Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen: Nová platforma MQB je na světě

Volkswagen začal s ostrými testy nové platformy MQB, která bude od roku 2012 základem více než 30 modelů.
Zpět na článek
27. 10. 2010 09:10
neregistrovaný "RayBan"
27. 10. 2010 10:36
neregistrovaný "Hooonza"
27. 10. 2010 10:49
27. 10. 2010 13:28
27. 10. 2010 15:40
27. 10. 2010 16:16
27. 10. 2010 19:07
27. 10. 2010 17:33
neregistrovaný "Heine"
27. 10. 2010 19:08
27. 10. 2010 20:24
27. 10. 2010 22:26
28. 10. 2010 19:39
27. 10. 2010 22:56
neregistrovaný "Heine"
28. 10. 2010 19:42
27. 10. 2010 15:14
27. 10. 2010 18:20
27. 10. 2010 22:57
neregistrovaný "Heine"
27. 10. 2010 21:24
27. 10. 2010 22:58
neregistrovaný "Heine"
27. 10. 2010 08:54
Globálne vzaté...
...bez ohľadu na to, ktorý z 30 modelov koncernu si vyberieš, budeš mať vlastne aj tak ten istý globálny kus plechu osadený globalnou technikou a možno vyrobený na tom istom páse s ďalšími globálnymi modelmi z rodiny...
Budúcnosť jak z utopického filmu... >:-[]
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "RayBan"
27. 10. 2010 09:10
Re: Globálne vzaté...
Proletáři 4 značek se konečně spojili, nyní budeme všichni jezdit v jednom voze >:D
27. 10. 2010 09:22
Re: Globálne vzaté...
tipnul bych si, že někteří světáci ze severu už teď vědí, že to je nejlepší platforma pro eurodrzka, nejspolehlivější, nejkvalitnější a konkurence je zase jen k pláči.... >:-[]
Avatar - jazva
27. 10. 2010 09:38
Re: Globálne vzaté...
Myslíš, toho čo za najväčší šoférsky zážitok považuje dlouhý táhlý, ročne najazdí "úžasných" 15000km, jazdí olietaným Volvom z reichu a považuje motor z Octavie 1,4TSI za motor roku? >:-[]
Avatar - strýček BOB
27. 10. 2010 09:52
Re: Globálne vzaté...
Hoši, hoši, GTI si vás vodí na špagátku jako maňásky a to tady ani nemusí být, neuvěřitelné >:D >:D >:D :yes:
Avatar - jazva
27. 10. 2010 10:02
Re: Globálne vzaté...
a ako sa prejavuje to "vodenie na špagáte..." ? >:D
Avatar - Katikakus
27. 10. 2010 12:12
Re: Globálne vzaté...
Ja nevim jak ty, ale ja tady vidim, ze je vsem akorat k smichu a nekolik lidi vyse se skvele bavi na jeho ucet.
Ale ty to mozna vidis jinak...spagatku :-!
27. 10. 2010 18:59
Re: Globálne vzaté...
Celkem jsi to vystihnul :yes: >:D
Avatar - Plautus
27. 10. 2010 12:03
Re: Globálne vzaté...
Ale najviac je na tom divné, že sám vlastne neverí tomu, že s tým motorom sa dá nabehať za rok 70tis. km. >:-[]
Ten chlapec si dosť často protirečí...veru bobe, je to na špagát, pre neho. :-!
27. 10. 2010 09:29
Re: Globálne vzaté...
Na druhej strane, keby si mal automobilku, sníval by si o tom mať platformu, na ktorej môžeš postaviť ľubovoľné auto za minimálne peniaze.
27. 10. 2010 09:50
Re: Globálne vzaté...
Mozno ano, mozno nie ... Spolocnu platformu bude treba aj tak pre kazdu aplikaciu prisposobovat - menit razvor, rozchod, hmotnost vozidla alebo vykony pouzivanych motorov nieje len tak. Rozdielne platformy pre rozdielne velkosti vozidiel maju svoj vyznam - su pre dany rozmer, hmotnost a aplikovane vykony vozidla optimalizovane. Pri dalsich aplikaciach teda upravy potrebne pre implementaciu danej podvozkovej skupiny su minimalne. Nehovorim ze nedojde k celkovej uspore casu potrebneho na vyvoj podvozkovych skupin - mojou obavou je ze budu malo optimalizovane (co moze vo vysledku viest k znizenej spolahlivosti respektive horsim vlastnostiam). To vsetko preto, ze by sa celkove zdroje preinvestovane na optimalizaciu dostali za hranicu vyvoja separatnej podvozkovej skupiny a suciastkova baza (teda aspon predpokladam ze snahou je vyrabat co najunifikovanejsie riesenia) by sa rozrastla mozno aj nad ramec dnesneho stavu.
27. 10. 2010 09:59
Re: Globálne vzaté...
nikde predsa nie je napísané, že spoločná platforma by mala mať rovnaký rázvor a rovnaký rozchod kolies :-)

a čo sa obáv o to, že výsledné auto nebude optimalizované alebo bude nespoľahlivé.. neviem prečo by ma niečo také malo trápiť, na svete predsa nie je iba jeden automobilový koncern a ponuka áut na trhu je značne široká.
27. 10. 2010 13:33
Re: Globálne vzaté...
ja nehovorim ze ma platforma mat rovnaky razvor/rozchod/ostatne parametre. hovorim len ze pri navrhu auta je potrebne aplikaciu platformy navrhnut a vypocitat na konkretne rozmery/vykon/hmotnost. niesom strojar ale elektrikar tak mi mozno nieco unika.

a co sa tyka samojedineho koncernu a konkurencie - samojediny koncern mi je fuk, ja len konstatujem ze mi to cele pride ako inziniersky oxymoron a vymysel nejakeho kindermenezmentu ... proste socialisticky ciel unifikovat bol urceny a pojde sa aj cez mrtvoly aby sa ho docielilo >:D
28. 10. 2010 16:52
Re: Globálne vzaté...
Univerzál = kompromis. To platilo a platí. Ak sú si istí, že ušetrené peniaze ten kompromis ospravedlnia, proste to tak robiť budú. Ťažko povedať, ako má vyzerať konštrukcia platformy, aby vyhovovala pre mini, aj auto strednej triedy. Najskôr asi tak, že pre malé auto bude "holá" základná platforma a pre väčšie a ťažšie kusy zas skladačka doplnená o množstvo výstuží a spevňovacích plechov.
Čiže malá platforma bude malá, ľahšia a z malého počtu výliskov, kdežto veľká výraznejšie vzrastie na váhe a počet zbodovaných a popriváraných plechov bude výrazne vyšší. V prípade šikovne navrhnutých uzlov by to tak mohlo fungovať, pri zachovaní kompatibility dielov a univerzálnosti stavebnice - lebo o nič iné, ako o stavebnicu, prakticky nejde.
Avatar - Blue Sun
27. 10. 2010 13:11
Re: Globálne vzaté...
Tak se to vyřeší, jak je dnes běžné - co nedokáže mechanika, doženeme elektronikou.
neregistrovaný "Hooonza"
27. 10. 2010 10:36
První auta na MQB
--
Rozbalit vlákno
0
27. 10. 2010 10:49
Platforma
Je uplne jedno zda to bude platforma takova ci makova.

Nakonec bude rozhodovat vaha vozu a rozlozeni hmotnoti v ramci pouzit daneho systemu zaveseni naprav, typu odpruzeni ...atd.

Vse nakonec zalezi na konecne nastaveni a je uplne jedno zda Audi 3/ Golf VII ci nejaky novy nastupce Seatu budou na te same platforme.
Rozbalit vlákno
0
27. 10. 2010 10:56
Toho bych se nebál
Věřím, že většina diskutujících měla tu možnost projet současný golf a octavii - ta samá platforma a jízda úplně někde jinde. Je úsměvné, že se VW (a nejen oni, tohle by chtěly všichny automobilky) vrací k osvědčenému, co dělali Amíci donedávna. Jeden rám, jeden typ pohonu, tři typy motoru (nějaký šestiválec, aby se neřeklo, pak V8 smallblock, V8 bigblock), dvě převodovky. No a na to nabouchali 30 typů karosérií a pokryli celé spektrum trhu. Jó to asi musely být zisky...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
27. 10. 2010 11:15
Re: Toho bych se nebál
Jó asi neboli, keď mnohí tak neslávne skončili...
27. 10. 2010 12:34
Re: Toho bych se nebál
tak je otázne, prečo to vlastne u Amíkov nefungovalo. možno boli schopní vyrobiť autá za relatívne málo peňazí (technicky), ale v pozadí rástli odbory a trpezlivo si budovali svoje pozície.
Ďalšia vec - predávať jeden produkt pod 3-4-5 značkami, ktoré mieria na iné okruhy zákazníkov prirodzene zvyšuje náklady na samotný predaj+marketing.
No a do toho invázia z východu (vlastne pre nich zo Západu )

Ale aj tak sú staré ameriky super :yes:
27. 10. 2010 13:11
Re: Toho bych se nebál
Tak třeba Delphi, která bývala součástí GM, dojelo na to, že zaměstnanci, kteří odešli do důchodu měli dost solidní sociální program. Postupem času na to přestli mít peníze, ale platit museli.
Předpokládám, že podobně tomu bylo i u automobilek.
27. 10. 2010 13:53
Re: Toho bych se nebál
To je naprosta pravda, GM program mel tak nerentabilne socialni vyhody a platby lidi co bud cekala penze/ platba trvale pracovnich nasledku a celkove platba hodinova pro delnika nebyla rentabilni s porovnani produktivitou jinych vyrobcu co v americe maji fabriky a vse zatim staly odbory.

Odbory jsou dobra vec ale v konecnem stadiu vseho moc skodi v kazdem prumyslu.
27. 10. 2010 14:05
Re: Toho bych se nebál
Právě že asi byly, když si mohli dovolit tak velkorysé sociální programy
27. 10. 2010 19:04
Re: Toho bych se nebál
Evidentne si to mohli dovolit jen do te doby ze kvuli tomu padli na hubu.
27. 10. 2010 13:28
SVĚTOVÁ FORMA
Dobré zprávy, co? Tohle bude platforma, na které pojedou auta produkční jedničky nejen Evropy, ale i celého světa. A to je nepochybně také dobrá zpráva, vždyť co může být pro evropana příjemnějšího, než když se dozví, že "jeho" automobilka je jedničkou světa. A mít od té jedničky něco i v garáži... dokonalé.

Pokud nejsi exklusivním či luxusním člověkem, pokud nejsi ani člověkem prémiovým, současně pak patříš v rámci mainstreamových lidí (v rámci své lidské třídy) k těm s vyšší životní úrovní, jezdíš samozřejmě Volkswagen. Ono popravdě, co bys koupil v subkompaktech? Jistě, pokud chceš auto, pak jedině POLO. V kompaktech je to dokonce ještě vyhraněnnější, neb koupit něco jiného než Golfa si nelze představit snad ani teoreticky. Jistě, Octavii, pokud nechceš ve třídě hatchback, jezdíš Octavií, čím také jiným? Připomínám, že se teno postoj týká (super)mainstreamovýchšoférů, nikoliv plakátových panáků a lidského lowendu.

Co se týká třídy střední, je Passat pro mainstreamově lehce nadrůměrného jedince zcela přirozenou volbou. V této tříde lze ovšem zvažovat též konkurenta, kterým je - Mondeo. Subsegment v podobě středního čtyřdveřového coupe nabízí jen VW - Passat CC, fantastický vůz, co. A ROCCO? Jasná kompaktní sportovní volba. Nebo Touareg, trefa co? Vím je tu týda, joke, koleos a crosser... no, tohle už si vyhodnot sám.

Každopádně, ještě, než se tu začneš na sebe veřejně rozčilovat, běž do garáže a otevři vrata. To by ti mohlo poměrně rychle upravit tvůj diskuzní rozlet. Máš.li tam však něco od VW, či dokonce Passata CC pak s ním přesahuješ dokonce svůj supermainstreamový status a dotýkáš se jemně hvězdného prémiového nebe. A to jistě dobrý pocit.

Jaké pocity zažíváš ve své garáži ty? Počítám, že jediná respektuhodná platforma je tam odložený žehlící prkno po babičce.

BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Rozbalit vlákno
18
27. 10. 2010 15:30
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Já to vidím tak že jedna platforma pro třicet modelů je až moc ekonomická, ale opravdu se ukáže jak si s tím inženýři a konstruktéři dokáží vyhrát u jednotlivých modelů. A jinak čekal jsem že napíšeš něco k Jettě ve stylu:

Volkswageny Jetta, do celého světa.

A kde nic tu nic, zklamal jsi mne. ;-)
27. 10. 2010 15:40
Re: SVĚTOVÁ FORMA
:-) Myslím, že o technických kvalitách platformy nemusíme mít starost, určitě to bude to nejlepší v rámci konkurence.

K Jettě se určitě vyjádřím, vždyť je k čemu. No jo, ale když ty jsi vymyslel výborný slogan, který těžko překonám ;-)
27. 10. 2010 15:42
Re: SVĚTOVÁ FORMA
O.K. hned si na něj běžím dát copyright. :-) Ale pravda je že Jetta se mi líbi fakt se tohle auto povedlo.
27. 10. 2010 16:16
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Ve své třídě, nebývale elegantní vůz.
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Zpomal sekáči, už zase lítáš příliš vysoko!
Jen pro pořádek, abyhom si rozuměli.

Tak předně nová platforma nemá nic společného s technickým úspěchem koncernu a už vůbec ne s tvojí vysněnou jedničkou. Možná je to dobrá zpráva všem masturbantům při pohledu na znak německého koncernu,ale tím vše končí. Nová platforma je logický krok ke snižování nákladů, ostaně náklady potřebuje snížit každá automobilka, každá jde na věc po svém. Představa, že jednou podvozkovou platformou obsáhnou citovaný počet vozů je strašná.

Golfík s batohem na zádech-Jetta není tak vyvážený vůz jako Fluence, tedy jinými slovy je Fluence v současné době absolutní jednička ve své třídě a nic na věci nezmění tvé tvrzení.

Koleos se mimo evropu nestačí pro obrovskou poptávku vyrábět. Tvé srovnání je skutečně směšné.

Sázíš na osvdčené 100x nic umořilo osla? Nebo na opakovaná lež se stává pravdou?
Tvé žvásty o neexistujícím super středním proudu a daší mega ódy na VW jsou brilantní, ale kontraproduktivní.

Nezapomeň, že kromě prémiových děl je vše jen a jen středněproudá produkce stejné úrovně bez vyjímek. Uvolni se, zmírni napětí, pomůže ti to.Věř mi.
27. 10. 2010 19:07
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Bruno, pochop, prostě pochop :-) že když mám vyjímečnou možnost se setkat monitor na monitor s jedincem, který je schopen veřejně tvrdit, že Fluence je opticky vyváženější než Jetta či, že Koleos je asijskej bestseler, nemohu než napsat, že naše autosvěty, tím myslím svět tvůj a svět můj jsou od sebe vzdáleny doslova světelné roky. Současně pak musím napsat, že je neuvěřitelné jak může být jedinec, který evidentně zvládl abecedu, dokonce práci na počitači, tak neskutečně esteticky zabedněnej, neschopnej pohledu, neznalej věci. Nechodit sem často, připadal bych si (nezlob se) jako když komunikuju v temném tunelu s nějakým vakuovým králem.

Co se týká té nové platformy, nelze než jásat, Volkswagenu umožní vyšší efektivitu, spotřebitelům to přinese příznivou cenu. Technicky vzato je to dokladem toho, na jakou technickou špičkovou výši se dostali konstruktéři, je to důkazem toho, jak lze stvořit "stavebnici" kterou dokáže využít jak kompaktní mainstream, tak prémiová střední třída. Ano, toto je mistrovství inženýrů Volkswagenu v přímém přenosu. A můžeš si být jistý, že všichni (všichni) dělají, resp. usilují o totéž.

Pokud se nudíš, vyzkoušej si například Passat CC, pak pochopíš co je supermainstream ve své plné síle. Můžeš si vyzkoušet i Touarega, po něm vlez do Koleose a pak tu napiš, o čem se ti v noci zdálo.

P.S. Prosím, neztrapňuj se tu příště Fluencí. Řeč můžeme dát o nové produkci Citroenu, ano, tam by bylo o čem diskutovat, ale neználkovské plkání o Fluenci a Koleosu, to je ztráta času jak pro tebe, tak pro všechny tvé kolegy na diskuzi.
28. 10. 2010 16:55
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Najlacnejšia - to by som bral, najlepšia, to si ešte počkáme. A povedal si to už x-krát aj sám, že najlacnejšie jednoducho najlepšie byť nemôže.
neregistrovaný "Heine"
27. 10. 2010 17:33
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Minule jsi me zdrbal za Lagunu, ted si to zase neodpustim ja.
Ty opravdu srovnavas Touarega s Koleosem a Jukem? A Phaetona s Cruzem bys porovnat nechtel? ;-)
Cituji: "Upřímně, zavítat sem nějaký opravdový kapitán, klepne ho do minuty pepka, a to i kdyby pracoval v Renaultu."
27. 10. 2010 19:08
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Nevšiml jsem si, že bych snad nahoře porovnával silniční bohy s tím plebsem. Pokud se toho domýšlíš, trénuj čtení.
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Milý gti. Problém je v tom, že ty nediskutuješ, ty svá tvrzení vydáváš za světonázor, jako bys byl mluvčí charty automobilového světa. Bohužel nejsi diskutér, ovšem nikoliv pro moji smůlu. Jsi tendenční demagog, který, a to je asi to nejhorší, neumí přijímat nazory druhých.

Chceš-li srovnávat, dělej tak cokoliv chceš, prosím však o srovnávání ekvivalntů, nikoliv zvýhodňovat co právě potřebuješ k obrazu svému.

Podívej takový Koleos. Tvoje srovnání s Tuaregem je slušně řečeno nečestné a nesportovní. Ano, Koleos nebyl v Evropě přijat, jak Renault očekával, to není veřejné tajemství, ale už dnes se chystá čistě evropská verze. To,že mimo náš kontinet je na něj čekačka více jak 4 měsíce ber jako holý fakt a nic na něm nezmění tvé názory ani neurvalé komentáře.
A mimochodem.Tuaregem jsem jezdil, no většího zklamání se mi za posledních 10 let nedostalo. Vlastně ano, ještě s Passatem.

Pochop, že supermainstream, pojďme raději používat krásné české střední proud, že prostě super střední proud je jen tvůj neexisstující sen.

Souhlasím asi s tvým tvrzením, že naše autosvěty jsou od sebe vzdáleny světelné roky.
Já vnímám auta zejména prostřednictvím a jako naprosto běžnou, standartní součást mé práce, stejně jako Lap-Top, kvádro, evropské hotely,kanceláře, rauty, semináře, kecy, peníze.

Takže pochop, že všechna auta nejsou ničím jiným, než nebezpečnými popelnicemi stejné výkonosti a kvality bez vyjímek.

Ano Fluence je velmi působivě vyvážené a designově vyladěné elegantní auto, aniž by se mu dalo něco vyčíst, kdy až neskutečně přirozeně koresponduje exteriér s interérem, což dokáže dnes málo kdo.
27. 10. 2010 20:24
Re: SVĚTOVÁ FORMA
>:D Bože bože...

Všimni si, že jak tu jde na dřeň, užíváte, vy estetičtí švejkové uhybný manévr, že auto stejně považujete jen za prostředek jízdy z A do Bé... případně že si jich vážítě jako laptopu, pak se ti ovšem divím, že o věcech, které tě tak málo zajímají diskutuješ na specializovaných stránkách. Je to tak, že svět estetiky je ti odepřen, jsi než zajatec kýče.

Dobrej je taky ten pokus o respekovaný argument, totiž že se v horní Voltě čeká na Koleos čtyři měsíce... >:-[] Tak se tam odstěhuj.

Já jisté pohledy nepotřebuji diskutovat, jisté pohledy jsou pevné jako skála. Navíc podepřené hlasem odborníků. Já vím, že bys byl podivuhodně rád, kdyby bylo možné porovnávat Jettu s Fluencí, ale holt tobě to musí někdo vysvětlovat testem - nejde to, Bruno, jsou to dva světy. A svět Fluence je svět (lowendového) Cruze. S tím nehneš.

Unavují mě diskuze, resp. datlování o věcech obecně v poučené veřejností známých.

Tvůj poslední odstavec by měl mít čestné místo ve Zlatém ventilku.

Alberte... do klubu... >:-[] Jo, jo, to jsou ty tvé evropské hotely, viď . >:D
27. 10. 2010 22:23
Re: SVĚTOVÁ FORMA
stalo by za otazku smerom na redakciu, ci sa v nej nachadza odbornik na slovovzaty, tzn. vysokoskolsky vzdelany clovek v oblasti strojarstva, uzsie v oblasti vyroby a prevadzky automobilov, alebo aspon servisny technik s dlhorocnymi skusennostami. a az v pripade kladnej odpovede by sme mohli hovorit o specializovanej stranke, takej, ktora by viac, menej uspokojila nasu zvedavost.
27. 10. 2010 22:26
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Odborník se tam nachádza, o to nemusíš mít sebemenší starost. Zrovna tak nemusíš mít starost o tu platformu, je to to nejlepší, co lze na světě pro daný účel udělat.
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Krásná reakce.
Diskuse je milej zlatej v tvém podání pouze v případě, že s tebou někdo souhlasí. Přečti si, co to vlastně ta diskuse je.Takže ani já s tebou nemohu diskutovat, neboť to prostě nejde.

Kýč je z německého kitch, opět můžeš nastudovat co je kýč. To jsou mj. koule a trpaslíci v německých zahradách a za okny. No když tak opěvuvuješ VW, co myslíš že jsou tuny plechu na předních maskách tvého božstva?

Je mi jedno, že mimo evropu jde Koleos na dračku, stejně jako že se tady neprodává. Není mi jedno, že opět tendečně svými žvásty shodíš něco, o čem nemáš ani ponění. Odborník si nejdříve ověří pravdivost argumentů.

Chápu, že jsi zvyklý o jistých pohledech nediskutovat. Já jsem zase zvyklý každému neurvalci vysvětlit, že takový způsob nemá ve vyspělé společnosti místo.

I mě unavuje to věčné datlování, ovšem stím rozdílem, že svá tvrzení nevydávám za všeobecně známé a veřejností uznávané pravdy.
28. 10. 2010 19:39
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Sbal to, Bruno, a dej si jeden klub. Alberte... do klubu... >:-[] :yes:

Koleos, Fluence... tím jsi řekl vše, úplně vše ;-)
Avatar - ferdosky
27. 10. 2010 22:37
Re: SVĚTOVÁ FORMA
kdyz tak ctu tyhle basne o vw jak to je vsechno supr a nej.. uz to vypada ze si nevidis dale od nosu, jak muze byt nekdo tak zaslepen a nevidi, ze konkurence je na stejne urovni neco je lepsi, neco horsi. v konecnem souctu jde pouze o penize. Osobne bych vw ani nic z jejich koncernu nebral. to jsi fakt myslis ze oni delaji auta pro lidi, ne! jde o penize! tak jim nedelej reklamu, stejne ti za to neplati. jsi jenom fanda znacky vw, to proto ze si jine neskusil. odpovedet neni treba, nebudu reagovat.
neregistrovaný "Heine"
27. 10. 2010 22:56
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Kazde firme jde o penize. Az tomu tak nebude, budeme tu mit komunismus.
A s tim neplacenim si nejsem uplne jisty... ;-)
28. 10. 2010 19:42
Re: SVĚTOVÁ FORMA
Nejsem fanda žádné automobilky, i když uznávám, že jisté výkyvy mám, o těch tu ale zpravidla nepíši. Ano, máš pravdu, Volkswagen je v rámci své konkurence vždy a ve všem nejlepší. Tos nevěděl?
27. 10. 2010 15:14
:D
celkom pochopitelny krok. cielom je vyrobit auto pokial mozno z co najmensieho poctu variabilne pouzitelnych suciastok. v blizkej buducnosti na nas cakaju zazraky v podobe priehladnych plastovych vajiciek pohananych energiou na dialku a nalepkou made in china >:D
Rozbalit vlákno
0
27. 10. 2010 18:20
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
27. 10. 2010 20:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Heine"
27. 10. 2010 22:57
Re: no ja to rikal
Hodinky, holinky, vzdyt je to jedno.
27. 10. 2010 21:24
BOA
No dúfajme, že to nenacpú aj do novej generácie 911, gallarda, veyrona a spol. :'-(
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Heine"
27. 10. 2010 22:58
Re: BOA
Tak zrovna u techto aut se bat nemusis, maji totiz motor na ponekud nevhodnym miste. :-)