...bez ohľadu na to, ktorý z 30 modelov koncernu si vyberieš, budeš mať vlastne aj tak ten istý globálny kus plechu osadený globalnou technikou a možno vyrobený na tom istom páse s ďalšími globálnymi modelmi z rodiny...
Budúcnosť jak z utopického filmu... >:-[]
tipnul bych si, že někteří světáci ze severu už teď vědí, že to je nejlepší platforma pro eurodrzka, nejspolehlivější, nejkvalitnější a konkurence je zase jen k pláči.... >:-[]
Myslíš, toho čo za najväčší šoférsky zážitok považuje dlouhý táhlý, ročne najazdí "úžasných" 15000km, jazdí olietaným Volvom z reichu a považuje motor z Octavie 1,4TSI za motor roku? >:-[]
Ja nevim jak ty, ale ja tady vidim, ze je vsem akorat k smichu a nekolik lidi vyse se skvele bavi na jeho ucet.
Ale ty to mozna vidis jinak...spagatku :-!
Ale najviac je na tom divné, že sám vlastne neverí tomu, že s tým motorom sa dá nabehať za rok 70tis. km. >:-[]
Ten chlapec si dosť často protirečí...veru bobe, je to na špagát, pre neho. :-!
Mozno ano, mozno nie ... Spolocnu platformu bude treba aj tak pre kazdu aplikaciu prisposobovat - menit razvor, rozchod, hmotnost vozidla alebo vykony pouzivanych motorov nieje len tak. Rozdielne platformy pre rozdielne velkosti vozidiel maju svoj vyznam - su pre dany rozmer, hmotnost a aplikovane vykony vozidla optimalizovane. Pri dalsich aplikaciach teda upravy potrebne pre implementaciu danej podvozkovej skupiny su minimalne. Nehovorim ze nedojde k celkovej uspore casu potrebneho na vyvoj podvozkovych skupin - mojou obavou je ze budu malo optimalizovane (co moze vo vysledku viest k znizenej spolahlivosti respektive horsim vlastnostiam). To vsetko preto, ze by sa celkove zdroje preinvestovane na optimalizaciu dostali za hranicu vyvoja separatnej podvozkovej skupiny a suciastkova baza (teda aspon predpokladam ze snahou je vyrabat co najunifikovanejsie riesenia) by sa rozrastla mozno aj nad ramec dnesneho stavu.
nikde predsa nie je napísané, že spoločná platforma by mala mať rovnaký rázvor a rovnaký rozchod kolies :-)
a čo sa obáv o to, že výsledné auto nebude optimalizované alebo bude nespoľahlivé.. neviem prečo by ma niečo také malo trápiť, na svete predsa nie je iba jeden automobilový koncern a ponuka áut na trhu je značne široká.
ja nehovorim ze ma platforma mat rovnaky razvor/rozchod/ostatne parametre. hovorim len ze pri navrhu auta je potrebne aplikaciu platformy navrhnut a vypocitat na konkretne rozmery/vykon/hmotnost. niesom strojar ale elektrikar tak mi mozno nieco unika.
a co sa tyka samojedineho koncernu a konkurencie - samojediny koncern mi je fuk, ja len konstatujem ze mi to cele pride ako inziniersky oxymoron a vymysel nejakeho kindermenezmentu ... proste socialisticky ciel unifikovat bol urceny a pojde sa aj cez mrtvoly aby sa ho docielilo >:D
Univerzál = kompromis. To platilo a platí. Ak sú si istí, že ušetrené peniaze ten kompromis ospravedlnia, proste to tak robiť budú. Ťažko povedať, ako má vyzerať konštrukcia platformy, aby vyhovovala pre mini, aj auto strednej triedy. Najskôr asi tak, že pre malé auto bude "holá" základná platforma a pre väčšie a ťažšie kusy zas skladačka doplnená o množstvo výstuží a spevňovacích plechov.
Čiže malá platforma bude malá, ľahšia a z malého počtu výliskov, kdežto veľká výraznejšie vzrastie na váhe a počet zbodovaných a popriváraných plechov bude výrazne vyšší. V prípade šikovne navrhnutých uzlov by to tak mohlo fungovať, pri zachovaní kompatibility dielov a univerzálnosti stavebnice - lebo o nič iné, ako o stavebnicu, prakticky nejde.
Věřím, že většina diskutujících měla tu možnost projet současný golf a octavii - ta samá platforma a jízda úplně někde jinde. Je úsměvné, že se VW (a nejen oni, tohle by chtěly všichny automobilky) vrací k osvědčenému, co dělali Amíci donedávna. Jeden rám, jeden typ pohonu, tři typy motoru (nějaký šestiválec, aby se neřeklo, pak V8 smallblock, V8 bigblock), dvě převodovky. No a na to nabouchali 30 typů karosérií a pokryli celé spektrum trhu. Jó to asi musely být zisky...
tak je otázne, prečo to vlastne u Amíkov nefungovalo. možno boli schopní vyrobiť autá za relatívne málo peňazí (technicky), ale v pozadí rástli odbory a trpezlivo si budovali svoje pozície.
Ďalšia vec - predávať jeden produkt pod 3-4-5 značkami, ktoré mieria na iné okruhy zákazníkov prirodzene zvyšuje náklady na samotný predaj+marketing.
No a do toho invázia z východu (vlastne pre nich zo Západu )
Tak třeba Delphi, která bývala součástí GM, dojelo na to, že zaměstnanci, kteří odešli do důchodu měli dost solidní sociální program. Postupem času na to přestli mít peníze, ale platit museli.
Předpokládám, že podobně tomu bylo i u automobilek.
To je naprosta pravda, GM program mel tak nerentabilne socialni vyhody a platby lidi co bud cekala penze/ platba trvale pracovnich nasledku a celkove platba hodinova pro delnika nebyla rentabilni s porovnani produktivitou jinych vyrobcu co v americe maji fabriky a vse zatim staly odbory.
Odbory jsou dobra vec ale v konecnem stadiu vseho moc skodi v kazdem prumyslu.
Dobré zprávy, co? Tohle bude platforma, na které pojedou auta produkční jedničky nejen Evropy, ale i celého světa. A to je nepochybně také dobrá zpráva, vždyť co může být pro evropana příjemnějšího, než když se dozví, že "jeho" automobilka je jedničkou světa. A mít od té jedničky něco i v garáži... dokonalé.
Pokud nejsi exklusivním či luxusním člověkem, pokud nejsi ani člověkem prémiovým, současně pak patříš v rámci mainstreamových lidí (v rámci své lidské třídy) k těm s vyšší životní úrovní, jezdíš samozřejmě Volkswagen. Ono popravdě, co bys koupil v subkompaktech? Jistě, pokud chceš auto, pak jedině POLO. V kompaktech je to dokonce ještě vyhraněnnější, neb koupit něco jiného než Golfa si nelze představit snad ani teoreticky. Jistě, Octavii, pokud nechceš ve třídě hatchback, jezdíš Octavií, čím také jiným? Připomínám, že se teno postoj týká (super)mainstreamovýchšoférů, nikoliv plakátových panáků a lidského lowendu.
Co se týká třídy střední, je Passat pro mainstreamově lehce nadrůměrného jedince zcela přirozenou volbou. V této tříde lze ovšem zvažovat též konkurenta, kterým je - Mondeo. Subsegment v podobě středního čtyřdveřového coupe nabízí jen VW - Passat CC, fantastický vůz, co. A ROCCO? Jasná kompaktní sportovní volba. Nebo Touareg, trefa co? Vím je tu týda, joke, koleos a crosser... no, tohle už si vyhodnot sám.
Každopádně, ještě, než se tu začneš na sebe veřejně rozčilovat, běž do garáže a otevři vrata. To by ti mohlo poměrně rychle upravit tvůj diskuzní rozlet. Máš.li tam však něco od VW, či dokonce Passata CC pak s ním přesahuješ dokonce svůj supermainstreamový status a dotýkáš se jemně hvězdného prémiového nebe. A to jistě dobrý pocit.
Jaké pocity zažíváš ve své garáži ty? Počítám, že jediná respektuhodná platforma je tam odložený žehlící prkno po babičce.
Já to vidím tak že jedna platforma pro třicet modelů je až moc ekonomická, ale opravdu se ukáže jak si s tím inženýři a konstruktéři dokáží vyhrát u jednotlivých modelů. A jinak čekal jsem že napíšeš něco k Jettě ve stylu:
Zpomal sekáči, už zase lítáš příliš vysoko!
Jen pro pořádek, abyhom si rozuměli.
Tak předně nová platforma nemá nic společného s technickým úspěchem koncernu a už vůbec ne s tvojí vysněnou jedničkou. Možná je to dobrá zpráva všem masturbantům při pohledu na znak německého koncernu,ale tím vše končí. Nová platforma je logický krok ke snižování nákladů, ostaně náklady potřebuje snížit každá automobilka, každá jde na věc po svém. Představa, že jednou podvozkovou platformou obsáhnou citovaný počet vozů je strašná.
Golfík s batohem na zádech-Jetta není tak vyvážený vůz jako Fluence, tedy jinými slovy je Fluence v současné době absolutní jednička ve své třídě a nic na věci nezmění tvé tvrzení.
Koleos se mimo evropu nestačí pro obrovskou poptávku vyrábět. Tvé srovnání je skutečně směšné.
Sázíš na osvdčené 100x nic umořilo osla? Nebo na opakovaná lež se stává pravdou?
Tvé žvásty o neexistujícím super středním proudu a daší mega ódy na VW jsou brilantní, ale kontraproduktivní.
Nezapomeň, že kromě prémiových děl je vše jen a jen středněproudá produkce stejné úrovně bez vyjímek. Uvolni se, zmírni napětí, pomůže ti to.Věř mi.
Bruno, pochop, prostě pochop :-) že když mám vyjímečnou možnost se setkat monitor na monitor s jedincem, který je schopen veřejně tvrdit, že Fluence je opticky vyváženější než Jetta či, že Koleos je asijskej bestseler, nemohu než napsat, že naše autosvěty, tím myslím svět tvůj a svět můj jsou od sebe vzdáleny doslova světelné roky. Současně pak musím napsat, že je neuvěřitelné jak může být jedinec, který evidentně zvládl abecedu, dokonce práci na počitači, tak neskutečně esteticky zabedněnej, neschopnej pohledu, neznalej věci. Nechodit sem často, připadal bych si (nezlob se) jako když komunikuju v temném tunelu s nějakým vakuovým králem.
Co se týká té nové platformy, nelze než jásat, Volkswagenu umožní vyšší efektivitu, spotřebitelům to přinese příznivou cenu. Technicky vzato je to dokladem toho, na jakou technickou špičkovou výši se dostali konstruktéři, je to důkazem toho, jak lze stvořit "stavebnici" kterou dokáže využít jak kompaktní mainstream, tak prémiová střední třída. Ano, toto je mistrovství inženýrů Volkswagenu v přímém přenosu. A můžeš si být jistý, že všichni (všichni) dělají, resp. usilují o totéž.
Pokud se nudíš, vyzkoušej si například Passat CC, pak pochopíš co je supermainstream ve své plné síle. Můžeš si vyzkoušet i Touarega, po něm vlez do Koleose a pak tu napiš, o čem se ti v noci zdálo.
P.S. Prosím, neztrapňuj se tu příště Fluencí. Řeč můžeme dát o nové produkci Citroenu, ano, tam by bylo o čem diskutovat, ale neználkovské plkání o Fluenci a Koleosu, to je ztráta času jak pro tebe, tak pro všechny tvé kolegy na diskuzi.
Minule jsi me zdrbal za Lagunu, ted si to zase neodpustim ja.
Ty opravdu srovnavas Touarega s Koleosem a Jukem? A Phaetona s Cruzem bys porovnat nechtel? ;-)
Cituji: "Upřímně, zavítat sem nějaký opravdový kapitán, klepne ho do minuty pepka, a to i kdyby pracoval v Renaultu."
Milý gti. Problém je v tom, že ty nediskutuješ, ty svá tvrzení vydáváš za světonázor, jako bys byl mluvčí charty automobilového světa. Bohužel nejsi diskutér, ovšem nikoliv pro moji smůlu. Jsi tendenční demagog, který, a to je asi to nejhorší, neumí přijímat nazory druhých.
Chceš-li srovnávat, dělej tak cokoliv chceš, prosím však o srovnávání ekvivalntů, nikoliv zvýhodňovat co právě potřebuješ k obrazu svému.
Podívej takový Koleos. Tvoje srovnání s Tuaregem je slušně řečeno nečestné a nesportovní. Ano, Koleos nebyl v Evropě přijat, jak Renault očekával, to není veřejné tajemství, ale už dnes se chystá čistě evropská verze. To,že mimo náš kontinet je na něj čekačka více jak 4 měsíce ber jako holý fakt a nic na něm nezmění tvé názory ani neurvalé komentáře.
A mimochodem.Tuaregem jsem jezdil, no většího zklamání se mi za posledních 10 let nedostalo. Vlastně ano, ještě s Passatem.
Pochop, že supermainstream, pojďme raději používat krásné české střední proud, že prostě super střední proud je jen tvůj neexisstující sen.
Souhlasím asi s tvým tvrzením, že naše autosvěty jsou od sebe vzdáleny světelné roky.
Já vnímám auta zejména prostřednictvím a jako naprosto běžnou, standartní součást mé práce, stejně jako Lap-Top, kvádro, evropské hotely,kanceláře, rauty, semináře, kecy, peníze.
Takže pochop, že všechna auta nejsou ničím jiným, než nebezpečnými popelnicemi stejné výkonosti a kvality bez vyjímek.
Ano Fluence je velmi působivě vyvážené a designově vyladěné elegantní auto, aniž by se mu dalo něco vyčíst, kdy až neskutečně přirozeně koresponduje exteriér s interérem, což dokáže dnes málo kdo.
Všimni si, že jak tu jde na dřeň, užíváte, vy estetičtí švejkové uhybný manévr, že auto stejně považujete jen za prostředek jízdy z A do Bé... případně že si jich vážítě jako laptopu, pak se ti ovšem divím, že o věcech, které tě tak málo zajímají diskutuješ na specializovaných stránkách. Je to tak, že svět estetiky je ti odepřen, jsi než zajatec kýče.
Dobrej je taky ten pokus o respekovaný argument, totiž že se v horní Voltě čeká na Koleos čtyři měsíce... >:-[] Tak se tam odstěhuj.
Já jisté pohledy nepotřebuji diskutovat, jisté pohledy jsou pevné jako skála. Navíc podepřené hlasem odborníků. Já vím, že bys byl podivuhodně rád, kdyby bylo možné porovnávat Jettu s Fluencí, ale holt tobě to musí někdo vysvětlovat testem - nejde to, Bruno, jsou to dva světy. A svět Fluence je svět (lowendového) Cruze. S tím nehneš.
Unavují mě diskuze, resp. datlování o věcech obecně v poučené veřejností známých.
Tvůj poslední odstavec by měl mít čestné místo ve Zlatém ventilku.
Alberte... do klubu... >:-[] Jo, jo, to jsou ty tvé evropské hotely, viď . >:D
stalo by za otazku smerom na redakciu, ci sa v nej nachadza odbornik na slovovzaty, tzn. vysokoskolsky vzdelany clovek v oblasti strojarstva, uzsie v oblasti vyroby a prevadzky automobilov, alebo aspon servisny technik s dlhorocnymi skusennostami. a az v pripade kladnej odpovede by sme mohli hovorit o specializovanej stranke, takej, ktora by viac, menej uspokojila nasu zvedavost.
Odborník se tam nachádza, o to nemusíš mít sebemenší starost. Zrovna tak nemusíš mít starost o tu platformu, je to to nejlepší, co lze na světě pro daný účel udělat.
Krásná reakce.
Diskuse je milej zlatej v tvém podání pouze v případě, že s tebou někdo souhlasí. Přečti si, co to vlastně ta diskuse je.Takže ani já s tebou nemohu diskutovat, neboť to prostě nejde.
Kýč je z německého kitch, opět můžeš nastudovat co je kýč. To jsou mj. koule a trpaslíci v německých zahradách a za okny. No když tak opěvuvuješ VW, co myslíš že jsou tuny plechu na předních maskách tvého božstva?
Je mi jedno, že mimo evropu jde Koleos na dračku, stejně jako že se tady neprodává. Není mi jedno, že opět tendečně svými žvásty shodíš něco, o čem nemáš ani ponění. Odborník si nejdříve ověří pravdivost argumentů.
Chápu, že jsi zvyklý o jistých pohledech nediskutovat. Já jsem zase zvyklý každému neurvalci vysvětlit, že takový způsob nemá ve vyspělé společnosti místo.
I mě unavuje to věčné datlování, ovšem stím rozdílem, že svá tvrzení nevydávám za všeobecně známé a veřejností uznávané pravdy.
kdyz tak ctu tyhle basne o vw jak to je vsechno supr a nej.. uz to vypada ze si nevidis dale od nosu, jak muze byt nekdo tak zaslepen a nevidi, ze konkurence je na stejne urovni neco je lepsi, neco horsi. v konecnem souctu jde pouze o penize. Osobne bych vw ani nic z jejich koncernu nebral. to jsi fakt myslis ze oni delaji auta pro lidi, ne! jde o penize! tak jim nedelej reklamu, stejne ti za to neplati. jsi jenom fanda znacky vw, to proto ze si jine neskusil. odpovedet neni treba, nebudu reagovat.
Nejsem fanda žádné automobilky, i když uznávám, že jisté výkyvy mám, o těch tu ale zpravidla nepíši. Ano, máš pravdu, Volkswagen je v rámci své konkurence vždy a ve všem nejlepší. Tos nevěděl?
celkom pochopitelny krok. cielom je vyrobit auto pokial mozno z co najmensieho poctu variabilne pouzitelnych suciastok. v blizkej buducnosti na nas cakaju zazraky v podobe priehladnych plastovych vajiciek pohananych energiou na dialku a nalepkou made in china >:D