Facelift je rozeznatelný pouze při důkladném přímém porovnání s předchůdcem,ale vzhledem k povedenému stylingu předchůdce (hlavně předku) na tom nevidím nic špatného.
Ovšem z dalších inovací oceňuju jen ten nový superčistý 2.0 TDI, jinak je to jen o ještě větší náloži do jízdy kecajících asistentů, což mě opravdu neláká...
P.S. Zadek se mi u tohoto auta vždy líbil daleko víc u verze sedan, naopak záď kombíku nevyzařuje ani špetku nějakého espritu (konec konců, zadek současného Golfu Variant je na tom úplně stejně).
suhlas ... mne sa tiez nepaci golf v kombiku ( tie zadne vpasovane stlacene svetla a celkova plocha zad sa mi nelubi a neladi to ani opticky taziskom s predkom ... tu je aj octavka kombi daleko krajsia a na pohlad vyvazenejsia to tvrdim stale ) ... a ano aj passat je daleko krajsi v sedane stale to tak bolo ( ale predsa len ten kombi passat uz na pohlad kasnou je na tom lepsie ako golfik kombi ) ... ovsem ten americky passat ma od toho nasho zapr.deneho dizloveho proste aj tak nieco navyse ... hmm nieco proste ako to povedat.... zeby gule? [odkaz] ... ach jo... skoda no ze ho tu nemame ale chapem ...
Vidím to podobne. Zvonka facelift aby človek hľadal lupou, rozdiel dva pásiky v maske vs tri pásiky bude pod rozlišovaciu schopnosť 99% ľudí. Na druhej strane netreba opravovať, čo nie je pokazené a týmto by sa mohli riadiť pri facelifte Superba.
Ani technicky tam nevidím nič, čo by som považoval za prínos, viac asistentov, ktoré nechcem, motory emisne zošnurované, ale našťastie aspoň na rozdiel od konkurencie sa nepokúšajú nahradiť benzínové dvojlitre nejakou downsizovanou 1,5/1,kou.
Páči sa mi nová zelená na tom Alltracku, táto oplastovaná verzia vyzerá dosť dobre a osviežuje inak nudný kombík. Ak už "športovo úžitkové vozidlo" na chatu k nórskemu fjordu: [odkaz] , tak radšej takýto zdvihnutý kombík, než SUV.
tmavozelena je pekna aj na jaguaroch ci nejakom tom novom tarracu ... v tomto nie je problem... tmava je tmava... ovsem klasicka svetlejsia nejaka ta ostrejsia zelena [odkaz] z aut mizne tej moc nepribuda ... a inak na stelviu mi ani tato tmavozelena moc nepasuje .. tam jednoznacne to chce cervenu alebo ostru modru...
Je to paradox, kdysi se podle VAG strategie měla Škoda profilovat proti Volvu, dnes to vypadá, že pojetím designu je to spíše VW, kdo jede volváckou brázdu, ve smyslu užitkověji pojatých kastlí (a to nejen kombíky a nejen passat) a Škoda naopak jde designově spíše cestou levnější alternativy Audi. ;-)
Kombi je překvapivě... kombi. Žádný "sportstourer" nebo "sportwagon", ale prostě kombi. V první řadě zaměřené od pohledu na užitek a prostor. Připomíná mi to pojetí dřívějších generací Volva nebo Hondy Accord. Mezi dnešními na sportovnost si hrajícími kombi je tohle příjemná odlišnost.
Myslím, že sa to dá zvládnuť aj menej fádne pri zachovaní rovnakej miery praktickosti, viď Superb kombi, ktoré podľa mňa vyzerá o dosť lepšie, menej utilitaristicky, pritom to nie je vôbec na úkor praktickosti.
[odkaz]
[odkaz]
Ta sklonena zadna cast jednak dodava Superbu urcity "smrnc", opticky ho "pritlaca" k ceste, a navyse sikovne pridava litre objemu natiahnutym zadnym previsom.
Ale aj vyslovene "sportovo" orientovane kombi moze vyzerat dobre, ked sa spravi s citom. Tam uz sa ale urcity kompromis ohladom praktickosti urobit musi...
[odkaz]
ale všetky 3 uvedené kombíky (pasat, sup, mazda) sú podľa mňa pekné, len každý trochu iným spôsobom. Kým sa niekto nepustí do úletov, šikmých líšt a nesúrodých línií, nemôže to dopadnúť vyslovene zle. Aj mne príde sup trochu dynamickejší, ale ak niekto kupuje kombi doslova kvôli krabiciam a litrom, nebude mať s pasatom problém.
Facelift má malé změny, ale konečně trochu více odlišili verze jako GTE a R-line. Teď mají mnohem lépe rozeznatelný design a vypadá to dobře. Překvapila taky zelená barva, snad nebude pouze u Alltrack. Nyní byla nabídka barev hodně omezená na neutrální barvy. V tomto ohledu superb nabízel mnohem zajímavější paletu barev.
No vzhledem k tomu, že B8 Alltrack má taky jednu specifickou barvu (oranžovou), nedivil bych se ani trochu, kdyby tomu stejně tak bylo i v případě B9 Alltrack a té zelené.
A tak to já s tebou souhlasit nebudu ani trochu. Předek i zadek se od přechůdce B8 liší dostatečně na to, aby si to člověk nespletl. Je jasné, že na zcela nový model nebyly prachy, kvůli slavné elektromobilitě, a že tedy bylo potřeba vytáhnout ze šuplíku co bylo a oprášit to do modernějšího kabátu. A to se povedlo. Zvláště verze Alltrack je hodně podařená.
Co však zatím příliš nedávám, je ten "korejský" volant, a pak ty umělý budíky před volantem - klasika je u mě víc. Z motorů chválím vstup 1.5 TSI do nabídky, to se bude hodně dobře prodávat. Protože hon na naftové čarodějnice v podobě dalšího snižování emisí bude pokračovat.
Za mě dávám :yes::yes::yes: a už jen čekám na ceny.
vcelku kozmeticke zmeny .... napis passat na kufri tak zda nakoniec predsa len nebude len pre americku verziu ale ma ho uz aj ta europska [odkaz] ... kazdopadne ta americka sa mi aj tak paci viac :*)
ked pozeram na ten predosly americky passat tak to bocne zadne okienko za zadnymi dverami ma inak tvarovane aj inak tvarovany ten C stlpik takze dovolim si tvrdit ze tento "novy" americky passat uz nie je len bezny facelift toho predosleho.... takze asi bude predsa len uplne novy ( co by davalo aj logiku vzhladom na vek predchodcu ) ... uprimne... moc tieto veci ohladom americkych verzii vw stale este nesledujem aj ked po prichode tiguana allspace aj atlasu uz zacina vw konecne chapat co tam asi v amerike frci.. a aj tento najnovsi passat uz konecne viac ladi na americku notu a tak uz aj ja pomaly zacinam viac pokukavat po tych "americkych" vw... este to nie je ono ale ja to dobehnem ... otazka par tyzdnov ;-)
PS: predosly americky passat [odkaz] vs novy americky passat [odkaz] teda uz podla toho spominaneho zadneho bocneho okienka aj podla tej bocnej skoro az tornado "linky" na kasni noveho passatu to na bezny facelift fakt nevyzera... proste je to uz nove auto podla mna
...dosti výrazného efektu- a navíc se mi výsledek opravdu líbí. Autu navíc hodně sluší velká a extrémně vystrčená kola, která takto v sérii působit nebudou. Fotografové volkswagenu se v tomto bodě vyznají... Kombinace loga a jména modelu uprostřed víka kufru je rozhodně povedenější, než novinka u škodovek, které o logo přicházejí. Je třeba také znovu ocenit odvahu designérů VW, kteří od BMW převzali Hoffmeisterovu křivku a aplikovali ji na Passatu sedan velice podařeným způsobem.
Uvnitř je vše při starém: naštěstí a bohužel zároveň. Naštěstí proto, že nepřišel šílený displej jako např. v Golfu, bohužel proto, že výtvarné pojetí přístrojové desky a dveřních výplní je pořád stejně takové no... ne moc řidičské.
Jakkoli mám VW produkty rád a sám jezdím v golfu, tak Passat je pro mě synonymem naprosté designové sterilnosti. Není snad bezpohlavnější auto na trhu než tohle. A to už v několika generacích. Ono to ale na zákazníky funguje. Vše je podtrženo skvělou a funkční technikou a výsledek je neoddiskutovatelný prodejní úspěch.
V jinem clanku napsali, ze IQ Drive umi nove zasahnout do rizeni pokud detekuje prekazku. Vzhledem k tomu jak blbe stavajici asistenti v koncernovych autech funguji, tak bych se docela bal, ze kvuli tehle nove feature skoncim s autem na strome az si usmysli, ze spinavy flek na silnici je stojici auto.
Nebudu tvrdit, že jsem s asistenty ve VW nějak extra spokojený, ale třeba oproti Mercedesu a jeho nevypnutelnýmu line assistu či poblázněný předkolizní brzdě, nebo oproti Volvu, kde přestane v rychlosti 131km/h fungovat tempomat, případně proti Tucsonu, kterej se vás snaží pomocí asistentu držení se čar trvale zabít, jsou asistenty ve VW nebo ve škodovce úplnej etalon funkčnosti.
Jestli to bude fungovat jako VW rear assist, ktery zaslapne brzdu naplno a udela pasazerum whiplash jen proto, ze na parkovisti zrovna prejizdi odvodnovaci kanalek nebo vetsi sparu mezi dlazdicemi, tak teda potes prso.
Se vším souhlas, ale jak říká kesumb, ostatní jsou na tom s funkčností mnohdy ještě hůř, rear asist u MB tě vycuká, když za autem při couvání přeletí motýl, tyhle "vymoženosti" prostě nefungují pořádně u nikoho.
Ne ne nejhorší na všech asistentech je to že lide nechapou rozdíl mezi asistentem a autonomnim řízemní. Asistent je porad jen asistent neni to mozek - takze obcas zabrzdí priliš brzy nebo v situaci kdy by clovek nebrzdil protze si dokaze odvodit ze v situace je proměnlivá a v danem čase ke kolizi nedojde - asistent funguje jednoduše - podmínka slněna vykona ukon (vidi překažku v kolizním miste brzdí...) to že auto předemnou ma vyhozeny blinkr takže s 99ˇpravdepodobnosti kdyz budu projiždet tak bude už mimo kolizni pozici to jaksi asistent nemuze resit... Takže zapnout asistenty ale hlavne zapnout MOZEK...
Zjevně nechápeš, co se na asistentech kritizuje, tedy to, že reagují přehnaně. Takže pokud je máš zapnuté, můžeš mozek zapínat, jak chceš a stejně tě asistent třeba při couvání nesmyslně vycuká. Kapiš?! :-!
Mě většinou jen zabliká a zapípá, pořád jsem si myslel že snad nefunguje. Až cca před 14 dny mi do toho hrábnul tak nečekaně a tak vehementně, až jsem z toho měl dva dny hnutou krční páteř :-)
xc90 t8 rok 2017 tusim..
Je to kvuli “bezpecnosti”, kde to neumozni pouzivat asistenty, pokud clovek prekracuje rychlost.
Mimo jine je tohle pozadavek EU na funkci prvnich cernych skrinek..
...vraveli uz Habsburgovci. Passat tradicne stavia na konzervativnom dizajne bez vacsich modnych vystrelkov, a v tomto smere sa blizi k dokonalosti. Ziadne velke zmeny neboli potrebne. To co zakaznik u Passatu ocakava, to tam vzdy najde.
Plusove body davam za moznosti motorizacie. Sice diesel to ma aj v strednej triede uz nahnute, ale VW ponuka aj slusne benzinove motory. A ked uz hybrid, tak aspon s poriadnou bateriou (13kWh).
Dost velky rozdiel oproti vcerajsiemu clanku o "modernizovanom" Mondeu, kde je k dispozicii len jeden benzin (u ktoreho stale neviem ci je to 3- alebo 4-valec), a iba "symbolicky" hybrid so smiesnou baterkou 1.4kWh...
Jj, síce viacerí tu kritizovali filtrové benzíny, že stratili iskru, ale presne ako píšeš v porovnaní s Mondeom či inou konkurenciou je ponuka 3 klasických benzínov do 200 kW a štyroch dízlov do 176 kW vysoko nadštandardná a stále je na výber.
Škoda, že se neodhodlali nabídnout k PHEV i zadní elektromotor a trošku mě mrzí, že tam pořád nevidím VR6. Což je ale všechno, co se mi nelíbí. Takže vlastně je výběr téměř perfektní:)
Na VR6 mozes urcite zabudnut. V passate sa neplanuje ani s R modelom. Podla info od VW bude niekedy v lete Arteon R to ze aky motor tam bude je otazne ale podla mna urcite 2.0 tsi vyslahany na 300 az 350k cokolvek ine je velmi nepravdepodobne :-)
VW nikdy neexperimentoval, vždy išlo o hru na istotu a Passat je toho dokonalým dôkazom. Vykalkulovaný studený Nemecký produkt bez duše. Nie som fanúšikom VW, ale na Passate objektívne nie je čo kritizovať. Dokonalý mainstream, ktorý robí všetko dobre, ale nič výnimočne a možnosťou tučných príplatkov za funkcie z vyššej strednej triedy. Dizajn bez akýchkoľvek experimentov, ktorý bude rovnako stráviteľný aj po 10 rokoch. Samozrejme, „krása“ auta stúpa s výškou špecifikácie, ale to je samozrejmé u všetkých automobiliek. Praktická stránka po skúsenosti v rodine po najazdení 130 000 km v služobnom kuse, auto stále ako nové, interiér bez akýchkoľvek pazvukov. Dokonale fungujúci model na denné použitie pre 90% ľudí, čo zodpovedá predajným výsledkom. A sumár? Aj tak by som si ho nikdy nekúpil :-) J
159 byla předokolka s mainstreamovou technikou, jako passat, žádná přidaná hodnota. Giulia je jiná liga, konkuruje premii, ne mainstreamu, máš v tom hokej, sluchátko. ;-)
Kukuč 159 za mě duši má, podobně i nteriér. Dost dobře si dokážu představit, že vizuál někoho osloví natolik, aby zbytek konkurence vyškrtl ze seznamu. S ohledem na ježděnky mohla pod kotlíkem výrazně přitopit i prodejní cena :-)
Chápu, že si mířil jiným směrem, ale zrovna 159 umí oslovit i bez technických fíčur, které by ji dodávaly punc něčeho mimořádného
Zajímavé je, že mínusáři dají mínus namísto aby přihodili to správné auto. Mínusáří ví , že VW je plečka, ale nikdy neuvedou tu nejlepší volbu. Ani na to vytáhnutí MZD6 se nezmůžou.
Třeba Laguna měla duši, tam fakt někde něco žilo v útrobách a občas zatáhlo okna, nebo vyplo klimošku, ale třeba se to taky probudí i u jiných aut >:-[]
Ano, pořád čekám na to auto s duší, a pořád nic, u renaultu si to umím představit přesně v těch intencích, ve kterých to popisuješ, byl tam duch. >:D
Ale, že by nějaký majitel vyšel ráno z domu a láskyplně se zahleděl na svého talismana s duší? Nebo třeba na insignii, nebo na koho? Fakt bych rád aspoň nějaký příklad. ;-)
Upřímě ? Já se po půl roce pořád rád dívám na Mondeo, mne se líbí, sice to není to auto s duší o kterých tu všichni plakáti píšou, nemám ho v té TOP barvě, za kterou se pokaždé otočím, ale já se pokaždé těším na další jízdu :-) Tím neříkám, že by to Passat neuměl taky, v něčem je i lepší, ale tolik se mi nelibí. Ale je to jen můj názor :-) Protože Mondeo, stejně jako Passat je tuctové auto střední třídy... nic víc :-)
Na Lagunu jsem se taky rád díval... někdy jsem se ale musel jen dívat.... >:-[]
Jo, ta duše je úplná pitomost, tady se bavíme o konfekci ve střední třídě.
Pokud jde čistě o vizuál, tak passat vs. mondeo u mně jednoznačně passat, je to klasický sedan, přikrčená silueta, dobře zasazená kola, dokonalý postoj na silnici, prostě ok, není na něm žádná designová finesa, ale základní linka funguje a detaily (optika např.) jsou propracované. Mondeo v této generaci se mi nelíbí, základní linka je knedlík, a to je pak už jedno, jestli lištička támhle nebo tuhle, potřebuje óbr kola, aby nevypadal směšně, prostě ne, pro mně tato generace ne, ale proti gustu... ;-)
Ok, mne se poslední Passat opravdu líbil v generaci B6, ale tam to zabili nekvalitní technikou u značné části aut. Taky proti gustu :-)
Já beru v potaz hlavně kombi, když už sedan, nebo lift, tak za mne asi vede Superb, nebo hezká a vybavená Mazda 6 :-)
Nicméně z těchto jmenovaných bych si uměl v garáži představit všechny, na rozdíl od takových skvostů, jako je I40, nebo Avensis, který naštěstí končí... >:-[]
Osobní zkušenost s tím nemám, ale hádal bych, že Passat sedan bude proti Superbu liftback o dost pevnější, protože má za zadními sedadly a pod zadním sklem karoserii "spojenou" tou pro sedany klasickou příčkou, což liftbackům schází...
Karoserii liftback bývá v torzní tuhosti horší dokonce i než kombi.
Auto je samozrejme stroj, dopravný prostriedok, ktorým sa dostaneme z bodu A do bodu B. Sú ale autá, pri ktorých sa na ten presun vcelku tešíme, pretože je radosť ich šoférovať. Dôležité je, čo človek od auta čaká, ja osobne šoférujem rád a napr. spätná väzba od podvozku, čitateľnosť, strmosť riadenia atď. dnes už nie je niečo úplne bežné, naopak. V tomto je Passat úplne hluchý a slepý, nakoniec ako 2/3 áut na trhu. Takže čo je to duša u auta? Schopnosť ponúknuť majiteľovi niečo navyše, ako len presun. Čo to je, nech si každý za seba dosadí sám. Mazda 6, Honda Accord, AR Giulia a napr. aj Jaguar XE za mňa aspoň časť tej „duše“ majú. A spomínaná AR 159? Napriek ťažkému predku (diesel), mala a stále má, jazdné vlastnosti, ktoré by jej mohli závidieť aj mnohé „etalóny“.
Ano, mě se líbí. Sice už nejsou tak povedené jako v B7, je tam znát nástupcovské šetření, ale pořád jsou stylové a v interiéru se vymykají a vyjímají. Můj názor.
Passat je rana na istotu tak ako Golf. Motorizacia super interier a exterier neurazia. osobne by som bral 2 Tsi alebo 2 BiTdi . Vyberal by som v tych vodach mozno este medzi Insigniou a Mondeom .
interier za mna parada... uz v case prichodu tohto passatu som ho chvalil... hoc jak bezi cas tak minimalne ten exterier uz potreboval retuse... teraz ich aj dostal... ale kedze je to vw a nie opel ci hyundai dalo sa cakat ze to bude nieco na sposob "najdi 5 rozdielov" ... no a za mna u passata jednoznacny vyber je verzia s 2.0tsi ...
Jak si vysvětlujete slova "adaptivní tempomat navíc dostal funkci prediktivní kontroly rychlosti, díky níž zvládne reagovat na značky omezující rychlost"???
To jako adaptivní tempomat přestane fungovat v rychlosti nad 130 km/h???
Spíš tak, že pokud poletíš na ACC a kamera zaznamená značku omezující rychlost, samočinně tě zpomalí. Jakmile padne konec omezení, zase zrychlí na původní hodnotu.
To by ani nemalo pustit cez 130, ale to by bola trosku blbost. Okrem Nemecka asi ani nemame cesty, kde by bolo koniec obmedzenia a mohlo sa ist cez 130 :-)
Mne sa paci ten R-line interier vyzera dobre, kombik v tej zelenej a R-Line interier 2.0 tsi aj ten slabsi by mi stacil. Motorizacie v ramci konkurencie na spici.
Toto je akože čo..? Nafotili nejaký nedorobený kus, kde strčili na dieru nejaký kúsok plastu s nápisom Passat? To tam dali namiesto hodín čo vlastne..?
[odkaz]
Pre mna je najvacsim sklamanim ze zostali pri head up display s premietanim na vyklopne sklo namiesto toho aby to spravili poriadne a dali to na celne sklo. Asi si to odkladaju ako velku novinku pre novu generaciu. V casoch ked uz ja Mazda a Opel maju HUD na celnom skle si vsak mohli svihnut.