Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Phaeton 2017: Komfortnější než třída S?

Nová generace luxusního Volkswagenu má na trh dorazit koncem roku 2016 nebo začátkem 2017. Alespoň tak to tvrdí německý Auto Motor und Sport.
Zpět na článek
8. 1. 2015 17:42
9. 1. 2015 00:18
9. 1. 2015 14:38
8. 1. 2015 18:26
8. 1. 2015 19:18
8. 1. 2015 19:38
8. 1. 2015 19:51
8. 1. 2015 20:06
8. 1. 2015 20:24
8. 1. 2015 20:44
8. 1. 2015 22:52
9. 1. 2015 07:57
9. 1. 2015 08:32
9. 1. 2015 09:02
9. 1. 2015 09:51
9. 1. 2015 16:28
9. 1. 2015 19:56
9. 1. 2015 20:50
10. 1. 2015 00:17
8. 1. 2015 17:42
průser
To nebude fungovat :-(
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
8. 1. 2015 23:34
Re: průser
Jo, takhle by to opravdu nefungovalo. Ta skica je skutečně ultrahnusná karikatura :no:

Ne náhodou mi to připomíná tohle [odkaz] Stačí, když si to trochu splácnete. Velká drška, obludná kola, břicho až na zem a zasklení kabiny o výšce tankového průzoru... Zkrátka nádhera :no:

Ten šmejd,který tu hrůzu nakreslil je asi zaplacený od rendlíků :no:
Avatar - pumpkin
9. 1. 2015 00:18
Re: průser
Dôchodcov si vážim, ( môj dedko má 84 a je stále čiperný a aj v pohode šoféruje) no podaktorí už v oveľa mladšom veku to šťastie nemali, bohužiaľ aj vrátane vás. Ale tak, nech Vám aspoň zdravie slúži. :-)
Avatar - Ada je zase tady
9. 1. 2015 04:46
Re: průser
Osoba, jenž si zvolila přezdívku tekvica (česky "dýně") a skrývá se za obrázek vaginálního vyústění, mi může být i se svými názory srdečně ukradená. Normálně myslící člověk, který si alespoň trochu váží sám sebe, by se totiž nikdy takto k vlastní hanbě nezachoval. Ne nadarmo se u nás říká: "hlúpy ako tekvica". :-!
Avatar - pumpkin
9. 1. 2015 14:38
Re: průser
Meliete stále dookola to isté, trápne. :-|
Avatar - AUDIRS6
8. 1. 2015 18:26
Hmmm...
Cele mi to prijde ako zavadzanie uz aj z tych nemeckych medii. Keby mal prist na prelome r. 2016/2017, uz by museli mat teraz jasno - ako ho idu postavit a teda aj pozicionovat na trhu. Nemci by uz teda mali vediet aspon tento zakladny parameter - ci vyssia stredna, alebo lux. trieda. Platforma A6 ( buducej ) teda MLB-evo je modularna, teda prisposobena tak, aby sa na nej dalo postavit cokolvek s motorom pozdlzne vpredu, od A4 po A9 a od buducej Q5 po Q8. Zrovna ale zastieracie manevre s "A6" mi pripadaju ako nezmysel, pokial chcu mat praveho nastupcu. Tam teda treba ist s pravdou von. Lebo predavat vyse 5 metrovy sedan, povedat, ze zaklad vychadza z A6 a pozicionovat ho proti S-klasse a 7er je principialny nezmysel a odbornu a casom aj lajcku verejnost to moze len odradit.
Takze navrhujem, nech si to daju vo Wolfsburgu v hlavach do poriadku, nech daju jasnu odpoved, co mame cakat, lebo takto je to mozno fakt kontraproduktivne. :-!
Rozbalit vlákno
15
Avatar - fOE
8. 1. 2015 19:18
Re: Hmmm...
To ze ve Wolfsburgu jasno maji a uz treba poctive pracuji a jen info ktere uniklo ven je treba nekolikrat ustne predavane nez se doneslo k novinarum, a tedy muze byt nepresne, jsi v uvahu vzal? ;-)
Avatar - AUDIRS6
8. 1. 2015 19:38
Re: Hmmm...
Praveze vzal. Len toto ma praveze stve na tom, ako tu informaciu nekvalitne ti "spehuni" posunuli nam.. :-!
Avatar - Ham.
8. 1. 2015 19:51
Re: Hmmm...
Skoro bych si vsadil, že přijdou oba, model nad Passatem i nový Phaeton. Phaeton dnes prodává v Evropě skoro tolik jako Jag XJ (prodej 2014 za 1-11 1679 ks vs 1796 ks) což sice není konkurence pro D3, ale na druhou stranu se takové místo na trhu jen tak neopouští (takový Lexus LS má za stejné období 200ks), zvlášť v situaci kdy jenom nasekají další model na MLB-evo. A model nad Passatem podle mě vyvíjejí pro USA a Čínu na které je evropský Passat malý (nástupce Passatu NMS, tedy vůbec ne konkurent A6 nebo 5er) a tam je škoda dávat nějakou sofistikovanou platformu, tam stačí protažená MQB, protože jde o konkurenci levných velkých aut typu Camry a spol.
Avatar - AUDIRS6
8. 1. 2015 20:06
Re: Hmmm...
Joooo, o tom "nadPassate" som uz tiez cital na Autobilde.de . Lenze aj v jeho pripade sa rozchadzaju v tom, ci to postavit na MQB-cku len pre USA a Cinu, alebo to urobit poriadne a tym padom aj pre EU... :-!
Avatar - Ham.
8. 1. 2015 20:24
Re: Hmmm...
Podle mě ta úvaha postavit to i pro EU je jenom spekulace AutoBildu, pro Evropu bude nástupce CC, nehledal bych v tom žádnou vědu. Každý z těchto modelů podle mě už musí být ve vývoji (nové CC, nový Passat NMS, nový Phaeton) a jakmile je někde novináři zmerčí pod plachtou nebo nafotí maskovaný prototyp tak vzhledem k tomu, že se u všech jedná o plus mínus pětimetrové kisny, budou se objevovat nejrůznější spekulace.
Avatar - AUDIRS6
8. 1. 2015 20:44
Re: Hmmm...
Vidim to podobne. ;-) :yes:
8. 1. 2015 22:52
Re: Hmmm...
Phaeton se vyvíjí, to je fakt. Viděl jsem jak bude vypadat jeho přístrojový panel a středová konzola. Měla by to být velká lehce zakřivená plocha táhnoucí se od volantu až do středového tunelu. Mnohem vetší než má nyní S-klase. Jsem na to auto zvědavý ;-)
Avatar - Dinar
9. 1. 2015 07:57
Re: Hmmm...
To zní logicky, přesto mě trochu zaráží zarputilost, s jakou chce VW do lux segmentu. Úplně tomu nerozumím, v rámci koncernu tam zastoupení mají, a že by měl tento segment nějaký výrazný potenciál růstu? Pokud by neměla být nosným trhem Phaetonu Čína, ale měl by tento trh obsadit něčím sice nad passatem, ale jednodušším a méně sofistikovaným než má být nový phaeton, tak kde ho pak chtějí prodávat?
Avatar - fOE
9. 1. 2015 08:32
Re: Hmmm...
Je skutecne duvodem na tom vydelat anebo mit imagemakera? Cina je pro VW trh cislo jedna a podobne auto podle me ma slouzit hlavne k tomu aby image VW jeste vic stoupnul, aby byl bran jako neco vic nez jen bezny mainstream (a tomu mohl adekvatni upravit cenu).
V tomto segmentu poleze do zeli max A8, pokud by se tech par zkanibalizovanych kusu v lux segmentu pak promitlo do lehce vyssich cen vsech ostatnich beznych modelu muze to byt pro VW vyhodne.
Pokud budou dva modely, budou oba mirit (i) na Cinu.
Avatar - Ham.
9. 1. 2015 09:02
Re: Hmmm...
Tak pokud se jednou rozhodli do lux, segmentu jít, tak je jasné, že to nevzdají v první generaci, protože prosadit se v tomto segmentu znamená systematickou mravenčí práci v několika generacích, to prostě není segment malých vozů, kde platí hup na kozu a máme tele. A kde jinde čekat zabejčilost a systematický tlak než u německé automobilky. Význam to má podle mě ten, že na rychle rostoucích trzích jako je Čína se lux. vozům mainstreamových výrobců daří (jako se dařilo dlouho v USA). A nakonec přes všechny kritiky jak se Phaetonu nedaří nevím jestli je neúspěch prodat v první generaci, která je už notně přestárlá, ročně cca 2000 aut ve zmlsané Evropě, když Jag prodá totéž a to je nějaká tradice v lux. segmentu. Kdyby to zabalili, tak A8 nebo Panamera ty kupce nepřevezme a skončí někde u Korců v Genesisech nebo podobných modelech.
Avatar - Dinar
9. 1. 2015 09:51
Re: Hmmm...
Rozdělil bych to na dvě části:

první: argumentuješ prodejním úspěchem Phaetonu ve srovnání s XJ v Evropě. Problém je v tom, že Phaeton se v Evropě neprodává za ceny lux segmentu, ale vyšší střední, tohle srovnání prostě není fér. A právě trhem reálně akceptovaná cena phaetonu mi přijde jako docela logický argument pro kroucení hlavou nad pokračování snahy VW o průnik do lux segmentu.

druhá: nejde mi jen o vztah phaeton - čínský trh, že je čínský trh už pro aktuální model klíčový, je jasné. Jde o to, že říkáš, že pro čínský trh tu bude něco nad passatem (velké auto, ale na méně sofistikovaném základě s levnější technikou) a v další větě mluvíš o tom, že pro phaeton bude jako podstatný právě čínský trh. To tam budou mít od VW dvě podobně velká auta na různém technickém základě?
Avatar - Ham.
9. 1. 2015 16:28
Re: Hmmm...
1. Nemluvím o žádném prodejním úspěchu, ale o 2000ks ročně, což jsou počty hned za D3 a jsou to počty které jsou srovnatelné s Jagem a vysoko nad Japonci v této třídě. Že je Phaeton maistream a má mainstreamové ceny je snad jasné. Ani v Evropě ani v Číně se Phaeton neprodává za ceny A8.
2. Amerika i Čína bere jako midsize sedany velikostně auta nad Passatem, v podstatě vnějšími rozměry Ečko, A6, 5er. A tuto kategorii obsazuje VW Passatem NMS. Passat NMS a Phaeton nejsou dvě velikostně podobná auta, NMS je midsize sedan, Phaeton full size sedan, pro Američana (který má jen NMS), stejně jako pro Číňana (který má jak NMS tak Phaeton).
Takže ano, Passat NMS bude podle mě na MQB, protože v mainstreamu se dnes midsize sedany s motory naštorc berou jako standard a končí většinou na 4hrnku. A ano Phaeton bude i nadále s platformou motorů podél, protože ve třídě full size sedanu se bere (Čína) jako standard v této třídě motor podél a alespoň šestiválec. NMS se samozřejmě do Evropy nepodívá, protože tady je střední třída zajištěná evropským Passatem, u Phaetonu není důvod nenabízet jej i v Evropě. Možná jsem byl špatně pochopen, ale na rozdíl od zdejšího redaktora neříkám, že VW připravuje nějaký nový model. Podle mě VW připravuje generační obměnu stávajících modelů ve stávajících třídách. Passatu NMS pro USA a Čínu v midsize a Phaetonu v lux./full size třídě pro Evropu a Čínu. Nic víc.
Avatar - Dinar
9. 1. 2015 19:56
Re: Hmmm...
Ad2) To je jiná, takto tomu rozumím, žádný nový model, jen nový Passat NMS a nový Phaeton.

Ad1) Tohle neberu, jsme v Evropě a pokud někdo mluví o modelu Lux segmentu nemyslí tím žádný "full size sedan" za pár korun, ale model Lux segmentu. Musí mít odpovídající jak velikost tak techniku. A v tom případě i odpovídající cenu. Mluvím o zarputilosti právě proto, že první Phaeton vsechno tohle splňoval, jenže za cenu třídě a kvalitám auta odpovídající ho nikdo nekupoval. Argumentem pro vznik nového modelu nemůže být fakt, že se prodává srovnatelně jako třídní konkurence mimo D3, když je to za ceny odpovídající modelům o třídu níže.
Avatar - AUDIRS6
9. 1. 2015 20:50
Re: Hmmm...
K Phaetonu:
Dajme tomu, ze oci boli velke, ale ulohu imidzmejkra to auto splnilo. ;-)
No a prave aj koli tomu, ked ho uz teda vyvinu a je jasne ze predaje budu tahat US a Cina, tak ho homologuju aj pre EU, nech sa tu nejakych "par stovak / tisicok" za rok preda, a imidzmejkerom bude aj tu. Aj ked je pravda, ze slusny imidzmejker je na pomery "ludoveho auta" aj Touareg. ;-)
Avatar - Ham.
10. 1. 2015 00:17
Re: Hmmm...
Ad 1) Tohle zase neberu já. Auto musí mít odpovídající cenu, jistě, a ta je daná prémiovostí výrobce, Phaeton může mít odpovídající techniku, ale cenově bude o stupeň níže než D3. Stejně tak D3 i když má odpovídající techniku, tak bude o stupeň níže než RR nebo Bentík. Stejné je to v každé třídě, Golf má odpovídajíc techniku na nižší střední (dokonce stejnou jako A3 nebo MB-A), přesto Golf nemůže mít cenu A3 nebo MB-A. Když bude Phaeton ve své čtvrté generaci a VW nic nepodělá a zapíše se do podvědomí, tak se cenově může posunout výše, do té doby i se sebelepší technikou nemá prostě ten pravý "stupeň prémiovosti" na to aby si mohl dovolit ceny D3 stejně jako D3 ještě nemá potřebný stupeň prémiovosti aby si mohla dovolit ceny třeba Porsche. Představa, že když bude Phaeton technicky na úrovni D3 tak by měl být i cenově na stejné úrovni je nesmysl.