Volkswagen: milion vyrobených převodovek DSG, nová generace má sedm stupňů
Dvouspojková převodovka spojuje rychlost řazení a nižší spotřebu paliva manuální převodovky a plynulost změny převodu automatické převodovky. Při jízdě jsou totiž zařazeny vždy dva převody – jeden, který auto pohání, a druhý, který je připravený, aby přeřazení proběhlo co nejrychleji. Tento princip, původně používaný jen v motoristickém sportu, Volkswagen od 80. let zkoumal pro využití v osobních automobilech a nakonec se zasloužil o boom, k němuž se konkurence přidává až v posledních měsících.
První vůz s převodovkou DSG byl v roce 2003 VW Golf R32. Dnes se dodává do řady modelů koncernu Volkswagen, včetně Bugatti Veyron. Obliba DSG neustále stoupá – jen loni bylo vyrobeno 400 tisíc kusů a podíl DSG na prodejích modelu Touran dosáhl 25 %. Prvenství si Volkswagen také nechává dobře zaplatit. Příplatek za převodovku DSG se pohybuje mezi 65 a 70 tisíc Kč.
Současně s tímto milionovým milníkem přichází Volkswagen s převodovkou DSG druhé generace, která má sedm stupňů. Na rozdíl od šestistupňového DSG má nová generace suché spojky místo vícelamelových spojek uložených v olejové lázni. Jedná se o první sériovou převodovku, která používá tento princip. Sedmistupňové DSG je určené pro modely Golf, Golf Plus, CrossGolf a Golf Variant, další vozy koncernových budou brzy následovat.