Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen nechce nic měnit na svém podílu v Suzuki

Volkswagen dnes na páteční výzvu Suzuki řekl své NEIN.
Zpět na článek
17. 10. 2011 18:52
17. 10. 2011 19:12
17. 10. 2011 19:45
17. 10. 2011 21:14
17. 10. 2011 19:33
17. 10. 2011 21:07
17. 10. 2011 21:24
17. 10. 2011 22:06
18. 10. 2011 06:52
17. 10. 2011 20:54
17. 10. 2011 21:13
17. 10. 2011 21:38
18. 10. 2011 07:05
18. 10. 2011 08:26
18. 10. 2011 08:41
18. 10. 2011 20:07
18. 10. 2011 20:57
18. 10. 2011 21:18
18. 10. 2011 22:07
19. 10. 2011 07:10
19. 10. 2011 08:05
19. 10. 2011 10:17
19. 10. 2011 11:21
19. 10. 2011 12:47
19. 10. 2011 13:47
19. 10. 2011 14:59
18. 10. 2011 21:54
18. 10. 2011 22:30
17. 10. 2011 23:24
18. 10. 2011 08:35
18. 10. 2011 08:19
18. 10. 2011 11:05
18. 10. 2011 16:51
17. 10. 2011 17:03
Žádné překvapení
Čekal snad někdo od VW vyjádření, nebo snad dokonce ochotu vracet akcie? Opravdu úsměvné.
Rozbalit vlákno
4
17. 10. 2011 17:45
Re: Žádné překvapení
Tak tak. :-! :yes:
Avatar - R32
17. 10. 2011 18:02
Re: Žádné překvapení
Dosť naivné chcieť od akcionára ktorý vlastní 20% akcii aby robil niečo čo nieje v jeho záujme... Myslím, že Suzuki nemá na to pozíciu aby diktovala podmienky, žiaľ, tento krok budú asi dlho ľutovať hlavne ak VW s akciami nechce nič podnikať resp. predať. Ale možno sa karta obráti a nájdu spoločnú reč... ;-\
17. 10. 2011 18:28
Re: Žádné překvapení
Vidím to stejně, postup Suzuki je opravdu naivní. To si ti kluci japonský měli rozmyslet dříve, než podepsali, s kým budou opravdu spolupracovat ;-)
Avatar - GM.rja
17. 10. 2011 20:00
Re: Žádné překvapení
To tedy měli. Je to jako pakt Hitlera se Stalinem nebo "Mnichovská dohoda" - ne že by se praktiky fxfágnu od prvního jmenovaného lišily 8-s
Avatar - abacus
17. 10. 2011 18:52
POLOpravdy!?
Opäť ďalší článok, ktorý vraví ….. no nevraví nič nové.
Na to aby sme pochopili, ako sa Suzuki za posledných 25 rokov správa je potrebné napísať, čo a hlavne ako vlastne Suzuki vyrába.
Pôvod firmy od roku 1920, r. 1952 konštruje motorizovaný bicykel - moped. Automobilový biznis sa rozbieha od r. 1955 v podobe prvého minicar. V súčasnosti tvoria objem predaja cca 11% motocykle 86% automobily, zvyšok ostatné (napr. lodné motory). 5% odbytu tvorí Severná amerika, 18% Európa,38% Japonsko 31% Ázia.
A o tieto ázijské percentá VW išlo – vstup a rozvoj na Indickom trhu, kde sa Suzuki správalo najprv „priateľsky“ - strategická spolupráca s firmou Maruti a potom ju v r. 2002 PREVZALO (získalo väčšinový podiel). Aký to paradox v súvislosti s domnienkou o prevzatí Suzuki automobilkou VW. Zlodej kričí: Chyťte zlodeja! V súčasnosti ovláda Suzuki(Maruti) indický trh. Otázka znie: Umožnilo Suzuki rozšírenie predaja koncernu VW na indický trh? Predsa to bola požiadavka VW.
Vynára sa druhá otázka: Čo spraví Suzuki až sa dostane k hybridným, elektrickým a dieslovým technológiam pohonu? Bude ešte potrebovať partnerský vzťah, alebo sa obráti opäť k niekomu inému? Áno kooperácie sú známe, ale profitujú obaja, čo sa u Suzuki veľmi povedať nedá. Šľape od jedného partnerstva k druhému, vždy poväčšine úspech sa dostaví jednostranne.
Modely, ktoré Suzuki predáva boli skonštruované vždy viacmenej v spolupráci s inou automobilkou. Cultus, Ignis, Carry, Wagon R (Opel nepredával Suzuki áno, dodnes ako modely Maruti) vyrobené v spolupráci s GM. SX4 s Fiatom ( Suzuki zahlcuje Európu Fiat okrem Talianska nepredáva). Vitara spolupráca s Mazdou ( Mazda v Európe nepredáva). Alto spolupráca s Nissanom ( opäť najpredávanejší model Indie ako Maruti). Splash spolupráca s Opel (ja osobne som na ulici malý Opel ešte nevidel). V tomto svetle sa automobilka Suzuki javí ako ten, kto by rád len profitoval. Názor si spravíme každý sám.
Ako jedna s prvých informácii krízy spolupráce dvoch subjektov v médiach prebehla správa, že sa VW „veľmi stará“ do riadenia Suzuki. No neviem ako vy, ale ak som NAJVäČSÍ akcionár firmy, zrejme sa budem chcieť VÝRAZNE podieľať na vedení firmy. A VW najväčší akcionár je.

10 najväčších akcionárov Suzuki Motor Coprporation:
Volkswagen AG 19,89%
Japan Trustee Services Bank 4,66%
The Master Trust Bank of Japan 3,94%
Tokio Marine&Nichido Fire insurence Co. 3,52%
The Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ 2,85%
The Shizuoka Bank Ltd. 2,58%
Resona Bank 2,32%
Sompo Japan Insurence inc. 1,69%
Japan trustee Services Bank, Ltd 1,39%
JP Morgan Chase Bank 1,39%

Takže, keď Suzuki „predalo“ 1/5 firmy, veľmi dobre vedelo čo robí. Odovzdávalo sa do rúk síce nie majoritnému vlastníkovi, ale vlastníkovi, ktorý z pohľadu jedného subjektu vlastní najväčší podiel.
Koho chleba ješ, toho pieseň spievaj …..
Rozbalit vlákno
43
Avatar - Ham.
17. 10. 2011 19:12
Re: POLOpravdy!?
Počítám, že tě zde někdo rychle označí za mluvčího Ferdinanda Piecha, jinak souhrn infomací lepší než ve všech článcích na auto.cz dohromady :yes:
17. 10. 2011 19:45
Re: POLOpravdy!?
A proč nabízel Fiat motory pro Suzuki dál,když je na tom tak bit?Souhrn dobrej,ale k ničemu.Žádná automobilka se s Suzuki nepře.Spolupráce,asi byla vždy podle představ kooperujících.A o to jde.Proč se přou tak náhle s VW,když Suzuki bylo,dle všech těch spoluprácí bez mediálních pří,spolehlivý partner? :-!
Avatar - white label
17. 10. 2011 20:52
Re: POLOpravdy!?
Suhrn je to k ničemu hlavně pro ty, komu nevyhovují informace v něm. VW je zřejmě první automobilka, ze které Suzuki neprofituje tak, jak byla doposud zvyklá, ne každý si na sobě nechá štípat dříví (to platí pro oba), to má VW (jako vlastník největšího podílu v Suzuki) sklopit uši a dělat co Suzuki na očích vidí s tím, že mu to Suzuki určitě patřičně vrátí...
17. 10. 2011 21:14
Re: POLOpravdy!?
Dohody se mají plnit,nebo ne?To si má Suzuki na sobě nechat štípat dříví?
Avatar - white label
17. 10. 2011 21:30
Re: POLOpravdy!?
Ne nemá, stejně jako VW, a to je ten důvod, proč se budou případně soudit..., řešit tu "zasvěceně" a "fundovaně" (viz většina diskutujících) kdo z nich je vlastně (větší) oběť, je docela dětinské... ;-)
17. 10. 2011 19:33
Re: POLOpravdy!?
Poplopravda?Jsou oficiální zprávy fikce,či Tvoje myšlenky jsou fikce.Suzuki rozhodně spolupracovalo s více firmami,nemáš tam uvedené třeba Subaru.Je ale otázka a to ty nevíš,nevím to ani já,co za spolupráci s Fiatem,GM (tam patří Opel),Subaru... vložilo Suzuki.Ať už finančně či know how.
Pochybuji,že by na spolupráci třeba Fiat doplácel,nenabízel by jim motory dál,že.Takže Tvoje dedukce vypadají sice reálně,ale úplně mimo.
A převzetí.V byznysu je běžné,že silnější pohltí slabší,o to mi osobně nejde.Mě vadí,že všechny firmy můžeš vlastnit,když koupíš patřičný podíl,jen jedena je proti tomu chráněna zákonem.Ano speciálním zákonem a to nebylo nikdy férové. I podle toho se dá soudit solidnost firmy.A státních firem jsme tu měli dost a dost.
Každopádně konec jakékoliv samostatné automobilky musí fandu aut (ne jedné značky,ale celku) zarmoutit.Ale stává se to a je to varování pro další.
Avatar - white label
17. 10. 2011 20:44
Re: POLOpravdy!?
A ti co tady v diskusi dělají "jasné" závěry snad konkrétně ví, co zatím skutečně vložil do spolupráce se Suzuki VW a co naopak Suzuki do spolupráce s VW??? A u nich ti to nevadí???
To co tu napsal abacus je nesrovnatelně racionálnější pohled, než převážná většina zdejších "bulvárních" příspěvků... ;-)
17. 10. 2011 21:07
Re: POLOpravdy!?
Moc racionality v Abacusově příspěvku není,ale ještě jednou.
Kdo nutí Fiat aby zlé Suzuki dodával dále motory,když jim tak bere prodeje?Stejné je to s dalšími kooperanty.Nikde nevidím,že by byli nespokojení,neuvedl jedinný důkaz.
Jestli zná podrobnosti,nebo kdo Fiat nutí ať to napíše,jinak je to ůpouze fikce.
Jestli to víš ty tak se rozepiš.jsem zvědav,ale pouze na reálné důkazy.
Tak do toho.
Avatar - abacus
17. 10. 2011 21:24
Re: POLOpravdy!?
Fiat núti predávať dieslove motory jeho zlá situácia na európskom trhu. Pokles v Európe 18%, doma pokles 22%. Jednoducho okrem Giulietty tie 1,6-ky nemá poriadne kam dať. Bravo je čistá strata. Pôvodná výrobná kapacita bola stanovená na cca130 000 kusov ročne. Minimálny predaj bol stanovený na 70 000 ks ročne. Všetko pod týmto číslom je ekonomická strata modelu. F. Bravo dokázalo na seba zarobiť iba JEDEN jediný rok, pri uvedení modelu. Minulý rok sa predalo tak 45 tis. ks.
Ak niekto postaví motoráreň, potrebuje v nej produkovať a PREDÁVAŤ minimálne 70% plánovanej kapacity. Fiat tie motory musí niekam šupnúť, nech aspoň tá motoráreň si na seba zarobí.
Avatar - abacus
17. 10. 2011 22:06
Re: POLOpravdy!?
P.S. Odkazy - dôkazy na to čo mám v hlave neviem dať, ono všetko nie je na nete, existuje niečo také ako printové média. Ale aspoň niečo som narýchlo pohľadal.
Aspoň k tej (ne)predajnosti Brava. [odkaz]
ospravedlňujem sa , čísla mi trošku ušli - stanovená kapacita Brava bola 120 000 ks a min. návratnosť 75 000 ks.
Vyjadrenie p.Osamu Suzuki publikované v USAtoday. štvrtý stĺpček zdola: [odkaz]

Ja sa môžem k tebe postaviť rovnako. Daj sem odkazy, v ktorých sa na spoluprácu so Suzuki participujúci partneri pochvaľujú. Ono "špinavé prádlo" si firmy len ojedinele perú na verejnosti.
18. 10. 2011 06:52
Re: POLOpravdy!?
Kooperace firem jsou špatné?Nejsou.
Může snad Suzuki za špatný finanční stav větších automobilek?Těžko.
Fiatu tedy pomáhá tahat trn z paty,ale ve skutečnosti je to prospěšné pro oba partnery.
Vynechal jsi třeba ono Subaru.
Soudí se někdo jiný se Suzuki?Ne.
Tvrdíš,že Suzuki všechny kooperanty vlastně zneužívalo,tak proto dej důkazy.
Já tvrdím,že to byly dohody s oboustranou spokojeností.
Když jseš v ženatý a vše je v pořádku,také okolí o vašem soukromí prakticky neví,ale když dojde na rozvod vyplují problémy na veřejnost.
Tady je to podobné,spolupráce relativně bezproblémové až na tu poslední.Proč zrovna s vw,je to tak jiné?Toť otázka.
Avatar - abacus
17. 10. 2011 20:54
Re: POLOpravdy!?
Máš pravdu, je potrebné uviesť zdroj informácií. A tým je v najväčšej miere samotná firma Suzuki Motor Corp. a jej výročné správy, či oficiálne informácie - nepopierateľné fakty.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
niečo v češtine: [odkaz]
a predajné fakty:[odkaz]
Dobré "čítaníčko". Prajem pekný večer.
17. 10. 2011 21:13
Re: POLOpravdy!?
Ale proč ten Fiat Suzuki stále své motory chce dodávat,proč neřekne NE.A další si také nestěžují.
Odpověď je jasná profitovali všichni.Tak proč nekooperovat,ale pouze s tím kdo dodržuje svá slova.
Avatar - abacus
17. 10. 2011 21:38
Re: POLOpravdy!?
Máš to tam v reakcii o 21:24.
V r. 2008 pre zlú finančnú situáciu musel GM odstúpiť od zmluvy s Fiatom a výkúpiť sa z opcií na kúpu Fiatu. Fiat požadoval 3 mld. dolárov, nakoniec sa dohodli na cca polovici. Tam "vznikla" spolupráca Fiat - Suzuki, pretože GM potreboval pre európsky trh dieslove motory, ktoré mu dodával Fiat.
Pre zlú finančnú situáciu odpredáva GM podiel v Suzuki. V lete roku 2008 gener. riaditeľ Suzuki oznámil, že i napriek tomu bude s GM spolupracovať na vývoji hybridných technológií.
O rok na to Suzuki sľub s GM "dodržalo" :-O a ani nie po roku podpisuje "spoluprácu" s VW pre získanie hybridných a dieslových technológií.
Kto tu dodržiava sľuby, či verejné vyhlásenie. Suzuki to asi nebude.
18. 10. 2011 07:05
Re: POLOpravdy!?
A co když se na konci spolupráce GM se Suzuki na vývoj hybridních a dieslových technologií dohodlo?Může snad Suzuki za špatnou finanční situaci mnohem větší firmy?
VW jim tyto technologie slíbilo,otázka mají je?Průměrné diesly ano,hybridní ne.
Vydal jsi ortel,aniž víš vše podstatné.
Já psal pouze o tom proč se mi nelíbí převzetí,zákonem chráněná firma proti firmě bez této ochrany.Opakuji,jinak jsou fůze a převzetí v byznysu zcela běžné.
Avatar - abacus
18. 10. 2011 08:26
Re: POLOpravdy!?
A co když? Nejaké fakty by s tvojej strany neboli?
VW technológie slíbilo, mají je ? Malo ísť o prístup - spoluprácu pri vývoji, nie že im to VW podá na tanieri.
Ortieľ som nevyniesol, len som zverejnil fakty. Ortieľ nad VW si vyniesol Ty a to už dávno, keď si sa upísal svojej platonickej láske od Hyundai.
18. 10. 2011 08:41
Re: POLOpravdy!?
Psal jsi oporušení dohody mezi Suzuki a GM,ale bez důkazu.GM bylo v krizi,potřebovalo každý dolar,myslíš si že by nechalo utéct Suzuki jen tak?Bez soudů a tahanic.Těžko,to není moc pragmatické a o to především jde.
Ano měli se podílet na společném vývoji těchto technologií,a jak víš,že tuto podmínku VW splnil?Nevíš.
Kdyby jsi chtěl být objektivní tak napíšeš všechna fakta,ne jen o spolupráci Suzuki s dalšími,což ví stejně většina zde diskutujících,ale nač by byli zvědaví jsou ony zákulisní informace,proč se určité dohody plní a jiné ne.
Jinak je to mlácení prázdné slámy. :no:
Hyundai neměl se Suzuki snad nikdy nic společného,ani s VW,tak ho do této diskuze snad netahej.Jenže už zřejmě nevíš kudy kam s těxch tvých fíkcí,doměnek pouze v tvé hlavě.
18. 10. 2011 19:01
Re: POLOpravdy!?
Milý Honzo, ty tu předvádíš jen své dojmy. Nepodals ani jeden důkaz, ani jeden link, pouze tvé osobní dojmy. Tuto diskuzi jsi projel. Smiř se s tím.
18. 10. 2011 20:07
Re: POLOpravdy!?
To víš že jo hochu.Fiat dál nabízí motory Suzuki ,čili chce spolupracovat s touto firmou,takže žádní nepřátelé to nejsou.
Pokud jde o GM a jejich dohodu o spolupráci na vývoji hybridních i dieslových technologií,tak každý ví,že diesly GM má,hybridní pohony také.Suzuki je nemá,takže zřejmě ve vývoji nepokračovali spolu a také nebyla žádná medialní přestřelka,soud.apod.Protože se normálně rozloučili,o nic asi jiného nešlo.
Proč jsou zrovna problémy s VW,když jinde se Suzuki projevuje zřejmě jako spolehlivý partner,všechny ty kooperace o kterých psal Abacus svědčí ve prospěch Suzuki.
Takže spíše důkaz o tom,jak některé z těchto firem Suzuki ublížilo by nebyl?
Máš nějakou informaci?Nebo jsi jen další brepta?
18. 10. 2011 20:09
Re: POLOpravdy!?
A ty máš nějaké konkrétní důkazy, nebo tu opět necháš excelovat své dojmy?
Nepřijde ti to tak nějak přzemní?
Uváděj důkazy, ty brepto.
18. 10. 2011 20:57
Re: POLOpravdy!?
Ale jistě,Ty jsi o tom zde nečetl že Fiat bude dodávat Suzuki dieslové motory a nejen zde?
Ty nevíš že koncern GM má hybridní Volt a Amperu a kdypak je asi vyvíjel,no kdy?
Tak a teď vše co jsem napsal vyvrať fakty.Do diskuse musí každý vnést své myšlenky,ale ne podepřené polopravdou.Ano hodně kooperací (aby ne,poměrně malá firma),ale s profitem pro obě strany a tak to má být.
Tak do toho vyvracej fakta brepto.
18. 10. 2011 21:06
Re: POLOpravdy!?
Já o voze, ty o koze.
18. 10. 2011 21:18
Re: POLOpravdy!?
Tak málo?
Nepřijde ti to tak nějak přízemní?
Avatar - abacus
18. 10. 2011 22:07
Re: POLOpravdy!?
každý ví, že GM diesly má. >:D
Ako americká automobilka uprednostňovali vývoj benzínov a s príchodom ekoaktivistov hybridné technológie. Dízle potrebovalo GM pre európsku divíziu Oplu - samozrejme pre Európu. Najprv Isuzu, potom od r. 2000 dohoda s Fiatom a pre GM nevýhodna opcia pre odkúpenie Fiatu, z ktorého sa zrejme s trpkosťou vykúpili, pretože Fiat veľmi neprosperoval. [odkaz] S VM motori výstavba motorárne v Korei, vtedy pod značkou Daewoo.

Ja som tu dodal skrátený súpis faktov. Je to pohľad z jednej strany. Na TEBE je, aby si tu zosumarizoval pohľad z tej druhej strany. O tom je diskusia.
19. 10. 2011 07:10
Re: POLOpravdy!?
Soupis faktů z jedné strany.Ano,to je ono.Psal jsi to jako kdyby Suzuki na ostatních pouze parazitovalo,Ovšem z toho množství spoluprácí a klidných ukončení,mluví právě proti tomuto závěru.GM se zbavoval v tu dobu více značek.Není to nepodobné Fordu s Mazdou?Americké automobilky zoufale potřebovali hotovost,tak ji získávali tam,kam ji dáli v dobách hojnosti.Tvůj příspěvek byla spíše kritika novinářů,od kterých dostáváme info o této kauze,dle tebe polopravd.A uděláš vlastně to samé.Začal jsi od historie suzuki,pěkné,To mám zde začít příběh od začátku VW?No nic moc,to je spíše podpásovka a úder na emoce nemyslíš?
Némá moc cenu diskutovat,že suzuki (a jí podobné menší automobilky)nemůže sama ufinancovat vývoj v celé šíři.Potřebuje buď partnera do aliance,nebo nakoupit licence.
A jestli jseš opravdu automobilový fanda,musí tě spíše těšit šíře trhu,než unifikace.
A někdo chce rozhodovat ve firmě,kde má necelých 20% akcií a i kdyby ty jsi měl v jeho firmě 4x tolik tak rozhodovat nemůžeš je správné?Trochu pokřivéná pravidla,nemyslíš.
Proč nefunguje společný vývoj se můžeme jen dohadovat,ale konkretní informace stejně nemáme.
Avatar - abacus
19. 10. 2011 08:05
Re: POLOpravdy!?
Takže Tvojho pohľadu z druhej strany sa nedočkáme.
19. 10. 2011 10:17
Re: POLOpravdy!?
Já je totiž nesoudím,na rozdíl od tvých ortelů.Nepracuji ani v jedné z těchto firem,ani nejsem jinak osobně zainteresován.
Ovšem když kritizuješ zveřejňování informací,tak je sám podávej také celé ne polopravdy.
Ale vlastně ty jsi i tak svůj příspěvek výstižně pojmenoval.
Mohu to posoudit ne z druhé strany ale objektivně,tak že spolupráce,mezi firmami je běžná.Takže Suzuki spolupracovalo s GM,Fiatem,Subaru...tudíž,že na kooperacích vydělávali obě strany.
Otázka je proč náhle není možné naplnění dohody?Jeden chce pravděpodobně pouze brát.
Osvědčený partner,nebo ten druhy?
Avatar - abacus
19. 10. 2011 11:21
Re: POLOpravdy!?
Žiaden ortieľ som nevyniesol, len som priblížil fakty doložené odkazmi - pohľad na Suzuki, pretože tu väčšina píše o VW ako o najväčšej špine, ktorá ničí menších výrobcov. Kto vie vyhľadať relevantné informácie z druhej strany nech ich tu doloží. Ešte raz ťa vyzývam, ak chceš k tejto téme diskutovať, dolož fakty s odkazmi ty.

Varíš z vody: perly ako: GM nepotreboval dízle pretože ich má ....
vo svete bežne automobilky spolupracujú BEZ PROBLÉMOV - pozri sa ako dopadla spolupráca Fiat - GM [odkaz] Rozchod ich stále nemalé finančné náklady. (ten odkaz tu dávam opätovne, pretože si ho zrejme nečítal).To isté bolo so Suzuki. Odpredaj za nominatívne nízku cenu, takže GM prišlo o kapitál, ale v jeho situácii ti bolo lepšie ako nič. Suzuki opätovne akcie odpredané ( vymenené ) za akcie VW. Očakáva Suzuki, že opäť na takejto transakcií zarobí?
Dohodli sa na spolupráci ohľadom dieslov a hybridov.
V poriadku, ak VW dohodu nesplnilo - nezabezpečilo prístup k hybridom. 1:0 pre Suzuki.
Suzuki malo umožniť vstup na indický trh. Umožnilo? O ničom nevieme ani neprebehli informácie (ak ich niekto má vrelo ich príjmem) takže 1:1 Suzuki : VW
Prístup k dízlom - VW má v ponuke motor o objeme, ktorý Suzuki požadoval (1,6). Zrazu im nevyhovoval a nakupuje dízel opätovne od Fiat-u. Niekto povie prečo nie, keď už od Fiatu motory nakupuje. Ja vravím, prečo od Fiatu, keď uzavrel dohodu s VW? 1:2 v neprospech Suzuki.
Toto je môj pohľad a názor na terajšiu situáciu.
19. 10. 2011 12:47
Re: POLOpravdy!?
Po ten čas kdy vlastnil GM část akcií Suzuki vydělával na tom,nebo ne?Vydělával.Že přišel tak strmý pád,bylo to vinou především Suzuki?Ne
Za notory platili a vlastní dieslové ani hybridní technologie nemají,takže to parazitování,nebo kopírování nepřichází v úvahu.
Na zpětném odkupu mohli vydělat samozřejmě,ale podobně vydělával na akciích i VW při rošádách s Porsche.nebo ne.Takže ho odssoudíme stejně?
Především jde tu o to,že vW se Suzuki podepsalo dohodu o výměně akcií o stejné hodnotě a společném vývoji a samozřejmě přístupu na indický trh.
Není to dlouho co i zde proběhl článek,že Suzuki bude v Indii investovat samo,bez VW.A
právě to by značilo porušení smlouvy ze strany Suzuki.
Jenže nikdo neví zda vůbec kdy byl nějaký společný vývoj započat a to,už na to také měli dostatek času od podpisu smlouvy.Tak a opravdu si myslíš,že společný vývoj brzdí Suzuki?nebo VW?Nebo oba dva?
Zkus uvažovat logicky.Co kde,kdo investuje,to se většinou ví,Co kde kdo s kým právě vyvíjí,to se spíše tají.
Nemá logiku,že by Suzuki brzdil vývoj,o který i podle tebe mu jde nejvíce a ani 2 roky není dostatečně dlouhá doba aby s něčím utekli.Dva roky a nějaký výdělek na akciích a co dál.Když i z tvých odkazů vyplývá závislost Suzuki na alianci s někým.Dlouhodobě je to úplný nesmysl.
Všechny menší automobilky,budou potřebovat aliance,to je trend.Ane všechny velké se chtějí o svou techniku s někým dělit.
Na druhou stranu není Suzuki v takové pozici,jako byla naše Škoda,která by bez opravdu velkých investic zpočátku těžko přežila.
Vidím to spíše tak,že VW přibrzilo vývoj se Suzuki (on je schopen být sám,může si to dovolit,pohnutky mohli být jakékoliv),jenže Suzuki na to rozhodlo o vynechání VW z investic v Indii a konflikt je tu. Je to proto,že se představy partnerů diametrálně rozcházejí,Možná chtěl každý to své hned,Jenže některé věci jsou nevratné.Myslím že dospělý člověk by to měl znát ze zkušeností.
Proti VW mluví jeho dlouho zveřejňované plány.Ono velkohubé budeme největší,kde kdo si může myslet,že za každou cenu.
Ale ve skutečnosti má to pro zákazníka význam?Bylo GM.Mělo to na tebe vliv?Byla Toyota.Mělo to na tebe vliv?Ne
Jen určitá prohlášení mhou trochu škodit.
Avatar - abacus
19. 10. 2011 13:47
Re: POLOpravdy!?
Proti VW mluví jeho dlouho zveřejňované plány.
Predpokladám, že máš na mysli - stať sa svetovou predajnou jednotkou. Keď vstupovali Suzuki do "spolupráce" o tom nevedelo? Dalo sa predpokladať a už v r. 2009 o tom čvirikali vrabce, že Suzuki, by bola dobrá investícia k prevzatiu. Takže to nie je nič prekvapivé.
Áno ak VW bude rásť, tak bude rásť i Nemecko a v závese i naše "chudobné" krajiny, ktoré su na ekonomike Nemecka, Francúzka neskonale závislé. Ak padne GM ochromí to US, potom Nemecko, potom Slovensko. Neviem, kde žiješ, ale pokles sa naďalej prehlbuje, ceny stúpajú. Ono, keď ti každý mesiac nabehne na účet výplata tak na teba nemá vplyv nič. Začneš sa obzerať, až jedného dňa nepríde. Ešte horšie, keď si na tu "výplatu" musíš zarábať sám.
19. 10. 2011 14:59
Re: POLOpravdy!?
Samozřejmě o rizicích museli v Suzuki vědět.
A stím růstem VW,následně německa apod.,to je naše chyba.
Bývali jsem ekonomicky na tom podstatně lépe.Přišli nacisté pak komunisté a bylo hotovo.Tak a teď jak píšeš jsme závislá kolonie.
Je lepší mít rozvinutých více odvětví průmyslu,než jen jedno,stejně tak je lepší být obchodně navázán na více zemí než na jednu.Proto vždy budu rád za kteroukoliv značku,zemi,která u nás bude investovat,či s námi obchodovat.
I proto nejsem ochoten nic připlácet jen za nálepku made in germany.Vše nejraději české a když to nejde tak rozhýbávám globální ekonomiku (trochu).
Avatar - abacus
18. 10. 2011 21:54
Re: POLOpravdy!?
Kde píšem o PORUŠENÍ dohody?
Za prvé - Suzuki neodišlo samo, ale bolo odpredané. Teda Suzuki si naspäť odkúpilo podiel, ktorý vlastnilo GM.
Za druhé - Žiadna dohoda o ďalšej spolupráci po predaji 20% balíka akcií nebola podpísaná. Bolo to len vyhlásenie ( alebo možno skôr túžba) Suzuki mať partnera pre vývoj hybridných technológii. GM hybrid má Suzuki nie.
Za tretie - Suzuki veľmi dobre zarobilo na vlastnom odkúpení. Akcie odkúpilo naspäť za oveľa nižšiu hodnotu ako ich kupovalo GM.

Tie všetky fakty môžeš doplniť Ty. Zatiaľ sa metáš ako ryba na brehu.
Avatar - abacus
18. 10. 2011 22:30
Re: POLOpravdy!?
Reagujem sám na seba, ale nebudem mlátiť prázdnu slamu a dopĺňam to oficiálnou správou. [odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
17. 10. 2011 20:01
Re: POLOpravdy!?
Mozna bych jen dodal, ze ve Vitare byl motor od rendliku... :no:
Avatar - woody-alien
17. 10. 2011 22:53
Re: POLOpravdy!?
Možná bych jen dodal, že ve Vitaře ten motor funguje nad očekávání. ;-)
Avatar - Ham.
17. 10. 2011 23:24
Re: POLOpravdy!?
Tak ten motor od Rendlíku je na Vitaře asi paradoxně to nejlepší co může nabídnout, protože Vitara už hodně zastarala a pokulhává za konkurencí prakticky ve všem ostatním. Jediné kde může konkurenci pobít je terén, ale tyto auta se už většinou kvůli terénu nekupují. Špatné vlastnosti na silnici, interiér jak z roku raz dva, mizerné utlumení hluku jak od motoru, tak od kol, nepraktické páté dveře a další věci ji vyřazují z boje jak třeba proti Korejcům (IX35), tak i Japíci umí nabídnout lepší svezení (RAV 4, Forester) a v porovnání s Evropou je už úplně o ničem.
Avatar - woody-alien
17. 10. 2011 23:28
Re: POLOpravdy!?
Je mi líto, ale tohle má do objektivního hodnocení opravdu daleko. ;-)
Avatar - jirka.ps
18. 10. 2011 00:33
Re: POLOpravdy!?
Je vidět, že jsi ve Vitaře nejel.
18. 10. 2011 10:12
Re: POLOpravdy!?
To je zase blábol..
18. 10. 2011 00:03
Re: POLOpravdy!?
Pridavam se, vyborny informace :yes:

BTW moje ctena matka jezdi na nakupy novou zelenou agilou (splash), na tak prtavy auticko moc fajn ;-)
Avatar - abacus
18. 10. 2011 08:35
Re: POLOpravdy!?
No, ten Splash, vyskúšal som len jeho, Agilu nie je stále vo výbere ako mestské auto pre maželku. Páčia sa mi na ňom malé obrysové rozmery a vyššie sedenie (tak trochu ako MPV, SUV). A ja ten vyšší posed mám veľmi rád. Hlavne, keď sa mnohokrát za deň nemúsim do auta súkať ako do monopostu.
18. 10. 2011 10:45
Re: POLOpravdy!?
Myslim ze ten Splash muzu klidne doporucit, podle me ma, jak rikas, slusny vnitrni prostor, vyssi posaz, hlavne predni sedadla jsou na tak maly auto az prekvapive dospelacky, solidni zpracovani a co me prekvapilo nejvic - podvozek a rizeni...opravdu necekane dobre. No a mati jezdi v litrovym zakladu, taky pro zenu do mesta uplne dostacujici. ;-)
18. 10. 2011 10:53
Re: POLOpravdy!?
Úvodní shrnutí je fajn tam máš pravdu. Ale to tvoje tendenční shrnutí spoluprácí Suzuki s jinými automobilkami.... To je jen jakási tvoje teorie absolutně o ničem, nepodložená žádnými důkazi.
Pokud vím tak Fiat udělal na SX4 jen design a dodal naftové motory. Proto měla Suzuki přednost s uvedením na trh. To že Fiat se prodává míň než Suzuki přece nemůžeš vyčítat Suzuki to má jakou logiku? Co to je zase za ideu vyčítat výrobci aut že prodává auta.
Nevím proč vyčítáš Suzuki že se neprodával Cultis pod Opelem, prodával se jako pontiac, chevrolet, holden všechno brandy GM. Co je na tom špatně? Za to že to GM neprodával i pod opelem může Suzuki?
Vitara spolupráce s Mazdou? První dvě generace vyvinula Suzuki sama na třetí využila nějaké komponenty platformy GM. Mazda pouze prodávala Vitaru pod svojí značkou pro rozšíření portfolia a dávala do ní některé své motory. Je celkem logické že si Suzuki vybrala trhy kde se může takováhle Mazda prodávat. Ale podle mě to spíš bylo dáno tím že Mazda uznala že s takovým autem nemá moc potenciál uspět jinde než doma v Japonsku.
Celý tvůj pohled na Suzuki vyje*ávající se všemi okolo mi přijde hodně naivní.
Avatar - woody-alien
17. 10. 2011 23:19
Kosa a kámen
Pánové, pánové (a dámy)

jejich starosti na naše ostny. :-!

Zdá se, že se zde a ostatně i pod jinými souvisejícími články vyskytují dvě extrémní polohy příspěvků. První vychází z předpokladu, že firmu Suzuki budují a řídí lidé veskrze naivní, jež by neměli uzavírat smlouvu ani s provozovatelem veřejných záchodků, aby nenaletěli a nepřišli na buben. Lidé jimž je svět obchodu naprosto cizí a jejichž jediným zájmem je mírové uspořádání světa a vzájemné porozumění národů. Malá, pouhým okem téměř neviditelná automobilka, ve vší slušnosti nabízí spolupráci a dostane se jí "znásilnění" obchodním jestřábem.

A druhá si pro změnu představuje začlenění Suzuki do portfolia VW bez vzájemné dohody jako věc, kterou lze "sfouknout" nad šálkem kávy a croisantem. Představuje si Suzuki jako bezprizorného bezdomovce, který by bez záštity VW nepřežil na ulici ani jedinou noc. Takže se ze strany VW jedná víceméně o charitativní činnost.

Dnešní novinkou je celkem zajímavý příspěvek páně Počítadlův, který ovšem zachází s fakty řekněme nestandardně a v podstatě Suzuki vyčítá obchodní úspěch, s tím že ho bylo dosaženo na úkor partnerů. Suzuki by nejspíš nemělo odebírat motory od Fiatu, protože tím využívá jeho špatné situace, z téhož důvodu by mělo stáhnout prodej SX4 a dále neškodit Opelu Splashem a Mazdě Vitarou. Otázkou zůstává, které modely ve prospěch Suzuki recipročně obětují kooperující automobilky.

Shrnuto a podtrženo. Tohle je příběh o kose, kterak narazila na kámen. Nikdo z nás skutečně nevidíme pod povrch, a to co se prezentuje v médiích jsou jenom reklamní výkřiky. Nehodny takhle dlouhých a nudných příspěvků. Tak pardon.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - abacus
18. 10. 2011 08:19
Re: Kosa a kámen
Získať nezaujatý pohľad , nadhľad v súvislosti s „koncernom“ je na týchto diskusiách veľmi obtiažne (úspešní bývajú vždy terčom najväčšej kritiky). Obzvlášť, keď majiteľ danej značky spochybní, či prekrúca význam faktov zverejnené vlastnou automobilkou. K tomu začne vytvárať, či podsúvať detinské závery ( zrušenie nákupu motorov, či predaja určitých modelov) v záujme zviditeľniť svoje rozhodnutie pre kúpu danej značky, eventuálne v niektorých iných prípadoch povzniesť svoju plechovú platonickú lásku do automobilového neba.

Fakty o meniacich sa partneroch poukazujú na to, že v súčasnej ekonomickej situácií menšie automobilky nemajú šancu vyvinúť celé svoje portfólio. Je málo pravdepodobné, že by sa na svete našiel ešte jeden Chrysler, z ktorého by si výrobca mohol doplniť svoj výrobný sortiment, či formou „spolupráce“ zíkať technológie, za ktoré iní musia platiť licencie.

Áno, prenechajme vyhodnotenie situácie tým, ktorí majú v rukách nespochybniteľné fakty týkajúce sa splnených ši nesplnených interných dohôd dvoch partnerov. Cieľom príspevku bolo poukázať na to, že i ten väčší a ekonomicky silnejší, by mohol byť tiež obeťou a nie len krvilačnou šelmou. Pod rúškom malého a milého baránka sa tiež môže skrývať vlk.
18. 10. 2011 11:05
Re: Kosa a kámen
kdesi som cital, ze suzuki sa rozhodlo vycuvat aj po zisteni ze k podstatnej casti technologii vw o ktore ma zaujem vlastni patenty bosch.
Avatar - woody-alien
18. 10. 2011 11:37
Re: Kosa a kámen
Souhlasím, že svalovat jednoznačně vinu na jednu (VW) či druhou (Suzuki) stranu je především znakem naivity nebo sympatií autora příspěvku.
18. 10. 2011 16:51
Re: Kosa a kámen
já bych tipnul, že za tím vším bude Rencek >:-[]
Avatar - woody-alien
18. 10. 2011 17:07
Re: Kosa a kámen
Tak to každopádně ;-)

Nejprve vrazit klín mezi konkurenty a potom Rencek v poklidu začne kooperaci s MB a než se ve Stuttgartu nadějou, už budou součástí aliance. >:-[]