Volkswagen Magellan - MPV, SUV a kombi v jednom

Volkswagen Magellan - MPV, SUV a kombi v jednom

 
 

Automobilka Volkswagen tradičně představuje své automobily budoucnosti na autosalonu v americkém Detroitu, který je vždy jedním z prvních v kalendářním roce. V únoru tohoto roku představila svou vizi, která spojuje vozy několika segmentů do jednoho víceúčelového vozu nazvaného Magellan.

Koncept

Vůz byl pojmenován po známém portugalském mořeplavci jménem Fernao de Magalhaes. Tento výjimečný vůz je vybaven pohonnou jednotkou W8 s výkonem 202 kW (275 koní), pohonem všech čtyř kol a pneumatickým pérováním s aktivními tlumiči. Toto vše mohou mít vozy SUV (Sport Utility Vehicle), ale Magellan je víc než to. Právě rozmanitost byla hlavním cílem konstruktérů. Projekt Magellan předcházely dříve představené koncepty Microbus (zástupce MPV - článek zde) a AAC (zástupce třídy pick-up - článek zde). Zatímco tyto dva koncepty patřily do přesně vymezeného segmentu, myšlenkou Magellanu bylo spojit to nejlepší ze tří segmentů a vytvořit víceúčelové vozidlo pro všechny příležitosti.

Konstruktéři Volkswagenu ze španělského centra v Sitgesu spojili vzhled vozidla off-road, všestrannost MPV a jízdní vlastnosti kombi do vozidla o délce 4685 mm a šířce 1860 mm. Výška vozu je 1620 mm. S těmito rozměry se Magellan snaží splnit přání řidičů, kteří stále nemohou najít automobil, který by splnil všechny požadavky jejich komplexní požadavky. Tyto potřeby zahrnují vysoko umístěné sedačky, schopnosti terénního automobilu, prostornost a snadné řízení. Dalším důležitým kritériem je také vysoká míra individuality.

Karosérie - typický Volkswagen, přesto úplně nový exteriér

Při vnějším pohledu na Magellan jde o terénní vozidlo s prostorností vozu MPV a dynamickým vzhledem kombi. Zaujme především naprosto čistými liniemi, zatímco napětí navozují celkové proporce vozu a zejména individualita jednotlivých částí.

Schopnosti terénního vozu navozují 19palcová kola s šestipaprskovým designem obutá do pneumatik Michelin s šířkou 245 mm (díky dojezdovému systému PAX odpadá nutnost vozit náhradní kolo), dostatečná světlá výška vozu, krátké přední a zadní převisy karosérie a poměrně dlouhá kapota. Příbuznost s vozidly kombi je dobře čitelná na strmém předním skle, a relativně nízké siluetě. Inspirace vozy MPV je vyjádřena šířkou a výškou vozu.

Zajímavá je zejména přední část vozu. Mezera mezi kapotou a blatníkem je prodloužena až do předních světlometů, kde odděluje blikače o hlavních světlometů, které se natáčejí ve směru otočení volantu. Kapota vozu měkce přechází do nově navrhnuté mřížky chladiče. Znak VW je nově umístěn na kapotě nad hranou chladiče. Toto nezvyklé umístění bylo převzato z konceptu Microbus.

Zadní část harmonicky zapadá do celkového designu vozu. Zadní okno a zadní světla, které jsou dobře viditelné i z bočního pohledu, jsou tvořena ze základních částí rozdělených úhlopříčnými povrchy.

Interiér

Na první pohled je interiér tohoto konceptu světly, vzdušný a velice prostorný. Díky této charakteristice jsou cesty na delší vzdálenosti komfortní a pomáhají předcházet nudě spolucestujících. Pojetí přístrojové desky je naprosto nové. Přístroje nejsou umístěny v klasickém panelu, ale "plují" v informačním operačním pultu o délce 1,1 metru. Tento pult je umístěn v prostoru o šířce 30 cm mezi základnou přístrojové desky a její horní tmavou horní částí pokrytou kůží, zamezující odrazu světla zpět na přední sklo. Všechny ovládací panely jsou v dosahu řidiče i spolujezdce. Navigační systém GPS umístěný ve voze je odnímatelný a lze ho použít např. při jízdě na kole, nebo pěších túrách. Střední konzola není spojena s palubní deskou, protože konstruktéři chtěli oddělit funkce nutné pro řízení (řadící páka, atd.) a funkce zajišťující komfort ve voze (klimatizace, atd.). Automatickou převodovku Tiptronic lze ovládat také pomocí ovládačů na volantu.

Střední konzola je v dvoubarevném provedení a má neobvyklý tvar a je prodloužením střední opěrky ruky. Smyslem bylo ověřit reakci lidí na tento nový prvek. Ergonomika konzoly je výborná, všechny ovládače jsou intuitivně umístěny.

Sedadla jsou umístěna ve třech řadách. Přední a střední řada sedadel má individuální konfiguraci, zatímco třetí řada sedadel je lavice. Všechny sedadla mají bezpečnostní pásy umístěny přímo v opěradlech. Třetí řadu sedadel je v případě nutnosti možno sklopit do jedné roviny s podlahou. Střešní konzola zahrnuje difusní osvětlení, kompas a kameru, která zajišťuje bezpečnou komunikaci s cestujícími vzadu. Výplně dveří mají dvoubarevné provedení a opticky ladí s interiérem.

Obytný přívěs a loď

Řidiči, kteří chtějí být na cestách všude doma, mohou připojit za vůz obytný přívěs, vyvinutý přímo pro Magellan. Design přívěsu zcela ladí s vozem a může ho prodloužit o celé 2 metry. Vnitřní design přívěsu byl inspirován mezinárodní kosmickou stanicí ISS.

Inspirace mořeplavbou je patrná i na střešním boxu přívěsu. Je odnímatelný a při otočení ho lze použít jako loď.



Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…