Diskuse

Volkswagen Passat B4/Typ 3A (1993-1997): První Passat se zkratkou TDI

4.12.2018

Na podzim 1993 představil Volkswagen čtvrtou generaci Passatu. Zasloužila si vlastně vůbec toto označení, když šlo jen o výraznou modernizaci předchůdce?

 

  • 10 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 04.12.  19:40

    4x4 s viskózní spojkou

    V článku se sice píše že 4x4 s viskózní spojkou měl model Variant VR6 Syncro Exclusiv, ale já jsem přesvědčený že tohle řešení měly úplně všechny modely Passat B4 označené syncro. A k tomu i další modely z produkce VW - Transporter syncro nebo Golf syncro. Mám pravdu ?
    • 20 Reagovat !

      foto koos323

      koos323 04.12.  21:45

      « Re: 4x4 s viskózní spojkou

      Viskózní spojku měly skutečně všechny VW s motorem napříč a pohonem všech kol a to až do příchodu Haldexu. A ano označení Syncro se s takto řešeným Passatem B4 (ale i B3 a samozřejmě Golfem Mk2 a Mk3) pojí.
    • 00 Reagovat !

      foto michalpneu

      michalpneu 05.12.  11:04

      « Re: 4x4 s viskózní spojkou

      Jaký byl vlastně prosím u VW rozdíl mezi označením Synchro a 4 Motion? Já byl tehdy malý, ale vím, že passaty následující generace co se dělali od roku 96 do 2004 to měly takto označené. 4x4 to byly obojí, ale jaký mezi nimi byl rozdíl?
      • 20 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 05.12.  17:36

        « Re: Re: 4x4 s viskózní spojkou

        Syncro i 4Motion jsou pouze obecná označení modelů s pohonem všech kol z produkce VW.
        Syncro je starší označení a někdy koncem devadesátých let přešli na název 4Motion.
        Názvy ale nemají bližší souvislost s konkrétním technickým provedením pohonu, provedení závisí především na poloze motoru podél nebo napříč a době vzniku.

        Podobně Audi používá název quattro taky bez ohledu na konkrétní provedení, Škoda má 4x4, Seat 4drive atd. ...
  • 20 Reagovat !

    foto Jerry-Gunman

    Jerry.Gunman 04.12.  20:11

    Passat 3. a 4. generace

    Je fakt, že teprve 3. a 4. generace Passatu z něj udělaly to, jak je chápán nyní (a pro tuto chvíli nechme stranou zda oprávněně či ne) - tj. (vcelku) spolehlivý, prostorný a standardní vůz střední třídy, dostupný ve 2 tradičních a "německy důvěryhodných" karoseriích - sedan a kombi.

    Je zvláštní, že zatímco u Golfu (a částečně i Pola) se automobilka dokázala trefit do zájaznické poptávky hned napoprvé, standardní vůz střední třídy se ve Wolksburgu rodil poměrně VELMI dlouho a složitě.

    Kdo si dnes vzpomene na K-70 (původem z NSU a AUDI, "předskokana" Passatu), který přenesl VW z éry "všechno vzadu" do éry "všechno vpředu" a po kraťounkém cca 4,5 letém životě neoplakáván zesnul v předjaří roku 1975?

    První Passat začínal jako dvou a čtyřdveřový SEDAN s kraťoučkým víkem zavazadelníku pod pevným oknem ve splývavé zádi o velmi kompaktní délce 420 cm, Passat II (*1980) byl k dispozici jako pětidveřový liftback nebo kombi velmi specifického vzhledu (jedno z aut, které již v autosalonu vypadalo jako by již bylo PO crash-testu :-) ) a kdo chtěl sedan, musel si koupit model s "dábelsky" znějícím jménem Santana.

    Ať to vezmu k kteréhokoli konce či kraje, teprve 3. a 4. generace zformovaly Passat do dnešní podoby.
    3. generace volbou karoserie: prostorné pětidveřové kombi nebo "dlouhý"sedan (se 3 bočními okny)
    a 4. generace zavedením (na tehdejší dobu) silných a podnes "nezničitelných" turbodízlových motorů

    ......................................… />A to k automobilce Hitler-Werke (VW) za jiných okolností chovám téměř zavilý odpor a nemohu jí přijít na jméno :-) :-) :-)
    • 20 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 04.12.  21:23

      « Re: Passat 3. a 4. generace

      No nemáš až tak moc pravdu, i passat B2 ve verzi splývající záď byl celkem dost úspěšný model.
      • 00 Reagovat !

        foto Jerry-Gunman

        Jerry.Gunman 04.12.  22:30

        « Re: Re: Passat 3. a 4. generace

        Netvrdím, že nebyl, ale přesto firma VW karoserii typu liftback u svého nosného modelu auta střední třídy po cca 11 letech (1977 - 1988) opustila.
    • 13 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 04.12.  22:09

      « Re: Passat 3. a 4. generace

      Kým myslíš chápán nyní? V nedávno zveřejněnym seznamu doporučenejch aut od Martina Vaculíka = je místo Pašíka Citroen C5 :-) :-) :-)
      • 00 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 04.12.  22:34

        « Re: Re: Passat 3. a 4. generace

        Protože o mrtvolách vždy v dobrém. Neschopná automobilka ho pohřbila.
        • 02 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 04.12.  22:55

          « Re: Re: Re: Passat 3. a 4. generace

          Ne vysvětluje to jinak než ty :-)

          Nikoli automobilka = vždycky jen zákazníci = viz ten technickej pohled Vaculíka = prostě kupovali blbě >:-[]
          • 21 Reagovat !

            foto martin-dr

            martin_dr 04.12.  23:04

            « Re: Re: Re: Re: Passat 3. a 4. generace

            nemohol ti napisat pravdu, zrutila by si sa Kylie.. >:-[]
          • 10 Reagovat !

            foto KANKUNEN

            KANKUNEN 05.12.  08:02

            « Re: Re: Re: Re: Passat 3. a 4. generace

            Ano správně, C5 je lepší než A8 a chápe to jen Vaculík, Sakra a samozřejmě Kylie. Ty předsudky jsou mor.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 05.12.  08:08

        « Re: Re: Passat 3. a 4. generace

        A zase si nečetl to, na co reaguješ >:D Dej si to ještě jednou. Nikde Jerry nepíše , že je to nějak doporučené ani kdovijak spolehlivé a dobré auto, ale že je chápán jednimnslovem, jako etalon.a už několik desítek let..... A to přeci s kvalitou, spolehlivosti a nemusi vždy nutně souviset... ;)Takhle Passat vnímá i Vaculík...
      • 00 Reagovat !

        foto Ljuk

        Ljuk 05.12.  08:39

        « Re: Re: Passat 3. a 4. generace

        Celkom ma zaujíma ten zoznam od tohto pána, kde ho nájdem?
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 05.12.  15:01

          « Re: Re: Passat 3. a 4. generace

          Nikde kámo. Hamuna má většinu věcí z nějakých tištěných časopisů, když si je přečteš, zjistíš, že je to většinou trochu jinak.
    • 00 Reagovat !

      foto Xonik

      Xonik 05.12.  18:37

      « Re: Passat 3. a 4. generace

      Ono je to složitější... To že první generace nebyla trhák zrovna moc zajímavé není, to má naopak poměrně jednoduchý důvod v tom že vývoj golfu (na který byl vzhledem k důležitosti a prodejům kladen velký důraz) zabral poměrně dost energie a první passat vzniknul defacto jen přeznačkováním audi 80.
      Teprve druhá generace pak dostala řádnou pozornost a bylo to znát, a jak zaznělo i zde v názorech - tak by se dala považovat za stejně významnou jako B3/4.
      Jednoznačně přelomová pak byla až B5, která s předchůdcem neměla absolutně nic společného, a technikou audi se dokázala konečně vyhoupnout do extraligy - nesmíme zapomínat že v té době Piech imperium teprve budoval a VW bylo ve zcela jiné pozici než dnes a nebylo jedničkou ani domácího trhu - Opel předehnal až díky modelům z druhé poloviny 90.tých let, do té doby vypadal zrovna passat B4 vedle Vectry jak chudý příbuzný.
      Faktem je že právě díky pracovnějšímu vnímání passatu oproti Opelu nebo francouzům a příchodu 1.9TDI se skutečně zapsal do paměti coby takový solidní dělník. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Jerry-Gunman

        Jerry.Gunman 05.12.  22:49

        « Re: Re: Passat 3. a 4. generace

        Souhlasím, že Passat I se záměrně vyráběl v podobě, aby si s technicky velmi podobnou Audi 80 nekonkurovali.
        V 70. letech (a mám pocit, že ještě i začátkem 80.) se vozy VW daly považovat za "lidovější" (lacinější, ošklivější a hůře vybavené) alternativy příslušných modelů AUDI.

        Takže z Audi 80 (klasický sedan) byl o rok později odvozen Passat a z Audi 50 bylo odvozeno VW POLO, jehož první série byly skutečně oholené až na kost.
  • 01 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 04.12.  20:25

    Ja

    si pamätám že tento Passat začínal u nás motorovo s 1,4 a výbavou CL a 55kw. Hore Donovalmi to pomaly bolo treba tlačiť. :-) V článku sa píše o 1,8 s 55 kw, nie je to chyba?
    • 20 Reagovat !

      foto PavelK

      PavelK 04.12.  20:43

      « Ja

      To si pamatuješ špatně. A není to chyba.
    • 20 Reagovat !

      foto Jerry-Gunman

      Jerry.Gunman 04.12.  22:48

      « Re: Ja

      Wakantanko,
      vzhledem k tomu, že 3. generací měl být Passat pevně usazen mezi vozy střední třídy, automobilka tomu uspůsobila i dostupné motorizace.
      Budu-li vycházet z údajů, které mám k dispozici (v tomto konkrétním případě kniha o historii VW z roku 1991), pak v modelovém roce 1990 Passat (III. generace) měl v nabídce následující motorizace:
      Benzíny:
      1781 ccm / 55 nebo 66 kW
      1984 ccm / 85 kW
      1781 ccm s turbem / 110 nebo 118 kW
      šestiválec 2792 ccm / 128 kW

      Nafta:
      1896 ccm / 50 kW
      1588 ccm s turbem / 59 kW

      Motor 1,4 / 55 kW (přepokládám, že asi benzínový) nalézt nedokážu - dokonce ani mezi tehdejšími motorizacemi pro Golf.

      Jen pro pobavení -
      Passat I začínal třináctistovkou o výkonu 40 kW,
      Passat II měl jako základně základní základ motor 1.6 / 55 kW
      • 11 Reagovat !

        foto PavelK

        PavelK 05.12.  08:21

        « Re: Re: Ja

        Nalézt ho nemůžeš, takový motor v té době VW neměl. Wakantakto pravděpodobně vyzkoušel specifikum pro slovenský trh - Golf Variant 1,4 44 kW. Bez posilovače řízení. 4 malá kola, velká kastle, hnusný volant, nic víc. V době, kdy bylo na Slovensku finačně zajímavé nakupovat auta s obsahem pod 1.5 litru, nabízely automobilky nesmylné žebráky, viz onen Golf. Správny mafián z Podunají nalepil na okna folie, obul to na 15" (volantem už pak nešlo otočit vůbec) a vyrazil do víru kapitalismu.
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 05.12.  13:44

        « Re: Re: Ja

        Hádať sa nebudem, predsa už je to dosť dlhá doba. Každopádne ten základ bol lenivý a po naložení užraný.
  • 56 Reagovat !

    foto Paulov

    Paulov 04.12.  20:36

    Hitler-Werke

    Hitler-Werke (VW) by měli poděkovat hlavně Italům,protože TDI vniklo ve Fiatu >:D
    a taky děkujeme Hitler-Werke,že udělali zlo po světě s podvody. 8-s
    Děkujeme za všechno ;-) :-)
    • 71 Reagovat !

      foto audis

      audis 04.12.  21:58

      « Re: Hitler-Werke

      v osobním (!) autě poprvé přímý vstřik nafty Fiat Croma někdy v roce 1989 nebo 1990. marketingové označení nevím.
      Na druhém místě v roce 1990 Audi 100 (c2).
      A pak to jde sešupem:
      1993 .. VW Golf 3 , VW passat b4,
      konec 1992 ... Audi 80 b4
      1991 ... pokračuje Audi 100 v nové generaci c3
      ... a další a další ...
      1997 ... oktoška
      ------
      První přímý vstřik nafty v jakémkoliv autě vím já zatím o Praga v3s (1953), ale nemám přehled.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 06.12.  09:21

      « Re: Hitler-Werke

      Vniklo ve Fiatu...jak hloupý příspěvek jakousi myšlenkou, tak hloupě i napsaný :-! :yes:

      Mimochodem, domníváš se, že Fiat nebyl spojen s Mussoliniho fašismem?
  • 00 Reagovat !

    foto Potkan007

    Potkan007 04.12.  21:52

    Hezký článek

    Tak už došlo článkem i na B4. :-)
    Stále jezdí zachovalé kousky, ale je jich jako šafránu a tráví hodně času v garáži. Většina těch, co běžně jezdí, jsou dosluhující dělníci.

    [odkaz]
  • 10 Reagovat !

    foto rokyta-p

    rokyta.p 05.12.  11:15

    Pašík

    Ve srovnání s naší pýchou Favoritem ... :*) Já měl nejraději B4 2.0 85kW a pak B5 1.8T 110kW :yes:... No a dneska nějak nevím :-|
  • 10 Reagovat !

    foto Londonbridge

    Londonbridge 05.12.  12:20

    Passat

    Ten 1.8T 110Kw pamatam znamy ho mal ale nemohol mi ujst ...pisal sa vtedy rok 98 a ja som sedlal nalestenu ciernu Primeru GT , ktora dokazala zakruty rezat tak ako ziadny iny sedan v tej dobe a pasik dychcal aj s turbom ... >:D
    • 20 Reagovat !

      foto Jerry-Gunman

      Jerry.Gunman 06.12.  00:06

      « Re: Passat

      JJ, podzim 1998 - já si tehdáž (až do jara 2001) vozil (_!_) v něčem takovémto:
      [odkaz]

      Sedan s interiérem v černé kůži, (výbava Ghia), motorizace 2.9 V6 24v Cosworth, motor opatřený decentní plaketou "Tuned by Cosworth Engineering" s výkonem 186 kW / 250 HP, se 4°automatickou převodovkou, kde čtyřka při 2.000 RPM jela 60 mil/hod (96 km/h) a červené pole otáčkoměru začínalo na 6.250 RPM...

      Když si vezmu, že jsem do tohohle kočáru přesedával ze Škody 105 L - tak ve Škorpíku jsem měl JEDEN CELÝ MOTOR Š-105 NA KAŽDÉ KOLO VČETNĚ REZERVY V KUFRU - a ještě jeden do foroty na volant :-) :-) :-) :-)

      JJ, nostalgie je potvora :-( :-( :-(
      • 00 Reagovat !

        foto Londonbridge

        Londonbridge 06.12.  10:09

        « Re: Re: Passat

        Ford Cosworth bola ina liga... 250 koni v tej dobe bolo nieco o com sa vacsine ludi v nasich koncinach len snivalo... dnes sa pise rok 2018 pomaly 19 a presuvam sa v 260 konovom nudnom dizlovom sedane mat to v roku 98 tak by som chcel rovno parkovat u diskotekoveho baru pred servirkou aby vsetcia videli a zenske stali v zastupoch...Kapanek sme boli mladsi a dukatov bolo vo vacku menej >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Jerry-Gunman

          Jerry.Gunman 06.12.  13:03

          « Re: Re: Re: Passat

          Njn - a takové ty ochranné prostředky z vulkanizované pryže se taky tak často neohýbaly a nepadaly >:D >:D >:D
          Ani si už vlastně nepamatuju, k čemu že jsme je to tehdá používali >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 05.12.  22:11

    P

    Passat, symbol koncernovej TDI ery.
    A este samozrejme aj kadejaki mafiankovia sa s nim prevelice stotoznovali.
    " v lednu 1996 přišel na trh nejvýkonnější 1.9 TDI s 81 kW" - doprial by som tu dobu dnesnym "pretekarom". Alebo ten top VR6.
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 06.12.  00:27

    Úžasný prostor vzadu

    Pamatuju si, že když se objevil Passat Mk.III (a jeho velká modernizace Mk.IV. to samozřejmě zachovala), tak jsem byl v dobrém slova smyslu šokován tím místem pro nohy zadních cestujících. Taková prostorová velkorysost u tehdejších konkurentů ve střední třídě nebývalo zvykem. :yes:
    Návrat k motorům uloženým podélně před přední nápravou ve stylu Audi jsem u následující generace vždy považoval za velký krok zpět na poli jízdních vlastností i využití podélného prostoru. 8-s :no: Ano, komfort byl velmi dobrý, ale jízdní vlastnosti v zatáčkách mě u Mk.V. opravdu nepřesvědčily... :-O Však se pak VW ke koncepci příčné zástavby pohonných jednotek u Passatu zase pokorně vrátil. :-!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

 

iSport.cz

Famózní Rittich! Vychytal výhru, měl 34 zákroků a byl vyhlášen první hvězdou

Famózní Rittich! Vychytal výhru, měl 34 zákroků a…

Brankář David Rittich vychytal v NHL hokejistům Calgary vítězství 2:1 na ledě Minnesoty. Český reprezentant…

Skvělá Ledecká! Zvítězila na snowboardu, při triumfu spálila prkno

Skvělá Ledecká! Zvítězila na snowboardu, při triumfu…

Olympijská vítězka Ester Ledecká vyhrála obří slalom snowboardistek v Cortině d'Ampezzo a po šestnáctém triumfu…

 

Reflex.cz

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a producent Pavel Richter

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a…

Na konci roku, ve kterém jsme si několikrát připomněli čtyřicet let od vzniku hudebního stylu ambient, jsme se…

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…