Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Koncern Volkswagen nařídil omezovat výbavu vozů Škoda

Vedení koncernu spustilo dříve naznačovaný tlak na Škodovku - vybavení škodovek musí být chudší než výbava volkswagenů.
Zpět na článek
15. 10. 2010 13:08
15. 10. 2010 13:08
15. 10. 2010 14:17
15. 10. 2010 14:33
15. 10. 2010 14:39
15. 10. 2010 14:41
15. 10. 2010 14:44
15. 10. 2010 15:27
15. 10. 2010 15:41
15. 10. 2010 15:45
15. 10. 2010 16:16
15. 10. 2010 15:23
15. 10. 2010 14:34
15. 10. 2010 18:38
15. 10. 2010 19:26
15. 10. 2010 19:59
15. 10. 2010 17:33
15. 10. 2010 17:55
15. 10. 2010 18:27
15. 10. 2010 19:12
16. 10. 2010 20:42
16. 10. 2010 20:45
15. 10. 2010 15:24
15. 10. 2010 18:43
15. 10. 2010 20:35
15. 10. 2010 19:05
15. 10. 2010 13:29
15. 10. 2010 14:04
15. 10. 2010 14:13
neregistrovaný "Heine"
15. 10. 2010 14:38
15. 10. 2010 14:46
neregistrovaný "Heine"
15. 10. 2010 14:50
15. 10. 2010 15:39
15. 10. 2010 18:17
15. 10. 2010 18:22
15. 10. 2010 18:33
15. 10. 2010 18:59
15. 10. 2010 19:16
15. 10. 2010 20:09
16. 10. 2010 10:37
17. 10. 2010 22:19
15. 10. 2010 14:52
15. 10. 2010 15:11
15. 10. 2010 15:38
15. 10. 2010 14:46
15. 10. 2010 16:02
15. 10. 2010 16:11
15. 10. 2010 16:38
15. 10. 2010 15:06
15. 10. 2010 15:27
15. 10. 2010 16:11
15. 10. 2010 16:28
15. 10. 2010 17:22
15. 10. 2010 17:59
15. 10. 2010 19:11
15. 10. 2010 20:17
15. 10. 2010 21:34
16. 10. 2010 16:15
15. 10. 2010 17:52
15. 10. 2010 15:38
15. 10. 2010 17:21
neregistrovaný "vanderhovn"
15. 10. 2010 17:30
15. 10. 2010 19:10
15. 10. 2010 19:09
15. 10. 2010 19:31
15. 10. 2010 21:35
15. 10. 2010 22:39
16. 10. 2010 00:50
16. 10. 2010 08:57
16. 10. 2010 16:19
neregistrovaný "Martinc"
17. 10. 2010 06:04
neregistrovaný "kamil_2"
17. 10. 2010 06:00
neregistrovaný "kamil_2"
17. 10. 2010 10:55
neregistrovaný "Terranova"
Avatar - kari.laz
15. 10. 2010 13:08
* německý
.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - kari.laz
15. 10. 2010 13:08
Re: * německý
místo hvězdičky měli být lehké děvy.
15. 10. 2010 14:17
Re: * německý
Co se nervuješ němci si škodovku koupili tak si s ní můžou dělat co budou chtít už to není česká firma i když si to češi pořád myslí.
Avatar - kari.laz
15. 10. 2010 14:33
Re: * německý
a dutohlavové jako ty to musí pořád opakovat a pak se vsadím, že napíšeš, že venga je česká
Avatar - Dinar
15. 10. 2010 14:41
Re: * německý
Ty už jsi obrečel, že pro ně, Němce, děláš?
Avatar - kari.laz
15. 10. 2010 14:44
Re: * německý
jen nechápu neustálý rádobychtrý řeči o tom jak je škodovka německá a pak přijde nějaký íkvoň a napíše že venga česká. podle tvé filozofie je nyní Volvo čínské, jaguár indický a lambo německé.
15. 10. 2010 15:27
Re: * německý
Rádoby chytrák jsi patrně ty. Nebo snad chceš říct že je volvo švédske, jaguár britský a lambo italské?
Avatar - kari.laz
15. 10. 2010 15:41
Re: * německý
Firma Škoda auto je registrovaná v České republice

[odkaz]
15. 10. 2010 15:45
Re: * německý
Až ji Němci přeregistruji do Monaca tak bude Monacká?
Avatar - saldy
15. 10. 2010 16:16
Re: * německý
To je jedno, česká Škoda promarnila v minulém stol. náskok, potenciál a možnosti, možná by jí dnes přesto někdo spolkl, ale jistě by se k ní choval alespoň důstojně, už od šedesátých let absentuje alespoň nějaký odkaz.
15. 10. 2010 15:23
Re: * německý
A ty zas máš pro změnu v hlavě piliny, je to stejné jako by si napsal že je Fluence Turecký. Nejde o to kde se auto vyrábí ale komu patří firma. Sorry Škoda fakt čechům nepatří takže si vezmi kapesník a zamáčkni slzu.
Avatar - Ada je zase tady
15. 10. 2010 20:09
Re: * německý
To je taky stesti toho Flujence, ze je turecky. Predstav si tu hruzu, ze by byl francouzsky :no:
15. 10. 2010 18:38
Re: * německý
Sice je majitel německý, ale strašné množství dílů se dělá buď přímo ve Škodě, nebo u českých dodavatelů, tam pracují hlavně čeští lidé, pod českými kontrolory kvality, řediteli a až ti mají nad sebou Němce, kteří samozřejmě mají poslední slovo, ale bez těchto lidí a analitiků by nerozhodli nic.
Navíc daně z nejprodávanější "domácí" značky z prodeje vozu jdou do české kasy a dává o práci českým lidem auta.
Proč si myslíš že je rozdíl mezi Seatem a Škodou? Obě jsou německé a přece někde je rozdíl, že by v lidech co řídí montáž atd?

Když kouknem na čínskou škodu, jsou to původem česko německá auta montována i z čínských dílů, takž tam se dá např.říct že Octavia z číny je čínská
:-)
15. 10. 2010 19:26
Re: * německý
Myslíš typicky české subdodavatele jako je BOSH, Johnson control a podobní?
15. 10. 2010 19:59
Re: * německý
to není vše, zámky jsou typicky české, palubovky si taky nedělá německá škoda...
15. 10. 2010 15:16
Re: * německý
Je to přesně tak. Kde by byla ta "česká" Škodovka dnes bez Volkswagenu, vždyť VW vyrábí Škodovky v Čině, Rusku a jdou velmi dobře na odbyt právě proto, že jsou laciné a že disponují koncernovou technikou. VW jako stoprocentní vlastník si z ní může udělat třeba svou Dacii >:-[]
15. 10. 2010 17:33
Re: * německý
Nevím na jak dlouho to bylo, ale stát má/měl ve Škodovce zlatou akcii. VW může mít klidně 100%, ale stát si může s firmou dělat co chce, je to strategický podnik. Krátce po zakoupení se VW rozhodl, že zruší českou Škodovku (tedy Škoda a.s., ne značku Škoda, tu by přepsal na německou společnost - zkrátka zlikviduje veškeré majetky, propustí všechny zaměstnance atd.) a přestěhuje veškerou výrobu do Německa. Stát tehdy využil zlaté akcie, přehlasoval 100% vlastníka Škodovky a donutil VW pokračovat ve výrobě v Čechách.
15. 10. 2010 17:55
Re: * německý
Urban legend?
15. 10. 2010 18:27
Re: * německý
Zlatou akcií si stát pojišťuje privatizaci strategických podniků. Tohle bylo jediné její praktické použití, o kterém jsme se v ekonomii učili. Ale jinak reálná byla. Zlaté akcie používají i jiné země, třeba Velká Británie, nebo Španělsko. Pokud vím, EU je proti nim, nevím jestli ještě dnes může stát zlatou akcii využívat. Ekonomii jsem měl jen jako vedlejší předmět, takže to nesleduji.

Tenkrát to bylo kvůli tomu, že se Škodovka ukázala jako silně nerentabilní. VW tedy chtěl začít na zelené louce.
15. 10. 2010 19:12
Re: * německý
Zlatou akcii má například dolnossasko v koncernu VW ale že by mělo čr zlatou akcii ve škodě to nevím.
16. 10. 2010 20:45
Re: * německý
myslis typicky cesky FAB. ktery patri svedum?
Avatar - saldy
15. 10. 2010 15:24
Re: * německý
Já myslim, že než se tu začnem rozčilovat nad tím, že se ze Škody stane indická tuctovka musíme se podívat nejdříve sami na sebe, tohle je zodpovědnost čechů, že už nám tu z významných podniků téměř nic nepatří, už ani města nemají nic na prodej, a že byla Škoda v r. 89 k smíchu? Můžem si za to zase je my sami.
15. 10. 2010 18:43
Re: * německý
Přesně, nechai jsme rusáky ať nám diktují co Škoda smí a nesmí vyrábět, přitom jsme měli světové prototypy a teď si necháváme diktovat nějakou unií
15. 10. 2010 20:35
Re: * německý
To je urban legend. Pred nejakým časom bol v Světe Motorů o tom článok. Škoda, myslím, že to bola 720, ten pekný sedan, sa nvyrábala preto, že by Rusi povedali, ale preto, lebo prachy sa preinvestovali do prevádzky Škody v Bratislave.
15. 10. 2010 19:05
Re: * německý
No jo, zpackaná privatizace. Otázka je, jestli by tyhle podniky dokázali dohnat 40 let technologických inovací a kolik by nás to stálo. Škodovka měla před druhou světovou válkou velký potenciál, ale prostě se na ní podepsala doba, jako na většině českého průmyslu. Mezi válkami patřila naše země mezi nejbohatší na světě, byly jsme takové druhé Švýcarsko. Teď je sice Praha 5. nejbohatší region v EU (bráno dle HDP na obyvatele), ale jako země na tom nejsme zrovna nejlépe.
15. 10. 2010 13:20
U VW nikdy nebudou dělat slušná auta
Aneb kdyby byli neschopní technici a manažeři VW opravdovými techniky a manažery, tak by nechali Škodě plnit úlohu jakou měla před válkou (firma s historií, technika a technologie na výši doby), a VW poslali plnit úlohu vyplývající z názvu. Ono je i zajímavé, že i v motorsportu, od doby co odešeli Němci (Schwarz & spol.), se dostavily úspěchy.
Rozbalit vlákno
5
15. 10. 2010 14:07
Re: U VW nikdy nebudou dělat slušná auta
:yes: Tedy ani u Skody. >:D

V motorsportu uspechy.... jen diky "ceske" vycuranosti, ze se ucastni jako jediny 100% tovarni team v IRC, tim bych se moc nechlubil. :no:

Ale na WRC nemaji...
15. 10. 2010 14:34
Re: U VW nikdy nebudou dělat slušná auta
A není lepší být první (ikdyž nemám žádného konkurenta) než být druhý a mít jen jednoho konkurenta? ;-)
15. 10. 2010 14:46
Re: U VW nikdy nebudou dělat slušná auta
Neni. ;-) Protoze si muzes alespon rici, jsem minimalne druhy nejlepsi na svete, ne jen prvni z jednoho a jeste jen v druhe a podradne lize.

A navic bez zadne vyhrane svetove souteze. ;-)
15. 10. 2010 14:52
Re: U VW nikdy nebudou dělat slušná auta
Stejně tak si můžeš říct, že jsi sice druhý na světě, ale zároveň i poslední :-)
15. 10. 2010 15:41
Re: U VW nikdy nebudou dělat slušná auta
Zaprve: tovarni tym v IRC neni nic proti regulim.
Zadruhe: tym Peugeotu (Kronos) je taky tovarni, jakkoliv se tvari soukromne a jakkoliv se Olivier Quesnel tvari ublizene
Zatreti: Skoda po traumatu ve WRC konecne pochopila, kde se stala chyba a ma spickove auto, se kterym se muze postavit jakekoli jine S2000 na svete a zvitezit. Coz se o takovem Polu S2000 rici neda.
Zactvrte: podivej se na letosni (nebo lonskou nebo predlonskou) startovku Barum rally Zlin a porovnej ji se startovkou kterekoliv souteze WRC za posledni ctyri roky, pripadne si na Barumku sam zajdi a pak zkus prehodnotit sve tvrzeni ohledne IRC.
Zapate: jestli Skoda na WRC ma nebo nema se ukaze, ovsem za predpokladu, ze vedeni koncernu Skodu do WRC pusti a to za podobnych podminek, za jakych se ucastni IRC.
Avatar - Emel
15. 10. 2010 13:29
Nebezpečný trend
VW si uvědomuje, že lowend směřování Škodovky nefunguje dle představ... tak hlavně doufejme, že to nebude mít do budoucna zásadní dopady třeba na nabídku motorů.
Rozbalit vlákno
2
15. 10. 2010 14:29
Re: Nebezpečný trend
tak ono podle mě posledních cca 4-5 let to snad lowend směrování ani není, minimálně ne standardní lowend. Až na pár drobností si do Oktávky nebo Superbu, nebo i do Fabie můžeš objednat kompletní sadu motorů a výbavy jak ve VW. GTI je z toho sice v rauši, ale reálně to pak vede jen k požírání modelů vzájemně.

Mezi Audi a VW se snaží udržet odstup. VW a Škoda má ale v současnosti tento odstup výrazně nižší a pokud nechtějí fungovat např. na partnerském vztahu alá Peugeot-Citroen a skutečně chtějí mít ze Škodovky "levný" VW, pak jim to jaksi přerostlo přes hlavu
15. 10. 2010 17:55
Re: Nebezpečný trend
Ono je to dáno tím, že Audi a VW jsou rovnocenné značky v rámci holdingu VW Group. Audi se zaměřuje na střední a výš, VW na střední a níž. Proto jsou A1 a A3 překapotovaná Pola a Golfy, protože nehledě na výnosy z jejich prodejů, jde jen o doplňovou nabídku Audi. Techniku přebírá přímo od VW, které se zabývá jejím vývojem, a občas VW půjčuje své vývojové kapacity. A na druhou stranu, pokud VW dělá auto vyšší třídy, pro doplnění své nabídky a zvednutí prestiže, bere si techniku od Audi, nevyvíjí to. Viz motory v Phaetonu a Touaregu, podvozková platforma Touaregu atd.

Se Škodovkou je problém v tom, že VW se polarizuje jako konzervativní značka, kdežto Škoda spíš jeví znaky progrese. Takže pokud Škoda nabídne stejnou (nebo hodně podobnou, třeba v podvozcích bývá rozdíl) techniku a stejnou kvalitu zpracování za méně peněz, pak jí může dát řada lidí přednost. A v budoucnu, pokud Škoda bude postupovat opravdu spíš progresivně, by těch lidí přibývalo.
Avatar - Barrichello
15. 10. 2010 13:32
Holobyt na druhou?
To zas bude srandy >:D Díra v palubce a švihadla rulezz :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
15. 10. 2010 13:42
Re: Holobyt na druhou?
Jste střelení, buďme rádi, že si VW neudělal ze Škodovky něco jako Dacie a my Češi ufňukaní věčně si můžeme vozit zadky v autě, které je na úrovni.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
15. 10. 2010 14:44
Re: Holobyt na druhou?
:yes: :yes: :yes:
15. 10. 2010 15:35
Re: Holobyt na druhou?
Co nebylo, toho se dočkáme... ;-\ :no:
Avatar - Barrichello
15. 10. 2010 15:52
Re: Holobyt na druhou?
Mě je to putna, kdyby škoda soupeřila třeba s Tatou, nekoupil bych si to nikdy. nějak sem nikdy nenašel důvod proč, když konkurence nabízí daleko víc hitparády za stejné peníze, zejména se se týče motorů(výkonů) a základní výbavy. Popř. si stačí nepatrně připlatit a máte vůz o třídu výš.
Avatar - Ronault.
15. 10. 2010 23:08
Re: Holobyt na druhou?
A proč bychom si my češi museli právě kupovat ty Škodovky?
15. 10. 2010 13:51
Je to sice celkem pochopitelné,
na druhou stranu mi přijde, že politika kolem značek je v koncernu možná trošku křečovitá. Na jedné straně se stále tvrdošijně a neúspěšně snaží budovat sportovní image u SEATu, který se přitom i v souvislosti s historií nabízí jako ideální lowendová značka ala Dacia. Na druhou stranu by Škodu, která si našla prodejně úspěšnou parketu, neustále přistřihávali křídla (pravda zatím jen slovně).
Rozbalit vlákno
2
15. 10. 2010 14:26
Re: Je to sice celkem pochopitelné,
Co je na tom křečovitého? Myslíš že VW jde o to postavit do jedné řady Audi, VW a škodu a říct teď už je to zákazníku jen na tobě. To by byla divná marketingová politika, takhle to dáva rozum chceš ušetřit a mít relativně dobré auto kup superb chceš přidat a za to víc muziky kup passata a když nevíš co s penězi tak koupíš Audi. Co na tom nechápeš?
Avatar - Ada je zase tady
15. 10. 2010 20:23
Re: Je to sice celkem pochopitelné,
Kazdemu, co mu vyhovuje: zatimco novy Passat je designove uchvatny a Polo a Golf mimoradne vydarene, Novy Superb i fabia jsou designove VELICE NEPOVEDENE a korunu tomu nasazuje ZCELA OTRESNY Rumunster. Snad jedine Octavia by byla OK, nebyt toho nepovedeneho faceliftu prednich svetlometu.
Je skoda, ze Skodovka nemuze pokracovat ve vyrobe Sharana dosavadni generace. ve verzi 4 motion je to stale perfektni kus auta, ktere ve sve tride nema konkurenci. Novy Sharan je prilis velky a navic nema 4x4. Nehlede na to, ze nemam rad soupacky :no:
Avatar - Tomas_2002
15. 10. 2010 14:04
Okleštění
Proč tak jemně ? Jaké klimatizované schránky a deštníky ? Normálně bych Škodovce sebral posilovače řízení, kotoučové brzdy a airbagy a bylo by to vyřešený ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
15. 10. 2010 14:08
Re: Okleštění
Tak tak, tak jak koncern koupil - to je ta pravá Škodovka.
15. 10. 2010 14:30
Re: Okleštění
:yes: jj to je ta pravá Škůůůdka co nebzdí, nejede a rada rezaví.

Bring back the Low Skoda! >:D
15. 10. 2010 14:16
Re: Okleštění
...a do vsech jen HTP, i do Superbu. :yes:

DAS AUTO? DAS Skodacia! >:D >:D >:D
Avatar - Johny.Rico
15. 10. 2010 14:09
Tohle mě fakt mrzí.
Škoda je dobrá značka, má dobrá auta a rozhodně by neměla být sekána dolů. Úspěch se neodpouští ;-) Zato co VW předvedl s "novým" passatem, to je teda něco >:D :no: Se pak nedivím, že Superb bude i nadále lepší.
Rozbalit vlákno
10
15. 10. 2010 14:35
Re: Tohle mě fakt mrzí.
Škoda může být sebelepší značka, ale v rámci koncernu se nemůže cpát na pozici VW, to je totéž jako by se VW cpalo na pozici Audi. Všem kdo tady pláčou nad Škodou doporučuji nabídnout koncernu VW že ji odkoupí a pak ji můžou cpát třeba i do prémie (pochybuji že tam by se škoda uchytila), ale dokud budou Škodu vlastnit němci budou oni kdo budou rozhodovat kam ji zařadí a kam bude směřovat.
Avatar - R32
15. 10. 2010 14:48
Re: Tohle mě fakt mrzí.
Pred časom sa VW snažil dotiahnúť na Audi, Passat B5 bol veľmi veľmi blízko A4 (rovnaké motory, rovnaký systém 4x4 a ešte bol aj väčší) plus prirátaj si kam smeroval Pheaton... Asi si to uvedomili a nasmerovali VW viac do stredu, skrátka viac odlíšili od Audi a funguje to. So Škodou musia teraz spraviť to isté, Superb a Yety vyčnievajú až príliš tak im uberú extra výbavu. Začali dáždnikom no bude to pokračovať tak aby úplné novinky boli len v Audi a VW. Škode to ani vadiť nebude, okrem Nemecka sa fullky asi nepredávajú bežne takže ľudia budú štastný aj za bežnú výbavu ktorú potrebujú... Ja to tak tragicky nevidím a Nemci zasa neisú tak blbí aby si odpiekli značku ktorej sa darí a ide číslami hore, skrátka ju treba len usmerniť, toť vsjo. ;-)
15. 10. 2010 15:30
Re: Tohle mě fakt mrzí.
:yes:
Avatar - Frasier
15. 10. 2010 16:06
Re: Tohle mě fakt mrzí.
:yes:
15. 10. 2010 18:53
Re: Tohle mě fakt mrzí.
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
15. 10. 2010 20:27
Re: Tohle mě fakt mrzí.
Novy Passat JE VYRAZNE a MNOHEM, MNOHEM HEZCI, nez novy Superb, ktery se disignove moc nepovedl. Novemu Passatu je mozno vytknout snad jen zbytecne se svazujici konec budky (mluvim prirozene o verzi variant), hranatejsi budka by byla pohlednejsi. Superb s vytlemenym rumunsterovem ksichtem je designovy propadak.
15. 10. 2010 20:35
Re: Tohle mě fakt mrzí.
V Číně na to mají jiný názor a ten je pro Škodovku dnes nejdůležitější. Bez Číny by Superb nebyl. Jen pro Německo a ČR by se nevyplatil.
Avatar - Ronault.
15. 10. 2010 23:10
Re: Tohle mě fakt mrzí.
Ještě, že tady máme odborníka na design tvé kategorie, kdo by nám to tady jinak tak kvalitně vysvětlil, ty náš kelímku od piva
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2010 08:33
Re: Tohle mě fakt mrzí.
superb kombi se s passatem snad nedá ani srovnávat (v pozitivním slova smyslu)
neregistrovaný "Heine"
15. 10. 2010 14:13
Alfa
Kdyby radsi koupili tu Alfu a nevrtali do toho, co funguje.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - kari.laz
15. 10. 2010 14:38
Re: Alfa
Ideálně nahradit Seat Alfou v koncernu, tak je to mnohem lepší. Alfa by působila jako sportovní značka mnohem lépe a Seat by mohli směřovat někam do lowendu na dacii.
neregistrovaný "Heine"
15. 10. 2010 14:46
Re: Alfa
Jak je Alfa moje nejoblibenejsi znacka, ten prodej Nemcum ji opravdu preju. Kdyby ji nechali vicemene svebytne postaveni (motory, transaxle, design), mel bych opravdu radost.
15. 10. 2010 14:50
Re: Alfa
jasně - VW by přece nikdy žádnou značku neunifikoval. Nikdy by nedal třeba do Lamba páčky z Audi a podobně, že? >:D Naopak - Alfa pod VW by dostala transaxle, specielně vyvinutý V8 a jezdila by Formuli 1 >:D

No, spíš by dostala do základu 1.2TSI a pro "lepší verze" nějaké luxusní TDI..... Prober se.... ;-)
15. 10. 2010 15:39
Re: Alfa
Nechtěl si napsat místo TSI rovnou HTP? >:-[]
15. 10. 2010 18:17
Re: Alfa
Nemusí se ti to líbit, taky nejsem fanda Audiňáckých prvků v Lambu, ale když ho Audi přebírala, tak bylo v hrozném stavu. Právě použití těhle běžných dílů snížilo výrobní náklady a dostalo Lambo do černých čísel. A nikdo se už moc nezmiňuje, že Audi zavedla pořádnou kontrolu kvality, nebo že jejich technika narozdíl od té originální skutečně funguje - což, pokud jsi jel nějakým starším Lambem, určitě víš. A možná tě to překvapí, ale Audi skutečně motory pro Lambo vyvíjí. Naopak, většinou se na "moderním" Lambu kritizuje, že je víc podobné švýcarským hodinkám než tomu původnímu šílenému a řvoucímu supersportu.

Alfu bych pod Audi bral, kdyby jí nechali značnou suverenitu, protože Audi má prostředky pro to, aby ta značka skutečně fungovala.
15. 10. 2010 18:22
Re: Alfa
Takže si to shrneme, Lambo přestalo být Lambem je to precizní stroj s kultivovaným motorem, skvělo přilnavostí díky 4x4, perfektně slicovanými díly a maximálně funkční. A kde tam vidíš to Lamborghini?
15. 10. 2010 18:33
Re: Alfa
Otázka je, jakou máš představu o značce. Bylo cílem jejího zakladatele dělat sportovní auta, nebo maškary, které mají přilákat pozornost? Realita byla taková, že Ferrari bylo lepší a Lamba se prodávala pro jejich střeštěnost. Ale byl to opravdu záměr, nebo jen neschopnost značky? Neříkám, že současný stav je ideální, ale rozhodně bych si radši koupil sporťák než maškaru.

BTW, Gallardo se dělá i jako zadokolka.
15. 10. 2010 18:59
Re: Alfa
:yes: peterko by asi radši supersport, který vypadá že se co nevidět rozpadne
15. 10. 2010 19:16
Re: Alfa
Dík že mi neprzníš nick ;-) , ale jinak tě můžu ubezpečit že v době kdy auta jsou natřískané elektronikou tak že bourá jenom opravdový idiot se rád projedu v autě kde musíš umět řídit a vnutit autu svoji vůli pak máš teprve řidičský zážitek. ;-)
15. 10. 2010 20:09
Re: Alfa
věř mi že ani s tou elektronikou neošálíš fyzikální zákony. Jen potlačíš např hranici smyku, takže třeba i takové Lambo z elektronikou tě umí poslat tam kde nechceš když si budeš myslet že ESP t vyřeší
16. 10. 2010 10:37
Re: Alfa
Věř že po 1,68 mil km vím moc dobře co kdy a jak se může stát, ale raději mám auta bez všech těch pomocníčku než s nimi btw. jsem rád že v mém voze jde vypnout ESP.
Avatar - Ada je zase tady
15. 10. 2010 20:29
Re: Alfa
TDI by Alfe rozhodne prospelo :yes:
17. 10. 2010 22:19
Re: Alfa
..a tobě lobotomie.. ;-)
Avatar - R32
15. 10. 2010 14:52
Re: Alfa
:-) nechcem ti brať ilúzie no ak by Alfa prešla pod VW zmenila by technika kurz o 180 stupňov... Hádam len ten dizajn by nechali taliansky, inak Alfa TDI, TSI....
15. 10. 2010 15:11
Re: Alfa
Taky mám rád Alfu, ale chtít aby ji koupil VW? 8-s
To by byli hrobníci Alfy, možná by nakonec byla v područí VW úspěšná, ale už by to nebyla Alfa kterou známe. Jen takové odlehčené Audi s pár okrasnýma cinkrlátkama navíc. ;-\
15. 10. 2010 15:38
Re: Alfa
Pán Bůh s námi, a zlý pryč. :no:
15. 10. 2010 14:46
Výrok dne
"Přitom nekonkurujeme volkswagenům, ale hlavně francouzským značkám Peugeot či Renault včetně Dacie" - pronesl šéf asociace dealerů Škoda v Německu :-)

Zdá se, že chlapci v DE mají na Škodu poněkud střízlivější pohled než někteří diskusní extrémisti, kteří nás už roky krmí pohádkama o "dokonalém kokpitu Octavie" případně "fantastické jízdě a vizuální nepřekonatelnosti" Fábie II. ;-)

A tak zatímco pro čecháčka je Renault vozem pro socky a Škoda prestižním, českým automobilem s německou technikou, tak realita je, zdá se, někde jinde....
Rozbalit vlákno
4
Re: Výrok dne
Realita je taková, že je to přesně naopak. To jen český megapatriotismus (němčouři,frantici a další by mohli závidět) uměle vynesl a nejen škodu tam, kam v žádném případě nepatří. Vzpomine si ještě vůbec někdo na proklamované porevoluční heslo, že jsme asijští tigři evropy?
A takhle jsme systematicky dále krmení vším, lidemi kterým kouká sláma z bot.
Jenže svět je někde jinde. Komplex malého státu nejde zpochybnit.
Jenže český rybník je a navždy bude jen českým rybníkem a to zejména díky maloměšťáckým packalům, kteří za posledních 20 let byli u moci!!!
15. 10. 2010 16:02
Re: Výrok dne
Máš pravdu a reakce na tento PR článek VW to jen dosvědčují. V lidech to vyvolává pocit, že Škodovka je pomalu druhé Audi a Němci nám nepřejí úspěch. Ten kdo zná reálné ceny a prodeje Škodovky a VW v Evropě dobře ví, že Škodovka je oproti VW jiná kategorie a má i jiné zákazníky. Vše kolem tohoto tématu je jen reklama na Škodovku mějící za úkol v lidech vyvolat dojem, že si za pár Euro mohou koupit lepší auto než dělá VW. Přece snad nikdo nemůže věřit argumentaci deštníkem.
15. 10. 2010 16:38
Re: Výrok dne
deštník - další indikace prémiové značky :-!
15. 10. 2010 15:06
Bohužel
Už jsem to tu jednou psal. Němci jsou dobří na výrobu - ano umí mít ve výrobě pořádek. Češi jsou ovšem na tom mnohem lépe, oni obecně dokáží i při práci myslet a nalézat všelijaké vylepšení, zlepšení - ano srovnejte Passata x Superb x A6 - je pro Němce ponížením, že v této zemi jsou lidé, kteří to prostě umí - kdo jen trošičku čte, tak ví jak toto trápilo i Hitlera.

Komicky působí vyjádření šéfů VW a některé komentáře - ono to v té výbavě až tak nebude (protože nevím jak dnes, ale nedávno si člověk musel platit i za zadní stěrač u Octavie!!!!!).

Škodovákům se podařilo si udělat velmi dobrou paletu vozů a Němci je prostě podcenili.

A můžeme diskutovat o tom, zdali je přístup Němců či Francouzů lepší. Z mého pohledu německé řešení bylo lepší (tzn. zachování Škody), provedení je lepší francouzské (výroba Dacií).
Rozbalit vlákno
11
Avatar - adam007
15. 10. 2010 15:27
Re: Bohužel
"Němci jsou dobří na výrobu - ano umí mít ve výrobě pořádek. Češi jsou ovšem na tom mnohem lépe, oni obecně dokáží i při práci myslet a nalézat všelijaké vylepšení, zlepšení"

S tím plně souhlasím. Ikdyž mají navh tím, že vlastní firmu, někdy dělají zcela nelogické kroky - a není to jen případ škodovky
15. 10. 2010 16:11
Re: Bohužel
Ano, není to jen případ škody, kdo se setkal s německými vlastníky, tak to musí potvrdit.

Jenže VW si za to může sám, jestliže sdílí čím dál více komponentů se všemi svými (Audi, VW, Škoda, Seat), tak sice ušetří, ale také modely budou stejné. Jak potom vysvětlí prodejce VW, že za stejné auto s logem VW musí dát víc? Vlastně si tak kope vlastní hrob.

A zatímco Škoda se pěkně vyvíjí (srov. Superb I a Superb II), tak VW jen faceliftuje. Připadá mi, že Octavii po faceliftu VW považuje za nový model. Může si to ovšem dovolit?
Avatar - Andromeda
15. 10. 2010 16:28
Re: Bohužel
Odpověděl jsi si sám -> dojde k praktikování taktiky "košile bližší kabátu",což je přece pochopitelné z mnoha důvodů(především poměr náklady/zisk) ;-) a PŘEDEVŠÍM:VW VLASNÍ ŠKODU - NE NAOPAK!

Jestli VW pouze faceliftuje nechci rozebírat(sup I postaven na navařené podl.plošině a nový vývoj???),je to otázka koncernové modelové politiky a na tu jsou tu jinačejší odborníci.Je na koncernu,jaké názvosloví pro jednotlivé fáze zvolí,jestli mu to zákazníci uvěří a jeho vozy koupí,třeba opakovaně.A znovu:ANO,MŮŽE SI TO DOVOLIT,NEB SE JEHO VÝROBKY ZATÍM DOBŘE PRODÁVAJÍ.
Pokud ovšem slouží v těchto virtuálních vodách paměť,tak nic nového pod sluncem,jen to najednou vane přímo z VW a nelze napíchnout na vidle jakéhokoliv pisálka čí nýmanda ;-) .
15. 10. 2010 17:22
Re: Bohužel
Neberme v úvahu prodej, zdali stačí či nikoliv, jaký je prodej, jaká kvalita. V tomto "sporu" jde o něco jiného.

Proto odpověď nezní MŮŽE SI TO DOVOLIT, nýbrž NEMŮŽE SI TO DOVOLIT. Dividendu očekávající akcionáři jsou neúprosní, dle zisku odměňující šéf při seznámení se s částkou půl miliardy eur si to nechce (měl by méně) a nemůže (byl by odvolán) dovolit. Proto také tento teatrální vývoj.

Jak může být Škoda pro VW něco jako Dacia pro Renault? Nemůže, už jen z toho důvodu, že VW jen faceliftuje. Zatímco Renault "p*dne" do Sandera přístrojovku z 19 a není s tím problém, tak kdyby z VW "p*dli" přístrojovku ze straýho, tak vlastně vypadá naprosto stejně - a to už problém je. Takže vlastně VW si honí svůj ocas.

Namísto svého VWského vývoje, bude raději brzdit své ovečky. Což mi připomíná českou pohádku a z ní jednu větu: "degraduju tě na králíka".
Avatar - Andromeda
15. 10. 2010 17:59
Re: Bohužel
Tady ale jde o cílení jednotlivých značek koncernu a především o zisk z jednoho vozidla,jež má prostě Škoda vzhledem k identickým technologiím použitým ve vozidle,nižší než VW - to je podle mne jádro pudla.Třeba se pletu,ale vzhledem k celkové výši prodejů značky VW(ne koncernu),je Škoda menší (a nebudu se teď bavit o cílové skupině zákazníků,cenových hladinách a procentuelním zastoupení na jednotlivých trzích) a koncern redefinuje v reakci na současný stav postavení Škody,resp. použití a množství identintických technologií v jejích vozech ve srovnání s VW - nic víc,nic míň.Udělá to třeba právě pro ony dividendy -> vaříme z vody a nikdo z nás není v pozici fin.ředitele,výrobního ekonoma atd.
Škoda bude tím,čím bude VW chtít - to je reál!!!A jak přistoupí koncern v budoucnu k jedné ze SVÝCH značek je v tuto chvíli otázka pro astrologa,nemyslíš ;-) ?
15. 10. 2010 19:11
Re: Bohužel
Nemusíme býti astrologové, abychom věděli co chtějí, či jaké místo přisuzují Škodě.

Myslím, že jsi to vystihl dobře - Škoda používá stejné technologie, na které ovšem (dle mých zkušeností) stejně (nemyslím výši) přispívá, či jinak rozpouští. Zkusme srovnat hloupé zpětné zrcátka - jak audi, vw, tak škoda takřka stejné.Ani výkyvy EURa si nemyslím, že by hrály dominantní roli. Spíše ten rychlý posun k VW. Právě ze zmíněných stejných technologií, nemůžou přeci zacílit na jiného zákazníka. Protože jestliže mají v nabídce ostrouhaného Passata a polo-vybaveného Superba, či vybaveného Passata a nabušeného Superba, tak zákazník nebude vidět rozdíl. A právě ten rozsah sdílených technologií, je neskutečně odlišuje např. od francouzských aut (stačí si sednout za volant). A navíc si Škoda nemůže dovolit stanovit cenu jako VW. A tak se dostávají to střetu, protože VW se pře s Renaultem, Škoda místo aby lovila v jiných vodách, tak konkuruje, a právem, více VW, než samotnému Renaultu, či Hyundai, KIA.
15. 10. 2010 20:17
Re: Bohužel
Problém většiny zde diskutujících je, že neznají evropský trh a dle postavení škodovky na českém trhu dělají globální závěry. A tento PR článek VW své cíle neminul. Splnil na 100% svůj účel - Škodovka jako druhá značka opouští mainstream a míří do supermainstreamu. Nebýt VW, který ji brzdí, byl by supermainstream jen přestupní stanicí do prémie, kam už dávno zpracováním, kvalitou i designem patří.
16. 10. 2010 16:15
Re: Bohužel
Pokud se trochu podíváme na PR články, tak ty většinou zachycují samotný fakt, či fakta a dávají jim něco čím ve skutečnosti třeba jsou (nedoceněné) či nikoliv (přeceněné) a to v daném čase.

Pokud porovnáme vyjádření VW a reakce jejich představitelů a dáme do souvislostí s tímto článkem, resp. nikoliv s tím co je psáno (forma), ale s tím co je konáno /rozuměj "strouháno"/ (materiální obsah), tak PR článek jim není. PR se tím snaží pouze být ve vyjádření "Fabia nemůže mít lepší přístrojovku než Polo". Nikoliv ze samotného faktu, že Fabia přijde o toto (rozuměj nebude se dodávat ani za příplatek), Superb přijde o toto a tamto (rozuměj za příplatek).

PR by tedy tím byl, kdyby se to týkalo např. toho, že od příštího roku tyto vymoženosti již nebudou nebo budou za příplatek. Zpětné reflektování by PR článku mohlo jen těžko být, protože by jinak říkal, ti co si tyto vozy koupili, jsou chytří, ti co si je koupí jsou již hlupáci.
15. 10. 2010 15:42
Re: Bohužel
Chtěl jsi spíš napsat Turci jsou dobří na výrobu. >:-[]
Avatar - escorpion
15. 10. 2010 17:52
Re: Bohužel
Za zadný stierač si musíš priplatiť aj dnes 86 € aj u najvyššej verzie LaK :no:
V aute máš komplet výbavu vrátane ESP, xenonov, senzorov, kontroly tlaku v pneumatikách a neviem čoho ešte, ale zadný stierač nie. To je výsmech.
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2010 15:19
Nemam rad VW uz len preto co robi so skodou
dufam ze Superb tomu nepodarenemu Passatu natrhne pr.del lebo podla mna je Superb daleko lepsi aj krajsi a jednoznacne stylovejsi,

Superb :yes:
Rozbalit vlákno
2
15. 10. 2010 16:15
Re: Nemam rad VW uz len preto co robi so skodou
A VW se nakrkne a zakáže Supa nebo se nakrkne ještě víc a střelí Škůdku Číňanům a spousta lidi tady skončí na koronárce. >:D >:D >:D
Avatar - Ada je zase tady
15. 10. 2010 20:42
Re: Nemam rad VW uz len preto co robi so skodou
To si spad z visne. Passat je neskutecne hezci, nez ten super B s vytlemenym predkem z Rumunstera :no:
Avatar - rohYpnol
15. 10. 2010 15:38
Ostuda VW
Pro mě to vyznívá jako jednoznačná ostuda pro značku Volkswagen. Mě z toho totiž vyplývá, že nejsou schopni dělat lepší vozy než Škoda a jediný způsob, jak být lepší, je udělat Škodu horší. A to je hnus.
Nikdo přeci nebrání tomu, aby Polo mělo lepší interiér než Fabia. Nikdo nebrání tomu, aby Passata propracovali více a dotáhli dál než Superba.
Tohle je prostě děs. ANo, můžou si se Škodou dělat co chtějí, je to jejich výsostné právo. Ale touhle politikou ukazují podle mě jen svoji neschopnost.
Rozbalit vlákno
17
15. 10. 2010 15:50
Re: Ostuda VW
Naprostý souhlas :yes:
15. 10. 2010 16:34
Re: Majiteľ rozhoduje ...
Škoda je v koncerne jednoducho pre nenáročných klientov a je preto logický krok VW i keď samozrejme Čechom sa to páčiť nebude ...

Jednoducho Škoda má byť konkurentom lacných značiek.

Bez VW by už možno žiadna Škoda nebola, takže treba sa zmieriť s realitou ...
Avatar - escorpion
15. 10. 2010 18:04
Re: Majiteľ rozhoduje ...
Dušan, podľa triedy, v ktorej sa nachádza konkurovať môže aurisu, civicu, i30, ceedu, bravu, 308, mazde3, meganu, focusu, golfu... Po golfe je jednoznačne najdrahšia. Okrem väčšieho kufra oproti konkurencii neponúka nič extra naviac, čo by stálo priplatiť si 100-200 tisíc korún. Predaje octavie nechápem.
Sedel som v novej O2 po facelifte. Stredový panel je tak neuveriteľne široký, že ledva som sa tam zmestil (182 cm). Sedel som ako sardinka a takto cestovať dennodenne či nebodaj na dlhšiu trasu (dovolenka a pod.) by som nezniesol. S komfortom to nemá nič spoločné. A to, že bude u auta za vyše 20 000 € vŕzgať interiér som tiež nečakal. Toľko ospevovaná a k dokonalosti prirovnávaná octavia ma sklamala na celej čiare. Za 10 000 € by som možno uvažoval, ale za raz toľko ?
15. 10. 2010 18:14
Re: Majiteľ rozhoduje ...
Budeš GTIm označen za antikrista přibit na obří znak VW a upálen. Kiš kiš. >:D >:D >:D
Avatar - escorpion
15. 10. 2010 18:34
Re: Majiteľ rozhoduje ...
To je jedno nech, GTIho mám v p..i. Napísal som svoje skúsenosti, resp. názor s touto predraženou a ničím nevynikajúcou "dokonalosťou". Že kvalita materiálov ? Veľké haha, spracovanie ? Nič extra, bežný priemer. Rázvor a tým pádom aj priestor pre posádku je najmenší v triede.
Octavia je úplne bežné auto pre bežného človeka, ktorý aby sa presunul z A do B si rád priplatí 200 tisíc. Holt, to sú priority, nič viac, nič menej. Úplny priemer, ktorých jazdia tisíce a o to radšej sa kradnú (kvôli ND). Taký bežný "lowend".
A vyhlásiť, že octa je najlepšie auto v triede (akási prémia medzi konkurenciou) je trúfalé a nemiestne. Pracovníci ústavu (u Vás Bohnice, u nás Pezinok) by mali byť v pohotovosti a nachystať kazajky.
15. 10. 2010 19:22
Re: Majiteľ rozhoduje ...
Já s tebou souhlasím jen jsem tě chtěl varovat. Někdy mám pcit že GTI si založí sektu která se bude jmenovat "svědci vwškodovkovi" a budou postávat s nejmenovanými lidmi odsud před dealerstvími a vrukou budou třímat časopisy sepsané GTIm které se budou po vzoru jehovistických časopisu jmenovat "Strašná lež". A budou se snažit přesvědčit kupce že nemají kupovat nic jiného než auta koncernu VW.Protože koncern Octavie, Golf, Passat a další jsou to nej a nelze podle GTIho nic jiného koupit.
Avatar - jazva
15. 10. 2010 19:33
Re: Majiteľ rozhoduje ...
Najlepšie na tom je to, že on si potom nakoniec kúpil Volvo... >:-[]
15. 10. 2010 19:56
Re: Majiteľ rozhoduje ...
V bazaru?
15. 10. 2010 19:56
Re: Majiteľ rozhoduje ...
Vlado nezlob se, ale vypadá to, že nevíš o čem mluvíš - prostě na to musím reagovat. Kolik kilometrů si s O2 ujel? Umíš si posunout a nastavit volant nebo sedačku? Podle toho co píšeš, asi ne. Mám 188cm a problém s tím moc nemám. Mám už druhou O2, s první jsem najel 150tis. km a druhou mám už rok a na ní 45t.km. Auto je dostatečně komfortní a ubezpečuji tě, že i dostatečně prostorné na nižší střední třídu (pravda je, že středový panel by mohl být užší). Interiér mi nevrže a podle mě je i dostatečně kvalitní. Zkus jezdit s francouzem a pak poznáš, kde je to kvalitnější (např plasty) - mám ještě doma C4 G Picasso, takže vím o čem mluvím. Dokonce mohu srovnat i prostornost s auty, o kterých píšeš - měl jsem tu možnost jezdit s Golfem V, Ceedem i Mazdou 3 a opravdu bych neměnil. Takže až budeš vynášet soudy, vyzkoušej si tu delší jízdu s více auty a pořádně si nastav volant a sedačku... pak možná změníš názor nebo alespoň poopravíš. :-)
15. 10. 2010 20:05
Re: Majiteľ rozhoduje ...
Vyzkoušej i ty jiné Francouze a možná taky názor poopravíš. :-)
15. 10. 2010 20:18
Re: Majiteľ rozhoduje ...
To bylo, trefný ;-) Máš pravdu, budu muset. Kdysi jsem měl Peugeot 306 a ten byl fajn, jenže ty nový modely už nejsou designově nic pro mě až 508 to je pěknej kousek. Safra neni tohle o diskuse Škodovce?

Osobně to vidím střízlivě, neházel bych flintu do žita, VW určitě ví co dělá a nezařízne si slepici, co snáží zlatá vejce :-)
15. 10. 2010 15:52
Re: Majiteľ rozhoduje ...
hlavně jsou to idioti kteří si myslí že ochuzením superbu zvednou prodejnost hnusnýho passata chachá :no:
Avatar - Ada je zase tady
15. 10. 2010 20:45
Re: Majiteľ rozhoduje ...
Passat se bude prodavat skvele, protoze je skvely :yes:
Avatar - twistedTSD
15. 10. 2010 16:13
Re: Majiteľ rozhoduje ...
:yes: co přijde příště? návrat starých MPi? konec superbu, yetiho a octavie? zákaz klimatizace, DO nebo bočních airbagů?...řekl bych, že takový přístup jednou dostane škodu minimálně tam, kde je dnes seat...ale konkurovat VW nebude, to je pravda...
15. 10. 2010 16:22
Re: Majiteľ rozhoduje ...
Fuj! Máš úplnú pravdu! Je to hnus. Ukazujú tým maximálne svoju neschopnosť postaviť lepšie, a hlavne lacnejšie auto. Takže si teraz uživam jazdu v otcovej Octavii Combi 2.0 TDi r.v. 2010 v skoro plnej náloži >:-[]
neregistrovaný "vanderhovn"
15. 10. 2010 17:21
Re: Majiteľ rozhoduje ...
Hehe, porovnaj si cenu prace v Cechach a v Nemecku a hlavne vklad a prostriedky do vyvoja techniky u oboch firiem. Nie je problem momentalne vyrobit s koncernovou technikou podobne auto ako ma Volkswagen alebo Audi a predavat ho lacnejsie na ich ukor. Problem by bol len nasledne najst prostriedky na vyvoj aby si to dalsia generacia nerozdavala uz s fiatom... samozrejme nic proti Fiatu.

edit: dalsia generacia koncernovych aut, samozrejme
15. 10. 2010 19:16
Re: Majiteľ rozhoduje ...
Tak toto je tady nejrozumnější názor. :yes:
15. 10. 2010 15:51
už se těším
na superb 3 s oknama na kličky a volantem za příplatek >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Andromeda
15. 10. 2010 16:14
Na každém šprochu...
Je naprosto předčasné dělat jakékoliv unáhlené závěry -> reálná rozhodnutí učiní představitelé koncernu bez ohledu na tyto diskuze a jaká vlastně v reálu budou,nemá cenu spekulovat.Spíše jde o to,jak se tady při prosakování podobných eventualit ke konci minulého roku a na jaře roku tohoto dštil oheň a síra,ukazovalo se prstem a zešměšňovali se i opatrní jedinci poukazující na reálnou možnost těchto kroků...Aha,pamět,čas,pardon...
Rozbalit vlákno
5
15. 10. 2010 16:22
Re: Na každém šprochu...
Zesměšňovalo se tvrzení, že VW nepřeje úspěch a podobné nasmysly. Přitom jde VW jen o peníze. Pokud by se Škodovky prodávaly ze stejnou technikou za stejné peníze jeko VW, budou ve VW mlaskat blahem.
Avatar - Andromeda
15. 10. 2010 16:34
Re: Na každém šprochu...
Ano,jde o peníze,jde o zisk/výrobní náklady z jednoho každého prodaného vozu(alespoň tak jsem to pochopil).Píši to obecně - nechci si hrát na ekonomického znalce poměrů VW - toho jsem dalek ;-) .
15. 10. 2010 21:15
Re: Na každém šprochu...
Mozna jde taky o to, aby skoda nebyla momentalne o tolik levnejsi, nez vw, kdyz se prodava. Proste si za vybavu priplatite jako u vw a celkova cena nebude tak vyhodna oproti shodne vybavenemu vw. Zaklad bude levnejsi a osekanejsi.
Avatar - Andromeda
15. 10. 2010 21:43
Re: Na každém šprochu...
Jde dle mne o peníze - viz. pogo26 a kdo ví,o co ještě ;-)
16. 10. 2010 14:45
Re: Na každém šprochu...
Vůbec jsi to nepochopil. Fabie se neprodává, proto ta slova o kvalitnější přístrojovce než v POLU. Je to jen marketing, který dle této diskuse skvěle funguje. Bravwo :yes:
15. 10. 2010 17:30
DEŠTNÍK BUDE
Člověk pročítá diskuzi a má slzy ve vočích. Ta proklínaná socškoda, ten nýmand silnic, ten krát holátek je tu oplakáván v roli doslovného národního pokladu, a to dokonce i těmi, kteří by si do škodovky údajně nesedli ani na své poslední cestě...

Podívejme se však na věc očima reality. Předně je nutno si říci, že větší pozitivní reklamy se Škodě z Wolfsburgu dostat nemohlo. Celá Evropa dnes už ví, že mocná matka musela "zkrotit" svou stále úspěšnější dceru. Kapiš? Jistě, trik VW jak posunout Škodu v Západní Evropě na vyšší prodejní čísla. Samotný Volkswagen je na výrobní hraně svých možností a zvyšování výroby golfa či Pola je prakticky nemožné.

Nyní se zaměřme na detail, na to "zkrocení". Nejde samozřejmě o to, že by snad Škoda měla vyřadit z výbavy svých vozů některé prvky, nýbrž o to, že ze standardní výbavy vozidel Škoda na německém trhu budou některé prvky přeřazené do extras. Počítám, že zdejší diskuzní, nyní plačící komunitou bude jako nejtežší dopad v této věci vnímáno přeřazení deštníku v Superbu ze standardu do extras. Na auto se neptám, ale... máš vůbec alespoň deštník?

Z hlediska technické konfigurace pak dochází k faktické redukci u Fabie RS v podobě absence xenonů. Jistě bolestná skutečnost, kterou těžce ponesou zejména desetitisíce majitelů eresy v Německu...

Za mistrovský tah šéfa Volkswagenu pak můžeme jistě považovat část jeho prohlášení, vztahující se k přístrojovým deskám koncernových subkompaktů, neb veřejná informace o tom, že: "Fabia přece nemůže mít kvalitnější přístrojové desky, než úřadující auto roku" je reklamní větou desetiletí.

Spolu s vedením Volkswagenu jsem tedy přesvědčen, že po této reklamní kampani dosáhne Fabia na tamním trhu opět své pozice, tolik sympatické v období šrotovacích bonusů v loňském roce. Současně jsem přesvědčen, že zvolená mediální akce je dokonalým mistrovstvím marketingových odborníků koncernu.

Věc se určitě podaří. To by bylo, aby Fabia v Evropě nepředstihla v prodejích Punto, Corsu a, Clio.

BRAVWO VOLKSWAGEN PORSCHE :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - JDM
15. 10. 2010 19:10
Re: DEŠTNÍK BUDE
no jo brečíte všichni jak škodovka musí mít všechno horší že se nemůže vyrvonávat golfům passatům atd.ale proč by měl vw krmit svojí technologii nějkou škodovku která vydělává jen na tom že zkoupí technologie vw a nacpe si je do svejch aut a pak je na tom vw bitej..protože škoda je stále nejprodejvanější auto u nás a asi vždy bude stím asi vw nic nenadělá češi je budou kupat pořád ale nechcou aby se to stalu v německu polsku rakousku francii a rozšiřovalo se dál protože proč by lidi např.ve francii měly kupovat golfa kterej je o 100 dražší jako fabie když v té fabii najdou uplně to samí za míň peněz...
Avatar - Subaru4ever
15. 10. 2010 19:22
Re: DEŠTNÍK BUDE
Něco na tom je ;-) :yes:

Hlavně to ale vše bude mnohem komplikovanější, než jak se to dnes tváří. Zatím se o tom mlčí, ale VW si přeci podal ruku se Suzuki. Trklo mě to, když jsem si v AutoTipu přečetl noticku: "příští generace Škody Yeti by mohla vyjet na levném podvozku Suzuki SX4". Tahle kooperace by mohla ještě zamíchat kartami všech zúčastněných značek :-! ... tohle mi přijde velmi zajímavé, ale zatím se to tom taktně mlčí :-|
15. 10. 2010 20:30
Re: DEŠTNÍK BUDE
Jsem rád, že jsme se konečně shodli a úpřimě řešeno jsem nečekal, že přiznáš PR článek VW. Je potěšující, že je dost lidí, kteří filtrují info v médiích.
15. 10. 2010 21:44
Re: DEŠTNÍK BUDE
:yes: tiež som sa dobre pobavil nad diskusiou. Keby mali títo ľudia schopnosť otvoriť si oči ešte trochu viac, žili by krajší život :-) Táto technika marketingu mi pripomína produkty "rôznych" značiek v bežných obchodoch, ktoré sú naoko iné, ale ľudia sú dokonalo presvedčení, že sa jedná o rôzne lepšie/horšie veci.
Ako si napísal, úloha splnená.
16. 10. 2010 13:10
Re: DEŠTNÍK BUDE
Jak bylo na zasedání rady? ;-)
Avatar - skejpa
16. 10. 2010 22:53
Re: DEŠTNÍK BUDE
:yes: >:-[] >:-[]
15. 10. 2010 18:44
Můžou si za to sami
Dříve Škodovka měla horší podvozky, horší rádia, horší navigace, horší klimatizace, horší všechno. Ale pak se ukázalo, že vyrábět tyhle horší verze speciálně pro Škodovku je hodně drahé a bude levnější, když bude Škodovka dostávat brandovou techniku VW, tedy až na ty podvozky. Jediná škodovka, která dostala aktuální podvozkovou platformu VW, byla Fabia II a hned bylo jasné, že se to už nikdy nestane (bylo to i v nějakém tiskovém prohlášení VW, že příští generace už novou platformu nedostane). Jak to bylo s podvozkem starého Superbu si nejsem jist, měl nějaký od VW, jen nevím který. Poslední krok unifikace bylo sjednocení motorové palety.

Takže realita je pak taková, že Škodovka má stejnou techniku s výjimkou (u většiny modelů) podvozku a očividně řada lidí přehlédne podivný design, "horší" značku, někde trochu horší materiály a radši ušetří nějaké ty peníze v rámci koncernu. Chlapci se prostě přepočítali a podřízli si pod sebou větev. Chtěli ušetřit na výrobě a přitom se okradli na ziscích.
Rozbalit vlákno
3
15. 10. 2010 19:37
Re: Můžou si za to sami
Myslím že máš v tom trošku hokej, ale možná se mýlím já. Nicméně pokud si dobře vzpomínám tak nový podvozek nedostala Fabie 2 ale Seat Ibiza a VW Polo. Co se týče Superbu tady je to jednoduší starý Superb byl jen prodloužený Passat se všemi klady i zápory co tohle řešení přineslo. Co se týče nového podvozku spíše tedy platformy je to směs komponentu podvozkových dílu Golfu a Passatu. Někteří budou tvrdit že je to průser, ale já ne, po zkušenostech kdy kdysi postavil Ford Scorpio defacto na podvozku Sierry jen jej trošku prodloužil a rozšířil a fungovalo to kupodivu lépe než u toho menšího auta a to hlavně za špatných adhezních podmínek nemám nic proti tomu použit i díly z menšího auta když se to dobře nastaví a sladí.
15. 10. 2010 19:46
Re: Můžou si za to sami
jo má v tom hokej
15. 10. 2010 19:38
Re: Můžou si za to sami
Právě že Fabia II nemá nový podvozek z Pola, jedině octavie mají nové podvozky jako bratříčci z VW. Nový Superb má podvozek jakoby vlastní poskládán z dílů VW a Roomster má předek z Fabie I a II a zadní vlečku z Octavie I
Avatar - KANKUNEN
15. 10. 2010 19:09
ŠKODA nad Audi
Co stejnou techniku jako VW, jako Audi nebo Porsche to by Škodovce slušelo.
A Logan lepší než Lagunu by měli dělat v Rumunsku. A ty kecy, že Škodovka je šunt jsou taky dobré, ona problémy s přílišnou kvalitou, ne s nekvalitou.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sonny Crockett
15. 10. 2010 19:31
Hanba VW
Jsou to bohužel němci, roztahujou se a chtěj všemu rozkazovat. Pro mne Škoda zkounčila po odkoupení VW. Pak už to bylo jen čím dál víc německý... Kvalita šla nahoru, ale na úkor volnosti. A teď se to projevuje, místo toho aby Škoda mohla konkurovat ostatním automobilkám, využila svůj potenciál a vydobila si zas dobré jméno, tak jí teď němčouři pro změnu potopěj a ztrhnou jí na úroveŇ socek typu Dacia. Za chvíli bude palubka z recyklovaného papíru, palubka a spínače neosvětlené, aby se ušetřilo za dráty a žárovky... Achjo. Proč rači nedělaj lepší Passaty a Golfy a za normální peníze, aby mohl VW Škodě konkurovat? Protože sestřihnout křidélka Škodě je jednodužší, že ... Škody je škoda, hanba Volkswagenu :no:
Rozbalit vlákno
0
15. 10. 2010 20:35
Čechy, škoda a Německo
Tk jak to tady tak čtu, tk tu máme příspěvky, které opovrhují škodou a že si za všechno můžeme sami, a druhé, které škodovku obhajují. Po odkoupení Škody Volkswagenem bylo zřejmé, že tady nejde o zachování tradice, to by bylo opravdu zcestné. Musím říct, je mi 18, nemám zkušenosti s minulým režimem a ani jeho rozpadem a následnou privatizací (začínám se k tomuto tématu přibližovat), ale nedá mi to, abych nenapsal, že škodovka je, byla a bude z Čech, i kdyby přestěhovali všechny fabriky od nás do Číny. Od té doby, co jsem poprvé zaznamenal články o přizpůsobování všech modelů Škody autům typu Dacie, jsem byl naštvaný, ne proto, že bych to pocítil při výběru auta (co bych dal za to kdybych měl opovrhovanou Octavii TDI) , ale proto, že tu značku vnímám jako kus NAŠÍ historie, České republiky a čehokoli, co se nás týká.
Všechno tahle šaškárna je jen důsledek historie, začalo to Hitlerem, pokračovalo Stalinem, následně Únorem a skončili jsme Klausem. A je to asi blbost, ale když se na to tak dívám, mám pocit, že bych radši byl, aby Škodu položili Češi tk jako asi všechno tady, a ne aby ji okupovali Skopčáci...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Subaru4ever
15. 10. 2010 21:14
Re: Čechy, škoda a Německo
Přirovnávat pana Prezidenta k Hitlerovi - to bych si být tebou ještě jednou dobře rozmyslel !!! 8-s

Ale nechci tady rozpoutávat žádnou diskusi o politice ;-\
16. 10. 2010 10:27
Re: Čechy, škoda a Německo
Tak to jsem to asi špatně napsal, ale chtěl jsem vystihnout vývoj :-)
Re: Čechy, škoda a Německo
Klaus bejt Němec,tak dnes to tady vypadá jak za okupace.
15. 10. 2010 21:35
Správná cesta
I když ve skutečnosti asi nepůjde o deštníky, je to dobrá cesta pro Škodu. Dělat stále kvalitní, ale jednoduchá a levná auta. Tedy to co koncern nemá. A je to i dobré pro zákazníky, ne každý chce Dacii pro její vyložené postavení na konci automobilového trhu, ale kvalitní jednoduché auto jako spolehlivé přibližovadlo by si pár zákazníku nejspíš našlo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ryman
15. 10. 2010 22:36
Má to naprosto jednoduché řešení
stačí aby byl VW levnější než Škoda a hned mu porostou prodeje >:D >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
0
15. 10. 2010 22:39
VW a škoda
a co škodovka čekala? že si Vw necha lizt do zelí? to vubec....Passat je bůh ne? taková socka jako Superb přeci nemuže konkurovat...Polo je pán malých aut a Král všech králů Golf přeci musí být nejlepší.. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
15. 10. 2010 22:52
no bóže, tak tam daj místo deštníku igelitku :-DD
Sakra, kdo mi to psal nedávno pod nějakým článkem, že VW ze škodovky nikdy neudělá druhou Dacii? >:-[] No jo, deštníkem to začíná a kde to asi skončí... >:D Už vidim ten nový slogan - "Škoda - Go East!" >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - positivemind
16. 10. 2010 00:50
Marketing
Myslím, že tohle všechno, je jen hodně dobrý marketing - uvidíme za pár měsíců.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
16. 10. 2010 08:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - positivemind
16. 10. 2010 09:02
Re: Marketing
Představ si následující scénář: do médií je vypuštěna takováhle kachna, která jen umocní to, aby byla škodovka prodávána, dokud tam ty věci jdou koupit (případně aby se rychle zbavili skladovek). To bude třeba 2 - 3 měsíce trvat a pak VW potichu tyhle věci zase zavede.
16. 10. 2010 11:39
Proč si nevšímají Seatu?
Ač je to pro patrioty nepříjemné, je fakt že majitel si se svou firmou může dělat co chce. A přesně to z nějakého přesvědčení dělá. Na druhou stranu se říká neměň to co funguje a tak nerozumím tomu, proč se namísto buzerace škodovky za věci, za které si z poloviny může VW sám (např. zcela "nový" passat, apod.) koncern nezaměří spíše na jejich španělskou odnož jménem Seat, která dostává od matičky úplně stejnou techniku jako škodovka a jediný co s ní zvládli jsou 3 modely (leon, toledo, altea), který vypadají úplně stejně, navíc s patrně nejodpornější palubní deskou v rámci třídy.ukradenej sharan jménem alhambra a zbufnutá minulá generace A4, kterou u audi vyhodili na šroťák - u Seatu je ale naprostou jedničkou. Navíc, podíváme-li se na ekonomickou bilanci seatu, jejich roční ztráta bude patrně VW stát víc, než nějaká virtuální kanibalizace škody na modelech vw...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Martinc"
16. 10. 2010 16:19
Re: Proč si nevšímají Seatu?
Vaše reakce, je důkazem, že marketing funguje jak má :-)
16. 10. 2010 13:48
jednoduchý a jasný
Kdyby tenhle SKU..VENEJ ČESKEJ NÁROD všechno neprodával, tak by se tohle vůbec nemuselo řešit, nějaký omezování výroby.. A koneckonců nejsem sice škodovkář,ale vzhledem k VW ji fandim, ptž jak všichni víme VWčka sou sr.čky >:D navíc ty jejich diesli čmouděj a žerou víc oleje než benzínu >:D
Rozbalit vlákno
5
16. 10. 2010 13:51
Re: jednoduchý a jasný
pardon ne omezování výroby, ale ochuzování modelů... ono je to jedno.. prostě jak se tady mnohokrát objevilo, koncern VW si to dělá sám když neumí vyrábět kvalitní auta !!
16. 10. 2010 13:52
Re: jednoduchý a jasný
jo a eště pro rejpálky víc nafty >:D ne benzínu když je to diesel, aby ste si nemysleli že sem negramot >:D
Avatar - saldy
16. 10. 2010 15:41
Re: jednoduchý a jasný
Ještě trošku se snaž, máš talent bude z tebe brilantní diskutér
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2010 14:18
Re: jednoduchý a jasný
máš pravdu, omezování výroby by se řešit nemuselo - žádná výroba by totiž nebyla... ;-)
16. 10. 2010 19:00
Re: jednoduchý a jasný
Kdyby Škodu tehdy VW (nebo třeba Renault) nekoupil, tak se u nás vyrábí Favorit a Forman po desátým faceliftu. No vyráběl...kdo by to vlastně asi kupoval??? Ať se nám to teď líbí nebo ne, VW je to nejlepší co nás mohlo před lety potkat.
17. 10. 2010 00:29
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
7
17. 10. 2010 01:34
Re: lidi, vzbuďte se...
Tak já už jsem vzhůru. Jen tvůj nízký věk ospravedlňuje co jsi tady napsal. Neberu ani provize z Auto Škoda ani nestojím na pracáku abych žil z daní které škoda zaplatí naopak já platím daně a až trochu vyrosteš tak pochopíš že daně a smrt jsou v tomhle světě jediné jistoty které máš, protože daň zaplatíš ne jen co ti strhnou ze mzdy, ale ve všem co si kdy koupíš ať je to rohlík, benzín či panák v hospodě a nebo krabička cigaret. Nejsou jen daně ve výplatě, ale taky DPH a spotřební daně a pokud máš pocit že tebe živí Škodovka tak já mám pocit že živím tento stát spolu s tisíci podnikatelů živnostníku a všech kteří si na chleba vydělávají jako zaměstnanci. Takže tady nemydli nikomu oči blábolem že nás živí Škoda auto.A co se týče rozhodnutí VW co dál se škodovkou, na zahraničních serverech proběhla informace (dle mně nebude daleko od pravdy) že škodovka přináší nižší zisk dle mě je to tak že když auto vybavím stejnou technikou a náklady na jeho výrobu nejsou o moc nižší než v Německu a budu ho prodávat levněji než stejně vybavené auto od VW pak mám nižší marži a nepřináší to kýžený výsledek.A tohle bude ten důvod proč se píše že díky tomu přichází VW ročně o slušný balík. Takže řešení: Buď škodovky zdražit což nepříjmé zákazník a nebo je holt proti VW očesat o některé prvky výbavy aby zákazník pochopil že nemůže dostat v Superbu totéž co v Passatu o x tisíc euro dražším.
neregistrovaný "kamil_2"
17. 10. 2010 06:04
Re: lidi, vzbuďte se...
Neprostej souhlas. Nakonec budeme chtít diktovat Huyndai, co a jak má dělat v Nošovicích, ne???

Škoda je VW, a VW má zájem na tom, aby Škoda vydělávala - je musí marketingově odlišit koncernový značky - tedy velice podobná auta se stejnou technikou - a to není jednoduchý...
17. 10. 2010 13:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2010 20:57
Re: lidi, vzbuďte se...
Ne každý pozná, že jde o marketing a dobrý marketing se pozná dle toho, že nevypadá jako marketing. A dle tvého komentáře jde o dobrý marketing.
17. 10. 2010 21:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 10. 2010 09:41
Re: lidi, vzbuďte se...
Samozřejmě se povedl. Bylo třeba zvýšit image a prodeje Škodovky. Polo s prodejem problémy nemá. Na rozdíl od Fabie. A zákazníci škodovky jsou zcela někde jinde než zákazníci VW. VW je jeden z nejdražších a Škoda jedna z nejlevnějších z mainstreamu.
18. 10. 2010 12:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "kamil_2"
17. 10. 2010 06:00
Jste směšní...
Nechápu, proč se tady nedáva na VW. Radujte se nad tím, že kdysi Škodu nekoupil třeba Renault a neudělal z ní automobilku typu Dacie. Místo toho tady ale nadáváte, že Superb nebude mít deštník...

VW má logicky zájem na tom, aby byla Škoda fungovala. Rozhodně ale nemá zájem na tom, aby se místo Passatu prodával o statisíce levnější Superb - to je snad jasný, ne?

A mezi námi děvčaty - na Passat můžeme být stejně hrdý jako na Superb - i Superb je od začátku do konce dílem VW, jen se na vývoji podílelo ví inženýrů z Čech...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Terranova"
17. 10. 2010 10:55
Kanibalismus - Škodovka a SEAT jsou už dávno na odpis
Doporučil bych pány z VW propleskat. Pravda je taková, že VW neumí a nemá na to, aby Škodě konkurovala. A jak to VW tedy řeší - Škoda a SEAT mají cenovou politiku stanovenou z VW a nemůžou si průžně stanovovat vlastní cenu. Kdežto dealeři VW a Audi si cenu můžou stanovovat jak chtějí. A výsledek - nové Polo je v řadě zemí levnější než SEAT Ibizi a Škoda Fabia. Nové Audi A4 je levnější než SEAT Exeo. Superb je moc dobrý, Passata nikdo nekupuje a tak Superb nesmí mít adaptivní tempomat. Už teď mi známí říkají, že nový Passat je pro Škodu velký průser, jelikož stojí za h....., ze všech stran ho kritizují. A rovnou mohu říci, že nová Octavia bude stát také za h.... jelikož už dva designové návrhy byly zamítnuty z toho důvodu, že byly designově lepší než Golf. Prostě VW je neschopna vyvinout vlastní vůz a tak si léči své ego na ostatních automobilkách
Rozbalit vlákno
1
17. 10. 2010 20:47
Re: Kanibalismus - Škodovka a SEAT jsou už dávno na odpis
Řekl bych, že vůbec netušíš jaké jsou ceny a prodeje Pola nebo Passatu oproti Fabii a Superbu. Zkus hledat info i jinde než v bufetu hlavním nádraží. O neshopnosti VW a Němců vůbec bych v žádném případě nemluvil. Navíc Němci přidávají ke svému umu i slušnost.
18. 10. 2010 07:23
To dokazuje obohost Winterkorna
"Nemůžeme přece nabízet fabii s lepší palubní deskou, než má polo," uvedl šéf koncernu VW Martin Winterkorn.
???. Je to naprosro jednoduché, skopčáku. Jestli neumíte udělat přístojovku do POLOauta nebo koukáte, jak Vám Superb nakopává, tak prostě nechte dělat chlapce v Česaně i Vaše auta a budete překvapeni. I bez Vámi zakázaných faceliftových úprav u Fabie ( "vyfouklé" blatníky jako u S2000 ) se to auto dobře prodává. A nový PASSAT? Zdárný příklad designového průseru. Česaňáci, jsem na Vás hrdý.
Rozbalit vlákno
0