27.4. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen pracuje na desetistupňové převodovce DSG

Volkswagen pracuje na desetistupňové převodovce DSG

Dvouspojková převodovka s vysokým počtem stupňů má pomoci snížit spotřebu paliva budoucích aut německého koncernu. VW Group pracuje i na jiných řešeních zvyšování účinnosti svých aut.

Koncern Volkswagen Group plánuje do roku 2020 snížit emise oxidu uhličitého u svých vozů prodávaných v Evropě na 95 gramů na ujetý kilometr. Součástí těchto plánů je i vývoj dvouspojkové převodovky DSG s deseti převodovými stupni.

Vývoj takové převodovky přiznal předseda představenstva automobilky Martin Winterkorn. Desetistupňová transmise má vedle snížení emisí pomocí také s poklesem spotřeby paliva u budoucích aut.

Velký počet převodových stupňů byl dosud spojen hlavně se samočinnými převodovkami. Desetistupňové automaty vyvíjí Hyundai nebo Ford ve spolupráci s GM. Už letos pak firma ZF Friedrichshafen začne vyrábět devítistupňovou automatickou převodovku – jako první ji má dostat Range Rover Evoque.

Snížit spotřebu budoucích automobilů mají pomoci také úspornější motory. Volkswagen například pracuje na turbodieselu, který má z litru objemu dávat 100 kW výkonu. Taková jednotka bude disponovat vysokotlakým vstřikovacím systémem pracujícím při tlaku až 3.000 bar nebo elektrickým dmychadlem (tzv. e-boosterem).

Winterkorn je přesvědčen, že ve spalovacích agregátech je stále velký potenciál. „Od roku 2000 jsme snížili spotřebu paliva našich motorů s označením TDI a TSI o více než 30 procent. Jsem přesvědčen, že do roku 2020 můžeme dále zvýšit jejich účinnost o zhruba 15 procent,“ tvrdí šéf německého koncernu.

Nová generace motorů má nabídnout vylepšený proces spalování, inteligentní lehkou konstrukci nebo optimalizované tření a řízení teploty.

Klíčem ke snížení emisí bude rovněž sázka na alternativní paliva – německý koncern si mnohé slibuje například od vozů na stlačený zemní plyn. Winterkorn tvrdí, že taková auta jsou šetrná k životnímu prostředí, ekonomická a vhodná pro každodenní použití, dodává ale, že veřejnost si ještě tolik neuvědomuje jejich výhody.

Nejlepším řešením pro co nejnižší emise jsou ve střednědobém horizontu podle VW Group plug-in hybridy. Ty umožňují kratší jízdu na elektřinu, dojezd ale není omezen kapacitou baterií, protože daný vůz disponuje i spalovacím motorem.

Prvními vyráběnými plug-in hybridy koncernu budou Porsche Panamera S E-Hybrid a Audi A3 e-tron, plug-in hybridní verzi dostanou také modely VW Golf, VW Passat, Audi A6 nebo Porsche Cayenne.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen pracuje na desetistupňové…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…