Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen potřebuje ušetřit téměř 140 miliard korun

redakce AUTO.CZ
Diskuze (54)
Koncern Volkswagen potřebuje dosahovat vyšších zisků, aby mohl financovat svou budoucí expanzi. Prohlásil to šéf Martin Winterkorn při setkání se zaměstnanci v hlavní továrně ve Wolfsburgu.

"Naléhavě potřebujeme dosáhnout vyšší efektivity i ziskovosti," prohlásil Martin Winterkorn. Do roku 2017 hodlá snížit roční náklady klíčové divize vyrábějící automobily s vlajkovou značkou Volkswagen o zhruba pět miliard eur, tedy v přepočtu téměř 140 miliard korun.

Součástí Volkswagenu je rovněž Škoda Auto. Její mluvčí nedávno uvedl, že automobilka nyní vyhodnocuje procesy a strukturu ve firmě a snaží se nastavit efektivnější provoz. Dodal, že Škodě Auto nejde o snižování nákladů, ale o přípravu na posílení společnosti.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem vozů na světě. Koncernu patří také značky Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat.

Volkswagen v prvním čtvrtletí zvýšil provozní zisk o 22 procent na 2,9 miliardy eur, tedy v přepočtu téměř 80 miliard korun. Výsledky za druhé čtvrtletí by firma měla zveřejnit koncem července.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (54)
25. 7. 2014 07:47
Re: VW Klasika
A zabedněné 1000MB-ho paušalizace typu "MPV je vždy lepší než kombík" tě neserou?
25. 7. 2014 07:45
Re: VW Klasika
Koukám, že se oba nechápeme. Nenapsal jsem: "že Francouz proto experimentuje aby nějak byl v obrazu když už kvalitou není". A už vůbec jsem nemyslel to, co jsem ani nenapsal. Jde o to, že francouz (nutno chápat jako francouzská automobilka) nějak nemůže najít ten recept, co našel němec (německá automobilka). Až ho francouz najde, nebude pořád vymýšlet nové kreatury, u fungujícího receptu setrvá. Tohle není věc nátury, tohle je tvrdý obchodní boj. Další věc k těm slevám. Kdyby francouz uměl prodat bez velkých slev, bude prodávat bez velkých slev. Ale neumí, takže se musí takhle podbízet cenou, aby prodal alespoň "něco".
24. 7. 2014 20:37
Re: VW Klasika
Přestaň nadávat lidem.

Je velký rozdíl, nadávat na neživé krámy či živým lidem. :-!
Avatar - Blue Sun
24. 7. 2014 19:33
Re: VW Klasika
Eh, a teď tu myšlenku?
24. 7. 2014 16:25
Re: VW Klasika
Nagano: Já považuji VW za geniální firmu. Opravdu občas padá mi čelist jak oni z minima umí udělat věc co se dá prodat. (příklad: Dnes je design tam, že nemůžeš dovolit abys nemyslel na všechny partie na voze. Třeba zádě. Jak to ale udělat aby to nevyšlo draho? Třeba se podívat na všechny Škodovky, jak ten malinký zalomený kus vedle značky [odkaz] stačí k tomu aby z nuly najednou byl věc postačující. Spousta novinářů (čtu i zahraniční media) nemohlo na to přijít proč to tam je. Ale stačí si myslet na filozofii té firmy a hned je jasno. Prostě z co nejméně materiálu udělat všechno. Někdo třeba řekne, -vždyt to jsou jen 3 milimetry- ale 3x několik milionů kusů to jsou peníze. Aby se nemuselo moc pohnout s karoserií, proto máme ostřejší hrany. Auto vypadá moderněji i tak že vlastně vypadá stejně jak ten starší. Navíc co nejmenší je ten oblouk (v lomu) tím méně materiálu potřebuje. Další věc- strohost interiéru.. To třeba vyvíjelo z nátury člověka žijícího tady, ale dnes už to tak docela není ten důvod. Protože zase co nejméně toho materiálu, tím se to stává levnější. Nemluvě už o to, že jelikož prakticky dělají jen facelifty (na rozdíl od zbytku světa) mohou ten samý věc zase použít u dalšího vozu. Podstatně víc než jinde. Je to zase o něco levnější, což oni i využijí........... Uživatel pargi řekl, že Francouz proto experimentuje aby nějak byl v obrazu když už kvalitou není. Ale to je omyl. Francouz je umělec. Francouz pořád přemýšlí o nových věcech a ten svět jejich umění posouvá dál. To že dnes Francouz anebo Ital není tak kvalitní, to je jasný všem, ale jsou lidi - a tihle a další národy taky s tím souhlasí jinak by to nedělali- kde ne kvalita je na prvním místě, ale jiné pocity. ... Nikdo Nemcům nebere jejich zarputilost ( a speciálni osobně si myslím, darmo peněz VW, nebýt myšlení českého člověka Škoda dnes není tam kde je. Myslím si že ten Němec věděl přesně do čeho má dávat peníze a já můžu jen pogratulovat.) .... Vidíme ale že ten Francouz nebojí se nápadů, nebojí se milimetrů navíc, a pořád žije i tak, že prakticky s velkými slevami umí prodat svůj výrobek. Já ale ani bych neřekl že jsou to slevy (klasicky) jen prostě dnes základní ceny aut jsou někde jinde než by měli. Moje kritika VW je proto, že firma která svou myšlenkou-cestou může využít to že z minima postaví vůz (není to jen méně materiálu) pořád říká zaměstnancům ,,musíme šetřit,, Já se ptám: pane prezidente ted frčíme a frčíme už 15 let, kdy konečně už můžeme sklízet ovoce? Protože takhle to zřejmě nikoho nepotěší, vyjma pár manažérů a vědění, kteří koupou v penězích. Ptám se kde je chyba když mají navíc i levnou pracovní sílu? Čech dělá za pakatel (v porovnání s tím co může dovolit Němec doma) o ostatních zemích ani nemluvím. Je nutně důležitý vždy šetřit? Právě takhle pohřbili Roomstera. Podívejte se boční prolis pod zrcátkem (studio) kde to auto tím získává tvář, energii. Co udělali? Když auto šlo do výroby tak přesně nejdůležitější část toho smazali, jen aby ušetřili pár milimetrů. Jak důležité je kvalita na trzích kde stačí aby to auto vydrželo 4-5 let a stejně kupují nový? Firma která má patent na LEGO, at mi nemluví o šetření. Nemají v tom konkurenci.