Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Passat BlueMotion Concept: Na dva válce

Studie ekologicky šetrného benzinového mid-size Passatu bude poměrně často poháněna pouze dvěma válci o celkovém objemu 0,7 l.
Zpět na článek
15. 1. 2014 11:48
15. 1. 2014 13:06
15. 1. 2014 13:14
15. 1. 2014 13:40
15. 1. 2014 14:38
15. 1. 2014 14:47
15. 1. 2014 19:56
15. 1. 2014 21:22
15. 1. 2014 15:12
15. 1. 2014 15:43
15. 1. 2014 20:02
15. 1. 2014 21:36
16. 1. 2014 07:06
16. 1. 2014 11:15
16. 1. 2014 08:09
16. 1. 2014 11:43
15. 1. 2014 12:15
15. 1. 2014 14:24
16. 1. 2014 14:30
15. 1. 2014 13:00
15. 1. 2014 13:51
Avatar - Choochoo
15. 1. 2014 11:48
Spotreba
Cekal jsem neco zajimaveho a ono vcelku jednoduche ale nefunkcni reseni. Spotreba Golfu 1,4 s ACT se pohybuje okolo 6,5-7L. Takze jiste tady to bude jezdit jako hybridy za 3l >:D
Nejaky jiny reklamni clanek by tam nebyl?

Zajimave bude porovnani motorizacoi v roce 2016, kdy vsichni budou muset splnovat E6. Jiste se objevi spousta zajimavych novinek.
Rozbalit vlákno
15
15. 1. 2014 13:06
Re: Spotreba
Co by mělo Euro6 změnit? Velká část motorů buď už Euro6 plní, nebo je připravená. 1,4 TSI není výjimkou. Zajímavý by mohl být přechod na WLTP za několik let.
Avatar - WinDiesel
15. 1. 2014 13:14
Re: Spotreba
Euro 6 plní zatím jen velmi malá část motorů, v Německu se prodalo v roce 2013 cca 6% motorů plnících Euro 6.
Skok z Euro 5 na Euro 6 je z hlediska techniky docela dramatický. Určitě to není brnkačka splnit normu Euro 6.1 a už vůbec ne 6.3.
A na výkonech motorů se to také hodně projeví.
15. 1. 2014 13:40
Re: Spotreba
Nepsal jsem, že tvoří velkou část prodejů. Nesleduji všechny automobilky, ale Daimler a skupiny BMW a VW jsou do značné míry připravené. Z Francie myslím také zaznělo něco o připravenosti (nesleduji). Z velkých hráčů zbývá Opel, Fiat a JLR, kde nevím. Plus mimoevropské značky.
15. 1. 2014 14:38
Re: Spotreba
Napriklad MB uz ma EU6 benziny:
[odkaz]

Britsky Autoklub RAC:
"Euro 6 standards are the next progression of this, and all new cars sold from 1 January 2015 must meet them.
Meeting these Euro emissions regulations is, with a few exceptions, relatively straightforward for petrol engines. For diesel cars though, it is much more challenging."
15. 1. 2014 14:47
Re: Spotreba
Ano, například v A, nebo S (a nejen benzínové, ale i naftové). Nicméně to datum se mi nezdá. Co si pamatuji, nově homologované vozy od 9/2014 a nově vyrobené od 9/2015.
Avatar - WinDiesel
15. 1. 2014 19:56
Re: Spotreba
Modely jejichž výroba je zahájena v 2014, musím mít Euro 6. Pokud byla zahájena výroba modelu ještě v 2013, mohou se tyto modely prodávat ještě celý rok. To ovšem neplatí pro užitková vozidla, od 1.9.2014 se musí prodávat vozidla s Euro 6.
Jinak Mercedes má již všechno v Euro 6. Benzíny i diesely.
15. 1. 2014 21:22
Re: Spotreba
Nemá. Například A 180 CDI a 200 CDI mají pořád psané Euro5.

Kde jsou tahle nová data? Koukal jsem na 459/2012 i starší 715/2007 a pořád vidím září. Od ledna 2014 je psané Euro5+ (5b).
Avatar - Choochoo
15. 1. 2014 15:12
Re: Spotreba
Motory ktere budou nove pro E6, budou jiste vyvinute s minimalnim trenim a dalsimi vychytavkami, takze budou spotrebou zase o krok dale a nebudou jen trochu upravene. Jde o to porovnani skutecnych hodnot v roce 2016 a ne jen o reklamni placani v casopisech. Pak se ukaze kdo kam dosel ve vyvoji. O hybridech ani nemluve, ty budou jezdit za polovicku, kdy probrzdena energie dela ve mestech nejvetsi spotrebu.

Bluemotion neni nic, skoro bych rekl prazdne slovo dle toho jak ho popsali v uvedenem reklamnim textu. Zavirani masky chladice ma kdekdo, to same zakrytovany spodek a nebo pneu s nizkym valivym odporem. Vyradit si umim rovnez sam. Ve meste si myslim ze odpojeni motoru akorat zvysi spotrebu a take energie pri brzdeni se nema kam akumulovat pri brzdeni. Skutecna uspora jestli vubec nejaka, tak 0,5l, tedy vcelku nezajimava.
Vypinani valcu u 6-ti a vicevalcu usporu prinese. Ale tady to prinese asi stejnou usporu jako kdyz u Hondy cudlem zmenim mapovani motoru. 2 nebo 3 deci kterych si ani nevsimnu a vetsi usporu udelam predvidavym stylem jizdy ve meste.

Jinak na ten cyklus asi bude obrovsky tlak, aby nahodou nekomu neuskodil. Jinak se to stejne bude ovlivnovat. Tady by treba po skusenostech VW stacilo spravne vypocitat nizsi cx a hned bude pozadovana papirova uspora 1L na svete. Ikdyz jestli to tak skutecne nebude ;-)

Jinak by me zajimalo kolik bude zrat pro porovnani nova Acura TLX s dvojspojkovym 9kvaltem a menicem s 3,5L 6valcem s vypinanim valcu.
15. 1. 2014 15:43
Re: Spotreba
Já ti jen říkám, že motory plnící Euro6 už jsou. Ne, že teprve budou. A co má společného tření s Euro6? Před Euro6 snižování tření něco bránilo? Víš snad, že limity na CO2 jsou něco jiného.

BlueMotion nemá nic společného s Euro6. Je to sada opatření na snížení spotřeby. Jak si vyřadíš u automatu? Odpojení motoru? Co to je a jak by vůbec odpojení motoru mohlo zvednou spotřebu? Pokud to není hybrid, tak kam by se energie měla rekuperovat? A není náhodou BM mikro hybrid? Je to automatický systém, takže tě vypínání válců vůbec nemusí trápit. Pokud jde o úsporu, pokud si za něj musíš připlácet, tak se podle mne nevyplatí (vycházím z Golfu, kde za to v ČR myslím chtěli při uvedení 26 tisíc). V autě vypínání válců mám, standardní výbava a nemám ani ponětí, kdy běží jen polovina - a je mi to jedno. Mnohem víc mi vadí automatické vypínání motoru, když zastavím. Při tom to šetří nula nula prd.
Avatar - WinDiesel
15. 1. 2014 20:02
Re: Spotreba
Značka, která stopne uvádění nových modelů na trh až do konce roku 2014, nemusí mít ještě motory Euro 6 hotové.
Například Land Rover bude mít novou rodinu motorů ale ještě ji rozhodně nemá. Vím o dieselových motorech PSA plnících Euro 6 (Blue HDI). Nevím o jediném motoru Renaultu s Euro 6. Vím že VW tyto motory chystá ale poprvé je uvidíme až v Ženevě na Golfu Plus nebo Sport nebo jak-se-to-jmenuje.
Takže ani náhodou motory ještě nejsou hotové. Někteří, hlavně D3 je mají, jiní na nich teprve dělají. Ono je to hodně o ekonomice u levných značek a o image u drahých značek..
15. 1. 2014 21:36
Re: Spotreba
Mně šlo ale o něco jiného. Zkrátka to, že přijdou na trh v příštích pár letech třeba zajímavé motory, není vynuceno Euro6. Nové motory a plnění nových limitů jdou ruku v ruce, ale na plnění Euro6 není potřeba nic, co by na trhu nebylo. O to mi šlo. Pokud jde o inovaci, ta je a bude (doufejme). Proč tedy nepočkat třeba do roku 2030, to teprve budou motory. ;-)

Pokud jde o VW, například Golf GTD/ GTI jsou Euro6. V nižší střední v rámci skupiny nabízí nejvíce Euro6 motorizací asi A3.
Avatar - Choochoo
16. 1. 2014 07:06
Re: Spotreba
E6 zacina platit pro vsechny motory i pro stare od 2016. Tedy dnes spousta automobilek nemusi mit E6 na vsech motorech a nema je. Od pristiho roku plati pro nove motory, ale nic nebrani jezdit na dnesni. Takze od 2016 se musi vsichni vytasit s motory E6 a kdyz uz to budou delat je velmi pravdepodobne, ze se vyplati konstruovat celkove novy motor.
Jinak ano GTI, GTD a jeste 1,4TSI ACT je E6, kolik to je celkem z nabidky 25%? Kolik % motoru to bude v roce 2016?
16. 1. 2014 11:15
Re: Spotreba
Jednodušší by bylo vypsat, které motory nemají v Euro6 verzi. Ale dobrá, já ti ty Euro6 vypíšu (alespoň ty, o kterých vím):

TSI/ TFSI: 1,4; 1,8; 2,0; 3,0; 4,0
FSI: 6,3
TDI: 1,6; 2,0; 3,0; 4,2

Moc jim toho nechybí, neřekl bys? Něco jiného je, že pořád hodně nabízí (a prodávají) Euro5 verze. Nicméně tyhle motory si můžeš koupit.
Avatar - Choochoo
16. 1. 2014 08:09
Re: Spotreba
Ja Ti nerikam ze nejsou. Jen rikam ze ty co prijdou novy na rok 2016 budou jiste lepsi nez upraveny stary.
Nerikam ze ma Bluemotion neco spolecneho s E6. Rikam ze je to bezna technika s honosnym jmenem. Ano, u atomatu si asi tezko vyradis. Pokud jedu beznym manualem po meste a sundam nohu z plynu tak brzdim motorem a tudiz ma motor nulovou spotrebu. Kdyz si vyradim jede motor na volnobeh a tudiz spaluje palivo, takze zrovna tady odpojeni motoru neni dobre.

Jinak k vypinani valcu. Jestli je tohle mikro hybrid, tak asi stejnej mikrohybrid je premapovani motoru, ktere mi setri palivo ve meste. Jsem netusil ze nekteri vyrobci jiz dnes nabizi jenom hybridy. Co Atkinsonuv cyklus, taky mikrohybrid? Ten spaluje pri konstantni jizde a pri ubrani plynu minimalne o 20%(u novych motoru klidne i o vice %) paliva mene a jeste diky nizsi kompresi jakoby odpojuje motor od kol.

Vypinani valcu me netrapi, jen poukazuji na to ze papirove to vypada hezky, ale funguje(uspori palivo) to tak od 6-valcu nahoru.
Golf ma spotrebu dle techto vysledku 6,81L
[odkaz]
Kdyz z toho vytahnu 9 ACT motoru tak ty maj prumer 6,78L.
Priplacet za toto jeste 26tis je opravdu mimo.
Pokud nebudu resit palivo a vyhodim Natural 95(Super) tak vysledky ovlivnuji borci s E10, ale i tak rozdil ACT a bez vypinani vaclu cini 0,13L. Vysledky oproti papiru jsou o cca 80% horsi, takze bych rekl nefunkcni.
16. 1. 2014 11:43
Re: Spotreba
Jak jsi přišel na to, že jsou to upravené staré? Rozhodně ne všechny. Ne každý čeká na poslední chvíli.

Věčná otázka, jestli jízda na neutrál něco přináší. Myslím si, že se o tom dost napsalo i natočilo, můžeš si to vyhledat. Pokud si dobře pamatuji, skutečně tak dosáhneš nižších spotřeb. A nic ti nebrání brzdit motorem, když to v dané situaci budeš chtít.

Je to zkrátka jejich jméno pro nadstandardní opatření. BMW tomu říká EfficientDynamics.

Víš vůbec, co to je mikro hybrid? Rekuperaci provádí alternátor (energii tedy ukládá do baterie, na kterou auto startuje). Mikro, protože takový systém zdaleka nemá kapacity mild hybridu.

Nemám náladu na to přepočítávat data ze spritmonitoru a tvým schopnostem v tomhle ohledu nevěřím. V praxi jsem si ověřil, že to funguje. Jiná otázka je, jestli to stojí za to (tedy za danou cenu). Pro mne určitě ne. I kdyby šetřil litr (což za dobrých podmínek zvládne, i víc), tak jsem za pro mne únosnou hranicí pro návratnost. Nemluvě o tom, že bych byl rád za půl litr. Radši bych vzal svých tisíc euro a koupil za ně xenony.
15. 1. 2014 12:15
Pneu
Ono sa vyrabaju 235/35 R19 s nizkym valivym odporom? :-O
Rozbalit vlákno
2
15. 1. 2014 14:24
Re: Pneu
Na valivy odpor ma vplyv nielen rozmer a zatazenie, ale aj tvrdost povrchov v mieste kontaktu. Vozovku neovplyvnis, ale pneumatiku ano (tvrdsia guma, pevnejsi behun, vyssi tlak, atd).

Skor ale treba povedat, ze nizky valivy odpor u pneumatik nikdy neprispieva k bezpecnosti a lepsim jazdnym vlastnostiam. Je to skratka vzdy "nieco za nieco"...
16. 1. 2014 14:30
Re: Pneu
To samozrejme viem, ze je obetovana prilnavost za nizky valivy odpor atd atd.

Islo mi len o to, ze sa mi nepodarilo najst ani jedineho vyrobcu tohto formatu v ekologickom prevedeni ;-)
Avatar - wakantanka
15. 1. 2014 13:00
Nový SUP ?
Keď sa tak na to auto pozerám, ak by sa podľa tradície trochu natiahlo, hodila na to maska Škodovky tak by takto mohol vyzerať nový SuperB. Alebo sa mýlim?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Iv8
15. 1. 2014 13:51
Pohoda v kabině
Mne by zajímalo, jestli takové auto vůbec topí a za jak dlouho. A když naopak v létě zapnu klimu, nestoupne spotřeba dvojnásobně ?
Rozbalit vlákno
4
15. 1. 2014 14:03
Re: Pohoda v kabině
To máš nějaký pojízdný mrazák? O rychlosti topení bych si nedělal iluze (i když se tyhle novější mají zahřívat rychleji).
Avatar - Iv8
15. 1. 2014 14:12
Re: Pohoda v kabině
Ne, nemám mrazák, ale pojede to vůbec na ty dva válce při zapnuté klimě ? Nebude potřeba výkonu taková, že to v létě pojede pořád na čtyři ? K čemu pak takový zázrak ?
15. 1. 2014 14:41
Re: Pohoda v kabině
Slabší verze tohoto motoru zvládala na dva válce maximálně zhruba 35 kW. To ti stačí i na dálniční 130. Kompresor nemusí běžet neustále naplno. Nicméně na dálnici je úspora stejně minimální (něco jako desetina litru ve 130, jestli si dobře pamatuji).

Mrazák byla narážka na zdvojnásobení spotřeby. Téměř 6 litrů je na klimatizaci opravdu dost. Co se topení týče, liší se to i auto od auta, ne jen motor od motoru (z toho, co jsem viděl).
Avatar - Iv8
15. 1. 2014 18:24
Re: Pohoda v kabině
Naštěstí mám těch kW asi o 200 víc než 35 a tak to doufám ještě dlouho zůstane. Prostě mne "downsizing" minul (zatím). :-)
Avatar - Julča
15. 1. 2014 15:00
Co to bude příště!
Na setrvák, na klíček nebo jako plachetnice na vítr!? >:D :yes:
Rozbalit vlákno
3
15. 1. 2014 16:32
Re: Co to bude příště!
No ten setrvák není úplně blbý nápad :-) technologické postupy a přesnost výroby už jsou na vysoké úrovni. Takový setrvačník, který by akumuloval kinetickou energii z dojíždění, by pak mohl pomoct motoru s rozjezdem na křižovatce... Zajímalo by mě jestli by to v kontextu se zvýšením hmotnosti a navýšením ceny auta stálo za to. Ale teoreticky ano, dyť by to kompenzovalo nejvyšší nárůst spotřeby a to právě při rozjezdech.
15. 1. 2014 16:39
Re: Co to bude příště!
No jestli EU prosadí, že všude musí být 40% zastoupení žen, tak za 10 let vyjde regulace, že auta odteďka musí jezdit jedině na lásku, přátelství a národní vzájemnost.

>:-[]
Avatar - Warrual
15. 1. 2014 19:39
Re: Co to bude příště!
Budeme tlačit už z garáží? ;-\