reklama


Volkswagen Passat: Co vás zajímá? Odpovědi

Volkswagen Passat: Co vás zajímá? Odpovědi

 
 

Vaše otázky jsme položili lidem od Volkswagenu. Zde jsou odpovědi.

Na úvod jeden vysvětlující odstavec k nezodpovězeným otázkám. Na to, co teprve přijde, se ptají všichni (novináři, zákazníci, čtenáři), ale oficiální odpovědi jsou obvykle nejednoznačné, vyhýbavé, nebo neurčité.

Chápeme, že vás to neuspokojuje (nás také), na druhou stranu je zřejmé, že automobilka chce prezentovat to, co bude dostupné v nejbližší době a ne to, co přijde za rok nebo za dva. Ostatně, jde o běžný přístup, kterému se někde říká modelová péče, jinde zatraktivnění nebo vylepšení aktuální nabídky.

Motory

Výše uvedený úvod použijeme hned v první skupině otázek, která se týká chystaných motorů. Mimo portfolia, které jsme představili před několika dny, zatím nejsou definitivně potvrzeny žádné další motorizace.

Tedy oficiálně Passat 1,2 TSI ani 2,0 Bi-TDI nerozšíří v nejbližší době nabídku. Základní zážehovou verzí bude 1,4 TSI (90 kW), vrcholnou naftovou verzí pak zůstává 2,0 TDI (125 kW).

Indicií k tomu, že nemusí jít o definitivní stav, nechť je špičková naftová motorizace konkurenčního Fordu Mondeo 2,2 TDCi (147 kW, 420 Nm), na kterou nejsilnější naftový Passat jízdní dynamikou nestačí.

Potvrzen je příchod šestiválcové verze Passat V6, která nahradí sportovněji laděný Passat R36. Motor zůstane až na drobné změny, emisní standard Euro 5 a nižší kombinovanou spotřebu identický, podobně jako spojení s převodovkou DSG a pohonem všech kol. Vrcholná motorizace se dostane na trh v roce 2011. Vnější podoba Passatu V6 není dosud známá. Je pravděpodobné, že její vzhled bude využívat prvky tzv. R-paketu, který byl k vidění na autosalonu v Paříži. Sada designových prvků bude k dispozici pro většinu motorizací v příštím roce.

Stabilizační systém…

...nelze v současných vozech zcela vypnout. Stiskem tlačítka ESP-off je deaktivován pouze protiprokluzový systém ASR a stabilizační systém je v činnosti dále na pozadí. Důvodem je podle představitelů Volkswagenu zvýšení bezpečnosti zákazníků.

Otvírání víka kufru Easy Open

Sedany, vybavené systémem bezklíčového přístupu a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System), jsou vybaveny bezdotykovým dálkovým otvíráním víka zavazadlového prostoru.

Snímač ve spodní části zadního nárazníku reaguje na náznak nakopnutí zádi Passatu otevřením víka. Osoba, která záď nakopává, musí mít u sebe klíč KESSY. Automobil nereaguje už na situaci, kdy klíč drží v ruce někdo jiný metr od vozidla. To by mělo zabránit neoprávněnému přístupu do zavazadelníku.

Přítomnost této funkce není zvenku na vozidle identifikovatelná. Nárazník se snímačem i bez něj je na pohled identický. Hlavním smyslem této funkce je umožnit otevření kufru v situaci, kdy máte obě ruce plné zavazadel.

Nová generace

Na přímou otázku jsme dostali vždy jednoznačnou odpověď: "Ano, toto je zcela nová generace". A to i přesto, že identický základ kabiny nového Passatu (mezi A a C-sloupkem) je i zvenku, přes nové povrchové panely, dobře odlišitelný. Po delší debatě se specialistou na konstrukci karoserie jsme se nakonec dobrali k tomu, že přinejmenším uplatnění vysokopevnostních ocelí, resp. tuhost samotné karoserie přibližně odpovídá předchozímu provedení.

Na obranu Volkswagenu nutno dodat, že obdobná rétorika je dnes běžná u drtivé většiny ostatních automobilek.

Český trh

Oficiálně budou nové Passaty na českém trhu v prodeji od konce listopadu a to rovnou jako sedany i kombi. Ceny pro český trh budeme znát nejpozději příští týden. Dovozce počítá s klasickými výbavovými stupni. Akční modely, které byly v nabídce donedávna, v nejbližších měsících nebudou nabízeny.

Dominance verzí Variant už není tak výrazná jako dříve. S uvolněním daňových předpisů pro odpočet DPH vzrostl zájem o verze sedan, který v podstatě trvá i dnes.

Passat CC dostane modernizovanou podobu v závěru příštího roku.

Telegraficky

Řazení páčkami pod volantem u verzí s převodovkou DSG je v nabídce.

Obrněná verze Passat Cross do lehkého terénu je momentálně málo pravděpodobná.

Dotazy týkající se funkcí systému 4Motion (kontrolka, uzamčení) ještě prověřujeme (zda je vůbec technicky možné a dává smysl). Podobně jako logiku řazení vyšších a nižších rychlostních stupňů u voličů automatu.

Systém rekuperace brzdné energie (inteligentní alternátor) bude předmětem samostatného článku.

Dotazy související s designem se pokusíme při nejbližší příležitosti položit některému z členů designérského týmu. Během našeho termínu prezentace nebyli designéři k dispozici.

Jake.auto.cz: Volkswagen Passat B7 (přehled článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat: Co vás zajímá? Odpovědi



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 







 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama