Je tu jeden zajímavý paradox. U nás máme vše z Číny. Od notebooku po trenky. V Číně zas chtějí vše z Evropy :-) ...kdo na to má, nakupuje evropské a americké zboží...
Paradoxem bych to asi nenazval... ty automobily z Evropy a USA nemusí plnit přísné emisní a bezpečnostní normy, takže jsou ve zvláště levném provedení jen pro Čínu (nebo také BRIC). Ale kvalitu mají samozřejmě vyšší, než výrobky vlastních čínských producentů.
A kdo v Evropě může, také se raději obejde bez čínského zboží (myslím spotřební zboží, vyráběné nikoliv nadnárodními společnostmi, ale typicky čínskými výrobci). Spíše tedy ty trenky, než notebooky.
Jenže časy se mění snad příliš prudce a číňané se učí dělat auta "pořádně". Takže brzy to bude s auty jako s notebooky: designed in Germany, manufactured in China.
Jen mám pořád starost, co budou vlastně Evropané dělat, když nebudou dodávat pro automobilky anebo vyrábět auta? Ale to už jnás vlastně ti Číňané naučí, jak vyrábět levná auta v Evropě.... až převezmou "největší automobilky na světě" do svého plného vlastnictví.
Ze zpráv nevyplývá, že by VW lezl Komunistické straně Číny do zadku, ale že vlastně zachraňuje známý čínský region před občanskou válkou... Myslím, že odměna na sebe nenechá dlouho čekat. Ale asi nebude mít právě sladkou příchuť...
Je to tak jak jsi napsal: "Odměna na sebe nenechá dlouho čekat".
Vlády evropských zemí by měly tlačit nadnárodní společnosti všemi pákami, aby zůstaly v Evropě. Bohužel jsou dost zkorumpované, či na tomto byznysu zainteresované.
Se VW sere do Číny.Včera jste zavrhovaly Renault. a dnes je to zajímavé,a pro VW nejlepší cesta jak zůstat na vrcholu.Takže jde cestou kterou se vydal Renault.To je zajímavé.