Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen: Nárůst prodeje užitkových vozů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Divize Volkswagen Užitkové vozy prodala od letošního ledna do října 433.500 vozů, což je o 24,2 % více než loni.

Prodej modelů divize Volkswagen Užitkové vozy v letošním roce stále stoupá. Za prvních deset měsíců letošního roku se jich po celém světě prodalo 433.500, zatímco v loňském roce to bylo za stejné období 348.900 vozů.

Modelová řada Caddy je v letošním roce stále nejlépe prodávaným zástupcem své divize. Díky celosvětovému prodeji 131.500 vozů (104.400 v předchozím roce) zaznamenal tento model nárůst prodeje o 25,9 procenta.

Volkswagen T5 se všemi svými variantami od Transporteru přes Caravellu a Multivan až po Californii se dočkal nárůstu prodeje o 7,3 procenta a za prvních deset měsíců letošního roku se prodalo 127.350 vozidel, zatímco v loňském roce to bylo za stejné období 118.700 vozů.

Volkswagen Crafter s 30.300 prodanými vozidly dosáhl nárůstu prodeje o 2,1 procenta oproti stejnému období loňského roku, kdy se prodalo 29.700 vozů. Pick-upů modelové řady Amarok se do konce října prodalo 54.350 kusů.

Lehký pick-up Saveiro v Jižní Americe rovněž dosáhl výrazného zvýšení prodejních čísel.

Prodej tohoto modelu vzrostl o 15 procenta a od ledna do konce října se prodalo 68.500 vozů, zatímco vloni se prodalo 59.600 těchto pick-upů.

Pouze v případě klasického Transporteru T2 jsou prodejní čísla o něco nižší než v loňském roce. Za prvních deset měsícu letošního roku se prodalo 21.500 vozů a za stejné období loňského roku to bylo 22.200 vozů.

V západní Evropě se prodej všech modelových řad divize Volkswagen Užitkové vozy zvýšil o 17,3 procenta za období od ledna do konce října letošního roku na 234.900 vozidel (předchozí rok – 200.200 vozů). Největší počet vozidel již tradičně zůstává na domácím německém trhu, kde se prodalo 100.600 vozů (předchozí rok 93.700 vozidel, nárůst o 7,3 procenta).

Ve východní Evropě se tržby z prodeje lehkých užitkových vozidel Volkswagen zvýšily o 41,9 procenta na 28.500 kusů (předchozí rok – 20.065 vozů). V této oblasti byl největší nárůst prodeje zaznamenán v Rusku, kde se prvních deset měsíců letošního roku prodalo 9.700 vozů, což je oproti loňským 5.100 vozidlům nárůst o 90 procent.

Na Blízkém a Středním východě prodej vzrostl o 25 procent na 24.500 vozů (předchozí rok – 19.600 automobilů). V Jižní Americe se prodeje zvýšily o 27,3 procenta z loňských 91.600 vozidel na letošních 116.000 automobilů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
17. 11. 2011 10:13
Re: Haló, redakcia...
Haló Klaudiusi...
... sekce PROFI má být na auto.cz věnována užitkovým automobilům, což je podle našeho názoru poměrně unikátní obsah na českém internetu.

Technicky sofistikované články bychom určitě rádi vydávali. Problém je pochopitelně s tím, že jejich příprava je nesrovnatelně náročnější než příprava obsahu, který konzumuje (nejen na auto.cz) drtivá většina obecenstva.

Druhý problém je, že lidí kteří "tomu" rozumí a současně o "tom" umí psát, není mnoho.

Výzva: Pokud víte o někom, kdo by rád psal technicky orientované články, rádi jej vyzkoušíme a třeba se dohodneme na spolupráci!

Kontakty na Auto.cz jsou zde: [odkaz]
Avatar - Special-line
15. 11. 2011 16:55
Re: Haló, redakcia...
Ano vím jak ten časopis dříve vypadal a skutečně byl nabitý technickými informacemi. Ale ani Svět Motorů z 80. let na tom nebyl tak špatně v tomto ohledu, zvláště když to provonáme s tím co publikuje dnes. Automobil jsem tak před 13 lety dokonce odebíral a i když už tam teď není tolik vyloženě technických info a obrázků ( nebo jsou moc malé), tak si myslím že patřík tomu nejlepšímu co jde u nás koupit. Pro lidi kteří chtějí seriózní časopis o normálních autech si myslím že je téměř jedinou volbou.
15. 11. 2011 08:41
Re: Haló, redakcia...
Aké sú dôvody, to neviem. Ale viem, čo by som rád čítal, a kde, ak nie práve na takomto serveri?
To, čo som písal, som na nete nenašiel - myslím tým české a slovenské stránky. Písal som o tlačenom časopise, dával som do príspevku aj odkaz. Možno také niečo je, možno nie. Ak nie, Auto.cz má šancu byť unikátnym a lepším serverom ako iné motoristické.
Kedysi, za socializmu, bol suprový časopis Automobil. Pôvodne bol čiernobiely, alebo dokonca modrotlač. Ale bola v ňom dopodrobna rozpitvaná technika áut, prierezy prevodovkami, rozobrané hoci funkcie synchrónnych krúžkov, bowdenového ovládania alebo tiahlami....proste od prvej do poslednej strany zaujímavé čítanie.
Verím, že na tak obsažnú rubriku Auto.cz má, potrebuje však stáleho redaktora, fachmana technika, ktorý bude vedieť čo s ňou a podrží ju na úrovni.
Avatar - Special-line
14. 11. 2011 21:03
Re: Haló, redakcia...
Ano je to tak, taky jsem od sekce Profi čekal více. Nicméně si myslím že potenciál na to má.
A jsou nějaké takové servery kde je to co píšeš? Nikdy jsem se po nich nějak nepídil. Chodím jen na Truck fórum a občas jsem zabrousil na web nakladatelství časopisu Trucker, myslím to bylo dopravnimedia.cz. tato adresa už mi ale nefunguje a byly to jen výtahy článků uveřejněných v papírových časopisech. Je tedy nějaký podobný server a nebo je zde potenciál pro auto profi?

Spíš si ale myslím že to nebude leností autorů, ale například třeba menším počtem redaktorů pro profi, nebo menším přídělem peněz. Třeba problém není v sekci profi ale v rozhodnutí a rozhodování auto.cz. Fakt nevím jen spekuluji.

Taky by mě zajímalo jak je to s fotkami. Pokud není článek PR, kolik se za ně platí, nebo jak to vůbec je. Protože u nějakých článků je fotek výrazně více než u jiných.
14. 11. 2011 20:39
Re: Haló, redakcia...
Predstavuješ si pod "profi" len PR články o dodávkach, autobusoch a náklaďákoch? Ja nie.