Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen: nový motor 1,4 TSI (90 kW) a sedmistupňové DSG

Ondřej Láník
Diskuze (127)
Volkswagen minulý týden na vídeňském motorářském sympoziu představil odborné veřejnosti nový motor 1,4 TSI (90 kW) a první sedmistupňvou dvouspojkovou převodovku určenou pro velkosériovou výrobu. Ta by měla být zahájena již ve druhé polovině roku 2007.

K předchozím dvěma agregátům 1,4 TSI (103 a 125 kW) se nyní přidává konstrukčně jednodušší (a snad také cenově dostupnější) motor přeplňovaný pouze jediným prostředkem - klasickým výfukovým turbodmychadlem. Dvě silnější verze jsou vybavený prozatím unikátní kombinací mechanického dmychadla a turbodmychadla, jejichž funkce se při plnění motoru vzájemně doplňují. Nový motor 1,4 TSI (90 kW) dosahuje nejvyššího točivého momentu 200 Nm při 1500 ot./min

Druhou světovou novinkou je nová sedmistupňová automatizovaná převodovka DSG. Její zvláštností jsou suché spojky, které umožňují dosahovat vyšší účinnosti celého ústrojí než v případě první šestistupňové převodovky DSG s vícelamelovými spojkovými kotouči, které pracují v olejové lázni. Nová převodovka DSG schopná přenášet točivý moment nejvýše 250 Nm má být impulsem pro další boom DSG ve třídě malých vozů a v nižší střední třídě. Další technická data a konstrukční detaily zatím nebyly zveřejněny, ale Volkswagen slíbil, že Golf s kombinací motoru 1,4 TSI (90 kW) a převodovkou DSG bude mít kombinovanou spotřebu jen 5,9 l/100 km.

Ondřej Láník
Diskuze (127)
1. 5. 2007 11:17
Re: Fabia RS, co pod kapotu?
Nove zpravy... 1.8TSI se do Skody dodavat bude. 2.0FSI se pomalu stahuje i ze Skody. Vypada to, ze VW si vsima potencialu Skody..... Nebo, ze by 2.0FSI byl TAK spatny?? Uznavam prekvapeni, ze si nova technika VW najde cestu i do Skody.
1. 5. 2007 11:08
DSG
Nekolikrat jsem tu psal, ze Volkswagen je takova nemastna neslana firma, ktera nikgy s nicim novym neprijde a spis se jen veze a vyckava na "jistotu". Jsou zde ale i vyjimky a tou je napr. prevodovka DSG. Do minule soboty jsem se VW vyhybal jako cert krize a jen nekolikrat jsem byl nucen v nem jet. Nikdy (NIKDY) jsem nebyl spokojen s kvalitou a komfortem jizdy (PASSAT). Pro nej mam jen jedno slovo a to KOSTITRAS. Ale abych sel k veci. V sobotu jsem se s mistnim prodejcem VW domluvil a na odpoledne si pujcil prave Passata s DSG. Na auto samotne jsem nazor nezmenil, je to proste hruza. Zameril jsem se na prevodovku a dulkadne jsem ji vyzkousel. Jde o vynikajici prevodovku, ktera by si zaslouzila mnohel lepsi auto. Meni prevody tak, ze si toho clovek ani nevsimne i kdyz ma pedal plynu na podlaze. Dobra zprava je, ze i VOLVO+FORD bude takovou prevodovku prodavat. Jde o podobny koncept, jen jsou o krok vpred. Ma zvladnout az 750Nm, coz je v porovnani s DSG od VW 350Nm docela hodne. Dost me ten rozdil zarazil a zajimalo by me, kolik km VW DSG vlastne vydrzi.
1. 5. 2007 10:48
Re: Kroutak a vykon
Zajimavy clanek. Nedokazu posoudit jeho pravdivost. Osobne nepocitam vykon a tocivy moment. Jednoduse si do auta sednu a projedu se s nim. Potom podle pocitu poznam jak "to jede". 1.4 tSI DSG bude jiste zajimave svezeni. Problemem ale bude jeho cena. Pokud ho daji do napr. VW Pola a jeho cena se vysplha na 25000€, potom takova technika je k nicemu, protoze vetsine lidi to za to nestoji. Pokud ho daji do Superbu, potom budu pochybovat o jeho zivotnosti. Prece jenom to je dost maly objem na rozpohybovani tezkeho auta (at uz tomu vykon odpovida) a v provozu bude trpet. Spis to bude jen pro par nadsencu a fanitiku VW (vid GTI). Pockejme si 2 roky a pak si to shrnme, jakyze je to motor. Pamatuju si jak zde Volkswagenisti velebili 2.0 FSI a ted ho sama firma honem nahrazuje.
1. 5. 2007 10:33
Re: Fabia RS, co pod kapotu?
A odpovedeli GTI a GTI2(james). No, copak je na 2.0 TDI PD noveho? Myslim, ze vubec nic. Dale 2.0 FSI, no uznejme, ze jde o dost novou jednotku. Jedna se o nevydareny pocin VW vyrobit vysocevykonny a setrivy 2.0. Nepovedl se a tak se dodava a bude dodavat do Skody, pricemz VW od nej upusti a nahradi ho 1.8TSI. TSI motory se prozatim do Skody dodavat nebudou, aspon nic oficialniho jsem zatim necetl. DSG se take zacal dodavat az po case po nalehani ze strany Skody.
30. 4. 2007 21:37
Re: Škoda 7°...
PS: Hele, tahle IP adresa je nějaká globální adresa primitivů a rejpalů nebo se mi to při kontrle v netu jen zdá? :-)