bylo ověřit reakci lidí na tento nový prvek. Ergonomika konzoly je výborná, všechny ovládače jsou intuitivně umístěny.

Sedadla jsou umístěna ve třech řadách. Přední a střední řada sedadel má individuální konfiguraci, zatímco třetí řada sedadel je lavice. Všechny sedadla mají bezpečnostní pásy umístěny přímo v opěradlech. Třetí řadu sedadel je v případě nutnosti možno sklopit do jedné roviny s podlahou. Střešní konzola zahrnuje difusní osvětlení, kompas a kameru, která zajišťuje bezpečnou komunikaci s cestujícími vzadu. Výplně dveří mají dvoubarevné provedení a opticky ladí s interiérem.

Obytný přívěs a loď

Řidiči, kteří chtějí být na cestách všude doma, mohou připojit za vůz obytný přívěs, vyvinutý přímo pro Magellan. Design přívěsu zcela ladí s vozem a může ho prodloužit o celé 2 metry. Vnitřní design přívěsu byl inspirován mezinárodní kosmickou stanicí ISS.

Inspirace mořeplavbou je patrná i na střešním boxu přívěsu. Je odnímatelný a při otočení ho lze použít jako loď.



Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama