Volkswagen Magellan - MPV, SUV a kombi v jednom

Volkswagen Magellan - MPV, SUV a kombi v jednom

 
 
26.2. 2002

Automobilka Volkswagen tradičně představuje své automobily budoucnosti na autosalonu v americkém Detroitu, který je vždy jedním z prvních v kalendářním roce. V únoru tohoto roku představila svou vizi, která spojuje vozy několika segmentů do jednoho víceúčelového vozu nazvaného Magellan.

Koncept

Vůz byl pojmenován po známém portugalském mořeplavci jménem Fernao de Magalhaes. Tento výjimečný vůz je vybaven pohonnou jednotkou W8 s výkonem 202 kW (275 koní), pohonem všech čtyř kol a pneumatickým pérováním s aktivními tlumiči. Toto vše mohou mít vozy SUV (Sport Utility Vehicle), ale Magellan je víc než to. Právě rozmanitost byla hlavním cílem konstruktérů. Projekt Magellan předcházely dříve představené koncepty Microbus (zástupce MPV - článek zde) a AAC (zástupce třídy pick-up - článek zde). Zatímco tyto dva koncepty patřily do přesně vymezeného segmentu, myšlenkou Magellanu bylo spojit to nejlepší ze tří segmentů a vytvořit víceúčelové vozidlo pro všechny příležitosti.

Konstruktéři Volkswagenu ze španělského centra v Sitgesu spojili vzhled vozidla off-road, všestrannost MPV a jízdní vlastnosti kombi do vozidla o délce 4685 mm a šířce 1860 mm. Výška vozu je 1620 mm. S těmito rozměry se Magellan snaží splnit přání řidičů, kteří stále nemohou najít automobil, který by splnil všechny požadavky jejich komplexní požadavky. Tyto potřeby zahrnují vysoko umístěné sedačky, schopnosti terénního automobilu, prostornost a snadné řízení. Dalším důležitým kritériem je také vysoká míra individuality.

Karosérie - typický Volkswagen, přesto úplně nový exteriér

Při vnějším pohledu na Magellan jde o terénní vozidlo s prostorností vozu MPV a dynamickým vzhledem kombi. Zaujme především naprosto čistými liniemi, zatímco napětí navozují celkové proporce vozu a zejména individualita jednotlivých částí.

Schopnosti terénního vozu navozují 19palcová kola s šestipaprskovým designem obutá do pneumatik Michelin s šířkou 245 mm (díky dojezdovému systému PAX odpadá nutnost vozit náhradní kolo), dostatečná světlá výška vozu, krátké přední a zadní převisy karosérie a poměrně dlouhá kapota. Příbuznost s vozidly kombi je dobře čitelná na strmém předním skle, a relativně nízké siluetě. Inspirace vozy MPV je vyjádřena šířkou a výškou vozu.

Zajímavá je zejména přední část vozu. Mezera mezi kapotou a blatníkem je prodloužena až do předních světlometů, kde odděluje blikače o hlavních světlometů, které se natáčejí ve směru otočení volantu. Kapota vozu měkce přechází do nově navrhnuté mřížky chladiče. Znak VW je nově umístěn na kapotě nad hranou chladiče. Toto nezvyklé umístění bylo převzato z konceptu Microbus.

Zadní část harmonicky zapadá do celkového designu vozu. Zadní okno a zadní světla, které jsou dobře viditelné i z bočního pohledu, jsou tvořena ze základních částí rozdělených úhlopříčnými povrchy.

Interiér

Na první pohled je interiér tohoto konceptu světly, vzdušný a velice prostorný. Díky této charakteristice jsou cesty na delší vzdálenosti komfortní a pomáhají předcházet nudě spolucestujících. Pojetí přístrojové desky je naprosto nové. Přístroje nejsou umístěny v klasickém panelu, ale "plují" v informačním operačním pultu o délce 1,1 metru. Tento pult je umístěn v prostoru o šířce 30 cm mezi základnou přístrojové desky a její horní tmavou horní částí pokrytou kůží, zamezující odrazu světla zpět na přední sklo. Všechny ovládací panely jsou v dosahu řidiče i spolujezdce. Navigační systém GPS umístěný ve voze je odnímatelný a lze ho použít např. při jízdě na kole, nebo pěších túrách. Střední konzola není spojena s palubní deskou, protože konstruktéři chtěli oddělit funkce nutné pro řízení (řadící páka, atd.) a funkce zajišťující komfort ve voze (klimatizace, atd.). Automatickou převodovku Tiptronic lze ovládat také pomocí ovládačů na volantu.

Střední konzola je v dvoubarevném provedení a má neobvyklý tvar a je prodloužením střední opěrky ruky. Smyslem bylo ověřit reakci lidí na tento nový prvek. Ergonomika konzoly je výborná, všechny ovládače jsou intuitivně umístěny.

Sedadla jsou umístěna ve třech řadách. Přední a střední řada sedadel má individuální konfiguraci, zatímco třetí řada sedadel je lavice. Všechny sedadla mají bezpečnostní pásy umístěny přímo v opěradlech. Třetí řadu sedadel je v případě nutnosti možno sklopit do jedné roviny s podlahou. Střešní konzola zahrnuje difusní osvětlení, kompas a kameru, která zajišťuje bezpečnou komunikaci s cestujícími vzadu. Výplně dveří mají dvoubarevné provedení a opticky ladí s interiérem.

Obytný přívěs a loď

Řidiči, kteří chtějí být na cestách všude doma, mohou připojit za vůz obytný přívěs, vyvinutý přímo pro Magellan. Design přívěsu zcela ladí s vozem a může ho prodloužit o celé 2 metry. Vnitřní design přívěsu byl inspirován mezinárodní kosmickou stanicí ISS.

Inspirace mořeplavbou je patrná i na střešním boxu přívěsu. Je odnímatelný a při otočení ho lze použít jako loď.



Zápisník Jana Vávry: Stopy krize Zápisník Jana Vávry: Stopy krize

Kroky Donalda Trumpa dál vyvolávají údiv. A to i u Miloše…

Exministr Krčál končí i ve stranické funkci Exministr Krčál končí i ve stranické funkci

Bývalý ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál…

Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany

Americký prezident Donald Trump nesouhlasí s návrhem…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát

Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 





 
Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Včera

S původní C4 se ke značce Citroën vrátila avantgarda. Bohužel příliš dlouhého trvání neměla, neboť druhé vydání v daném ohledu opět polevilo. Ve všem ostatním však bylo lepší než předchůdce.




Blesk.cz

Matka (†28) tří dětí se oběsila, protože se s ní přestal bavit přítel. Byla opilá a zdrogovaná

Matka (†28) tří dětí se oběsila, protože se s ní…

Keylie Barker (†28) byla nalezena oběšená v poli poté, co se s ní její partner přestal bavit. Naštvaná a…

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny v korunách stromů i závod koňské všestrannosti

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Šílená etapa na Tour kosila sprintery. Bylo to jen o přežití, řekl 109. Sagan

Šílená etapa na Tour kosila sprintery. Bylo to jen o…

V boji o zelený trikot na Tour de France už Peterovi Saganovi nezbyl téměř žádný soupeř. Brutální výšlap na Alpe…

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran,…

Dnes startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

 

Reflex.cz

Lisabon: Do portugalské metropole za rekordy a na panáka višňovice

Lisabon: Do portugalské metropole za rekordy a na…

Koloniální atmosféra, svěží vzduch oceánu a všude samá nej. Lisabon je místo, kde slunce hřeje po většinu roku…

Vladimír Pikora: Důchodová bomba v Česku tiká a OECD radí

Vladimír Pikora: Důchodová bomba v Česku tiká a OECD radí

Jsme poněkud samorostlý národ. Asi proto, že jsme malí, máme nápadně často pocit, že když nám někdo ze světa…