Diskuse

Volkswagen Phaeton V6 TDI nyní silnější a úspornější

13.5.2008

Výkon nejlevnějšího provedení luxusního Volkswagenu byl zvýšen o několi kilowattů, pod plynem můžete v některých chvílích mít až 500 Nm a kombinovaná spotřeba je přitom nižší o několik desetin litru každých 100 km.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Pierro

    Pierro 13.05.2008  08:34

    Piech a jeho divoké sny

    Tak ho tu znova máme. Nikdy nepochopeného a vlastně i nedoceněného fešáka z Wolfsburgu. Já mám k tomuhle autu takový zvláštní vztah. Vždycky se ni docela zamlouval a přitom jsem si nikdy nedokázal zdůvonit proč vlastně vznikl. VW se pokusil proniknout mezi luxusní limuzíny, ož se mu technicky vzato určitě povedlo. Jenže diamantoví kovbojové nevybírají jen podle výbavy a technické úovně toho či kterého vozu v prémiové třídě. Zde hraje hlavní role značka. Prémiová značka s tradicí. A právě tohle je achylovou patou Phaetona. Lidový vůz začínající na ceně 1,7 milionu se zapíše do dějin automobilismu pouze jako pomník Piechova velikášství a sebevědomí. Jo a otázka pro vás všechny - zkusíte mi někdo charakterizovat tipického kupce Phaetona ;-)???
    • 00 Reagovat !

      foto Humbert

      Humbert 13.05.2008  08:49

      « Re: Piech a jeho divoké sny

      Jsem na tom dost podobně s vnímáním Phaetona. Ale překvapivě právě Phaeton naplňuje význam "lidovosti VW" ve třídě přes 5m. Technicky není nejvýš, ale ani nepokulhává. A cena je jen papírová, reálná bude o dost níže. Stačí se podívat, co udělá 1, 2 roky s cenou - ta spadne na úroveň nebo pod cenu Vyšší střední. Takže zatímco Passat nebo Golf již dávno nejsou lidové vozy ve svých třídách, Phaeton kupodivu ano. Přiznám se, že tento bumrdlíček je mi z produkce VW nejmilejší. Je v něm něco, proč se u něj aspoň pozastavit.
      • 00 Reagovat !

        foto BaracudaJ

        BaracudaJ 13.05.2008  17:30

        « Re: Re: Piech a jeho divoké sny

        Pád ceny je prakticky stejný jako A8, či BMW7. Nejlépe si cenu udržuje M-B S, ale to se dá očekávat. Nedávno o tom psali v Autotipu, při výberu nejlepší 12-ctiválcové limuzíny jako ojetiny. Co chválili, je hlavně výkoná klimatizace (viz Top Gear, kdy Clarkson ve VW zapnul varnou konvici a okna se přesto nemlžila ;-) ) a pak kvalita zpracování.
        Navíc na stejné technice se prodává Bentley velice dobře.
    • 00 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 13.05.2008  08:51

      « Re: Piech a jeho divoké sny

      Prodejce VW
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 13.05.2008  09:15

      « Re: Piech a jeho divoké sny

      Jednim jezdí Sylvester Stallone. Akorát ho má trochu "vostylingovanýho", ne zrovna vkusně IMO.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 13.05.2008  09:43

      « Re: Piech a jeho divoké sny

      Toho kupce tiu nepopisu, protoze by to tu byla sama * ;-) Ale je fakt, ze to auto osklivy neni. Spolecne s Poloautem jsou to jediny dva slusny pociny od VW.
    • 00 Reagovat !

      foto Ondore

      Ondore 13.05.2008  09:56

      « Re: Piech a jeho divoké sny

      Typický kupec? Zarytý Wolfsburger, Germany >:D

      Má ho jeden z našich partnerov, kúpil ho ročné za výbornú cenu. Ak sa chceš dostať do vyššej ligy, nechceš svietiť v svätej trojke a máš predsudky voči japonskej špičke, toto je dobrá voľba. Ale bacha, byť vo "vyššej lige" znamená, že už nemusíš hľadieť na náklady za prevádzku a servis. Das ist nicht volks, das ist wagen!
    • 00 Reagovat !

      foto Ricardo

      Ricardo 13.05.2008  10:11

      « Re: Piech a jeho divoké sny

      Typický kupec? Německé státní orgány nebo nenápadný spokojeně vypadající důchodce.
      Jinak Volkswagen prej už neznamená "lidový vůz" ale "auto pro lidi" :-) >:D
    • 00 Reagovat !

      foto GTI

      GTI 13.05.2008  11:11

      « Re: Piech a jeho divoké sny

      Žádný pomník, velmi životné auto. Navíc s vizualitou, jejíž kvalita bere dech. To auto nestárne, navíc myslím, že na rozdíl od konkurence neobsahuje ani jeden estetický diskutabilní prvek (světla či záď BMW7 třeba)... je to dokonalá představa VW o vozidle této velikosti.

      Tedy pro koho - jednak "národní" firemní flotily, jednak obdoba zdejších kupců Superbů... tedy lidé jdoucí po kvalitě, po prostoru, ovšem za poměrně malý peníz. Řekl bych že Pheaton dotvořuje spektrum nabídky v lux třídě. Tedy nehledejme za volantem Phaetona nějakého neználka, ten člověk ví přesně co chce. A dostane se mu toho VWrchovatě.
      • 00 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 13.05.2008  13:02

        « Re: Re: Piech a jeho divoké sny

        Jeden esteticky diskutabilný prvok by sa našiel. A to je línia zadnej hrany druhého páru dverí. Je tak ostro rezaná, že mi proste v symbióze ostatných, plynulo stúpajúcich a klesajúcich mierne zaoblených kriviek nejak vadí. Proste ostrý rez, drastické ukončenie plynulej plochy bočných okien, trochu mi to pohodu navodenú ostatnými líniami ruší.

        Mimochodom, Phaeton tiež považujem za omyl. Ale keby podobne vyzerala povedzme (v súčsnosti trochu nudná) A8, nepovedal by som ani slovo.
        • 00 Reagovat !

          foto GTI

          GTI 13.05.2008  15:05

          « Re: Re: Re: Piech a jeho divoké sny

          To lomené okno, toj e právě dokonalá designová parádička... jen ji vidět, Klaudie.
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 13.05.2008  15:11

            « Re: Re: Re: Re: Piech a jeho divoké sny

            Na mňa pôsobí rušivo. Veľká noblesná limuzína nepotrebuje parádičky. Má vyzerať noblesne a harmonicky, parádičky v podobe príliš výrazných prvkov patria do iných tried.
      • 00 Reagovat !

        foto pallas

        pallas 14.05.2008  06:31

        « Re: Re: Piech a jeho divoké sny

        GTI, tvoj chvalospev na Phaetona je sice pekny, ale ked sami akcionari VW priznavaju, ze na kazdom predanom kuse Phaetonu je finacny vysledok = cista strata 12.000 euro, tak potom nadpis diskusie "Piech a jeho divoké sny" dokonale sedi.
  • 00 Reagovat !

    foto Culdaraztriptaco

    "-- skrytý --" 13.05.2008  10:43

    Okrajovka

    Jak už jsem tu nedávno četl,švec by se měl držet svého kopyta.U VW je tím myšleno výroba levných,spolehlivých a nenáročných automobilů,alias "brouk".Doufám,že na něho v brzké době naváže UP!Tím pádem nemá VW co dělat v luxusní třídě.Prostě se to neslučuje s jeho původní image...
    • 00 Reagovat !

      foto Ondore

      Ondore 13.05.2008  11:14

      « Re: Okrajovka

      Žiadne súčasné VW nie je lacné a ani v tom ostatnom práve nevyniká. UP! nebude výnimkou, je iná doba, zvykaj si.
      • 00 Reagovat !

        foto Culdaraztriptaco

        "-- skrytý --" 13.05.2008  11:26

        « Re: Re: Okrajovka

        To je fakt,ale "lidový vůz" má být lidový i v dnešní době
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.2008  12:08

    kdyz se podivate do interieru

    kdyz se podivate do interieru Phaetona tak to ja jako Bentley tak proc si nekoupit lidoveho bentley. Cena ja taky urcite vyhodna, ale pak je tu otazka image a podobnost s passatem. A k tomu mel tento cvalik narus prodeje za tento rok. Facelift je sice malo patrny ale ne zas tak hodne. Nevypada spatne
  • 00 Reagovat !

    foto mrs

    mrs 13.05.2008  12:33

    světlé zítřky

    Já bych to s reputací phaetona neviděl nějak dramaticky špatně. Různé fámy tupu, že VW dotuje každý vyrobený kus se mi zdají spíše liché a jsou to informace převzaté z německého bulváru. Auto není nijak špatné a v ničem podstatném nezaostává za konkurencí a kdo v tom alespoň seděl dobře ví, že interiér poskytuje luxusu víc než BMW 7 nebo starší S klasse, zvláště pak ve vrcholných provedeních s přívlastkem individual... Prodeje nejsou tak skvělé jak VW plánovalo, ale i tak výroba v mezích 7-8 tisíc kusů není žádná katastrofa a je z toho vidět, že určitou část luxusního segmentu VW ukrojila. Takže bude nástupce, což opět značí to, že to není až taková katastrofa jak se o tom píše. VW nikdy neinvestuje opakovaně do prodělečných podniků... To by měl vědět každý, kdo počínání této firmy sleduje více než jen bláboly v médiích. Navíc nevyužité kapacity Drážďanské továrny chytře doplnili výrobou vozů Bentley, o které je naopak neočekávaně velký zájem, takže i zde je rentabilita víceméně zachovaná.
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 13.05.2008  13:39

      « Re: světlé zítřky

      No, keď to vezmeš tak, že stratu Phaetonu naženú nazad vozmi Bentley, ostane ovca celá, aj vlk bude sýty.
      • 00 Reagovat !

        foto mrs

        mrs 13.05.2008  14:32

        « Re: Re: světlé zítřky

        Otázka spíše je, zda se bavíme o ztrátě nebo pouze o tom, že ten projekt nebyl tak ziskový jak měl být. Vzhledem k plánované výrobě cca. 15 tisíc kusů a reálné výrobě cca. 8 tisíc (v průměru za celou dobu výroby) si nemyslím, že by tento projekt byl tak strašně prodělečný. U Škody superb první generace se taky mluvilo o plánech v rozsahu 30-50 tisíc aut a skutečné prodeje byly kolem 20 tisíc a nakonec tento projekt škoda nehodnotí nijak špatně a máme tu nového superba, o kterém už nikdo nepochybuje, že bude úspěšný a stejné to bude i s nástupcem phaetona. Touto generací šlo spíše o to, aby si prokrestil cestu mezi luxusní značky, což se z větší části podařilo. V evropě je to 4 nejprodávanější luxusní vůz po S klasse, Audi A8 a BMW řady 7, což je celkem úspěch si myslím. Nikdo nemohl od lidového vozu čekat víc... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 13.05.2008  14:55

          « Re: Re: světlé zítřky

          tak 4 je jen proto protoze jsou jen 3 konkurenti BMW MB Audi aha a jeste lexus ale ten se ted rozjel ale zatim ho moc nepocitam tak 4 misto no nevi nevim
          • 00 Reagovat !

            foto mrs

            mrs 13.05.2008  22:05

            « Re: Re: Re: světlé zítřky

            není to jen o čtyřce... je tu ještě jaguar, lexus... a ty jsou až za phaetonem v prodejích. Takže spíše jde o to, že např. kdysi slavná anglická značka s šelmou ve znaku je prodejně zastíněna "lidovým" výrobcem bez potřebné image... To si myslím, že je pro VW velký úspěch a příslib lepších zítřků. Na první trojku ještě pár let mít nebude, ale když se sečtou prodeje koncernových aut (A8+phaeton), tak je koncern celkem úspěšný i v nejnáročnějším segmentu trhu.
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 13.05.2008  15:17

          « Re: Re: Re: světlé zítřky

          Menší zisk ako bol plán rovná sa automaticky strata. Tak myslia dnešní stratégovia. Lebo so zarobenými peniazmi, ktoré brali ako istotu, už plánovali ďalšie veci. A zrazu sa im plány začínajú rúcať. A nie je to len v automobilovom priemysle. Bral by som to skôr asi tak.

          Čo sa táka tej predajnosti - ak si odmyslíme konkurenciu z Ázie a spoza mora, aké ďalšie luxusné vozy sa v EU vyrábajú a predávajú? Napadá ma ešte Vel Satis, 607, možno ešte veľká Alfa, ale tú by som asi veľmi neporovnával. Predpokladám, že najsilnejší predaj Phaetonu, aj najsilnejší predaj luxusných áut je práve v Nemecku. Potom je umiestnenie Phaetonu celkom logické.

          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 13.05.2008  16:21

            « Re: Re: Re: Re: světlé zítřky

            > Menší zisk ako bol plán rovná sa automaticky strata.

            "Tak jo."
          • 00 Reagovat !

            foto R32

            R32 13.05.2008  19:30

            « Re: Re: Re: Re: světlé zítřky

            Och jaj, ty ale trepeš dve na tri... Dávať do jednej roviny Pheaton A8 S-klasse a Vel Satis + 607 ??? 8-s Neblázni, to sú autá o triedu nižšie, trieda A6 BMW 5 MB E-klasse bratu... ;-) ;-) ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Klaudius

              Klaudius 14.05.2008  12:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: světlé zítřky

              Odvez sa a uvidíš, že to až taký nezmysel nie je. Inak rozmýšľam, čo má potom VW medzi Passatom a Phaetonom... Vel Satis ani náhodou nemôžeš radiť do bežnej vyššej strednej, to je skôr trieda sama pre seba.
              Rozdiely v najvyšších triedach nie sú až tak markantné aby sa nemohli prelínať.
              • 00 Reagovat !

                foto R32

                R32 14.05.2008  20:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: světlé zítřky

                VW vypĺňa medzeru medzi Passatom a Pheatonom až teraz modelom CC (aspoň to on sám tak tvrdí). Vel Satis má priameho konkurenta hádam len Opel Signum, no jak jeden tak druhý si vedie nie najlepšie... Súhlasím, že dnes už niesú triedy tak tvrdo nalinkované ako v 70-80 rokoch no tu rozdiel patrný určite je minimálne v tom, že Pheaton a spol sú sedany a Vel Satis + Signum sú "mega" hatchbacky.
    • 00 Reagovat !

      foto marianek

      marianek 13.05.2008  16:21

      « Re: světlé zítřky

      Souhlasim. Phaeton neni v nicem o mnoho horsi nez konkurence. Spis bych rekl, ze se konkurenci zdatne vyrovnava. V automobilu samotnem problem neni. Problem je v jeho vyrobci. Pokud chces prodavat vuz teto tridy, MUSIS k tomu mit potrebnou image. Volkswagen ji proste NEMA.
      • 00 Reagovat !

        foto mrs

        mrs 13.05.2008  22:01

        « Re: Re: světlé zítřky

        máš pravdu... image je v současném automobilovém světě to nejpodstatnější a její změna trvá spíše desítky let... v řádu let se zázraky nedějí. Luxusní segment v Evropě tvoří cca. 40 tisíc prodaných aut a z tohoto počtu ukousl phaeton cca. 10%, což není moc, ale na lidového výrobce bez image v luxusním segmentu to není zas tak špatné. Pokud příští generace ukouse z tohoto počtu třeba 15% podíl, tak už to jistě bude zajímavé i pro VW, aby dále expandoval i v tomto segmentu. Takže image se pomalu a uspokojivě tvoří i přes "lidový" název automobilky. Příští generace už bude trhem přijatá lépe než první a lidé si na drzost VW zvyknou (že si dovolil vytvořit vůz luxusního segmentu) a budou ho více kupovat. Alespoň si to myslím...
    • 00 Reagovat !

      foto pallas

      pallas 14.05.2008  06:48

      « Re: světlé zítřky

      "Různé fámy typu, že VW dotuje každý vyrobený kus se mi zdají spíše liché a jsou to informace převzaté z německého bulváru."
      Ak je pre teba Franfurter Allgemeine Zeitung, Die Presse, časopisy Focus a Spiegel bulvár, potom ktoré noviny nie sú bulvár?
      FAZ: [odkaz]

      Die Presse: [odkaz]
      Stern: [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Taneční sál StarDance stavěli 7 týdnů! Je to takové velké lego, říká architekt

Taneční sál StarDance stavěli 7 týdnů! Je to takové…

Elegance, noblesa a lesk vystihují StarDance. Taneční sál, ve kterém soutěžící předvádí, co se naučili, bereme…

Apple zprovoznil EKG na Watch Series 4. Bohužel jen v USA

Apple zprovoznil EKG na Watch Series 4. Bohužel jen v USA

Po několika měsících od představení Apple konečně vydal aktualizaci watchOS 5.1.2, která v hodinkách zprovozní…

 

iSport.cz

Bídný druhý poločas? Naše klasika, líčil Kopic. Čeká ho operace

Bídný druhý poločas? Naše klasika, líčil Kopic. Čeká…

Už v sedmé minutě šikovně nastavil v malém vápně nohu, na kterou mu přistál Kovaříkův milimetrový centr. Jan…

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila Procházkova paráda

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila…

Viktoria Plzeň zakončila podzim výhrou, v 19. kole porazila doma Karvinou 2:1. V sedmé minutě se prosadil Jan…

 

Reflex.cz

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se na místo činu

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se…

Psal se rok 1898. V hostinci u Valšů na rohu Betlémské a Poštovské ulice (dnes Karoliny Světlé) panovala…

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese útulností je zdraví vysoce nebezpečná

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese…

Dánské slovo hygge je do jiných jazyků těžko přeložitelné. V češtině má asi nejblíže ke slovu „útulný“. Dánové…