Volkswagen má nejlevnější model z trojice rychlých hatchbacků Fabia RS, Ibiza Cupra, Polo GTI, která využívá motor 1,4 TSI a sedmistupňovou převodovku DSG.
Ak sa niekto rozhoduje pre kupu auta z tejto trojice, tak pri cene Pola 491+30 uz musi byt fakt hardcore si vybrat Fabiu. Pre porovnanie treba mat tie dve auta naraz. Asi je to zaciatok tej ohlasenej strategie VW group vytlacit Skodu z priamej konkurencie Volkswagnu - zatial cenou.
Esteze si nevyberam auta podla farby, ako neznejsie pohlavie. Ale na druhej strane ta zelena s bielou strechou a s bielimi diskami fakt vyzera smrncovne. Ocakavam ze nejaky tuner pride aj s rozsirenim karoserie ala S2000 + rozsirene napravy a moze to vyzerat aj po optickej stranke celkom good. Ale na POLO-e uz netreba nic dorabat... ;-)
Tak musím uznať svoju chybu pri odhade ceny Pola GTI v diskusii o cene Fabie RS zhruba pred týždňom. :-) Vtedy som cenu odhadoval okolo 560 000 Kč, vzhľadom na cenu Seatu Ibiza Cupra a celkový cenový positioning VW (výrobcu i importéra) v rámci koncernu. V tomto prípade sa menia pravidlá hry a ak príplatok za 5-dverovú karosériu importér časom skombinuje s nejakým akčným balíčkom, tak víťaz kategórie HotHatch v rámci koncernu je asi jasný. Ako som spomínal už v minulom príspevku, Polo GTI jednoznačnejšie "cieli na bránku", než Fabia RS, aj keď tá na druhej strane boduje možnosťou individualizácie farebného prevedenia... Volkswagen celkovo má v tomto prípade perfektne "vržené" kostky a každý záujemca si nájde to svoje. Len ma teraz napadá, či je momentálne so svojou cenou konkurencieschopná Ibiza Cupra. Pravdepodobne u nej importér rovnako upraví cenu...
Inak by bolo možno zaujímavé porovnanie základných výbav RS vs. GTI, či u GTI nie je nižšia cena vykúpená horšou výbavou od výrobcu. Ak si na to niekto posvieti, budem rád...
A úvaha o vytlačovaní Škody cenou spomenutá vyššie.
Doteraz vždy platilo, že v Škode si dostal technológie VW za priaznivejšiu cenu, uvidíme, ako sa (nielen) cenová politika Škodovky vyvinie pod vedením Winfrieda Vahlanda. Modelový kanibalizmus ale nehrozí, o tom som presvedčený. ;-)
Tvoj povodny odhad ceny bol realny, ak sa pozrieme na ceny v D alebo CH. To len cesky importer pritvrdil muziku. Porovnanie vybav - treba pozriet na artikle ako - bi-xenony, climatronic, presklena strecha. Porovnat podvozky - rozchod. Sadnut si do oboch aut a urobit si dojem z pocitu polohy za volantom spojeneho s ocakavaniami od sportoveho auta ( sportoveho na danu kategoriu). Mnoho veci z toho proste v Skode nenajdes. Preto je cena Pola proste dobra. Nie je lacnejsie, ale ponuka viac a to som nespomenul volant. Tu neporovnavame 1.2TSi Polo trendline a Fabiu 1.2Tsi Clasic. Pri 20 tis € aute kde jazde vlastnosti a image hraju podstatnu ulohu 1000 € nie je dovod na kupit ci nekupit
Co jsem se díval, tak Polo má navíc oproti Fabii: Asistent pro rozjezd do kopce, Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, Halogenové světlomety, Středová loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu.
A Fabie má navíc: 5 dveří (všechna okna v el.), Klimatizace Climatronic s automatickou regulací, Tempomat.
:yes: To máš pravdu. Zkus ale dát konfigurátor a tam se podívej do základní výbavy a zjištíš, že o asistentu do kopce ani hal. tam není jaksi zmínka (asi se to bere automaticky :-))... Aby se v tom čert vyznal ;-\ ;-)
to si vážně myslíš že se včera u VW dobře vyspinkali a tak Vám 4echáčci dovolíme jeden model prodat dle vašich cen?? To je blbost,co? VW má danou cenu za každý model,auto a dovozci jednotlivých států reguluji a určuji cenu pro daný trh,určitě tam probíhají jednání s VW ale myslím si že VW jako takový moc cenu v jednotlivých státech neovlivní,to prodá zboží překupníkům /of.dovozci/ a moc ho to nezajímá ale v případě VW tam bude hrát roli nějaká dohoda aby ceny na sobě nekanibalizovali v rámci VW.
Možná to podobně funguje u Hondy a jiných jap. automobilových značek, ale u nás jsou ceny automobilů VW v podstatě určeny direktivně z Německa..., tohle je buď novinářská kachna, nebo "vyjímka"..., a pak je ještě jedna možnost, že lidi z importu systematicky "lžou"...
Cena Pola je na veľmi prijateľnej hodnote. V porovnaní so Seatom je na tom veľmi, ale veľmi dobre. Na prvý pohľad sa zdá ,že má navrch aj oproti Fabii. Na druhý pohľad to až tak fantastické nieje. Ak odhliadnem na chvíľu od toho , že aj predajca Vám dá nejaké percento dole, stále je u Pola príplatok 30 000 Kč za ďalší pár dverí. Preto si myslím , že v SR a ČR bude na čele Fabia z toho dôvodu, že väčšina záujemcov chce, aby jeho vozidlo disponovalo 5 dverovou karosériou a to bez príplatku. Na záver mi ostáva podotknúť, či bude nejaká reakcia Škody.
Sice jsem neviděl polo na vlastní oči, ale viděl jsem na autosalonu fábie RS a líbí se mi mohem více jak na fotkách/videích. Ve skutečnosti mě překvapila, že nevypadá jako vysoká úzká, ale ... ale prostě vypadá moc fajn :-)
A ty barvy, barevný kombinace a kola, to je prostě bomba!!!
Na druhou stranu, interiér zklamáním. Přístrojovka stejná jak když člověk přesedne vedle do roomsteru
Všimli ste si v tabuľke, že Polo má pri úplne rovnakých parametroch motora o dosť nižšiu (papierovú) spotrebu paliva ako Fabia a Ibiza? Zvláštne... :-!
ja jsem myslel ty tabulkoví hodnoty kde polo asi 5,9l a fabka 6,5l/100km a to je fabie o sto kilo těší jinak je to stejnej motor.. prostě si myslim že je to lež...!
Jo to si myslím taky, podle mě by bylo těžké dosáhnout kombinované spotřeby i u Fabie, natož u Pola. 100kg je úspora asi 0,3litru na 100km (záleží ale na způsobu jízdy).
Myslim, že je úplně jedno jeslti má jedno 5,9l a druhý 6,5l, pořád sou to víceméně teoretický hodnoty a na ty se budeš dostávat pouze s hoooodně lehkou nohou. Zeptej se majitelů Fabií s motory TSI, kterej z nich jezdí za udávanou spostřebu..
Ak by sme to aj chceli pri Fabii zvaliť na aerodynamiku ale čo Ibiza? Skrátka v hre je asi len hmotnosť a iné nastavenie prevodovky. Neverím, že by si dovolili takéto klamstvo... ;-\
Zrovna u Pola GTI by nemusela být absence zadních dveří zas tak na závadu. ;-)
Alespoň já bych to jako nějaké velké plus pro Fabii RS neviděl. Tahle cena (Pola) je vážně docela dýka do zad. Cupra to bude mít těžký už z toho důvodu, že v pozadí čeká ještě povedený Clio RS za 550.000 + libůstky.
Osobně bych dal naopak POLU GTI, i díky možnosti 3dveř., přednost, ale znám "naše" lidi..., co má nemá dva páry dveří, jako by pro ně ani "nebylo"... ;-)
Můžu se považovat za exemplární příklad toho jak s věkem ustupuju od aut univerzálních pro všechno a přemýšlím o autech zaměřených na konkrétní účel. V případě Pola GTI mi to přijde celkem jasný. Další, tedy nikoliv jediný, auto do rodiny a potom ti třídvířko nejen že stačí, ale ještě má větší šmrnc.
I "naši" lidi jsou schopni vývoje, ale v téhle oblasti zůstávám poněkud skeptický, sám znám pár majitelů GTIček, co na pětidveřích trvali i přesto, že je využijí doslova jen párkrát ročně...
Jinak s tím "šmrncem" mi mluvíš z duše... ;-)
No pokud jde o využití 5-ti dveří u GTI tak já jsem přesně ten případ, o kterém píšeš :-) Ale taky musím dodat, že já jsem objednával 5D ne kvůli praktičnosti, ale protože se mi víc líbí >:D
Tak s podobným názorem už jsem se párkrát setkal třeba u trojkového BMW (na MACZ), ale u Golfu GTI si jednoznačně první
(o kom vím), komu se líbí GTI s 5dv. víc, než se 3dv.
Možná tě designově "rajcuje" ten rozpor mezi sportovnějším charakterem GTI a "rodinným" dojmem pětidvířka (z profilu)...
Každopádně na toho, kdo sedí v Golfu vpředu, působí třídveř. prostornějším dojmem, pětidveř je vpředu vhodnější spíš pro menší, nebo středně velké postavy...a dokonce i prostor na sezení vzadu je u třídveře o něco širší...
Je to daleko jednodušší, mně se prostě u Golfu 5D proti 3D daleko víc líbí ztvárnění C-sloupku, který považuju už téměř za genetický znak Golfu. Je to sice subjektivní, ale je dobře, že si každý může vybrat co mu vyhovuje víc, alespoň pak na silnici nejezdí samá stejná auta.
Tak, že by byl 3d a 5d Golf přímo jiné auto bych neřekl. To by tu pestrost aut na silnicích asi moc nevytrhlo... :-)
C-sloupek je z profilu (tradičně) u 5d o něco málo širší (od páté gen.je rozdíl opravdu malý), ale jinak netuším, co je (podle tebe) na C-sloupku 3d Golfu "znakově negenetického"...? :-O;-)
Taky nechápu, kdo by si teď koupí Fabii RS >:D
Viděl jsem ji na ulici na živo, teda rovnou jeli za sebou 3 kusy co právě sjeli z náklaďáku a jeli natankovat a vypadá divně i v té zelené. Je moc úzká a vysoká, z toho auta sportovní model prostě nemohou udělat ani omylem :-O ;-\ Nechápu, proč ji udělali tak úzkou, když už ji chtěli mít vyšší..
Z těch tří koncernových malých rychlých hatchů bych si taky vybral Polo GTI, vypadá moc dobře :yes: Jen škoda, že ten motor není ještě o něco větší a výkonnější.. Nejlépe z Gofu GTI, to by pak byl mazec vzhledem k té váze >:-[]
Taky nechápu, ikdyž já bych si nevybral z ankety ani jedno, na AF je test DS3, 475000 je dle mě výborná cena.
Zelenou Fabii RS jsem viděl min. týden na benzínce, přijelo v něm asi 20-ti letý ucho a snažilo se o co největší pozornost. Do benzinky vjel jako šílenec a stejně tak i odjel. Škoda, že pak odjel opačným směrem :-) Nicméně vzhledově si moc nepolepšila, ba naopak, ještě na ni přihodili příšerný kola.
Tak sa mi zda, ze Fabia je este na starej podvozkovej platforme. Novu dostala ako prva Ibiza, plus teraz Polo. To by sa tiez malo zohladnit ked posudzujeme cenu...
Pěkný kousek :-) Sice je 20% nad tvých udávaných 200T, ale to je vedlejší.. Hlavně i ten motor 1.8T se dá trochu "vyladit" a díky většímu objemu se z něj dá hravě bez větších problémů dostat 200 koní.. Je ale pravda, že u nového Pola pomáhá přenosu krouťáku ještě XDS, což jak jsem se přesvědčil na okruhu u svého Golfu GTI je k nečemu dobré ;-) Nemluvě o běžném ježdění na mokru..
Cez 200k dostanes aj z 1.4TSi - presne 211 napr. u ABT za 1490€ pripadne kazdy rok v aprili maju zlavy 20% ( teraz dokonca 40% ale len na motor starsi ako 2 roky).
XDS je u auta takehoto zamerania vazny argument - vykon treba preniest na asfalt
Nezabudnite na to, že pol milióna CZ dáte za "základ" malého, aj keď výkonného auta. Pri VW treba priplácať hádam aj za predné sklo, takže za lepšiu výbavu si pripravte ďalšiu stovku. Za 580 tisíc CZ už môžem mať o triedu vyššiu novú Giuliettu vo výbave Disinctive s výkonom 170 koní a tu už skutočne nie je čo porovnávať. Inak Polo GTI vyzerá veľmi dobre, hlavne v trojdverovej verzii.
Polo GTI je skutecne nadherne... a ta cena... to bych jen opakoval, co tu jiz 100x zaznelo. Jednoznacna volba... skoda, ze jsem nucen premyslet vic prakticky a do budoucna ;-\