Volkswagen: Nárůst prodeje užitkových vozů
Prodej modelů divize Volkswagen Užitkové vozy v letošním roce stále stoupá. Za prvních deset měsíců letošního roku se jich po celém světě prodalo 433.500, zatímco v loňském roce to bylo za stejné období 348.900 vozů.
Modelová řada Caddy je v letošním roce stále nejlépe prodávaným zástupcem své divize. Díky celosvětovému prodeji 131.500 vozů (104.400 v předchozím roce) zaznamenal tento model nárůst prodeje o 25,9 procenta.
Volkswagen T5 se všemi svými variantami od Transporteru přes Caravellu a Multivan až po Californii se dočkal nárůstu prodeje o 7,3 procenta a za prvních deset měsíců letošního roku se prodalo 127.350 vozidel, zatímco v loňském roce to bylo za stejné období 118.700 vozů.
Volkswagen Crafter s 30.300 prodanými vozidly dosáhl nárůstu prodeje o 2,1 procenta oproti stejnému období loňského roku, kdy se prodalo 29.700 vozů. Pick-upů modelové řady Amarok se do konce října prodalo 54.350 kusů.
Lehký pick-up Saveiro v Jižní Americe rovněž dosáhl výrazného zvýšení prodejních čísel.
Prodej tohoto modelu vzrostl o 15 procenta a od ledna do konce října se prodalo 68.500 vozů, zatímco vloni se prodalo 59.600 těchto pick-upů.
Pouze v případě klasického Transporteru T2 jsou prodejní čísla o něco nižší než v loňském roce. Za prvních deset měsícu letošního roku se prodalo 21.500 vozů a za stejné období loňského roku to bylo 22.200 vozů.
V západní Evropě se prodej všech modelových řad divize Volkswagen Užitkové vozy zvýšil o 17,3 procenta za období od ledna do konce října letošního roku na 234.900 vozidel (předchozí rok – 200.200 vozů). Největší počet vozidel již tradičně zůstává na domácím německém trhu, kde se prodalo 100.600 vozů (předchozí rok 93.700 vozidel, nárůst o 7,3 procenta).
Ve východní Evropě se tržby z prodeje lehkých užitkových vozidel Volkswagen zvýšily o 41,9 procenta na 28.500 kusů (předchozí rok – 20.065 vozů). V této oblasti byl největší nárůst prodeje zaznamenán v Rusku, kde se prvních deset měsíců letošního roku prodalo 9.700 vozů, což je oproti loňským 5.100 vozidlům nárůst o 90 procent.
Na Blízkém a Středním východě prodej vzrostl o 25 procent na 24.500 vozů (předchozí rok – 19.600 automobilů). V Jižní Americe se prodeje zvýšily o 27,3 procenta z loňských 91.600 vozidel na letošních 116.000 automobilů.