Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Phaeton V6 TDI nyní silnější a úspornější

Ondřej Láník
Diskuze (30)
Výkon nejlevnějšího provedení luxusního Volkswagenu byl zvýšen o několi kilowattů, pod plynem můžete v některých chvílích mít až 500 Nm a kombinovaná spotřeba je přitom nižší o několik desetin litru každých 100 km.

Od nynějška je nejlevnější šestiválec - vznětový motor 3.0 TDI - ve Phaetonu posílen na úroveň, kterou znají například majitelé vozů Audi Q7. Maximální výkon nyní činí 176 kW při 4000 ot./min (dosud 171 kW), točivý moment má nové maximum 500 Nm mezi 1500 a 3500 ot./min (dříve 450 Nm). Zlepšení parametrů s sebou přineslo také o 0,3 l nižší kombinovanou spotřebu 9,1 l/100 km.

Nezměněná cena na německém trhu činí 64500 Euro, což odpovídá přibližně 1,625 milionu korun.

Phaeton se základním turbodieselem s pohonem všech kol a šestistupňovou automatickou převodovkou umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8,3 s, nejvyšší rychlost činí 237 km/h.

Ondřej Láník
Diskuze (30)
Avatar - R32
14. 5. 2008 20:10
Re: světlé zítřky
VW vypĺňa medzeru medzi Passatom a Pheatonom až teraz modelom CC (aspoň to on sám tak tvrdí). Vel Satis má priameho konkurenta hádam len Opel Signum, no jak jeden tak druhý si vedie nie najlepšie... Súhlasím, že dnes už niesú triedy tak tvrdo nalinkované ako v 70-80 rokoch no tu rozdiel patrný určite je minimálne v tom, že Pheaton a spol sú sedany a Vel Satis + Signum sú "mega" hatchbacky.
14. 5. 2008 12:37
Re: světlé zítřky
Odvez sa a uvidíš, že to až taký nezmysel nie je. Inak rozmýšľam, čo má potom VW medzi Passatom a Phaetonom... Vel Satis ani náhodou nemôžeš radiť do bežnej vyššej strednej, to je skôr trieda sama pre seba.
Rozdiely v najvyšších triedach nie sú až tak markantné aby sa nemohli prelínať.
Avatar - pallas
14. 5. 2008 06:48
Re: světlé zítřky
"Různé fámy typu, že VW dotuje každý vyrobený kus se mi zdají spíše liché a jsou to informace převzaté z německého bulváru."
Ak je pre teba Franfurter Allgemeine Zeitung, Die Presse, časopisy Focus a Spiegel bulvár, potom ktoré noviny nie sú bulvár?
FAZ: [odkaz]

Die Presse: [odkaz]
Stern: [odkaz]
Avatar - pallas
14. 5. 2008 06:31
Re: Piech a jeho divoké sny
GTI, tvoj chvalospev na Phaetona je sice pekny, ale ked sami akcionari VW priznavaju, ze na kazdom predanom kuse Phaetonu je finacny vysledok = cista strata 12.000 euro, tak potom nadpis diskusie "Piech a jeho divoké sny" dokonale sedi.
13. 5. 2008 22:05
Re: světlé zítřky
není to jen o čtyřce... je tu ještě jaguar, lexus... a ty jsou až za phaetonem v prodejích. Takže spíše jde o to, že např. kdysi slavná anglická značka s šelmou ve znaku je prodejně zastíněna "lidovým" výrobcem bez potřebné image... To si myslím, že je pro VW velký úspěch a příslib lepších zítřků. Na první trojku ještě pár let mít nebude, ale když se sečtou prodeje koncernových aut (A8+phaeton), tak je koncern celkem úspěšný i v nejnáročnějším segmentu trhu.