Volkswagen Passat: Co vás zajímá? Odpovědi

Volkswagen Passat: Co vás zajímá? Odpovědi

 
 

Vaše otázky jsme položili lidem od Volkswagenu. Zde jsou odpovědi.

Na úvod jeden vysvětlující odstavec k nezodpovězeným otázkám. Na to, co teprve přijde, se ptají všichni (novináři, zákazníci, čtenáři), ale oficiální odpovědi jsou obvykle nejednoznačné, vyhýbavé, nebo neurčité.

Chápeme, že vás to neuspokojuje (nás také), na druhou stranu je zřejmé, že automobilka chce prezentovat to, co bude dostupné v nejbližší době a ne to, co přijde za rok nebo za dva. Ostatně, jde o běžný přístup, kterému se někde říká modelová péče, jinde zatraktivnění nebo vylepšení aktuální nabídky.

Motory

Výše uvedený úvod použijeme hned v první skupině otázek, která se týká chystaných motorů. Mimo portfolia, které jsme představili před několika dny, zatím nejsou definitivně potvrzeny žádné další motorizace.

Tedy oficiálně Passat 1,2 TSI ani 2,0 Bi-TDI nerozšíří v nejbližší době nabídku. Základní zážehovou verzí bude 1,4 TSI (90 kW), vrcholnou naftovou verzí pak zůstává 2,0 TDI (125 kW).

Indicií k tomu, že nemusí jít o definitivní stav, nechť je špičková naftová motorizace konkurenčního Fordu Mondeo 2,2 TDCi (147 kW, 420 Nm), na kterou nejsilnější naftový Passat jízdní dynamikou nestačí.

Potvrzen je příchod šestiválcové verze Passat V6, která nahradí sportovněji laděný Passat R36. Motor zůstane až na drobné změny, emisní standard Euro 5 a nižší kombinovanou spotřebu identický, podobně jako spojení s převodovkou DSG a pohonem všech kol. Vrcholná motorizace se dostane na trh v roce 2011. Vnější podoba Passatu V6 není dosud známá. Je pravděpodobné, že její vzhled bude využívat prvky tzv. R-paketu, který byl k vidění na autosalonu v Paříži. Sada designových prvků bude k dispozici pro většinu motorizací v příštím roce.

Stabilizační systém…

...nelze v současných vozech zcela vypnout. Stiskem tlačítka ESP-off je deaktivován pouze protiprokluzový systém ASR a stabilizační systém je v činnosti dále na pozadí. Důvodem je podle představitelů Volkswagenu zvýšení bezpečnosti zákazníků.

Otvírání víka kufru Easy Open

Sedany, vybavené systémem bezklíčového přístupu a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System), jsou vybaveny bezdotykovým dálkovým otvíráním víka zavazadlového prostoru.

Snímač ve spodní části zadního nárazníku reaguje na náznak nakopnutí zádi Passatu otevřením víka. Osoba, která záď nakopává, musí mít u sebe klíč KESSY. Automobil nereaguje už na situaci, kdy klíč drží v ruce někdo jiný metr od vozidla. To by mělo zabránit neoprávněnému přístupu do zavazadelníku.

Přítomnost této funkce není zvenku na vozidle identifikovatelná. Nárazník se snímačem i bez něj je na pohled identický. Hlavním smyslem této funkce je umožnit otevření kufru v situaci, kdy máte obě ruce plné zavazadel.

Nová generace

Na přímou otázku jsme dostali vždy jednoznačnou odpověď: "Ano, toto je zcela nová generace". A to i přesto, že identický základ kabiny nového Passatu (mezi A a C-sloupkem) je i zvenku, přes nové povrchové panely, dobře odlišitelný. Po delší debatě se specialistou na konstrukci karoserie jsme se nakonec dobrali k tomu, že přinejmenším uplatnění vysokopevnostních ocelí, resp. tuhost samotné karoserie přibližně odpovídá předchozímu provedení.

Na obranu Volkswagenu nutno dodat, že obdobná rétorika je dnes běžná u drtivé většiny ostatních automobilek.

Český trh

Oficiálně budou nové Passaty na českém trhu v prodeji od konce listopadu a to rovnou jako sedany i kombi. Ceny pro český trh budeme znát nejpozději příští týden. Dovozce počítá s klasickými výbavovými stupni. Akční modely, které byly v nabídce donedávna, v nejbližších měsících nebudou nabízeny.

Dominance verzí Variant už není tak výrazná jako dříve. S uvolněním daňových předpisů pro odpočet DPH vzrostl zájem o verze sedan, který v podstatě trvá i dnes.

Passat CC dostane modernizovanou podobu v závěru příštího roku.

Telegraficky

Řazení páčkami pod volantem u verzí s převodovkou DSG je v nabídce.

Obrněná verze Passat Cross do lehkého terénu je momentálně málo pravděpodobná.

Dotazy týkající se funkcí systému 4Motion (kontrolka, uzamčení) ještě prověřujeme (zda je vůbec technicky možné a dává smysl). Podobně jako logiku řazení vyšších a nižších rychlostních stupňů u voličů automatu.

Systém rekuperace brzdné energie (inteligentní alternátor) bude předmětem samostatného článku.

Dotazy související s designem se pokusíme při nejbližší příležitosti položit některému z členů designérského týmu. Během našeho termínu prezentace nebyli designéři k dispozici.

Jake.auto.cz: Volkswagen Passat B7 (přehled článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
V nošovické Hyundai si zaměstnanci polepší o 12 procent V nošovické Hyundai si zaměstnanci polepší o 12 procent

Zaměstnancům nošovické automobilky Hyundai vzrostou s…

V bývalých továrnách v pražských Vysočanech má vzniknout muzeum Pragy V bývalých továrnách v pražských Vysočanech má vzniknout muzeum Pragy

V areálu bývalé tovární haly firmy Praga má vzniknout…

Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat: Co vás zajímá? Odpovědi







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 







 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Gábina Bártová definitivně ukončila manželství s Noidem! Rozvod a drsný vzkaz

Gábina Bártová definitivně ukončila manželství s…

Ani druhé manželství mu dlouho nevydrželo. Muzikant Vašek Noid Bárta (36) definitivně přišel o manželku Gabrielu…

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí tu podíl v jedničce na trhu

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí…

Americká letecká společnost American Airlines Group koupí podíl v největších čínských…

 

iSport.cz

Divoké africké derby v Paříži. Divák složil hráče, sudí ukončil zápas

Divoké africké derby v Paříži. Divák složil hráče,…

Přípravné fotbalové utkání v Paříži mezi africkými rivaly Senegalem a Pobřežím slonoviny zůstalo v pondělí…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž al-Arab, nejslavnějším hotelu Dubaje

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž…

Hotel Burdž al-Arab patří nejenom k nejluxusnějším hotelům světa, ale stal se i ikonou překotně se rozvíjející…

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou zlatou minci, má cenu 112 milionů korun

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou…

Jednu z největších a nevzácnějších zlatých mincí světa, které se říká „Big Maple Leaf“, ukradli v pondělí…