Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Passat BlueMotion 1.6 TDI má jezdit za 3,6 l na 100 km

Spotřeba 3,6 litru na sto kilometrů a emise 95 gramů CO2 na kilometr, to jsou hlavní hodnoty pro ekonomickou verzi Volkswagenu Passat zvanou BlueMotion.
Zpět na článek
15. 6. 2015 16:13
15. 6. 2015 18:51
15. 6. 2015 19:33
15. 6. 2015 19:38
15. 6. 2015 20:22
15. 6. 2015 21:33
16. 6. 2015 10:21
16. 6. 2015 12:34
16. 6. 2015 13:37
16. 6. 2015 15:00
16. 6. 2015 17:03
16. 6. 2015 20:54
16. 6. 2015 16:58
16. 6. 2015 17:21
16. 6. 2015 20:53
16. 6. 2015 12:18
15. 6. 2015 22:06
15. 6. 2015 22:48
15. 6. 2015 23:46
16. 6. 2015 00:10
15. 6. 2015 22:11
16. 6. 2015 06:41
16. 6. 2015 07:11
15. 6. 2015 16:01
Nezmysel .....
Na takéto bláboly som dosť alergický ...

V práci máme Golfy 1,6TDI s papierovou spotrebou 3,8 l.... pri súťaži o dlhodobú najnižšiu spotrebu mal víťaz spotrebu 4,6 l .......
Rozbalit vlákno
4
15. 6. 2015 16:53
Re: Nezmysel .....
Tak :yes: to je prostě nereálné.
15. 6. 2015 18:42
Re: KRAVINA !! ZA 3 LITRY PAPÍROVĚ ...
jj SOUDRUZI
HOUBY S VOCTEM a MOČKA V LAUFU K TOMU [odkaz] [odkaz] >:D
za 3 LITRY PAPÍROVĚ jezdí leda tak NEJLEPŠÍ z NEJLEPŠÍCH [odkaz] [odkaz]
ALE VE SKUTEČNOSTI JEZDÍ ZA 1,5L NA NOČNÍ A ZE ZDI !! [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - M1chal
15. 6. 2015 17:55
Re: KRAVINA !! ZA 3 LITRY PAPÍROVĚ ...
přesně
EU má samé normy a pí*** ale tohle toleruje 8-s
Škoda, že se v evropě nedělá spotřeba tak jak v US
Avatar - Fortune Rayzor
15. 6. 2015 23:35
Re: KRAVINA !! ZA 3 LITRY PAPÍROVĚ ...
Zvláštní, s 1.9 TDI PD jsem jezdil 220km do Brna za 4.2l střídavě město/mimo město bez dálnic. Nechcou mi ten motor hodit do nový kastle? >:D
15. 6. 2015 16:13
intelygence
Tady ridici jednotka, hlásim řidic šlapnul na plyn. Kamera - máme něco před sebou, Radar - jak to vypadá vzadu? Ok, nejedná se o krizovou situaci. GPS - nejsme v obci? A co značky - není tady omezení rychlosti? Všechno v pořádku, tak jdeme na to. CO sondo, dávej pozor, na zkoušku tam stříknu trochu nafty? Co hlásí NOx sonda? Je to moc? Rychle to pokropíme močovinou a ještě jednou, trochu opatrněji. Tak, a už zrychlujeme. Pozor na teplotu a tlak ve válcích. Jak jsme na tom s CO2? Nemáme překročený denní limit emisí? Tak ještě trochu naftičky přistříkneme....
Rozbalit vlákno
1
15. 6. 2015 16:14
1.6 TDI má jezdit za 3,6 l na 100 km ?
Nejslabší motor 1.6 TDI má jezdit za 3,6 až 4,0 l na 100 km to je klidná jízda,
běžná jízda asi kolem 4,5 až 5,5 l na 100 km a
sportovní jízda asi kolem 6 až 8 l na 100 km

Nevýhody:-
těžké auta jízdní slabé výkon a dynamiku :no:
DPF - filtr pevných částic
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
15. 6. 2015 16:25
Re: 1.6 TDI má jezdit za 3,6 l na 100 km ?
k tomu prirataj castejsie servisne intervaly/naklady .... vyssia nakupna cena..... citlivost na kvalitu nafty.... smrad... imidz.... emisie.... zvuk.....

benzin bude stale jasna volba u osobaka :yes: a ten kto chce jazdit zadara ten tu ma bicykel ;-)
15. 6. 2015 16:33
Re: 1.6 TDI má jezdit za 3,6 l na 100 km ?
Přesně tak :yes: , jediná správná volba je benzín TSI :-!

PS:- Vw Passat určitě doporučuju 1,8 TSI :yes:
Avatar - Stewee
15. 6. 2015 16:57
Re: 1.6 TDI má jezdit za 3,6 l na 100 km ?
Ak je tsi jediná správna voľba, tak Pán Boh zaplať... tam by mal byť reprezentatívny benzín akolo 2 až 2,5 litra v atmosfere alebo podobne obsah dízla. Isť v takom veľkom a ťažkom aute pri zohľadnení, že to ma pojmúť nejakeho managera so šoférom, nedajboh pár manažérov, tak ten VW sa nepohne, nevraviac o nejakom pružnom zrýchlení... a ak by to malo jazdiť za tie 3 a niečo litre, tak akurát na neutrále dole Donovalmi. Už by mali trestať automobilky za takéto nehorázne klamstvá, poobne ako vyfasovala Kia v USA naposledy.
15. 6. 2015 17:13
Re: 1.6 TDI má jezdit za 3,6 l na 100 km ?
A proto jediná správná volba je volit nás, tak si to špatně vysvětluješ.
Avatar - speedfred
15. 6. 2015 18:00
Re: 1.6 TDI má jezdit za 3,6 l na 100 km ?
...zase začínaš s tým TSI ? >:D
Avatar - demonicus
15. 6. 2015 19:30
Re: 1.6 TDI má jezdit za 3,6 l na 100 km ?
Správná volba je benzínová atmosféra, ne TSI...
To, že ji koncern neumí, to už je jiná.
15. 6. 2015 20:15
Re: 1.6 TDI má jezdit za 3,6 l na 100 km ?
neblbni, kdyz jsem jeste jezdil na kole, mel jsem pri tom takovou spotrebu, ze jsem snad zral i travu podel cest! ;-) jezdeni na kole vubec neni zadarmo :-).
Avatar - speedfred
15. 6. 2015 20:39
Re: 1.6 TDI má jezdit za 3,6 l na 100 km ?
o tých CO2 čo ti šli z výkuku ani nehovoríme... jazda bicyklom spôsobuje väčšie emisie ako nejaká V12 >:D
15. 6. 2015 21:25
Re: 1.6 TDI má jezdit za 3,6 l na 100 km ?
... z laufu hlavne traskavy plyn... a samozrejme, produkce CO2 byla take vetsi ;-)... proste dobry ekolog se vali na gauci a ten nejzarputilejsi rovnou spacha sebevrazdu. Ti co kazou z luxusnich dychanku pro smetanku (napr. Al Gore) jsou jenom pseudoekologicke prostitutky.
Avatar - Jenik3
15. 6. 2015 16:39
az nekriticky ostry nadpis
pozor VW a Skoda patri stejnemu vlastnikovi...

Nastesti vetsina motoristu vi, ze papir snese vsechno a zonglovani s temito cisly je k usmevu. Verim, ze prumerna spotreba bude oscilovat kolem 5L a mozna nekdy i pod pet.
S Octavii II (1.6d) jsem dal Pha-Olomouc a zpet za 5.2 dle PP, pri dodrzovani rychlostnich limitu.
Rozbalit vlákno
2
15. 6. 2015 17:34
Re: az nekriticky ostry nadpis
také VW u Golfu kombi 1.4 TSI jeli jsme z Českého Krumlova do Bratislavy přes Halamky, Horn a Wieden a zpět [odkaz] l na 100 km dle při dodržování rychlostních limitu. :-!
Avatar - skejpa
16. 6. 2015 12:15
Re: az nekriticky ostry nadpis
Dá se to i pod pět a to nemám greenline ale upřímně, to je jízda naprd. Když jedu jako člověk, tak s klimatizací je to tak 5.8l/100km. Pak se člověk těm číslům, co si koncern navymýšlí musí jen smát...
15. 6. 2015 17:03
a co rakovina a NOx ??
mozna to s lehkou nohou vypusti jen 120g neskodneho CO2 na kilometr, ale kolik to vypusti rakovinotvorných pevnych castic a jedovatých NOx ??
a jakou euro normu to v realu splni, když podle testu v realnem provozu většina naftových euro6 sotva splnila euro3 co se tyce NOx ??
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
15. 6. 2015 18:50
Koeficient reality
x 1,5

A pomalu se blížíme ke x 2...

No ale co bychom chtěli, že. EU je ve lhaní mistr :-!
Rozbalit vlákno
0
15. 6. 2015 18:51
VW a spotreba
Take blaboli sa citaju. To ako je to so spotrebou u VW doopravdy, pozri [odkaz]
To sa samozrejme tyka i dalsich znaciek
Rozbalit vlákno
1
15. 6. 2015 23:43
Re: VW a spotreba
Tak to je davno znamo, papirove dobre s skutecnost hodne mimo, ostatni se zacinaji prizpusobovat, protoze by na to akorat doplaceli. Golf papirove 3,8 a skutecnost 5,3l nafty. Co prevodovka u tohoto Passatu? Taky usporny 5 kvalt kvuli mericimu cyklu?
Avatar - demonicus
15. 6. 2015 19:33
Zažalovat
To chce zažalovat výrobce za lhaní zákazníkům. Tohle si koupí jen hlupák. Primární cílovka jsou podniky/podnikatelé a ti si odepisují dle spotřeby v TP, pokud tedy napíší o 50% nižší spotřebu, než je skutečná, budou se majitelé divit.
Výrobce bych hnal před soud, jelikož není v reálu možné takovéto spotřeby dosáhnout. Tady nebudou odchylky od 0,1 litru, ale v řádech litrů na 100km
Rozbalit vlákno
16
Avatar - _Karel_
15. 6. 2015 19:38
Re: Zažalovat
Žalovat můžeš leda tak EU. Ta stvořila testovací cyklus, podle kterého se spotřeba počítá. Výrobce- pokud jej dodržuje, nedělá nic, za co bys jej měl žalovat.
15. 6. 2015 20:22
Re: Zažalovat
Zalezi na tom ako je to napisane. Ak mas v TP ze je to spotreba podla NEDC. alebo podla 93/116/ECE nemas sancu so zalobou uspiet. Vyrobca nepochybne predlozi certifikat, ze taku spotrebu v teste dosiahol. To ze si ten udaj povazoval za realnu spotrebu je tvoj problem. Okrem toho samotny termin "realna spotreba" je velmi sporny. Ked si pozries spritmonitor, maju rozdielny soferi na tom istom modeli kludne rozdiel vyse 100%. Napriklad Octavia 1.2 TSI od 4,17 po 9,04. Co z toho je realna spotreba?
Avatar - rohYpnol
15. 6. 2015 21:16
Re: Zažalovat
Ne, lítáš zase do druhého extrému. Reálná spotřeba samozřejmě sotva má někde nějakou přesnou definici ani ji nelze zcela exaktně od stolu změřit. Ale stačí použít selský (možná dokonce i oslí) rozum a reálná spotřeba není nikterak sporná.

Reálná spotřeba je však podle mě pojmově zavádějící, protože evokuje, že za tolik s autem řidič bude opravdu jezdit. Proto bych raději viděl termín OBVYKLÁ SPOTŘEBA. A tam už je snad nad slunce jasné, co tím pojmem chtěl básník říct - zkrátka spotřeba, kterou bude za běžného režimu jízdy v běžném provozu dosahovat většina řidičů.

I u té Octavie 1.2 TSI je obvyklá spotřeba někde kolem 6/100 a v rozmezí +-0,5/100 se bude pohybovat třeba 80% řidičů (příklad, ne přesná čísla).
15. 6. 2015 21:33
Re: Zažalovat
ja si myslim, ze sanci uspet mas. myslim, ze bys mohl pozadovat, at to same zmeri s tvym konkretnim vozem, ktery ti prodali. a takove ty serepeticky jako prelepene spary a prehustene pneumatiky a ja nevim, co jeste, by sis ohlidal. to uz by se podle meho soudu dalo uspesne napadnout, ze jsou vnejsi upravy, ktere u tveho auta nejsou a tedy udavana spotreba neodpovida tvemu vozu... ale to vis, ze je eu uplne blba komunisticka zumpa, ktera ma toto na svedomi, je fakt a nebyt tohoto pseudopodvudku s emisemi, tak bys pri platnych regulich zbyly na trhu jen nakupni tasky - levicovym pohlavarum navzdory ;-)
16. 6. 2015 10:21
Re: Zažalovat
Ano, to by byl obvyklý postup. Tedy by ses snažil prokázat, že tvé konkrétní auto je vadné, nedosahuje parametrů zapsaných v technickém průkazu. Nicméně pro to měření jsou nějaká kritéria včetně nájezdu a je nějaká povolená odchylka, takže není jisté, že by člověk uspěl. A samozřejmě to s sebou nese náklady. Nevím, jak by se řešily například pneumatiky, které můžou být jiné, než dodává automobilka, v kdo ví jakém stavu. Tlaky vyřeší tím, že ti prostě předepíší pneumatiky přefukovat. :-) Pak tu máš otázku volby povrchu vozovky. Ty se dost různí a není snad předepsáno, na čem to mají testovat. A možná ti příště přijede auto z továrny se zalepenými spárami, do manuálu strčí nějaké povídání o přelepování spár a spotřebě. :-)
16. 6. 2015 12:34
Re: Zažalovat
Samozřejmě nemůžeš jet reklamovat vylétaný krám s 200 tkm. Ale hádám že slušně zajeté auto 5 - 10 tkm, samozřejmě na původních pneu, atd. bys takto prubnout mohl. Já na to čas nemám, ani peníze, ve finále je mi to relativně jedno, protože na spotřebu nekoukám a vlastně mě u aut zajímá jen okrajově (je mi jedno, co uvádí výrobce, např. u 2,0 TDI v Passatu očekávám 7 - 8l podle toho, jak a kde budu jezdit. To samé bych čekal u Insignie nebo Mondea a jestli jedno o dvě decky vede před druhý, apod. je mi úplně volné). Ale v principu tady prostě jde o klamání spotřebitele - inzerují tady kombinovanou spotřebu ke konkrétnímu produktu, který Ti prodávají, na kterou nedosáhneš ani když si to smrdíš 80 po volné dálnici a ještě se tváří že oni nic, oni muzikanti. A když se podíváš pod pokličku, jak je to měřeno, tak zjišťuješ že se to měří na upraveném voze do podoby, kterou ty nikdy nedostaneš. A v tom spatřuju prostě jasné klamání spotřebitele. Pochopitelně se automobilka bude v případném sporu bránit všemi prostředky, ale možná by se třeba chytli za nos a zkusili se s Tebou mimosoudně vyrovnat (za Tvou mlčenlivost; možná by je to vyšlo levněji ;-) ).
16. 6. 2015 13:37
Re: Zažalovat
5-10 tisíc by se tam mělo vejít.

Já třeba nevím, jak to automobilky skutečně měří. Povídá se toho dost, ale ono se toho nakecá, že. Nakonec prostor pro vylepšení podmínek dává samotná norma.

V cyklu se jede pomalu a pozvolně. Já tak nejezdím. A má zkušenost je taková, že auta umí dosáhnout směšně nízkých spotřeb. Takže by mě nepřekvapilo, kdyby nezávislé přeměření spadlo do tolerance.

Chápu, že to někomu může připadat jako klamání spotřebitele. Na druhou stranu mi je sympatické, že se v EU pořád více počítá s tím, že by člověk měl vědět, co dělá. A pokud neví, je to jeho blbost. Ne důvod k odškodnění. Osobně nevnímám, že by spotřeby automobilky nějak výrazně marketingově tlačily (a zajisté připojí nějaké povídání o tom, podle jaké normy to je a možná i YMMV - v tu chvíli jsi namydlený a jen těžko jim prokážeš klamání). Ale je pravda, že se snažím reklamy ignorovat. Prodejci by si však měli dávat pozor na to, co vypustí z úst. Asi nejsou zvyklí na to, že by je lidé žalovali, ale jsou na ráně.
16. 6. 2015 15:00
Re: Zažalovat
No zrovna to o tom přemýšlení ve vztahu k EU nejsem moc přesvědčen, nesmysly z dílny EU jsou úplně fatální a prot si myslím, že už by stálo za to, aby se někdo začal bránit (jen namátkou - likvidace klasických žárovek od těch nejefektivnějších, obcházení formou topných těles; likvidace výkonných vysavačů - nově snad budu muset koupit průmyslový a na ten asi budu potřebovat nějaký uklízečský certifikát, ne?; pomazánkové máslo mate sptřebitele; Boj s ekologií vrhnu mylně na CO2, za každou cenu a na hledáček si dám marginální zdroj = auta a klidně schválím "papírové" řešení, které se zcela nepotkává s realitou).

Jinak co se měření spotřeby týče, tak jsem to také nikdy neviděl, pouze jsem o tom četl v různých nevěrohodných periodicích typu Auto.cz, Svět motorů nebo Auto tip. Co jsem ale v reálu viděl je spotřeba vlastního vozu (nejednoho) na jedné straně a ty fantasmagorie v techničáku na druhé straně.

Zase teď fasuju služební auto i pro soukromé jezdění a světe div se, palivo na soukromé kilometry mi bude účtováno ne podle účtenek za palivo, ale podle odečtu ujetých kilometrů x nereálně nízkých spotřeb z techničáku... Zřejmě forma benefitu ;-)
16. 6. 2015 17:03
Re: Zažalovat
To jsem ale vůbec neměl na mysli. Mířilo to na soudy v EU. Co se CO2 týče, EU se zavázala snižovat množství vypouštěných skleníkových plynu a CO2 je skleníkový plyn. A automobily nejsou v rámci dopravy marginální.

Ještě že to nemáš naopak, tedy že ti neproplácí palivo podle normované spotřeby. To je větší sranda. :-)
16. 6. 2015 20:54
Re: Zažalovat
no tak jsem to mel, kdyz jsem jezdil na sluzebky vlastnim autem... hruuuuza. ted alespon bude kompenzace ;-)
16. 6. 2015 16:58
Re: Zažalovat
Podívej se. Můžeš někoho žalovat za to, že porušuje zákon. Ale nemůžeš žalovat někoho za to, že využívá toho, co zákon umožňuje.

Příklad. Auto má reálnou spotřebu 6,0 litru. Dle americké normy změříš 5,9, do TP uvedeš 5,8. To je jasné porušení zákona a je to také to, zač Korejci dostali ty pokuty. Uvedli něco jiného než naměřili. Teď do Evropy. Dle evopské normy naměříš 4,0. Uvedeš 4,0, vše v souladu se zákonem, nikdo nemůže říct ani popel. Kdyby ale v TP bylo uvedeno 3,9, už je to problém. Ale, a teď pozor, stejně tak bys je mohl žalovat, kdyby uvedli 4,1 nebo třeba těch reálných 6,0, protože to nejsou čísla dle zákona.

Rozlišuj mezi sebou porušení dobrého zákona a dodržování (využívání) zákona špatného. To jsou dvě naprosto jiné věci z hlediska soudní vymahatelnosti. Pokud evropské měření spotřeby preferuje svým charakterem turbomotory a některé úpravy vozidel nejsou postaveny "mimo", tak to bohužel napadnout nelze. Ono kdyby v EU nebyly ty brutální pokuty za nadspotřebu, tak věz, že ty nůžky mezi reálnou a papíovou spotřebou by byly mnohem, mnohem menší (neříkám, že by nebyly).
16. 6. 2015 17:21
Re: Zažalovat
Je otázka, co by se stalo, kdyby někdo využil prostoru, který ta norma dává, ale s opačným cílem - naměřit co nejvyšší hodnotu. Norma nemůže umožňovat nějaké zásadní ovlivnění výsledku. Jinak bys měl dvě měření podle jedné normy s velmi rozdílnými výsledky. Jak by pak soud rozhodl? To by tam musela být ohromná tolerance.
16. 6. 2015 20:53
Re: Zažalovat
ja ti rozumim, ale jak vyse uvadim, nejsem si jist, jak by to u soudu dopadlo. ja totiz nerikam, ze meri v rozporu s normou, ja rikam, ze spotrebu uvadeji k memu autu z nameru z auta specialne upraveneho k tomuto mereni. tzn. z jineho auta. na mem aute by toto nenamerili (bez uprav). a tam vidim ten potencialni podvod na zakaznika. nic vic, nic min. a jak jsem rikal soudit se s nimi nepujdu, nemam na to cas ani penize, udaj o spotrebe je pro me zcela zbytecny udaj.
Avatar - rohYpnol
15. 6. 2015 21:48
Re: Zažalovat
Výrobce si nic nevymýšlí. Spotřebu uvádí dle norem, které mu předepisuje EU legislativa. Zákazníkům nelžou výrobci, ale EU :-!
Avatar - demonicus
16. 6. 2015 19:27
Re: Zažalovat
Není pravda. Jedno auto podle stejné normy má vůči normálnímu provozu rozdíl třeba litr spotřeby, jiné má například půl litru. Kde je rozdíl ?
Avatar - skejpa
16. 6. 2015 12:18
Re: Zažalovat
Chápu tě a souhlasím, že je to lež. Nicméně takto jsou nastavené měřící mechanismy a podle toho udává spotřebu asi každá automobilka v EU. Mohli by sice ještě dodat, že reálná spotřeba bude o litr vyšší ale proč by to dělali... :-) Na 3,6l/100km budou hloupoučcí slyšet lépe.
Avatar - rokyta.p
15. 6. 2015 21:46
relevance papíru
Mi je jedno za kolik to jezdí na papíře, mě zajímá za kolik to jezdí v reálu >:D Časem pak už papíry nebude nikdo číst, protože to bude k ničemu. Spotřeba nereálná, kuft s prostorem pro rezervu, hmotnost se záměrně menší nádrží ...
Rozbalit vlákno
0
15. 6. 2015 22:06
Nesmysly
Metodika EU měřící spotřebu je skutečně "bezchybná":-) Podle ní je celá snaha japonských výrobců, kteří nasypaly miliardy dolarů do vývoje hybridů, úplně zbytečná... Stačí trochu upravit aerodynamiku, prodloužit převody, použít pneu s menším valivým odporem, downsizovaný diesel a hybridy se mohou jít zakopat :no: >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ham.
15. 6. 2015 22:48
Re: Nesmysly
Je to přesně naopak, hybridy využívají metodiku měření spotřeby nejvíce a jejich skutečná spotřeba se liší od udávané podle metodiky zdaleka nejvíc. Nebo myslíš, že takové Porsche 918 s udávanou spotřebou 3 litry je schopné za tuto hodnotu běžně jezdit?
[odkaz]
15. 6. 2015 23:46
Re: Nesmysly
Myslis plug-in hybridy, normalni hybridy jsou na tom stejne jako diesly od vw. Hybrid Lexus 36%, Prius 17%, coz diesel od vw da v pohode vice.
Avatar - Ham.
16. 6. 2015 00:10
Re: Nesmysly
Myslím hybridy jako celek, Toyota Prius 1.8 Plug-In Hybrid 73 %, Prius Hybrid 17%, takže průměr nějakých 45% nad udávanou spotřebou, což je daleko větší odchylka než je průměr u dieselů nebo benzínů.
15. 6. 2015 22:11
realna spotreba
Mam 3 a pol 5 roka octaviu 2, 1,6 tdi 4x4. Najazdene 89 000 km, realna spotreba /mam zapisane kazde tankovanie/ je 5,58 l/100km. V TP sa uvadza 5,4.Od konca oktobra do polky aprila jazdim na 16" matadoroch, ktore su v spotrebe asi najhiorsie na trhu. V lete na 17" conti. Takze papierovej spotrebe sa da priblizit bez problemov. Chce to len jazdit s rozumom a trosku predvidat situaciu na ceste, nejazdit stylom brzda-plyn. Nie som dochodca ani veduce vozidlo kolony, skor naopak :-)
Rozbalit vlákno
4
16. 6. 2015 00:03
Re: realna spotreba
Tak ono zalezi jake cesty se jezdi, dlouha vs kratka trasa, stala rychlost, atd. Znamy ma na Octavii 2,0 4x4 spotrebu 8 až 9 litru ;-) O tom ze nejsi vedouci kolony, spise naopak, trochu pochybuji ;-)
Avatar - Blue Sun
16. 6. 2015 07:07
Re: realna spotreba
Na druhou stranu, pokud jezdí většinou sám, nestráví mnoho času ve městě a městských kolonách, a nemá potřebu ukazovat všem, že ta jeho Octa je nejrychlejší, dá se té spotřebě věřit.
Já na tom jsem stejně, lítám o desetinu plusminus kolem "papírové" spotřeby, ale je pravda, že ve městě mnoho času nestrávím a na dálnici taky moc nespěchám. Meziměstský provoz je pak sranda, při dodržování limitů jsem hluboko pod "papíry".
16. 6. 2015 12:43
Re: realna spotreba
Neuvědomuješ si jednu zásadní věc. Rychlost jízdy je jen jedna z mnoha veličin, které mají vliv na úsponost provozu a zdaleka to není zásadní vliv. Velmi zásadní je to, co zmiňoval, plynulost a předvídavost. Schválně se zkus zamyslet, jak často šlapeš na brzdu ;-)

Třeba i při vjezdu do obce. Proč valit 90+ až k tabuli a tam to zadupnout na 50-60? Stačí 100-200 metrů před tabulí pustit plyn (tuto vzdálenost jedeš za nula), do obce dovalit kolem 70-80 a pak to nechat stále dojíždět až na těch 50-60 (zase jedeš za nula). Normálně bys spotřebovával palivo na to, abys tou 90 dojel těch 100-200 metrů k tabuli a na udržení 50-60 za tabulí, zatímco takhle využiješ ještě tu setrvačnost než se na tu městskou rychlost dostaneš 100-200 metrů za tabulí. Ušetříš palivo (200-400 metrů jedeš zadarmo) a možná tak akorát dostaneš pokutu za vysokou rychlost při vjezdu. Vysoká rychlost opravdu nerovná se vždy vysoká spotřeba. Důležitá je plynulost.Totéž platí třeba při odbočování auta jedoucího (třeba 50) před tebou. Jak vidím směrovku, brzdím motorem, dám mu tochu náskok a když ho míjím při jeho odbočování, mám vyšší startovní rychlost (např. 40), než kdybych se mu lepil na zadek a musel zpomalit až na jeho odbočovací rychlost (50->30). Jedu rychleji, přitom výrazně úsporněji.

Třeba za 100 km vjedeš do obce 10krát a řekněme, že při té 90 (na 5/6) a 50 (4) máš spotřebu 5,5. To je 10 vjezdů při 300 metrech na každý zdarma, tedy 3km ze 100km zadara. Při té spotřebě 5,5l/100km je to 0,16 litru v průměru na spotřebě dolů, aniž bys zpomalil tempo ;-) Atd, atd... Ono se opravdu dá jezdit relativně rychle (tím nemyslím dravou jízdu, ale takovou, kdy prostě ty předjedeš o trochu více aut než předjede tebe, tedy kdy častěji tebe někdo brzdí než brzdíš ty) za krásné spotřeby, pokud využíváš setrvačnost tam, kde to má smysl.
16. 6. 2015 12:17
Re: realna spotreba
Jasně, je to o rozumné jízdě i o trasách. Třeba já s EU4 atmosférickým benzinem udávanou spotřebu takřka nedokážu přelézt (poprvé se mi to v průměru na nádrž podařilo po 1,5 roce, kdy jsem jezdil v zimě trasy do 10km, často dost nad limit a většinou okrajový příměstský nebo lehký městský provoz). Přitom v této době (2006) byl rozdíl norma vs reál u této koncepce motoru cca +12 %, v poslední době (2014) je to +22%.

Naopak nejhorší výsledek jsem teď dosáhl s EU5 naftou, kde jsem se pod kombinaci (!) nedokázal dostat ani na trase s drtivou převahou jízdy ustálenou 90km/h rychlostí.
16. 6. 2015 06:41
Má,
ale nebude. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rimow11
16. 6. 2015 07:11
vw
dobra spotreba >:D ešte zapracovať na designe..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
16. 6. 2015 19:49
je to pravděpodobné
100km se s takovým Passatem za 3,6 litru nafty ujet asi dá. Jenže to bude opravdové utrpení. Do takového auta patří minimálně dvoulitr (a samozřejmě žádný parní, ani benzínový stroj) ;-)
Rozbalit vlákno
0