Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen potvrdil premiéry modelů Scirocco a Passat Coupé v roce 2008, oznámil růst prodejů

Václav Pavlečka
Diskuze (65)
Automobily s písmeny VW ve znaku jsou ve světě stále více populární. Dokazují to i prodejní statistiky – za uplynulých devět letošních měsíců prodal Volkswagen o 8,2 % více vozů než za stejné období loňského roku.

Ofenziva nových modelů pokračuje

Strategie uvádění nových modelů na trh se Volkswagenu (tedy minimálně z prodejního hlediska) vyplácí. A rozhodně s ní nehodlá přestat. V listopadu uvede do prodeje SUV Tiguan. Už dnes má na tento vůz automobilka 10 tisíc předobjednávek.

Další – tentokrát ještě předsériovou - novinkou na řadě bude malý Volkswagen Up!, který budou moci spatřit již za několik dnů návštěvníci tokijského autosalonu, a to v pětidveřovém provedení. Následovat bude také hybridní verze, která dorazí na výstavu Los Angeles Auto Show (16. až 25. listopadu 2007).

V roce 2009 se VW chystá uvést Passat Coupé. A aby bylo sportovním ambicím značky učiněno zadost, vrátí se i Scirocco, které si fanoušci značky pamatují již ze sedmdesátých let. Tento vůz bude pro změnu odvozen ze šesté generace Golfu. Oproti dosud zveřejněným fotografiím by měl mít méně agresivní vzezření čelní masky.

Po Volkswagenech je rekordní poptávka

Od ledna do září prodal německý producent 2,73 milionu aut. To je o 8,2 % více než vloni a automobilka tak směřuje k novému prodejnímu rekordu, který by mohl překročit hranici tří a půl milionu prodaných vozů ročně. Za růstem však nestojí jen nové vozy, ale také tahoun automobilového průmysl – čínský trh. Vždyť na něm meziročně prodeje VW vzrostly takřka o tři desítky procent. Fakt, že tento trh rozhodně Volkswagen nepodceňuje, dokazuje například partnerství s Čínou při pořádání olympijských her v Pekingu v roce 2008.

Václav Pavlečka
Diskuze (65)
Avatar - SpiderJ
17. 10. 2007 11:24
Re: DOUFEJME
V tomhle máš pravdu... Riskují vskutku minimálně, odvaha jim chybí.. Když to srovnáš třebas s Hondou, zamysli se nad modely: CIVIC, FR-V (šest míst ve dvou řadách), CRV
17. 10. 2007 10:49
Re: Lehké zamyšlení
Vpohode ;-), ja to ináč beriem, často kritizujem Volkswagen. Áno, KIA cee´d je spravená decentne a vyvážene, napriek tomu nie je tak nudná ako Golf, kde je to dotiahnuté až príliš, chýby mu trochu živosti a nápaditosti.
Ceny Eosu nepoznám, takže ich komentovať nebudem. Najnižšia cena by mala byť laickým pohľadom samozrejmá, tým že prišiel posledný, mal pravdepodobne najlacnejší vývoj zo spomínaných. Byť prvý a pokrokový vždy niečo stojí. Nie je žiadny predchodca, žiadny príklad, z ktorého by sa dalo učiť a predvídať chyby, všetko treba vymyslieť od začiatku. A nedá sa úplne vyhnúť chybám a slabším riešeniam, všetko sa overuje za pochodu a v praxi a tiež to niečo stojí. Niekedy aj dôveru zákazníkov a takým spôsobom už Volkswagen neriskuje ani náhodou.
17. 10. 2007 06:25
Re: Lehké zamyšlení
Určite áno, dizajn je vec názoru a vkusu. Každému sa môže páčiť iné. Čo sa dá kritizovať a je kritizované, je veľmi pozvolný a pomalý postup vpred, akoby sa báli na Golfe niečo zmeniť, aby sa, nedajbože, neznepáčil a neprestal predávať...
17. 10. 2007 06:23
Re: DOUFEJME
Čo sa divíš, keď z peknej a zaujímavej štúdie nakoniec zostane taký podivný výtvor? Roomster by bol fajn - o 10 cm širší a s ponechaním dynamickejšieho looku zo štúdie. Namiesto toho po cestách jazdí Quasimodo s ksichtíkom vyjaveného medvedíka... :no:
17. 10. 2007 06:17
Re: DOUFEJME
Úradujú, ale nie až v takom meradle.Takmer každý raz za čas príde s niečím novým alebo nezvyklým, vsadí trochu aj na nepredvídateľné. S výnimkou VW. Ten ide LEN na istotu. Hoci tie jeho popálenia sa v minlosti neboli nijak markantné. Posledný naozaj neúspešný bol, myslím, model 411. Odvtedy sa slabšie predávali iba svojho času Jetta a Corrado. Čoho sa boja?

Čo sa týka Roomstera - so štúdiou má spoločné snáď len to, že sa na ňu podobá. Jeho najväčším handicapom je fakt, že sa musel vojsť na malú koncernovú platformu a tomu sa muselo prispôsobiť všetko. A doplatil na to podivným súdkovitým tvarom, úzkou kabínou a iba pseudo-variabilitou vzadu.