Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen má nový motor 1.0 TGI. Dostane ho polo a zřejmě i fabia

Nový tříválec spalující stlačený zemní plyn je primárně určen pro malá auta VW Group. Potvrzen je pro Seat Ibiza i nový Volkswagen Polo.
Zpět na článek
28. 4. 2017 16:36
28. 4. 2017 16:48
28. 4. 2017 17:24
28. 4. 2017 22:17
29. 4. 2017 08:51
29. 4. 2017 08:41
28. 4. 2017 20:22
28. 4. 2017 20:30
28. 4. 2017 20:46
28. 4. 2017 16:56
28. 4. 2017 17:43
28. 4. 2017 21:39
28. 4. 2017 19:04
28. 4. 2017 19:14
28. 4. 2017 20:30
28. 4. 2017 22:55
28. 4. 2017 23:18
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 16:12
Super motor
Že se blíží tahle zrůdička sem psal už v diskuzi = tenhle klenot určitě nadchne i nevětší koncernovwý fandy >:D

Brzy začnou bejt zajímavější elektrokola >:-[]
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Đawson
28. 4. 2017 16:25
Re: Super motor
Tak např. já mám cng čerpačku hned vedle místa kde pracuji >:D a na operák auto s tímhle motorem nevidím problém, i když mi je jasný, že to zoufale nepojede >:-[]
Ale osobně bych si nikdy nekoupil tříválec a to ani do fábie.
28. 4. 2017 16:36
Re: Super motor
Proč by to nejelo ? CNG má větší oktanové číslo a pokud se mu dostane hodně vzduchu ( přeplňováním ) tak logicky bude výkonější než na benzín. Alespoň takového pozorování se mi dostalo při ježdění několika CNG ( atmo i turbo ) auty v průběhu dvou let a cca. 60 tkm.
Avatar - iudex
28. 4. 2017 16:48
Re: Super motor
Tak výkonnejší asi nebude, keď má mať 66 kW, zatiaľ čo benzínové verzie majú aktuálne 70 a 85 kW.
28. 4. 2017 17:24
Re: Super motor
Netuším proč to tak je, ale s auty na CNG má člověk pocit snížení výkonu, když se přepnou na benzín. Možná někdo znalý problematiky, by mohl vysvětlit.
28. 4. 2017 22:17
Re: Super motor
Jakožto úplný laik můžu tak leda tipovat, ale nemůže to být tím, že ekvivalent oktanového čísla pro cng je cca 130, tj. daleko více než pro benzín? Pak by se dal spalovat s vyšším kompresním poměrem... takže pokud by udávaný výkon platil pro CNG, pak na benzín by měl logicky být nižší... jen nějak nevím, jak prakticky snížit kompresní poměr v případě jízdy na benzín... možná vstřikovat později, když už je píst na cestě dolů...?
29. 4. 2017 08:51
Re: Super motor
Těch verzí je víc. Vím minimálně o 60 (A1), 63 (Golf), 66 (up!) a 81 (Polo, Golf).
29. 4. 2017 08:41
Re: Super motor
Abys využil vyššího oktanového čísla, musí ten motor mít vyšší kompresní poměr. Což může být problém, pokud má fungovat i na benzín (i emise by mohly být zajímavé). Ten motor "nepojede," protože ho naladí na nižší výkon než čistě benzínovou verzi. Stejně to udělali i u ostatních motorů na zemní plyn (i když atmosférickým dvoulitrem, který měl snad Caddy, si jistý nejsem a hledat to nebudu :-) ).
28. 4. 2017 17:40
Re: Super motor
Auta na CNG mám celkem rád. Párkrát jsem jezdil s Octávií na CNG a se Seatem Leon ST TGI a při lehké noze to bralo 3,5kg/100km. To je super. A do těch malých aut ten tříhrnek v pohodě stačí...
Avatar - Barrichello
28. 4. 2017 17:10
Re: Super motor
Elektrokola, tos zabil >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - miromen
28. 4. 2017 19:21
Re: Super motor
A že se zrovna posmiva ten, kde zřejmě jezdi ještě bezpohlavnějšim hybridem.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 19:25
Re: Super motor
Nemyslim že tříválec 1.0 na plyn bude jakkoli lepší než nejspolehlivější pohon na světě benzín R4 1.8 + elektromotory 60 kW 207 Nm [odkaz] ;-)

Vtipy mám rád = znáš eště nějakej? :-)

Chuck Norris dohrál Modrou velrybu už třikrát
Chuck Norris má v kalendáři po 31. březnu rovnou 2. duben. Z Chucka Norrise si nikdo * dělat nebude!
Avatar - miromen
28. 4. 2017 19:53
Re: Super motor
Myslet je houno vědět. Ty mysliš, ja předvidam, že i tohle spojeni bude lepši než hučici cosi s cvt.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 19:56
Re: Super motor
No jak myslíš ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 20:01
Re: Super motor
Nevim jestli si mi ten :no: dal ty ale nemoh sem díky tomu editovat takže: Už v úvodnim příspěvku sem předvídal že se najdou nadšenci do litrovýho tříválce na plyn :-)

Že ho někdo nadřadí nad [odkaz] = to mě ale nenapadlo :yes: >:D >:-[]
Avatar - miromen
29. 4. 2017 00:34
Re: Super motor
A mysliš si, že jsem nadšenec zplynovanych 3 valcu ? Jenže pro mě je ještě větši zlo hybridni provedeni ve spojeni s CVT, i když technologicky bude dal. Prostě hučici pohon bez špetky charakteru a k tomu CVT misto fofrklacku.
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2017 09:58
Re: Super motor
Tak fotrklacek je do velkoměsta a okolí rozhodně nejlepší volba = vo tom žádná, jasná shoda :-)
Stejně jak litr ve třech válcích, navíc na plyn = vůbec nechápu jak sme mohli vybrat skoro 2násobnej objem navíc atmo a benzín. Eště s elektromotorama co samy maj výkonu tohohle litru. V kolonách ve městě při popojíždění na kratší vzdálenosti = naprosto nevhodný. A to odhlučnění uvnitř = vůbec bys nechápal. Nic jako lahodnej zvuk tříválce s turbem, prostě ticho :-|
Příště musíš jít s náma = sranda na webu je jedna věc ale sranda naživo.. :-)
Avatar - miromen
30. 4. 2017 12:23
Re: Super motor
Takže se dilo Toyotě evidentně nepovedlo. Na papiře wau, v reale bida.
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2017 10:11
Re: Super motor
Ten :no: když edituješ a pak to už nejde uložit žeru = nedělaj tu ajťáky ozzy s Karlem? >:-[]

Eště sem nezmínil utrpení v zacpanym provozu kdy celou frontu jedeš jen na elektřinu kterou si natankoval když si předtim jel z kopce a párkrát přibrzdil. Třeba za celou kolonu ti vůbec nenaskočí spalovací motor! No nechutný = eště že je v centru Prahy tolik zodpovědnejch řidičů a člověk může otevřít okno a užívat si sluchem i čichem tu kakofonii zvuků a pachů. Udělal sem to 2x = poprvé a naposled :-)
Avatar - Ozzman
28. 4. 2017 20:22
Re: Super motor
Jo, to bude další typickej konkurent co ?:) To si ten hybrid (top motorizace Aurisu) věří jen na ty nejslabší a nejlevnější motorizace , co stojí polovinu ? Smutný .... :-)
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 20:28
Re: Super motor
A že budou takový fanatici dva = to mě fakt nenapadlo. Smutný :-)

VW tří válce 1.0 na plyn :no: :-|

Hybridní systémy Toyota Lexus :yes: :yes: :-)

No a ty se pochlapíš a vyjádříš se ke svý lži z 15:01? >:-[]
Avatar - Ozzman
28. 4. 2017 20:30
Re: Super motor
Jo, nemám problém přiznat, že ten hybrid je lepší než trivalec :-) Ukaž mi někoho, kdo ti řekne opak:) Jen je tu ten malej problém, je to jako srovnat Oktavku s Maseratti :-)
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 20:40
Re: Super motor
Snažim se v tom najít něco k tomu zřetelnýmu obvinění ze lži který si udělal a už 5 hodiny to necháváš bejt
Avatar - Ozzman
28. 4. 2017 20:46
Re: Super motor
Podívej se do diskuze pod Volvo a neobtěžuj, nebo SZ:) Ale stejně bys neodpovedel, neodpověděls ani předtím :-)
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 21:02
Re: Super motor
Nebudu se koukat do žádný třetí diskuze = před 6 hodinama si uprostřed diskuze najednou napsal že lžu

Tak to vysvětli
Avatar - eLzyx
28. 4. 2017 16:56
nádrže
jen doufám, že k tomu zase nebudou dávat ty rezavějící ocelové nádrže
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Anonym
28. 4. 2017 17:43
Bóže,
to je zas článek, jak kdyby VW vymyslel něco průlomového? Spalovací motor na CNG, tomu říkám novota. Ještě, že ten VW máme, jinak by jsme jezdili na koních.

P.S. U nadpisu mi chybí alepoň 100 vykřičníků..... >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
28. 4. 2017 18:15
Re: Bóže,
>:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ada je zase tady
28. 4. 2017 21:17
Re: Bóže,
bychom, ty by jsme... :no:
Avatar - Anonym
28. 4. 2017 21:39
Re: Bóže,
Co to meleš??? Už nepij!!!
28. 4. 2017 18:10
Nie je už downsizing na ústupe?
Prísť s novým trojvalcom s litrovým objemom mi príde už ako prežitok. Bez ohľadu na palivo.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Barrichello
28. 4. 2017 18:16
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
litrovej motor měl už můj otec v 1000MB, faakt pokrok no.
28. 4. 2017 18:31
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
No pokrok je to ohromný, přece nemůžete srovnávat s 1000MB.
Avatar - Barrichello
28. 4. 2017 18:51
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
Litr je pořád litr, jestli s turbem nebo atmosféra, jestli 50 koní nebo 120, je to furt litr. Můj kamarád má v zahradním traktůrku dvouválec 700 kubíků, já mam jednoválec 500 >:D

Trošku trapný mít auto co má o trošku větší motor jak zahradní traktůrek, hehe

A spolehlivost a dynamiku sme dnes probírali v tématu o nové škodovce....
28. 4. 2017 18:58
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
Jak muzete proboha srovnavat zahradni trakturek s modernim motorem do auta ? :-) Navic tyto motory jsou vetsinou vetsi a tezsi nez klasicke ctyrvalce,takze srovnani s moturkem v zahradnim trakturku je pri nejmensim usmevne.
Avatar - Barrichello
28. 4. 2017 22:22
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
Když někdo nepochopí sarkasmus >:D

Špatné je každopádne litrový motor v jakémkoliv autě mimo mini nákupní tašky výhradně do městského provozu >:D
28. 4. 2017 18:53
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
Litrovej motor byl sice v 1000MB ,ale mel 30kW,ted maji nektere i 90kW o kroutaku se ani mezminuji.To se preci vubec neda srovnavat.
Avatar - Barrichello
28. 4. 2017 22:23
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
Turbo umí na motor nacpat každej de*il >:D >:D >:D
Avatar - twistedTSD
28. 4. 2017 18:18
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
Kdo konkrétně ustupuje od litrového turba?
28. 4. 2017 18:37
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
Do fabii atd. mi prijde turbo litr s vykonem kolem sta koni idealni.
Avatar - Jenik3
28. 4. 2017 18:50
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
do fabie nebo citigo a podobneho lehkeho vozitka, ktere vazi 1000Kg i s ridickou.
Avatar - Anonym
28. 4. 2017 20:45
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
No, Fiat už je dál, ten má na CNG dvouválec už pár let. Čekám, že za tři roky tu bude stejný článek, že VW vyvinul jedinečný dvouválec na CNG >:D
29. 4. 2017 09:07
Re: Nie je už downsizing na ústupe?
Vznětový dvouválec už nějaký pátek mají, předělat ho na CNG by asi nebyl problém. ;-)
28. 4. 2017 19:04
Vykon
Drive se jezdilo s Octavkama s motorem 1.4,1.6 o vykonu 55kW a bylo v pohode.Dnes dostane Fabie ktera je o dost lehci vykon 70kW,ale protoze je to trivalec tak to nepojede :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 19:14
Re: Vykon
Ve svý době byla zřejmě v pohodě i ta škoda 1000MB s litrem R4 30,9 kW ;-)
28. 4. 2017 20:30
Re: Vykon
Radek111111 Moje řeč... Dříve nad těmi výkony nikdo neřek ani popel a dneska když má 1,0 TSI 85 kW tak je to špatně.... Je to základní motor!!!!(v Octavii).
Avatar - iudex
28. 4. 2017 22:55
Re: Vykon
Len technická: u nás, ale aj v Nemecku má základný motor v Octavii 63 kW. 85 kW je nad ním.
Avatar - twistedTSD
28. 4. 2017 23:18
Re: Vykon
Hm, koukám na to v konfigurátoru a zaujalo mě, že základní 1.2 s pětikvaltem u vás stojí stejně jako výkonější litr u nás.
Avatar - Ada je zase tady
28. 4. 2017 21:23
Prokopávání slepých uliček
je vyvíjet nový třívalcový downsizovaný zážehový motor. Postupně přecházet na větší podíl spalování zemího plynu je správné, ale proč nezvolit motor s větším kompresním poměrem a energetickou účinností? ;-\
Svět potřebuje novou generaci vícepalivových dieselů!
Rozbalit vlákno
1
29. 4. 2017 09:34
Re: Prokopávání slepých uliček
:-! [odkaz] :-!
29. 4. 2017 00:58
Vstřikování plynu
vyřešili jak? Do sacího potrubí nebo přímo do válců ideálně stejnými vstřiky jako benzín? Protože u přímovstřikových motorů je plynový provoz o ničem, pořád se musí přidávat i benzín aby se vstřikovače úplně neroztekly. I tak se ale přehřívají a dřív zničí. Provoz takového auta je potom méně ekonomický než klasiky na LPG nemluvě o drahých a těžkých nádržích CNG.
Rozbalit vlákno
0